MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1995

zoeken in:
2MY
2-1 'k had van heel die Black Grape nog nooit gehoord

2MY schreef:
2-1 'k had van heel die Black Grape nog nooit gehoord

Soort van doorstart van de Happy Mondays.

80. Dave Matthews Band – Ants Marching vs. Autechre - Eutow

Cured
1-1

4-2

Maar die suffe rockband zal vast winnen

4-4, duidelijk

Ik neem maar even aan dat het nu 4-4 staat, dus alle kans dat de suffe elektro gaat winnen van de verfrissende rockband.

Tja, als je Autechre onder "electro" schaart geef je al aan er niet veel van te begrijpen

En inderdaad, de stand is 4-4 nu.

81. Blur - Country House vs. :wumpscut: - Thorns

1-0

GrafGantz schreef:
Tja, als je Autechre onder "electro" schaart geef je al aan er niet veel van te begrijpen

En inderdaad, de stand is 4-4 nu.

Dat niet begrijpen zou ik niet durven tegenspreken. Deze site geeft electronic aan. Dat is inderdaad ook maar een verzamelterm. Maar in welk hokje zou jij het dan willen duwen?

2-1

Ik heb Country House eigenlijk altijd een minder nummer van Blur gevonden.

2MY
3-1

remcodulac schreef:
(quote)

Dat niet begrijpen zou ik niet durven tegenspreken. Deze site geeft electronic aan. Dat is inderdaad ook maar een verzamelterm. Maar in welk hokje zou jij het dan willen duwen?

Wat ik bedoelde te zeggen is dat electro niet een synoniem is voor electronisch maar juist een bepaalde stijl van electronische muziek is.

remcodulac schreef:
Ik heb Country House eigenlijk altijd een minder nummer van Blur gevonden.

Dat is het ook. Ik ben alleen nog minder te spreken van de tegenstander, sorry

GrafGantz schreef:
(quote)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat electro niet een synoniem is voor electronisch maar juist een bepaalde stijl van electronische muziek is.

Ja, dat begreep ik en ik weet dat ik ze te pas en (vooral) te onpas door elkaar gooi. Ik vroeg me alleen af welk subgenren van electronic jij Autechre vindt als het niet electro is.

Cured
5-1 die van Aurterche vond ik niet veel, maar de tegenstand was matig

remcodulac schreef:
(quote)

Ja, dat begreep ik en ik weet dat ik ze te pas en (vooral) te onpas door elkaar gooi. Ik vroeg me alleen af welk subgenren van electronic jij Autechre vindt als het niet electro is.

Ah, ok. Nou ja, dat hangt van het album af denk ik. De eerste 2 zijn veelal ambient en daarna werd het steeds abstracter. Grofweg kan je het gehele oeuvre op de grote hoop van IDM gooien, al is dat een genre dat qua vaagheid wellicht alleen overtroffen wordt door "indie"

Intelligent dance music - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Staat zelfs nog een plaatje van de heren van AE op deze wiki pagina.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.