Muziek / Muziekgames / "De mooiste zin uit de muziekgeschiedenis"-KO
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2012, 22:25 uur
Het is weer eens tijd voor een originele KO. Tenzij deze KO al eens gespeeld is, want dan mogen jullie originele wegdenken. Het idee is vrij simpel, wat is de beste zin uit de muziekgeschiedenis? Beste, omdat er heel veel emotie in zit. Beste, omdat de zin prachtig opgebouwd is. Beste, omdat de manier waarop de zin onderdeel wordt van de muziek je kippenvel geeft. Aan jullie de keus.
Om te beginnen 10 nominaties per persoon. Voorlopig zonder maximum (deelnemers dan, hè). Enige restrictie is dat jullie zelf een YouTube-link zoeken en die zo prepareren dat het filmpje start op het moment dat de zin komt.
Hoe doe je dat?
Je klikt onder de video op Share (of Delen voor de Nederlandse browsers).
Dan op Options
Vink Start At aan en voer de tijd in.
Tip: Als je het vakje niet aangevinkt laat en de video laat lopen verschijnt de huidige tijd zodra je het vakje aan vinkt.
Qua regels gaan we streng doen door te stellen dat het echt één zin moet zijn. Het is niet voor niets de mooiste zin (en niet het mooiste couplet/de mooiste songtekst etc.). Wat wel mag zijn zinnen die taalkundig gewoon doorlopen, maar niet als dusdanig gezongen worden. Als voorbeeld:
Such a shame to believe in escape wordt in principe niet echt als een lopende zin gezongen, maar is uiteraard wel één zin. Of zie mijn nominatie van The Boxer hieronder. In de praktijk zullen er hopelijk geen moeilijkheden komen, maar ik behoud me wel het recht een zin te weigeren (bv. omdat het niet één zin is).
Nou, hopend op een goede KO zal ik zo gelijk mijn 10 zinnen plaatsen.
Deep Purple - Child in Time ► Wait for the richochet
Dire Straits - Private Investigations ► Private investigations
King Crimson - Epitath ► Upon the instruments of death the sunlight brightly gleams
Marillion - Blind Curve ► They call us civilized?!
Marillion - Neverland ► In never never never never land land in neverland
Pearl Jam - Black ► Why, why can’t it be mine?
Pink Floyd - High Hopes ► Forever and ever
Simon & Garfunkel - The Boxer ► In the clearing stands a boxer and a fighter by his trade and he carries the reminders of every glove that laid him down, or cut him till he cried out in his anger and his shame "I am leaving, I am leaving", but the fighter still remains
Talk Talk - Such a Shame ► Such a shame to believe in escape
Toto - Africa ► The moonlit wings reflect the stars that guide me towards salvation
En helaas had ik er 11, dus deze viel net af:
The Cure - A Forest ► Again and again and again and again...
Nog even een opmerking: de eerste hits op YouTube bevatten vaak reclame. Om nou bij ieder filmpje die stomme reclame van Ali B. te moeten kijken.
Om te beginnen 10 nominaties per persoon. Voorlopig zonder maximum (deelnemers dan, hè). Enige restrictie is dat jullie zelf een YouTube-link zoeken en die zo prepareren dat het filmpje start op het moment dat de zin komt.
Hoe doe je dat?
Je klikt onder de video op Share (of Delen voor de Nederlandse browsers).
Dan op Options
Vink Start At aan en voer de tijd in.
Tip: Als je het vakje niet aangevinkt laat en de video laat lopen verschijnt de huidige tijd zodra je het vakje aan vinkt.
Qua regels gaan we streng doen door te stellen dat het echt één zin moet zijn. Het is niet voor niets de mooiste zin (en niet het mooiste couplet/de mooiste songtekst etc.). Wat wel mag zijn zinnen die taalkundig gewoon doorlopen, maar niet als dusdanig gezongen worden. Als voorbeeld:
Such a shame to believe in escape wordt in principe niet echt als een lopende zin gezongen, maar is uiteraard wel één zin. Of zie mijn nominatie van The Boxer hieronder. In de praktijk zullen er hopelijk geen moeilijkheden komen, maar ik behoud me wel het recht een zin te weigeren (bv. omdat het niet één zin is).
Nou, hopend op een goede KO zal ik zo gelijk mijn 10 zinnen plaatsen.
Deep Purple - Child in Time ► Wait for the richochet
Dire Straits - Private Investigations ► Private investigations
King Crimson - Epitath ► Upon the instruments of death the sunlight brightly gleams
Marillion - Blind Curve ► They call us civilized?!
Marillion - Neverland ► In never never never never land land in neverland
Pearl Jam - Black ► Why, why can’t it be mine?
Pink Floyd - High Hopes ► Forever and ever
Simon & Garfunkel - The Boxer ► In the clearing stands a boxer and a fighter by his trade and he carries the reminders of every glove that laid him down, or cut him till he cried out in his anger and his shame "I am leaving, I am leaving", but the fighter still remains
Talk Talk - Such a Shame ► Such a shame to believe in escape
Toto - Africa ► The moonlit wings reflect the stars that guide me towards salvation
En helaas had ik er 11, dus deze viel net af:
The Cure - A Forest ► Again and again and again and again...
Nog even een opmerking: de eerste hits op YouTube bevatten vaak reclame. Om nou bij ieder filmpje die stomme reclame van Ali B. te moeten kijken.

0
geplaatst: 23 februari 2012, 22:34 uur
Even proberen 
Meat Loaf - Life is a Lemon and I Want My Money Back ► Life is a Lemon and I Want My Money Back
Soul Asylum - Runaway Train ► Wrong Way on a One Way Track
Elton John - Little Jeannie ► Stepped Into My Life from a Bad Dream (zijn mooiste nummer, beste concert, a capella kippenvel moment)
Toto - Goin' Home ► In the Eyes of the Legal Tender, You're the One who Must Surrender

Meat Loaf - Life is a Lemon and I Want My Money Back ► Life is a Lemon and I Want My Money Back
Soul Asylum - Runaway Train ► Wrong Way on a One Way Track
Elton John - Little Jeannie ► Stepped Into My Life from a Bad Dream (zijn mooiste nummer, beste concert, a capella kippenvel moment)
Toto - Goin' Home ► In the Eyes of the Legal Tender, You're the One who Must Surrender
0
geplaatst: 23 februari 2012, 23:38 uur
Wat mij betreft niet. Eerst maar eens kijken of er genoeg mensen zijn die wat in willen dienen. 

0
geplaatst: 24 februari 2012, 11:51 uur
Leuk idee Chevy! Ik heb zo snel geen lijst met zinnen paraat, dus ik zal me eens gaan beraden. Binnenkort krijg je een lijstje van me.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 11:54 uur
Ik wil ook best meedoen, maar heb dan wel even tijd nodig. Maar van mijn hand komt nog wel wat want ik vind het een leuk idee.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 13:31 uur
Ik zal er ook eens over nadenken. En eens kijken of ik het praktisch voor elkaar krijg...
0
geplaatst: 24 februari 2012, 13:58 uur
Fathead schreef:
En eens kijken of ik het praktisch voor elkaar krijg...
Maak je geen zorgen. Die starttijden aanpassen is echt een fluitje van een cent.En eens kijken of ik het praktisch voor elkaar krijg...
0
geplaatst: 28 februari 2012, 21:04 uur
Ik wil hier best aan mee doen. Weet alleen niet hoe groot mijn bijdrage zal zijn. Er schieten me niet gelijk 10 zinnen te binnen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 februari 2012, 21:53 uur
Dat geknip en geplak komt me nogal complex voor. Maar één zin mag wat mij betreft sowieso niet ontbreken:
10cc - The Things We Do for Love, Communication Is the Problem to the Answer
10cc - The Things We Do for Love, Communication Is the Problem to the Answer
0
geplaatst: 28 februari 2012, 22:53 uur
Ik sluit me in deze aan bij Casartelli, mijn mooiste zin is overigens van OMD uit She's Leaving "The more we learn the less we know"
Maar eeh bv. "Private investigations" dat kan je toch ook niet echt een zin noemen of snap ik het niet?
Maar eeh bv. "Private investigations" dat kan je toch ook niet echt een zin noemen of snap ik het niet?
0
geplaatst: 28 februari 2012, 23:04 uur
Hoezo moet een zin per se bestaan uit de klassieke onderdelen (onderwerp + gezegde)?
Wat mij betreft noem je de schreeuw uit Child in Time.
Het geknip en geplak is overigens een fluitje van een cent. Het is toch niet zo dat men een potentiële KO negeert vanwege het feit dat er even (iets!) meer werk dan normaal verricht moet worden?

Het geknip en geplak is overigens een fluitje van een cent. Het is toch niet zo dat men een potentiële KO negeert vanwege het feit dat er even (iets!) meer werk dan normaal verricht moet worden?
0
geplaatst: 28 februari 2012, 23:11 uur
chevy93 schreef:
Hoezo moet een zin per se bestaan uit de klassieke onderdelen (onderwerp + gezegde)?

oke duidelijk
0
geplaatst: 28 februari 2012, 23:51 uur
Ik heb er al 5!
1. R.E.M. - Imitation of Life The greatest thing since bread came sliced
2. Ingeborg - Door de Wind Toeptoep toediedoedoebiedoewaaaw! (bijdrage van Stef Bos)
3. Meat Loaf - Paradise by the... here's the throw, there's the play at the plate, holy cow, I think he's gonna make it!
4. R.E.M. - Low I skipped the part about love
5. Hormonia - Kevin Sorry dat ik aan uw vrienden heb verteld dat gij elke dag een uur met uw moeder belt geweldige onnozele tekst van Hugo Matthijsen
1. R.E.M. - Imitation of Life The greatest thing since bread came sliced
2. Ingeborg - Door de Wind Toeptoep toediedoedoebiedoewaaaw! (bijdrage van Stef Bos)
3. Meat Loaf - Paradise by the... here's the throw, there's the play at the plate, holy cow, I think he's gonna make it!
4. R.E.M. - Low I skipped the part about love
5. Hormonia - Kevin Sorry dat ik aan uw vrienden heb verteld dat gij elke dag een uur met uw moeder belt geweldige onnozele tekst van Hugo Matthijsen
0
geplaatst: 29 februari 2012, 09:09 uur
Overigens ga ik na de uitleg van Chevy niet meedoen. Ten eerste omdat ik dacht dat het om de beste/mooiste/vreemdste one-liners ging en dat vond ik wel interessant. Maar aangezien er ook schreeuwen, ge-mmmmm of een songtitel die verder zonder het liedje geen sense maakt mogen meedoen lijkt me dat niet interessant. Zeker ook in samenwerking met de linkjes waardoor mensen toch gewoon op het liedje en niet op tekst gaan stemmen.
Ik wens iedereen verder wel veel plezier!
Ik wens iedereen verder wel veel plezier!
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:02 uur
Tja, het blijft een muziekforum, dus stemmen op de zin alleen, is meer iets voor boekmeter. Bovendien kan een zin nog zo mooi zijn, het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.
I miss you is toch geen spectaculaire zin, maar in de vorm van Slint wordt het al een heel ander verhaal. Stemmen op het nummer voorkom je toch niet, maar hoe is dat anders dan mensen die in een KO puur op hun favorieten stemmen?
Kijk, als er meer mensen zo over denken, wie ben ik om het dan op jouw manier te doen, maar ik vraag me af of er überhaupt wel 10 mensen zijn die (in welke vorm dan ook) tot een lijstje willen komen. Van het linkjes-principe wil ik niet afstappen en dat is toch de grootste drempel, denk ik.
I miss you is toch geen spectaculaire zin, maar in de vorm van Slint wordt het al een heel ander verhaal. Stemmen op het nummer voorkom je toch niet, maar hoe is dat anders dan mensen die in een KO puur op hun favorieten stemmen?
Kijk, als er meer mensen zo over denken, wie ben ik om het dan op jouw manier te doen, maar ik vraag me af of er überhaupt wel 10 mensen zijn die (in welke vorm dan ook) tot een lijstje willen komen. Van het linkjes-principe wil ik niet afstappen en dat is toch de grootste drempel, denk ik.
0
geplaatst: 29 februari 2012, 11:14 uur
Wat betreft de I miss you van Slint beschrijft het liedje AFK van Pinback het wel aardig 
I miss you, not in a Slint way, but I miss you.

I miss you, not in a Slint way, but I miss you.
* denotes required fields.