MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De anderstalige ladder (evaluatietopic)

zoeken in:
Even een apart topic aangemaakt om de lopende anderstalige ladders niet te ontregelen en verwarren...

Naar aanleiding van wat opmerkingen over kwaliteit en diversiteit van de Deense ladder, heb ik voor mijzelf geprobeerd om uit het totaal van 75 nummers een top 20 samen te stellen met een maximum van 1 nummer per artiest. Dit is mijn lijstje:

1. Magtens Korridorer - Nordhavn Station
2. Søren Huss - Fra Tanke Til...
3. Thomas Holm – Selvmord På Dansegulvet
4. Under Byen - Om Vinteren
5. Johnny de Luxe – Elskovspony
6. Stoffer & Maskinen – Vi To er Smeltet Sammen
7. Nephew – Igen og Igen
8. Lampshade - Disse Fugle
9. Rasmus Walter – Dybt Vand
10. TV-2 - De Første Kærester På Månen
11. Saybia - Får Drømmen Aldrig Fred
12. Medina – Kun For Mig
13. Panamah – Ikke For Sent
14. Celina Ree – Når Du Rør Ved Mig
15. Shu-Bi-Dua – Folkevognen
16. Young Flowers - Oppe i Træet
17. Love Shop – Ikke Langt Herfra
18. Hej Matematik – Party i Provinsen
19. Natasja – Op Med Ho'det
20. Steppeulvene - Dunhammeraften

Voor mij is dit een lijstje dat ik geregeld in zijn geheel zou willen afspelen (en ook nog wel eens op repeat) met nummers die je vrijwel nooit hoort. Daarmee is het Deense deel van de anderstalige ladders voor mij geslaagd. Maar dat is natuurlijk subjectief.

Ik ben van plan om dit voor de Spaanstalige ladders ook te gaan doen en mogelijk met terugwerkende kracht voor de talen die al geweest zijn.

Ook ben ik benieuwd naar lijstjes van andere mumers (hoeft niet per se 20 te zijn).

Als ik toch eens tijd te veel had, dan zou ik dit soort mooie lijstjes ook daadwerkelijk afspelen. Hierbij de belofte dat eens te gaan doen, hoewel ik vrij zeker ben dat ik het of ga vergeten of er geen tijd voor vrij kan maken.

En dit is mijn lijstje voor de Portugese nummers. Ten opzichte van mijn stemgedrag is er al een lichte verschuiving, merkte ik op. Voortschrijdend inzicht, zullen we maar denken.
Ook blijken sommige ladders geen nummer te leveren en andere maar liefst 3 of 4. Wat betekent dat er nummers zijn die van mij weinig of geen punten gekregen hebben puur op basis van een ongelukkige loting. Maar ja, dat was te verwachten.

1. Mariza - Oxalá
2. Zélia Duncan - Enquanto Durmo
3. Madredeus - Ecos na Catedral
4. Stan Getz & João Gilberto - Corcovado
5. Bïa - Mariana
6. Dulce Pontes - Canção do Mar
7. Astrud Gilberto - Água de Beber
8. Amor Electro - A Máquina
9. Chico Buarque - Construçao
10. Seu Jorge - Carolina
11. Cristina Branco – Abandono
12. Tom Ze - Dor e Dor
13. Sergio Mendes & Brasil 66 – Mas Que Nada
14. Caetano Veloso - Irene
15. Amália Hoje - Gaivota
16. Morelenbaum²/Sakamoto - O Grande Amor
17. Ceumar - Dindinha
18. Adriana Calcanhoto - Esquadros
19. Rodrigo Leão - Rosa [/quote]
20. Jota Quest - Tudo Me Faz Lembrar Você

Al met al een fijn lijstje. Mooier nog dan het Deense twintigtal.

Hmmm...prima idee, ik zal ook eens zien of ik dit voor elkaar krijg, maar net als chevy zal het lastig worden, maar wel interessant. Voor de Indonesische ladder ga ik dit zeker ook doen, die beviel me ook goed.

DjFrankie (moderator)
Nou Freek inmiddels 1 1/2 jaar later moet je dit toch wel kunnen?

*oeps* helemaal vergeten

Ik zal het voor de Indonesische ladder eens gaan opzetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.