MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Songs KO

zoeken in:
ArthurDZ schreef:
Pink Floyd 'hoort' toch gewoon met veel nummers in een Prog KO?

Het risico is dat we dan een finale krijgen met 2 nummers van Pink Floyd. Net zoals we voor de singles KO 1987 een finale kregen met 2 nummers van U2.

wibro schreef:
(quote)

Het risico is dat we dan een finale krijgen met 2 nummers van Pink Floyd. Net zoals we voor 1987 een Singles KO finale kregen met 2 nummers van U2.

Ze komen heus niet toevallig zo hoog. Als het een Pink Floyd-finale word, zal dat wel komen doordat zoveel mensen die twee nummers zo'n goede nummers vinden. Dan is dat maar zo

Trouwens, of er nu 1 of 30 nummers van Pink Floyd meedoen, hoog komen ze sowieso wel.

rock-rick schreef:
(quote)

Het zal een reden hebben denk ik altijd maar hè .

Ik zou niet weten welke, dan zou ik eerder 16 bij Genesis verwachten aangezien die vele malen belangrijker zijn geweest voor prog in algemene zin (is verder geen waarde oordeel)

wibro schreef:
Het risico is dat we dan een finale krijgen met 2 nummers van Pink Floyd. Net zoals we voor 1987 een Singles KO finale kregen met 2 nummers van U2.

Als die nummers democratisch in de finale zijn gekozen, heb ik daar niet zo'n moeite mee.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Trouwens, of er nu 1 of 30 nummers van Pink Floyd meedoen, hoog komen ze sowieso wel.

Ik weet het niet, ik heb niet de indruk dat je grootste deel van de lijst kent dus waar dit op gebaseerd is vraag ik me af. (hmmm ik krijg ineens ook een verhoogde zuurgraad, dat is dan wel weer jammer )

vigil schreef:
(quote)

Ik weet het niet, ik heb niet de indruk dat je grootste deel van de lijst kent dus waar dit op gebaseerd is vraag ik me af. (hmmm ik krijg ineens ook een verhoogde zuurgraad, dat is dan wel weer jammer )

Ik ken inderdaad lang niet alle nummers, maar dat is op dit moment wel een beetje naast de kwestie. Je moet toch geen helderziende zijn om te weten dat Pink Floyd het in een Prog KO goed gaat doen?

Casartelli (moderator)
't Is allemaal een beetje waar... ja, Pink Floyd 'hoort' eigenlijk wel met 15 nummers mee te doen, maar ja, Yes en Genesis ook. Vervolgens 'horen' Camel, Jethro Tull, King Crimson, Marillion, Mike Oldfield Porcupine Tree, Rush en Van Der Graaf Generator er ook wel minimaal 10 elk te hebben en dan zit je wel al halverwege de 256.

Overigens zitten we inmiddels op 206 nummers en is er dus nog ruimte voor 50... tenzij er nu ineens massaal mensen opstaan om te verkondigen dat het er toch beter 512 kunnen zijn. Tot die tijd laat ik het maar gewoon aan de verantwoordelijkheid van eenieder (hetzij hardcore progliefhebber, hetzij geïnteresseerde passant) over om met een voor hem(/haar) mooi lijstje op de proppen te komen en, als het spel eenmaal bezig is, elk nummer een even eerlijke kans te geven.

En o ja, het zou inderdaad fijn zijn als iemand (bijvoorbeeld de volgende met een lijstje) zich even opwerpt om alles weer even netjes in één lijst te zetten. Ik ben zelf niet echt eerder dan vanavond in de gelegenheid...

Svendra schreef:

Ik ga mijn best doen, maar heb daar nog een paar dagen voor nodig

Beste naamgenoot wacht daar niet te lang mee want zo dadelijk is de K.O. vol en zit er geen Ritual in dit spel

Ah, jij mag er negen extra doen of zijn de suggesties enkel tips van de dag

vigil schreef:
Beste naamgenoot wacht daar niet te lang mee want zo dadelijk is de K.O. vol en zit er geen Ritual in dit spel
Dat kunnen we niet hebben nee Nou ik ben dus maar even snel aan de slag gegaan. Mijn nominaties (resterende linkjes volgen morgen als ik vrij ben):

Akt - Le Sette Impressioni del Fauno Scorpione
Akt- Mani Aperte
Bacamarte - Portrais
Le Orme - l'Infinito
Motis - Le Voyage de Brendan
Peter Gabriel - Wallflower
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Ritual - A Dangerous Journey deel 1, deel 2, deel 3
Ritual - Dependence Day
Sanguine Hum - Coast of Nebraska

The last human gateway van IQ

Misterfool
@dieter het linkje zal ik vanmiddag als ik klaar ben met mijn colleges even aanpassen
@vigil de nummers op de vorige pagina waren slechts sugesties. Het waren monumentale prognummers die mijn inziens het wel verdienen om in de lijst te komen, maar tegelijkertijd ook zo bekend waren, dat onbekende nummers het meer verdienden om in de lijst opgenomen te worden.

Ik zou prima zonder kunnen maar ik vind het opvallend dat Arena nog niet is genoemd.

Misterfool
Eigenlijk zou ik meer gaan voor 512 nummers, er zijn echt nog wel +-200 nummers te vinden die erg goed zouden passen in deze lijst. we zijn allemaal progliefhebbers, dus het zou me verbazen als we massaal moeite zouden hebben met een lange tijdsduur.

Of te wel of we er allemaal nog even 20 nummers willen bij verzinnen

Eens kijken wat ons progopperhoofd Casper er van gaat vinden!

Kan makkelijk. Ik zou zo al 20 bands kunnen noemen die in de KO horen en nog geen nummer erin hebben. Hier iig 5 essentiële nummers (linkjes kan ik nu ff niet plaatsen, die komen later):

Caravan - In the Land of Grey and Pink
Faust - Krautrock
Neu! - Hallogallo
Robert Wyatt - Sea Song
Trees - Geordie

Verder mis ik nog Amon Düül II, Guru Guru, Walter Wegmüller, Ash Ra Tempel/Manuel Göttsching, Egg, Hatfield & the North, Soft Machine, Colosseum, The Nice, Le Orme, Banco del Soccorso Mutuo, Oceansize, These New Puritans, Ozric Tentacles, Korai Öröm, Solaris, Fairport Convention, Pentangle en zo kan ik nog wel ff doorgaan... Plus dan een hoop bands waar er best nog wel een aantal bij kunnen. 512 lijkt mij prima te doen...

Misterfool
En wat dacht je van een band als Echolynn,Kino of Pavlov's dog(een tip van Rudi s waar ik nog steeds dankbaar voor ben). Leuke nominaties by the way.

het enige waar ik bang voor ben is dat zodadelijk het halve euvre van Pink floyd, Yes of Genesis in de lijst staat

Makkelijk op te lossen door een maximum per band in te stellen

Ik wou net hetzelfde zeggen. Volgens mij staat Pink Floyd nu op 15?
Dat lijkt me een goede bovengrens voor elke band.

Als ik nog een lijstje wil plaatsen, moet die dan uit vijftien nummers bestaan?

512 zou niet mijn voorkeur hebben, dan liever een maximum per artiest.

Uiteraard kan ik zo nog 20 nummers oplepelen, maar die komen waarschijnlijk niet verder dan de 1e ronde.

Casartelli (moderator)
Ik hoor nogal wat verschillende geluiden. De verleiding om nog een paar dagen door te vergaderen is groot, maar... graag jullie keuze uit de volgende twee alternatieven:

1. We nomineren 256 nummers met een maximum van 8 per artiest. Van artiesten waarvan we momenteel meer nominaties hebben spelen we een voorronde (ladderstijl).

2. We nomineren 512 nummers zonder maximum per artiest. Voldoende diversiteit is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Jester schreef:

Uiteraard kan ik zo nog 20 nummers oplepelen, maar die komen waarschijnlijk niet verder dan de 1e ronde.

Nou ja bij een beetje strakke loting komen die 20 tegen elkaar en zijn er zo maar 10 naar de volgende ronde

Casper: Optie 2, al is zo'n ladder wel erg aantrekkelijk!

Ik stem voor 2.

2 dan ja. Ik wil eventueel wel voor de diversiteit zorgen

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.