Muziek / Muziekgames / Top 100 Nummers waarin België of Nederland in welke taal dan ook wordt vernoemd.
zoeken in:
0
geplaatst: 2 april 2012, 14:44 uur
Ik zal de spits afbijten. Even voor de duidelijkheid: alleen het zelfstandig naamwoord België of Nederland in elke mogelijke taal telt, dus niet afgeleiden als Belg of Belgisch, of Nederlander, Dutch of iets dergelijks. Vermeld misschien ook best de zin waarin het voorkomt als het niet in de titel staat.
100. Het Goede Doel - België
100. Het Goede Doel - België
0
geplaatst: 2 april 2012, 14:50 uur
99. Van Dik Hout - Weg Uit Nederland
98. Clouseau - Leve België
98. Clouseau - Leve België
0
geplaatst: 2 april 2012, 15:48 uur
@ Frankie:
dumb_helicopter schreef:
alleen het zelfstandig naamwoord België of Nederland in elke mogelijke taal telt, dus niet afgeleiden als Belg of Belgisch, of Nederlander, Dutch of iets dergelijks.
alleen het zelfstandig naamwoord België of Nederland in elke mogelijke taal telt, dus niet afgeleiden als Belg of Belgisch, of Nederlander, Dutch of iets dergelijks.
0
geplaatst: 2 april 2012, 15:50 uur
Ik had het ook net opgemerkt, dus we doen verder bij 94.
Voor Holland wil ik wel een uitzondering maken, dus de inzending van Snoeperd is goed.
Voor Holland wil ik wel een uitzondering maken, dus de inzending van Snoeperd is goed.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 april 2012, 15:55 uur
93 The Mountain Goats - Letter from Belgium
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:24 uur
97 is niet goed. Het gaat niet over Nederland en het heet ook Nether Lands, met een spatie.
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:28 uur
Kan de titel misschien niet beter 'in welke taal dan ook' worden, in plaats van 'in alle mogelijke talen'? Het leek me al zo'n onmogelijk spelletje.
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:50 uur
Arrie schreef:
Kan de titel misschien niet beter 'in welke taal dan ook' worden, in plaats van 'in alle mogelijke talen'? Het leek me al zo'n onmogelijk spelletje.
Doe maar

0
geplaatst: 2 april 2012, 19:35 uur
91. Shannon Wright - Holland
90. Steeleye Span : The Lowlands of Holland
90. Steeleye Span : The Lowlands of Holland
0
geplaatst: 2 april 2012, 19:56 uur
Ik denk eerlijk gezegd wel dat er nog nummers waarin gewoon één van beide landen in voorkomt, maar waarop je pas komt als je het toevallig hoort. De titel valt enorm op, bij de songteksten is dat al een pak minder.
0
geplaatst: 3 april 2012, 23:14 uur
81. Gijzelaar - Het Goede Doel
Wanneer de huur weer is verhoogd
Denk ik aan Nederland
Wanneer de huur weer is verhoogd
Denk ik aan Nederland
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 mei 2012, 16:41 uur
79 The Beatles - The Ballad of John and Yoko
Standing in the dock at Southampton,
Trying to get to Holland or France.
The man in the mac said, "You've got to go back".
You know they didn't even give us a chance.
Christ you know it ain't easy,
Standing in the dock at Southampton,
Trying to get to Holland or France.
The man in the mac said, "You've got to go back".
You know they didn't even give us a chance.
Christ you know it ain't easy,
* denotes required fields.