MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO

zoeken in:
Ik zou voor de 32 gaan, maar inderdaad, Divart is de regisseur.

Casartelli schreef:
Nu blijft even de vraag welke criteria bepaald hebben wat de nummers 17 t/m 20 in het bovenstaande lijstje zijn, mais soit.

Svendra schreef:

De verliezers met de meeste stemmen?

Yep. deze dus:
Pink Floyd - Sheep
Porcupine Tree - Anesthetize
Yes - Yours Is No Disgrace
Earth & Fire - Song of the Marching Children

Waarom een top 20? Ik heb maar even gekozen voor dezelfde opzet als bij de MuMeTop2000. Ook toen hadden we discussies over het aantal. En een top 20 bekt wat beter dan een top 32.
En er kunnen wat makkelijker mensen medoen die niet helemaal into prog zijn
Maar de progliefhebbers zijn wat serieuser dan de top2000 liefhebbers dat is wel duidelijk .
Ik heb wel een ideetje hoe dat op te lossen maar eerst deze top 20.
Al 10 lijstjes binnen!

divart schreef:
En er kunnen wat makkelijker mensen medoen die niet helemaal into prog zijn
Absoluut geen verkeerde gedachte, maar dan zou je eerder moeten kiezen voor een top 20 uit de 32 beste nummers. Immers, de top 20 duurt nog altijd 4 uur (een paar minuten meer ).

Erg leuke k.o. en leuk initiatief van divart, mijn top 20 is verstuurd. Denk dat er wel verschuivingen zullen zijn.

Al 13 lijstjes binnen en de lijstjes van vandaag gooien de boel aardig overhoop.
(de nummer laatst staat wel stevig onderaan trouwens)

Ik ben heel benieuwd.

Svendra schreef:
Maar divart is The Boss.

Klopt! Bruce Bommel

(afbeelding)

Wanneer kunnen we eigenlijk de lijst verwachten?

2 maart + een week, zal wel 9 maart zijn.

ja, 9 maart lijkt me ook. Inzenden kan tot vrijdag 12 uur. Uitslag 's avonds.

Ah, duidelijk

divart schreef:
Klopt! Bruce Bommel

Volgt u het nog? In een reactie op Svendra (bijnaam) zet divart (bijnaam) het hoofd van Olivier B. Bommel (fictief) op dat van The Boss (bijnaam).

Beetje laat, maar alsnog bedankt voor de organisatie, Casper! Ga nu mijn lijstje voor Divart maken.

18 lijstjes binnen. Op naar de 20!

Met 15 ingevoerde lijstjes is het best wel spannend. In de top 6 kan nog van alles gebeuren. Maar al enige tijd staat er een zeer onverwacht nummer op 1.
De nummers 19 en 20 zijn wel duidelijk. Alleen de volgorde nog niet. Het nummer dat stijf onderaan stond is inmiddels wel van de laatste plaats af.

chevy93 schreef:
Maar als het bij een top 20 blijft, zal ik uiteraard ook een lijstje maken. Om het lijstje ook echt (in de zin van levend) te maken, zal ik deze lijst nogmaals afspelen.

Het wachten is nu nog op het lijstje van Chevy

Nog 24 uur om je lijstje op te sturen.

Het zal me benieuwen wat dan de verrassende nummer 1 zal zijn.
Verrassend zal mijns inziens zijn: song of the marching children dat zou pas verrassend zijn.

Tsja, je weet maar nooit
Spannend is het wel want de nummer 1 heeft nog maar 1 punt voorsprong op de nummer 2.
En er zijn ook vandaag nog wat lijstjes binnen gekomen die nog verwerkt moeten worden. 21 stuks is het totaal tot nu toe, wat mij absoluut niet tegenvalt.

Ozric Spacefolk
Of I wanna Dance with Somebody....

Dat zou pas verrassend zijn....

willemdeux schreef:
Het zal me benieuwen wat dan de verrassende nummer 1 zal zijn.
Verrassend zal mijns inziens zijn: song of the marching children dat zou pas verrassend zijn.

Ik zal de spanning maar wegnemen, die zal het niet zijn.

nr 22 is idd binnen. En hiermee wordt natuurlijk alles op zijn kop gezet .

divart schreef:
(quote)

nr 22 is idd binnen. En hiermee wordt natuurlijk alles op zijn kop gezet .
1. Dire Straits - Tunnel of Love

Ongetwijfeld heb je je keuze voor dit nummer doordacht, maar ik kom er niet uit. Heb je misschien een hint?

Nee, 't kwam spontaan in me op

Dire Straits: Prog-Related? YES.

Edit: Dit betekent overigens niet dat ik er achter sta, maar vind het wel grappig leesvoer.

Chevy bleek nummer 23 die meedoet. En hij heeft inderdaad grote verandering voortgebracht in de top 3. Inzenden kan nog tot morgenmiddag 12 uur.

Dat zal waarschijnlijk ten nadele van Genesis zijn geweest ...

Zou zomaar kunnen

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.