Muziek / Muziekgames / hits uitgebeeld in 1 foto
zoeken in:
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:07 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:25 uur
Oké, dan zal ik je ook niet vertellen dat ze er een stukje Teenage Kicks doorheen hebben gegooid.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:45 uur
wel succesvol overigens... Nummer 1 in o.a. Nederland en Engeland. Het was de Comic Relief single van 2013 dus in dat op zicht zijn de opbrengsten naar een goed doel gegaan.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:52 uur
Nou, in Nederland was het zeker geen nummer 1-hit, al is het hier wel hun succesvolste single.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:01 uur
Single Top 100 wel volgens One Way or Another (Teenage Kicks) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:07 uur
Ja, oké, de single top 100... Maar dat zegt me niet zoveel. Als je het over een nummer 1-hit hebt, denk ik toch vooral aan de Top 40. De Single Top 100 is al heel lang niet meer serieus te nemen. 

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:12 uur
Nee oke de Top 40 stond er niet bij in dat overzicht en ik had nou ook niet heel veel zin om dit in de Top 40 op te gaan zoeken. maar goed de app even bekeken en ik zie 8ste plek en 16 weken in de lijst
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:27 uur
De top 40 stond er niet bij? Hij staat er nu wel bij. Je hebt de Wikipedia-pagina meteen maar even aangepast? 

0
Onweerwolf
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:52 uur
Arrie schreef:
Ja, oké, de single top 100... Maar dat zegt me niet zoveel. Als je het over een nummer 1-hit hebt, denk ik toch vooral aan de Top 40. De Single Top 100 is al heel lang niet meer serieus te nemen.
Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten omtrent deze stelling.
Voor zover mij bekend is het verschil tussen de Top 40 en de Top 100 dat bij de eerste airplay wordt meegeteld en bij de tweede niet.
De eerste meet dus volgens mij actuele populariteit en de tweede meet actuele verkopen. Op zichzelf heeft het meten van beide gegevens bestaansrecht zou ik denken.
Of is het meten van verkoop niet meer relevant omdat er bijna geen singles meer worden verkocht?
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:54 uur
Fysiek niet nee maar (legale) downloadsingles/liedjes toch genoeg lijkt me
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 11:55 uur
Dat laatste, inderdaad. Het is meerdere keren voorgekomen dat Nederlandse artiesten gewoon zelf een hele zooi van hun eigen singles opkochten, en zo hoog binnenkwamen of zelfs nummer 1-hits scoorden in de Single Top 100. Dat kan ik niet echt serieus nemen.
Airplay lijkt me overigens ook geen goede graadmeter. Gekukkig wordt er nu ook grotendeels met streams gemeten. Ik weet eigenlijk niet zeker of de Single Top 100 nu ook streams meet, dat zou wel een verbetering zijn.
Airplay lijkt me overigens ook geen goede graadmeter. Gekukkig wordt er nu ook grotendeels met streams gemeten. Ik weet eigenlijk niet zeker of de Single Top 100 nu ook streams meet, dat zou wel een verbetering zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 oktober 2015, 12:14 uur
Arrie schreef:
Dat laatste, inderdaad. Het is meerdere keren voorgekomen dat Nederlandse artiesten gewoon zelf een hele zooi van hun eigen singles opkochten, en zo hoog binnenkwamen of zelfs nummer 1-hits scoorden in de Single Top 100. Dat kan ik niet echt serieus nemen.
Ohja, dat verhaal inderdaad. Goed punt.
Volgens mij wel.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 12:24 uur
Arrie schreef:
.
.
Dat gebeurde in de jaren 80 en 90 ook gewoon hoor

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:27 uur
Even een makkelijke tussendoor
http://oi58.tinypic.com/2jcvb4h.jpg
http://oi58.tinypic.com/2jcvb4h.jpg
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:43 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 21:25 uur
http://www.bbc.co.uk/staticarchive/b50adfaf8b726e48b97e2272bab9f2d89feca09a.jpg