MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Laddercompetitie

zoeken in:
Justus18 schreef:
Dat verhaal over dalen begrijp ik nog niet.
Even een simpel voorbeeld.

Stel dat dit de huidige ladder is:
1. A
2. B
3. C
4. D
5. E

Indien ik C wil laten stijgen, doe ik het zo:
2. B vs. 3. C
0-1
(Het vervolg wordt dan 1. A vs. 3. C)

Indien ik C wil laten dalen, doe ik het zo:
4. D vs. 3. C
1-0
(Het vervolg wordt dan 5. E vs. 3. C)

Stijgen levert dus 0-1 en dalen levert 1-0.

En dat dalen gaat dan door totdat het nummer per ongeluk een keer wint?

In weze wel, ja. Maar per ongeluk is niet echt van toepassing lijkt me.
Zo kun je stijgen ook zien als "totdat die per ongeluk een keer verliest".

Het gaat er vooral om dat nummers die over het algemeen alleen maar hoog staan, omdat ze vroeg genomineerd zijn op hun 'terechte' plek terecht komen. Goede nummers zullen dan ook niet of slechts een paar plaatsen dalen en zullen hun hoge positie behouden. Dat is het idee ten minste.

chevy93 schreef:
In weze wel, ja. Maar per ongeluk is niet echt van toepassing lijkt me.

Nou, ik heb een hele hoop nummers die ik graag onder Hotel California wil hebben, maar eer ik ze daar krijg.

148. Eagles - Hotel California vs. 150. Supertramp - Fool's Overture

0-1

Justus18 schreef:
(quote)

Nou, ik heb een hele hoop nummers die ik graag onder Hotel California wil hebben, maar eer ik ze daar krijg.

Dan moet je juist Hotel California laten stijgen als je dat wilt, dat gaat wat sneller dan heel veel nummers onder Hotel California te laten dalen

1-2

Teunnis schreef:
Dan moet je juist Hotel California laten stijgen als je dat wilt, dat gaat wat sneller dan heel veel nummers onder Hotel California te laten dalen

Dat idee had ik ook al en daarom snap ik dat inzetten op dalen niet.

Als je vindt dat een nummer veel te hoog staat kan je hem laten dalen. Zo staan er bovenin genoeg nummers die hier alleen maar staan, omdat ze in een vroeg stadium al meededen (Jackson Browne ). Als je zo'n nummer gaat uitdagen om te dalen en hij verliest een hele boel battles staat hij dus een stuk lager, wellicht kan je een nummer uit het lijstje knikkeren.

johannesA
2-4

3-5

147. Gavin Friday - Apologia vs. 150. Supertramp - Fool's Overture

0-1

johannesA
0-2

Teunnis schreef:
Als je vindt dat een nummer veel te hoog staat kan je hem laten dalen. Zo staan er bovenin genoeg nummers die hier alleen maar staan, omdat ze in een vroeg stadium al meededen (Jackson Browne ). Als je zo'n nummer gaat uitdagen om te dalen en hij verliest een hele boel battles staat hij dus een stuk lager, wellicht kan je een nummer uit het lijstje knikkeren.

Blijft gezeur van de bovenste plank over dat Jackson Browne nummer, dat weten we nu wel, maar voor mij blijft het juist één van de betere songs in de gehele lijst. Als je dan nummers als dat van Sigur Ros bijvoorbeeld tegenkomt, of Baba O'Riley

146. Amatorski - Soldier vs 150. Supertramp - Fool's Overture

0-1

johannesA
2-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:27 uur

geplaatst: vandaag om 17:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.