MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Rolling Stone Magazine Ko

zoeken in:
3-3

Arrie schreef:
(quote)

Ah, dus je vindt objectief gezien de Ramones ook gewoon beter? Apart, Ramones lijkt me nou juist een voorbeeld van heel simpele muziek. En niet echt een band die muzikaal gezien veel te bieden heeft. Best leuke muziek hoor, daar niet van.

1-2

Akkoord daarmee, Arrie. Desalniettemim schurkten ze met hun agressieve punk wel dicht tegen metal aan en was het over het algemeen wel beter dan de gemiddelde punkband uit die tijd (niet dat de lat erg hoog lag). Zij zijn toch echt wel invloedrijk geweest voor een hele grote groep latere hardere bands. In mijn ogen is Outkast één van de zovele hiphopacts; in ieder geval veel minder invloedrijk dan de Ramones en minder muzikaal begaafd.

5-4

5-4

5-5

Stand was al 6-4 dus U2 heeft al gewonnen

68. Elvis Presley - Jailhouse Rock Vs. Boston - More Than A Feeling

0-1

uffing schreef:
(quote)

Akkoord daarmee, Arrie. Desalniettemim schurkten ze met hun agressieve punk wel dicht tegen metal aan en was het over het algemeen wel beter dan de gemiddelde punkband uit die tijd (niet dat de lat erg hoog lag). Zij zijn toch echt wel invloedrijk geweest voor een hele grote groep latere hardere bands. In mijn ogen is Outkast één van de zovele hiphopacts; in ieder geval veel minder invloedrijk dan de Ramones en minder muzikaal begaafd.

Ik denk dat je daar heel lang over kan discussiëren, of OutKast minder muzikaal begaafd zou zijn. Ik vind het een belachelijke opmerking, maar ik denk dat je zelfs na lange discussies niet zou kunnen zeggen dat de een muzikaal begaafder is dan de andere.

En wat boeit het in deze KO nou hoe invloedrijk de artiest was? Daarbij: Ramones schurkten tegen metal aan? Ik hoor het echt niet.

1-1

1-2 dat hoor ik ook voor het eerst, lijkt me een geval van wishful hearing...

Ik denk wel dat Outkast een stuk muzikaler is (dat blijkt ook wel als je ziet in hoeveel verschillende genres ze thuis zijn) dan de Ramones, maar zelf draai ik laatstgenoemde ook vaker.

Mooie guilty pleasure trouwens, More Than A Feeling.

2-2

Ik ben zelf een groot progfanaat; een genre wat volgens mij mijlenver van de punk afstaat. Maar toch vind ik een band als Ramones muzikaal veel meer voorstellen dan een Outkast. Misschien inderdaad een gevalletje van Wishful Hearing zoals Herman het zo mooi verwoord.

@ Arrie: Bands als Iron Maiden, Metallica en bijna een complete Grunge generatie noemen Ramones als invloedbron.

Anyway, mijn stem gaat in deze ronde naar het geweldige More Than A Feeling

2-3

uffing schreef:
Ik ben zelf een groot progfanaat; een genre wat volgens mij mijlenver van de punk afstaat. Maar toch vind ik een band als Ramones muzikaal veel meer voorstellen dan een Outkast. Misschien inderdaad een gevalletje van Wishful Hearing zoals Herman het zo mooi verwoord.

Tja, zelf lijkt Outkast me ook een stuk muzikaal begaafder dan Ramones, voor zover ik dat kan inschatten. Maar daar valt natuurlijk nauwelijks over te oordelen.

Eerlijk is eerlijk, de muziek van de Ramones is toch vrij simpel (maar effectief) en voor zover ik weet is er weinig variatie in hun oeuvre (ik kan ernaast zitten!). Outkast lijkt me toch een stuk inventiever.

2-6

69. The Righteous Brothers - Unchained Melody Vs. Fats Domino - Blueberry Hill

1-0

2-0

2-1

2-2 top battle

3-2

4-3

4-4 onmogelijke keuze eigenlijk, allebei geweldig

5-4

7-6

7-7

Gast
geplaatst: vandaag om 01:14 uur

geplaatst: vandaag om 01:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.