Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2012 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2012, 15:23 uur
Bloodbuzz 
wie zijn eigenlijk al de nieuwkomers in de finale t.o.v. vorig jaar ?

wie zijn eigenlijk al de nieuwkomers in de finale t.o.v. vorig jaar ?
0
geplaatst: 14 december 2012, 15:46 uur
Bloodbuzz Ohio komt hier ook verrassend hoog, maar El Ninjo geeft hier niets weg hoor. Hij kan net zo goed 32ste staan in de tussenstand.
Het is me wel opgevallen dat als je de lijst alfabetisch sorteert, op 1 na al mijn topfavorieten (7 in totaal) in de tweede helft zitten.
Het is me wel opgevallen dat als je de lijst alfabetisch sorteert, op 1 na al mijn topfavorieten (7 in totaal) in de tweede helft zitten.
0
geplaatst: 14 december 2012, 15:54 uur
Cured schreef:
(quote)
Dat zou wel eens kunnen; ik las Titmeisters bericht verkeerd. Ik denk dat Love Will Tear...en ook Enjoy beide geen Love/Hate platen zijn. Dat bedoel ik dus. Denk dat Enjoy the Silence ook de nummer 18 is, waar El Ninjo het over heeft. Al jaren een grijze muis in de finale: standaard tussen 11 en 20 en onderaan in de love/hate-competitie.
De hoogste nieuwe binnenkomer is denk ik Gimme Shelter of Space Oddity.
0
geplaatst: 14 december 2012, 17:17 uur
Wat mij betreft wint dit jaar Paranoid Android gewoon weer. En als het dan toch een andere is graag een verassing als There Is A Light. Of gewoon Sinnerman, da's ook prima.
0
geplaatst: 14 december 2012, 18:05 uur
Alsjeblieft geen Paranoid Android, dat was vorig jaar al zo'n anticlimax. Bij mij komt ie zeker niet bij de bovenste 16 in ieder geval.
0
geplaatst: 14 december 2012, 18:14 uur
Dat is toch beter dan Street Spirit.
Als het per se een nieuwe winnaar moet zijn, doe maar Unfinished Sympathy dan.
0
geplaatst: 14 december 2012, 18:30 uur
Street Spirit vind ik ook maar flauwtjes, absoluut niet het beste wat Radiohead gemaakt heeft.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2012, 18:37 uur
Ploppesteksel schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

0
geplaatst: 14 december 2012, 19:06 uur
Zijn er eigenlijk al Top 10-voorspellingen gedaan?
1. Radiohead - Street Spirit
2. Radiohead - Paranoid Android
3. The Cure - A Forest ('last' van Pictures of You)
4. The Smiths - There is a Light That Never Goes Out
5. Pearl Jam - Black
6. The Beatles - A Day in the Life
7. The Smiths - How Soon Is Now?
8. David Bowie - "Heroes"
9. The Doors - The End
10. Neil Young - Like a Hurricane
Joker: Sinnerman (hoge ogen, maar geen top 10).
5. Pearl Jam - Black
9. The Doors - The End
0
geplaatst: 14 december 2012, 19:21 uur
Snoeperd schreef:
Street Spirit vind ik ook maar flauwtjes, absoluut niet het beste wat Radiohead gemaakt heeft.
Heb ik eigenlijk ook altijd het minste nummer van The Bends gevonden. Maar ik merk dat mijn favoriete artiesten sowieso laag scoren in mijn lijstje. dEUS en Arcade Fire staan in mijn top 10 meest gedraaide artiesten, maar de nummers in de finale vind ik niet tot hun toppers behoren. Dus die staan vrij laag. Pulp zal denk ik nog wel de bovenste 16 halen. Smiths scoren dan één keer heel hoog (How Soon is Now) en één keer een stuk lager (There Is A Light).
0
geplaatst: 14 december 2012, 19:55 uur
Toch niet helemaal. Kijk maar naar het geval Tubular Bells.
Tubular Bells (Part One) mag je niet nomineren omdat Theme of Tubular Bells erin staat.
Weet je nog wel ...

En dat terwijl Hergest Ridge en Ommadawn er wel in de volle lengte inzitten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 december 2012, 20:12 uur
dazzler schreef:
herstel: in zat

0
geplaatst: 14 december 2012, 20:36 uur
dazzler schreef:
Tubular Bells (Part One) mag je niet nomineren omdat Theme of Tubular Bells erin staat.
.
(quote)
.
Ja, laten we die oude koe weer eens van stal halen...
0
geplaatst: 14 december 2012, 21:18 uur
Ik blijf ze van stal halen tot ze in de wei mag.
Je bent fan of je bent het niet.
Je bent fan of je bent het niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 december 2012, 23:49 uur
dazzler schreef:
Weet je nog wel ...

(quote)
Weet je nog wel ...

Ja, maar zoals ik al zei ben je vrij om Tubular Bells (Part One) te beluisteren en te beoordelen.
Dus feitelijk is het hetzelfde
0
geplaatst: 15 december 2012, 00:14 uur
Pffff...eindelijk mijn lijssie ingeleverd.
En lees ik nu goed dat mijn top 3 absoluut niet tot de love/hate platen worden gerekend
En lees ik nu goed dat mijn top 3 absoluut niet tot de love/hate platen worden gerekend

0
geplaatst: 15 december 2012, 04:01 uur
Mijn lijstje is ingeleverd 
De verdwenen nummers:
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Talking Heads - Once In A Lifetime
10. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
12. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
13. Joy Division - Atmosphere
15. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
16. The Clash - London Calling
19. Marvin Gaye - What's Going On
24. Pixies - Where Is My Mind
29. Pixies - Debaser
gemiddeld: 15,1
De nieuwe nummers komen binnen op:
4.
6.
9.
10.
11.
13.
17.
21.
23.
26.
gemiddeld: 14,0
Dus een verbetering van de lijst!
Trouwens ook wel de nodige verschuivingen in mijn lijst bij de nummers die er vorig jaar al instonden. Sinnerman is bij mij de grootste stijger met 15 plekken winst. Het kwartje begint langzaamaan te vallen bij dit nummer
.
Paranoid Android kukelt 14 plekken naar beneden. Vanavond weer beluisterd, maar het nummer wordt met de luisterbeurt slechter en slechter...

De verdwenen nummers:
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Talking Heads - Once In A Lifetime
10. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
12. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
13. Joy Division - Atmosphere
15. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
19. Marvin Gaye - What's Going On
24. Pixies - Where Is My Mind
29. Pixies - Debaser
gemiddeld: 15,1
De nieuwe nummers komen binnen op:
4.
6.
9.
10.
11.
13.
17.
21.
23.
26.
gemiddeld: 14,0
Dus een verbetering van de lijst!

Trouwens ook wel de nodige verschuivingen in mijn lijst bij de nummers die er vorig jaar al instonden. Sinnerman is bij mij de grootste stijger met 15 plekken winst. Het kwartje begint langzaamaan te vallen bij dit nummer
.Paranoid Android kukelt 14 plekken naar beneden. Vanavond weer beluisterd, maar het nummer wordt met de luisterbeurt slechter en slechter...
0
geplaatst: 15 december 2012, 04:55 uur
Te uwer informatie: het enige nummer uit de finale dat vanavond in het ACU te Utrecht gedraaid werd, was Love Will Tear Us Apart. Dit nummer werd met veel enthousiasme ontvangen.
0
geplaatst: 15 december 2012, 10:48 uur
Benieuwd of er nog een kentering in de strijd gaat komen, maar het lijkt er wel op dat de nummer 1 nog nooit zo vroeg heeft vastgestaan, ondanks hier en daar een iets minder lijstje, blijft ie steady as rock doorgaan met punten verzamelen.
0
geplaatst: 15 december 2012, 10:53 uur
Weer even de aandacht vestigen op dit topic MuMeLadder 2012 Finale Albums Het loopt nog niet storm, maar heb ghoede hoop dat er nog veel inzendingen mijn kant op komen de deadline is immers pas op 31-12-2012.
Door de verruimde inzend periode hoop ik op meer deelnemers dan vorig jaar (39).
Door de verruimde inzend periode hoop ik op meer deelnemers dan vorig jaar (39).
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:12 uur
Ik ook. Bijna alle songs die er vorig jaar al in stonden, zakken dit jaar, dus de kwaliteit is toegenomen. Hoogste verdwijner stond vorig jaar op 10, hoogste binnenkomer staat op 2 (en daarna op 5, 6, 10...)
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:22 uur
De mijne is ook al verstuurd. Over de gehele linie is er niet veel veranderd ten opzichte van de afgelopen jaren, maar er zijn wel een aantal belangrijke verschuivingen geweest.
Mijn top 3, die de afgelopen jaren steeds hetzelfde was en ook voor de komende jaren gebeiteld leek te zitten, is uit elkaar gevallen. Een van mijn drie toppers is in één klap naar plaats 10 gedonderd en is meteen de grootste daler in mijn lijst. Mijn top 3 wordt nu aangevuld met een nummer dat het die twee andere nummers in de toekomst ook nog erg moeilijk kan gaan maken.
Die derde plaats werd eerst nog ingenomen door de hoogste nieuwe binnenkomer, maar ook die heeft uiteindelijk moeten buigen en staat nu op 4.
De grootste stijger in mijn lijst sluit mijn linkerrijtje af en staat dus op plaats 16. Vorig jaar bungelde die nog hopeloos onderaan (op stek 31). Ook dit is een nummer dat ik in de toekomst nog wel verdere sprongen zie gaan maken.
Mijn top 8 vind ik echt geweldig en behoort ieder jaar aan deze finale mee te doen. Mijn bottom 3 ben ik liever kwijt dan rijk, maar die nummers gooiden de afgelopen jaren nogal hoge ogen in deze finales. Daar zal ik dus nog wel een tijdje aan vast zitten.
Mijn top 3, die de afgelopen jaren steeds hetzelfde was en ook voor de komende jaren gebeiteld leek te zitten, is uit elkaar gevallen. Een van mijn drie toppers is in één klap naar plaats 10 gedonderd en is meteen de grootste daler in mijn lijst. Mijn top 3 wordt nu aangevuld met een nummer dat het die twee andere nummers in de toekomst ook nog erg moeilijk kan gaan maken.
Die derde plaats werd eerst nog ingenomen door de hoogste nieuwe binnenkomer, maar ook die heeft uiteindelijk moeten buigen en staat nu op 4.
De grootste stijger in mijn lijst sluit mijn linkerrijtje af en staat dus op plaats 16. Vorig jaar bungelde die nog hopeloos onderaan (op stek 31). Ook dit is een nummer dat ik in de toekomst nog wel verdere sprongen zie gaan maken.
Mijn top 8 vind ik echt geweldig en behoort ieder jaar aan deze finale mee te doen. Mijn bottom 3 ben ik liever kwijt dan rijk, maar die nummers gooiden de afgelopen jaren nogal hoge ogen in deze finales. Daar zal ik dus nog wel een tijdje aan vast zitten.
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:25 uur
chevy93 schreef:
Zijn er eigenlijk al Top 10-voorspellingen gedaan?
5. Pearl Jam - Black
9. The Doors - The End
Ik kan me aardig in jouw voorspelling vinden, maar Neil Young in de top 10 lijkt me nagenoeg onmogelijk. In mijn ogen is dit nummer een van de kanshebbers voor de rode lantaarn, zeker gezien de manier waarop hij deze finale bereikt heeft.Zijn er eigenlijk al Top 10-voorspellingen gedaan?
5. Pearl Jam - Black
9. The Doors - The End
Pearl Jam op 5 juich ik van harte toe, maar dat lijkt me wat overmoedig. Black heeft teveel haters om zo hoog te kunnen eindigen denk ik.
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:26 uur
Lijstje ingeleverd!
De nieuwkomers staan op:
2.
3.
5.
8.
13.
15.
23.
25.
26.
30.
Gemiddeld 15, dus zeker niet slecht. Vorig jaar geen lijstje dus ik kan het niet vergelijken
De nieuwkomers staan op:
2.
3.
5.
8.
13.
15.
23.
25.
26.
30.
Gemiddeld 15, dus zeker niet slecht. Vorig jaar geen lijstje dus ik kan het niet vergelijken
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:26 uur
Ik verwacht Pearl Jam wel redelijk hoog, onderkant van de top 10 moet deze toch wel halen. Neil Young verwacht ik ook niet bij de eerste 20.
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:37 uur
Van de nieuwkomers tov vorig jaar staat er trouwens nog steeds maar 1 in de top 10....de nummers 3, 4 en 5 wisselen continu van plaats, de nummer 2 blijft daar steeds net boven hangen maar wel steeds op 2 staan en de nummer 1 kent voorlopig geen slechte serie en blijft heel gemakkelijk soeverein aan kop staan.
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:41 uur
De verdwenen nummers:
14. Talking Heads - Once In A Lifetime
17. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
18. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
19. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
20. Pixies - Debaser
26. Pixies - Where Is My Mind
29. Joy Division - Atmosphere
31. Marvin Gaye - What's Going On
32. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
gemiddeld: 22,2
De binnenkomers:
07.
15.
16.
17.
18.
19.
21.
29.
30.
31.
gemiddeld: 20,3
M'n top 14 bestaat uit dezelfde nummers als vorig jaar, alleen nr.14 Talking Heads heeft de finale niet gehaald en daarvoor in de plaats is mijn nr.7 gekomen, welke vorig jaar niet in de lijst stond.
Niet echt spectaculair te noemen dus.
Hoogste binnenkomer: nr.7
Grootste stijger: +3 (van 27 naar 24)
Grootste daler: -11 (van 15 naar 26)
14. Talking Heads - Once In A Lifetime
17. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
18. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
19. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
20. Pixies - Debaser
26. Pixies - Where Is My Mind
29. Joy Division - Atmosphere
31. Marvin Gaye - What's Going On
32. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
gemiddeld: 22,2
De binnenkomers:
07.
15.
16.
17.
18.
19.
21.
29.
30.
31.
gemiddeld: 20,3
M'n top 14 bestaat uit dezelfde nummers als vorig jaar, alleen nr.14 Talking Heads heeft de finale niet gehaald en daarvoor in de plaats is mijn nr.7 gekomen, welke vorig jaar niet in de lijst stond.
Niet echt spectaculair te noemen dus.
Hoogste binnenkomer: nr.7
Grootste stijger: +3 (van 27 naar 24)
Grootste daler: -11 (van 15 naar 26)
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:42 uur
Even tussendoor, kan ik dit nomineren: Frank Zappa - Don't Eat the... ?
In principe is " Don't Eat the Yellow Snow" een nummer van 2:07 op het album Apostrophe (1974)
maar ik wil nu juist de langere versie nomineren die bestaat uit de eerste vier nummers van datzelfde album. Er is ook een singleversie van maar die is redelijk kapot geknipt. Wat zijn daar precies de regels voor?
In principe is " Don't Eat the Yellow Snow" een nummer van 2:07 op het album Apostrophe (1974)
maar ik wil nu juist de langere versie nomineren die bestaat uit de eerste vier nummers van datzelfde album. Er is ook een singleversie van maar die is redelijk kapot geknipt. Wat zijn daar precies de regels voor?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.