MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 Hey! Dat is toch...? Oh nee, het is...!

zoeken in:
Nou, de titel zegt al voldoende, maar ik leg het toch nog maar even uit:

Nummers die dus een intro hebben waarbij je denkt aan een bepaald nummer, maar waarbij het toch een ander nummer blijkt te zijn. Of andersom.

Een voorbeeld:
100. George Michael - Jesus to a Child en Dire Straits - Brothers in Arms
De eerste noot van Jesus to a Child is echt precies dezelfde als die van Brothers in Arms!

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om samples o.i.d., tenzij die sample ervoor zorgt dat je de nummers echt oprecht door elkaar kunt halen.

Dat is toch Me and Julio Down by the School Yard van Paul Simon? Oh nee, het is ...

99. Split Enz - Sweet Dreams !

Een maand of wat geleden maar liefst 2x op één dag de mist in gegaan (en precies op die andere gegokt) bij de intro's van:

98. Foo Fighters - Walk en Kurt Nilsen - She's so high

91. Hé wat leuk, Band on the Run van Paul McCartney en Wings is op de radio. Wacht, nee, o nee, het is Rob de Nijs!!

2MY
90. Ah, daar is REM's Everybody Hurts weer. Ah nee, toch niet! Het is Eels met Manchild!

Nou ja, ook leuk

89. Was het nou Iggy Pop of was het Jet? Oh nee, het was Phil Collins!

88. De eerste noot van Amsterdam van Coldplay is dezelfde als die van Svefn-G-Englar van Sigur Rós. Zeker gezien de stilte na die noot ga ik hier regelmatig mee de mist in.

2MY
86. Ah kijk, daar hebben we Prince - When Doves Cry! Awel nondedju, Alphaville heeft me bij m'n pietje met z'n Some People !

85. Ah nee, niet weer dat vervelende U2 - One... Oh wacht! Het is Craig David!

84. Black Sabbath lijkt alleen al door die regen wel erg op The Doors

83. Wow, welke DJ heeft Fool's Overture zo ernstig verknipt? Oh wacht, het is Capital Punishment van Sandy Coast

82. Hé wat leuk, ik hoor She Wants to Move van N.E.R.D. op de radio. Maar wacht, de radio staat niet aan... O nee, mijn dochter van bijna 1 speelt met haar irritante schoolbus die ze van de Sint heeft gekregen...

81. Intwine met Happy? Nee joh, Fergie met Big Girls Don't Cry.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.