Muziek / Muziekgames / Nieuwsplaat 2.0
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:26 uur
Hier gaan we verder met Nieuwsplaat, maar dan wel met de volgende voorwaarde:
In verband met auteursrechtelijke zaken is het niet toegestaan complete nieuwsberichten hier te verplaatsen. Een aantal regels met link naar de rest van het artikel kan wel.
Verder blijft de opzet hetzelfde: Zoek een nieuwsfeit uit een verzin daar een plaat bij.
In verband met auteursrechtelijke zaken is het niet toegestaan complete nieuwsberichten hier te verplaatsen. Een aantal regels met link naar de rest van het artikel kan wel.
Verder blijft de opzet hetzelfde: Zoek een nieuwsfeit uit een verzin daar een plaat bij.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:27 uur
Blackberry kampt weer met storing
AMSTERDAM - Blackberry kampt dinsdagmiddag weer met een storing. Maandag lag het netwerk er al ruim 20 uur uit.
Dinsdag duiken er echter nieuwe problemen op. Blackberrygebruikers kunnen net als maandag geen gebruik maken van verschillende diensten waaronder Blackberry Messenger (in Nederland ook wel pingen genoemd).
lees verder:
Blackberry kampt weer met storing | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
nummer: Led Zeppelin - Communication Breakdown
AMSTERDAM - Blackberry kampt dinsdagmiddag weer met een storing. Maandag lag het netwerk er al ruim 20 uur uit.
Dinsdag duiken er echter nieuwe problemen op. Blackberrygebruikers kunnen net als maandag geen gebruik maken van verschillende diensten waaronder Blackberry Messenger (in Nederland ook wel pingen genoemd).
lees verder:
Blackberry kampt weer met storing | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
nummer: Led Zeppelin - Communication Breakdown
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:48 uur
Het is wel jammer dat we het nu bij citaten uit berichten moeten doen, want je haalt de zaken wat uit hun context. Maar goed als dat de regels zijn leg ik me daarbij neer. Wel heb ik gemeend om eerlijk te zijn in de vorige versie van dit topic, om er altijd de bron er bij te vermelden.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:56 uur
Je kunt ook je nieuwsberichten zelf schrijven:
Man wacht drie dagen op bus.
Mantar (Turkije) - Een 64 jaar oude man heeft naar eigen zeggen drie dagen op de bus gewacht. Zijn geit, Ferdinand, zou na een aantal uur hulp halen maar keerde niet meer terug. Buurvrouw Bep, die alles zag gebeuren, wist het volgende te vertellen: "Frans stond maar en stond maar. Soms ging hij zitten ook. Op een gegeven moment bracht ik hem thee en koekjes, hij fleurde er helemaal van op.". Na drie dagen wachten besloot Frans huiswaarts te gaan: "ik wilde toch al niet met de bus" verklaarde hij droog. Waarom deze typische Turkse mensen Bep en Frans heten weet niemand.
Plaat: Höllenboer - Busje Komt Zo
Man wacht drie dagen op bus.
Mantar (Turkije) - Een 64 jaar oude man heeft naar eigen zeggen drie dagen op de bus gewacht. Zijn geit, Ferdinand, zou na een aantal uur hulp halen maar keerde niet meer terug. Buurvrouw Bep, die alles zag gebeuren, wist het volgende te vertellen: "Frans stond maar en stond maar. Soms ging hij zitten ook. Op een gegeven moment bracht ik hem thee en koekjes, hij fleurde er helemaal van op.". Na drie dagen wachten besloot Frans huiswaarts te gaan: "ik wilde toch al niet met de bus" verklaarde hij droog. Waarom deze typische Turkse mensen Bep en Frans heten weet niemand.
Plaat: Höllenboer - Busje Komt Zo
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:59 uur
Net toen ik dacht dat je een soort farçe van jezelf begon te worden. 

0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:08 uur
Gerards Dream schreef:
Wel heb ik gemeend om eerlijk te zijn in de vorige versie van dit topic, om er altijd de bron er bij te vermelden.
Wel heb ik gemeend om eerlijk te zijn in de vorige versie van dit topic, om er altijd de bron er bij te vermelden.
Absoluut, daar kunnen nog wel wat mensen een voorbeeld aannemen. Het is ook zeker geen verwijt naar jou toe. Maar helaas is het niet anders. In het begin van het topic hielden mensen het overigens alleen bij de kop van het artikel, dus het is wel eens 'bondiger' geweest.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:11 uur
Zijn er trouwens specifiek copyright-klachten geweest of willen jullie preventief zijn?
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 16:24 uur
Met krantenstukjes meen ik nog geen klachten, maar op andere vlakken hebben wel copyright-kwesties gespeeld.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 21:53 uur
Suarez vergeet portemoon.
Liverpool - Suarez dinsdag ochtend zijn portemoon vergeet toen platenzaak Probe Records ging. Suarez daar CD van Beatles te halen na Steven Gerrard zeg goed cd. Steven Gerrard zei is goed muziek, muziek van Beatles. Jij koop cD van Beatles, jij vrolijk word. Suarez eerst luister klein viezerik in Amsterdam maar nu in grote stad Liverpool. Is in eng land. Ik luister muziek beatles. Ik zeg ja goed Steven ik koop muziek beatles en luister. Ik loop naar platenzaak. Man vraagt ik helpen kan u. Ik zeg meneer ik Cd beatles koop. Meneer geeft DC beatles ik wil betaal. Portemoon vergeet. Ik moet terugloop voor portemoon helemaal naar huis. Maar toen kwam goed want ik gratis mag hebben want meneer zegt jij goede voetballer jij hoera voor Liverpool. Ik zeg meneer lief en Suarez wil kusje geef. Einde verhaal. Suarez moet cd nog luisteren. misschien op radio. Nou, schrijven maken moe ik stop met schrijf.
Plaat: Kleine Viezerik - Meisje Luister
Liverpool - Suarez dinsdag ochtend zijn portemoon vergeet toen platenzaak Probe Records ging. Suarez daar CD van Beatles te halen na Steven Gerrard zeg goed cd. Steven Gerrard zei is goed muziek, muziek van Beatles. Jij koop cD van Beatles, jij vrolijk word. Suarez eerst luister klein viezerik in Amsterdam maar nu in grote stad Liverpool. Is in eng land. Ik luister muziek beatles. Ik zeg ja goed Steven ik koop muziek beatles en luister. Ik loop naar platenzaak. Man vraagt ik helpen kan u. Ik zeg meneer ik Cd beatles koop. Meneer geeft DC beatles ik wil betaal. Portemoon vergeet. Ik moet terugloop voor portemoon helemaal naar huis. Maar toen kwam goed want ik gratis mag hebben want meneer zegt jij goede voetballer jij hoera voor Liverpool. Ik zeg meneer lief en Suarez wil kusje geef. Einde verhaal. Suarez moet cd nog luisteren. misschien op radio. Nou, schrijven maken moe ik stop met schrijf.
Plaat: Kleine Viezerik - Meisje Luister
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 23:30 uur
Muziekforum legt censuur op
WWW - De lezers van het forum MusicMeter moeten vanaf nu op hun tellen letten. De moderators van deze drukbezochte website hebben beslist om de inzendingen van hun leden preventief te censureren. "In verband met auteursrechtelijke zaken is het niet toegestaan complete nieuwsberichten hier te verplaatsen. Een aantal regels met link naar de rest van het artikel kan wel," aldus moderator herman. Op de vraag of ze al klachten hebben gehad nav copyright issues is het antwoord resoluut: "Met krantenstukjes meen ik nog geen klachten, maar op andere vlakken hebben wel copyright-kwesties gespeeld."
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
volg deze discussie: www.musicmeter.nl
Plaat: Osdorp Posse - Censuur
WWW - De lezers van het forum MusicMeter moeten vanaf nu op hun tellen letten. De moderators van deze drukbezochte website hebben beslist om de inzendingen van hun leden preventief te censureren. "In verband met auteursrechtelijke zaken is het niet toegestaan complete nieuwsberichten hier te verplaatsen. Een aantal regels met link naar de rest van het artikel kan wel," aldus moderator herman. Op de vraag of ze al klachten hebben gehad nav copyright issues is het antwoord resoluut: "Met krantenstukjes meen ik nog geen klachten, maar op andere vlakken hebben wel copyright-kwesties gespeeld."
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
volg deze discussie: www.musicmeter.nl
Plaat: Osdorp Posse - Censuur
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 23:41 uur
'Bisschop Gijsen wist van seksueel misbruik'
ROERMOND - Oud-bisschop Jo Gijsen moet hebben geweten van seksueel misbruik dat plaatsvond binnen het kleinseminarie Rolduc in Roermond.
Foto: NU.nl/Chris Heijmans
Het misbruik zou begin jaren zestig zijn gepleegd door de destijds populaire geschiedenisleraar Fons Timmermans, die inmiddels is overleden...
Bron: 'Bisschop Gijsen wist van seksueel misbruik' | nu.nl/boek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Led Zeppelin - Whole Lotta Love.

ROERMOND - Oud-bisschop Jo Gijsen moet hebben geweten van seksueel misbruik dat plaatsvond binnen het kleinseminarie Rolduc in Roermond.
Foto: NU.nl/Chris Heijmans
Het misbruik zou begin jaren zestig zijn gepleegd door de destijds populaire geschiedenisleraar Fons Timmermans, die inmiddels is overleden...
Bron: 'Bisschop Gijsen wist van seksueel misbruik' | nu.nl/boek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Led Zeppelin - Whole Lotta Love.

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 02:06 uur
Weg met zwijgafspraak prostitutie
Bron: 'Weg met zwijgafspraak prostitutie' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Het Goede Doel - Zwijgen
Bron: 'Weg met zwijgafspraak prostitutie' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 23:24 uur
Weg met zwijgafspraak prostitutie
Plaat: Manic Street Preachers - Repeat
Plaat: Manic Street Preachers - Repeat
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 16:38 uur
16/10/11
SONIC YOUTH BOEGBEELDEN UIT ELKAAR
Thurston Moore en Kim Gordon, de twee boegbeelden van de Amerikaanse rockband Sonic Youth, gaan na 27 jaar huwelijk uit elkaar.
volledige verhaal op deredactie.be
Plaat: Sonic Youth - Disconnection Notice
SONIC YOUTH BOEGBEELDEN UIT ELKAAR
Thurston Moore en Kim Gordon, de twee boegbeelden van de Amerikaanse rockband Sonic Youth, gaan na 27 jaar huwelijk uit elkaar.
Plaat: Sonic Youth - Disconnection Notice
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 18:09 uur
16/10/11
EINSTEIN HAD WAARSCHIJNLIJK DAN TOCH GELIJK
Het ziet ernaar uit dat de relativiteitstheorie dan toch geldig blijft. De vreemde neutrino's die sneller dan het licht gingen, zouden het gevolg zijn van een fout. Ironisch is wel dat de fout eruit bestaat dat men op een bepaald punt vergeten had rekening te houden met de relativiteit...
Plaat: Admiral Freebee - Einstein Brain
EINSTEIN HAD WAARSCHIJNLIJK DAN TOCH GELIJK
Het ziet ernaar uit dat de relativiteitstheorie dan toch geldig blijft. De vreemde neutrino's die sneller dan het licht gingen, zouden het gevolg zijn van een fout. Ironisch is wel dat de fout eruit bestaat dat men op een bepaald punt vergeten had rekening te houden met de relativiteit...
Plaat: Admiral Freebee - Einstein Brain
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 13:16 uur
17/10/11
VINCENT VAN GOGH VERMOORD?
"Vincent van Gogh heeft geen zelfmoord gepleegd, maar is per ongeluk gedood." Dat is de stelling die Steven Naifeh en Gregory White Smith poneren in "Van Gogh: The life", een nieuwe, 900 pagina's tellende biografie over de Nederlandse schilder.
Plaat: Don McLean - Vincent
VINCENT VAN GOGH VERMOORD?
"Vincent van Gogh heeft geen zelfmoord gepleegd, maar is per ongeluk gedood." Dat is de stelling die Steven Naifeh en Gregory White Smith poneren in "Van Gogh: The life", een nieuwe, 900 pagina's tellende biografie over de Nederlandse schilder.
Plaat: Don McLean - Vincent
0
geplaatst: 6 november 2011, 10:18 uur
06/11/11
NEDERLANDS JAZZFESTIVAL IS FAILLIET
Het Nederlandse jazzfestival The Hague Jazz is failliet verklaard door de rechtbank van Den Haag. Dat schrijft de Nederlandse Omroep West. De organisatie kampte al geruime tijd met financiële en organisatorische problemen.
Plaat: Johnny Hates Jazz - Money Changes Hands
NEDERLANDS JAZZFESTIVAL IS FAILLIET
Het Nederlandse jazzfestival The Hague Jazz is failliet verklaard door de rechtbank van Den Haag. Dat schrijft de Nederlandse Omroep West. De organisatie kampte al geruime tijd met financiële en organisatorische problemen.
Plaat: Johnny Hates Jazz - Money Changes Hands
0
geplaatst: 15 november 2011, 23:08 uur
15/11/11
THE BEATLES DOEN HET GOED OP VEILINGEN
Op een veiling van pop- en rockmemorabilia bij Christie's in Londen hebben de twee bekendste namen van The Beatles de hoogste ogen gegooid. Behalve van de Beatles werden ook memorabilia van de Rolling Stones en de Sex Pistols aangeboden.
Plaat: The Beatles - Can't Buy Me Love
THE BEATLES DOEN HET GOED OP VEILINGEN
Op een veiling van pop- en rockmemorabilia bij Christie's in Londen hebben de twee bekendste namen van The Beatles de hoogste ogen gegooid. Behalve van de Beatles werden ook memorabilia van de Rolling Stones en de Sex Pistols aangeboden.
Plaat: The Beatles - Can't Buy Me Love
0
geplaatst: 27 december 2011, 23:08 uur
Colombia opent eerste roltrap voor armen | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Led Zeppelin - Stairway to Heaven
YouTube - Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Plaat: Led Zeppelin - Stairway to Heaven
YouTube - Led Zeppelin - Stairway To Heaven
0
geplaatst: 28 december 2011, 13:53 uur
Muziek verlicht fysieke pijn | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Sister Sledge - Lost in Music
YouTube - Sister Sledge - Lost In Music
Plaat: Sister Sledge - Lost in Music
YouTube - Sister Sledge - Lost In Music
0
geplaatst: 28 december 2011, 14:36 uur
Nederland kan weer vaker doorrijden - Nederland - TROUW
Plaat: Wim Sonneveld & Leen Jongewaard - In Een Rijtuigje
YouTube - Wim Sonneveld Leen Jongewaard In Een Rijtuigje
Plaat: Wim Sonneveld & Leen Jongewaard - In Een Rijtuigje
YouTube - Wim Sonneveld Leen Jongewaard In Een Rijtuigje
0
geplaatst: 28 december 2011, 19:32 uur
'Kerkganger heeft lagere bloeddruk' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: D.C. Lewis - Mijn Gebed
YouTube - D.C. Lewis - Mijn gebed
Plaat: D.C. Lewis - Mijn Gebed
YouTube - D.C. Lewis - Mijn gebed
0
geplaatst: 29 december 2011, 02:22 uur
0
geplaatst: 29 december 2011, 14:30 uur
2011 in top drie van warmste jaren | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Galaxy Lin - Long Hot Summer
YouTube - Galaxy lin - long hot summer
Plaat: Galaxy Lin - Long Hot Summer
YouTube - Galaxy lin - long hot summer
0
geplaatst: 29 december 2011, 19:48 uur
Ramp Titanic herdacht met veiling en film | nu.nl/film | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Celine Dion - My Heart Will Go On
YouTube - My Heart Will Go On - Titanic - Celin Dion
Plaat: Celine Dion - My Heart Will Go On
YouTube - My Heart Will Go On - Titanic - Celin Dion
0
geplaatst: 29 december 2011, 19:56 uur
Archieven Woody Guthrie openbaar gemaakt | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: Woody Guthrie - Your Land Is My Land
YouTube - Woody Guthrie- This Land Is Your Land
Plaat: Woody Guthrie - Your Land Is My Land
YouTube - Woody Guthrie- This Land Is Your Land
0
geplaatst: 29 december 2011, 21:23 uur
Slecht jaar voor olifant, recordjaar voor ivoorvangst - De Standaard
Plaat: Kamahl - The Elephant Song
YouTube - Kamahl - The Elephant Song
Plaat: Kamahl - The Elephant Song
YouTube - Kamahl - The Elephant Song
0
geplaatst: 30 december 2011, 01:46 uur
0
geplaatst: 30 december 2011, 02:38 uur
U2 grootste verdiener in 2011 - Cultuur - TROUW
Plaat: U2 - I Still Haven't Found I'm Looking For
YouTube - I Still Haven't Found What I'm Looking For / U2
Plaat: U2 - I Still Haven't Found I'm Looking For
YouTube - I Still Haven't Found What I'm Looking For / U2
0
geplaatst: 30 december 2011, 14:22 uur
Giraffen doorstaan vuurwerk met popmuziek | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Plaat: The Doobie Brothers - Listen to the Music
YouTube - Doobie Brothers - Listen To The Music .1972
Plaat: The Doobie Brothers - Listen to the Music
YouTube - Doobie Brothers - Listen To The Music .1972
* denotes required fields.