MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1995

zoeken in:

5. Radiohead - (Nice Dream) vs. Faithless - Insomnia

0-1, laat ik eens een keer tegen Radiohead stemmen

3-5

Casartelli (moderator)
4-6

6-6 Insomnia is al een jaar of 10 over de datum.

7-6

7-7, asjeblieft zeg. Wellicht het beste dance-nummer ooit tegen een nummer dat niet eens bij de 25 beste Radiohead-nummer hoort.

chevy93 schreef:
Wellicht het beste dance-nummer ooit

Wat is er zo grappig? Dat ik het dance noem, zeker, terwijl je het trance/house of één van al die andere inwisselbare termen moet noemen?

Nee hoor, ik ben niet zo'n genre-fetisjist. Faithless is gewoon dance voor mij, maar het is typisch zo'n dance-nummer dat door mensen die verder weinig hebben met dance zo hoog wordt aangeslagen. Ik kan zo 25 dance-nummers uit 1995 noemen die ik leuker vind in ieder geval.

Cured
8-7

herman schreef:
(quote)

Wat Herman zegt.

herman schreef:
mensen die verder weinig hebben met dance.
Ik heb niet zoveel met dance in de zin dat ik er de godgansedag naar luister, nee, maar kan toch wel flink van dance genieten. Maar als ik dan kijk naar die Dance KO (waar nog maar barweinig goeie nummers overgebleven zijn) is dit niet echt te plek voor mij om me hier daar mee bezig te houden. Sowieso is dance niet iets waar ik actief mee bezig ben, in de zin van artiesten ontdekken. Ik pleur dan liever een kant-en-klare afspeellijst op Spotify aan zonder dat ik er moeite voor hoef te doen.

8-9

Ik kan Insomnia nog prima pruimen, al vind ik het ook weer geen èchte kneiter. Salva Mea vind ik nog steeds fantastisch, m.i. ook een stuk intenser.

8-10

chevy93 schreef:
(quote)
Ik heb niet zoveel met dance in de zin dat ik er de godgansedag naar luister, nee, maar kan toch wel flink van dance genieten. Maar als ik dan kijk naar die Dance KO (waar nog maar barweinig goeie nummers overgebleven zijn) is dit niet echt te plek voor mij om me hier daar mee bezig te houden. Sowieso is dance niet iets waar ik actief mee bezig ben, in de zin van artiesten ontdekken. Ik pleur dan liever een kant-en-klare afspeellijst op Spotify aan zonder dat ik er moeite voor hoef te doen.

Ik zal niet zeggen dat wat nog over is in de Dance KO een afspiegeling is van mijn smaak, maar ik vind het niveau toch wel aardig hoog daar. Maar goed, ik ben wel iemand die actief dance luistert.

Salva Mea vind ik overigens ook een stuk beter dan Insomnia.

6. Oasis - Don't Look Back In Anger vs. The Jayhawks - I'd Run Away

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.