MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Gebruik geen Spotify.
Heb alle nummers van de MuMe top2000 op HD staan.
Dus dat wordt een klein probleempje voor m'n nominaties voor 2013, daar kan/ga ik dus geen Spotify link voor opzoeken.

Voor mij toch erg onbegrijpbaar dat Kate Bush met dit lied zo hoog scoort en joanna newsom niet eens in de top 2000 geraakt

jassn schreef:
Voor mij toch erg onbegrijpbaar dat Kate Bush met dit lied zo hoog scoort en joanna newsom niet eens in de top 2000 geraakt

voor mij persoonlijk bestaat er een wereld van verschil tussen die twee, joanna newsom heb ik nu al heel vaak geprobeerd maar ik trek het gewoon echt niet, het werkt op mijn zenuwen en het irriteert me....waarmee ik niet wil zeggen dat het muzikaal gezien slecht is of niets voorstelt.

El Ninjo schreef:
(quote)

voor mij persoonlijk bestaat er een wereld van verschil tussen die twee, joanna newsom heb ik nu al heel vaak geprobeerd maar ik trek het gewoon echt niet, het werkt op mijn zenuwen en het irriteert me.....

+1

Ik ben fan van beide, maar ik vind ze ook heel erg verschullend. Kate Bush heeft een veel zuiverdere stem en juist bij Joanna Newsom vind ik het onzuivere van haar stem mooi. Jassn heeft wel gelijk dat er nummers van Joanna Newsom in de top 2000 MOETEN

Toevallig net nog La Bush zitten luisteren en voor mij zit er weinig verschil tussen. Zoiets als Colleen had net zo goed van Kate Bush kunnen zijn, al doet Joanna mij meer. Begrijp ook totaal niet waarom ze er niet in staat.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 11:

58 Kate Bush - Wuthering Heights
55 The Rolling Stones - Gimme Shelter
50 Pulp - Common People 2
42 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 4
39 Leonard Cohen - Suzanne 1
38 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
37 The Velvet Underground - Heroin 3
31 Moody Blues - Nights In White Satin

Deadline: 23.00 uur

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

Ronde 7 - Ladder 11:

58 Kate Bush - Wuthering Heights
58 The Rolling Stones - Gimme Shelter 3
54 Pulp - Common People 4
42 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
39 Leonard Cohen - Suzanne
39 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 1
39 The Velvet Underground - Heroin 2

niet normaal deze ladder

Ik denk dat ik eens een nummer van haar laatste album ga nomineren, die maakt waarschijnlijk meer kans.

Het laatste album van Joanna Newsom is meer in de stijl van Kate Bush en vind ik haar beste. Haar onvaste kinderstem vind ik ook irritant op haar debuut (al is de muziek zelf erg origineel en knap), bij haar 2e album is dat een stuk minder het geval.

Ik hoor t wel als ik t niet goed heb gedaan... oid
Mn eerste ladder...

Ronde 7 - Ladder 11:

60 The Rolling Stones - Gimme Shelter +2
59 Kate Bush - Wuthering Heights +1
54 Pulp - Common People
43 The Velvet Underground - Heroin +4
42 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +3

4 punten geven aan Marvin Gaye is enigszins verplicht.

Inderdaad, kijk maar in de eerste post van het overzichtstopic, daar staat deze regel over Marvin beschreven

Ronde 7 - Ladder 11: Incl. correctie Sokra

62 Kate Bush - Wuthering Heights 3
60 The Rolling Stones - Gimme Shelter
54 Pulp - Common People
46 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
45 The Velvet Underground - Heroin 2
32 Moody Blues - Nights In White Satin 1

Onweerwolf
Sunderland schreef:
Dat is wel een heel teleurstellende stand...

@Onweerwolf: ik wil wel helpen met die playlists. Moet nog wel even uitvogelen hoe ik dat het beste kan doen, want ik heb 2 laptops: 1 met Excel en geen Spotify en 1 met Spotify en geen Excel. Maar daar kom ik wel uit.

Btw: heb je nog overwogen om playlists te maken in Youtube? Ook omdat ik me afvraag of iedereen wel gebruik maakt/wil maken van Spotify. Het verbaast me links en rechts hier op de site te lezen dat mensen Spotify helemaal niet gebruiken.

Dank je!

Playlists in Youtube gaat het echt niet worden, de reden dat ik me wil focussen op Spotify is juist omdat van youtube telkens maar weer dingen verdwijnen. Ik zoek naar iets dat op termijn geen of weinig werk oplevert en Spotify lijkt daar geschikt voor.

Begrijp me goed; ik gebruik zelf Spotify ook puur om nummers te samplen voor de ladders, serieus luisteren via Spotify (of youtube) zou ik nooit doen.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Ik wil best helpen, hoor. Ik ben iemand die met name in de eerste rondes veelvuldig gebruik heeft gemaakt van Spotify.

Dank je, Chevy!

Inderdaad, de puntentelling had ik nog niet goed begrepen.
Hopelijk is t nu in orde

Is er dan geen regel?:
VU altijd boven Gaye

Onweerwolf
remcodulac schreef:
(quote)

Ik wil ook wel helpen. Gebruik Spotify eigenlijk liever dan de YouTube clipjes. Alleen is niet alles op Spotify te vinden, vermoed ik.

En jij ook alvast bedankt.

Nee, dat is het enige nadeel van Spotify, zo'n 10% is niet te vinden, voornamelijk Beatles, Floyd, Metallica, The Sound en nog wat bands.

Ik wil ook wel helpen met het spotify gebeuren.

64 The Rolling Stones - Gimme Shelter 4
63 Kate Bush - Wuthering Heights 1
56 Pulp - Common People 2
48 The Velvet Underground - Heroin 3
46 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
32 Moody Blues - Nights In White Satin

Deadline: 23.00 uur[

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
Gebruik geen Spotify.
Heb alle nummers van de MuMe top2000 op HD staan.
Dus dat wordt een klein probleempje voor m'n nominaties voor 2013, daar kan/ga ik dus geen Spotify link voor opzoeken.

Zoals ik al zei: afzonderlijke users hoeven dat niet te doen, ik zocht daarom juist naar vrijwilligers.

Onweerwolf schreef:
(quote)

En jij ook alvast bedankt.

Nee, dat is het enige nadeel van Spotify, zo'n 10% is niet te vinden, voornamelijk Beatles, Floyd, Metallica, The Sound en nog wat bands.

Wel een van redenen, dat ik het niet gebruik.

cosmic kid (moderator)

68 The Rolling Stones - Gimme Shelter +4
63 Kate Bush - Wuthering Heights
56 Pulp - Common People
50 The Velvet Underground - Heroin +2
47 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon +1
45 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) +3

Ronde 7 - Ladder 11:

64 The Rolling Stones - Gimme Shelter
65 Kate Bush - Wuthering Heights 2
59 Pulp - Common People 3
50 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 4
48 The Velvet Underground - Heroin
40 Leonard Cohen - Suzanne 1

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
(quote)

Wel een van redenen, dat ik het niet gebruik.

Dat snap ik, geldt voor mij ook, dat en de matige kwaliteit en de verschrikkelijk slordige en beperkte tags, en het feit dat de software voor de client nogal wat te wensen over laat.

Voor de luisterervaring zelf zal ik niemand Spotify aanraden maar om nummers te leren kennen is het wel uitstekend geschikt en voor mij kost het veel minder huiswerk dan het youtube gedoe vwb de MuMeLadder.

Ronde 7 - Ladder 11:

68 The Rolling Stones - Gimme Shelter +4
65 Kate Bush - Wuthering Heights
62 Pulp - Common People +3
50 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
48 The Velvet Underground - Heroin
41 Leonard Cohen - Suzanne +1
34 Moody Blues - Nights In White Satin +2

Matig is niet het juiste woord, maar in vergelijking met de volgende ladder stelt deze ladder niet veel voor

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat snap ik, geldt voor mij ook, dat en de matige kwaliteit en de verschrikkelijk slordige en beperkte tags, en het feit dat de software voor de client nogal wat te wensen over laat.

Voor de luisterervaring zelf zal ik niemand Spotify aanraden maar om nummers te leren kennen is het wel uitstekend geschikt en voor mij kost het veel minder huiswerk dan het youtube gedoe vwb de MuMeLadder.

Als ik je goed begrijp, hoeven we geen youtube linkjes aan te leveren straks bij de nominaties?

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
(quote)

Als ik je goed begrijp, hoeven we geen youtube linkjes aan te leveren straks bij de nominaties?

Nee, dan begrijp je het niet goed.

Ik wil in ieder geval wel de youtube linkjes in stand houden, in ieder geval voor 2013.

Daarnaast wil ik de Spotify playlists laten lopen. En dan kunnen we dat gaan evalueren. Niemand is verplicht Spotify te gaan gebruiken tegen zijn of haar wil, maar ik heb het gevoel dat dit wel een beter systeem aanbiedt voor het luisteren van nummers voor de MML.

Cosmic kid wordt vergeten.

Ronde 7 - Ladder 11:

72 The Rolling Stones - Gimme Shelter 4
65 Kate Bush - Wuthering Heights
62 Pulp - Common People
51 Echo & The Bunnymen - The Killing Moon 1
50 The Velvet Underground - Heroin 2
45 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) 3
41 Leonard Cohen - Suzanne
34 Moody Blues - Nights In White Satin

Onweerwolf
Iets meer gespecificeerd: de ladders in 2013 blijven er precies zo uitzien als in 2012, maar toegevoegd wordt aan het begin van elke nieuwe ronde 1 hyperlink naar een playlist in Spotify, in die playlist staan alle nummers van de ronde in volgorde van de ladders. Dus het begint met de 1e ladder alfabetisch, dan de 2e alfabetisch, etc. t/m de laatste.

Onweerwolf schreef:
...
Begrijp me goed; ik gebruik zelf Spotify ook puur om nummers te samplen voor de ladders, serieus luisteren via Spotify (of youtube) zou ik nooit doen.
OK, ik snap het nog niet helemaal, zeker niet tov je post hierboven. Het klinkt alsof je Spotify nodig hebt om de playlist af te spelen. Anyway, ik laat me volledig verrassen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.