MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Goed fout?

zoeken in:
Het concept is simpel. Plaats een nummer dat op het randje van goed fout en vreselijke kitch balanceert. We stemmen er een paar uur over en dan plaatst iemand de volgende.

dix
vreselijk fout

-1

+1, -1

leuk, oorwurm, jeugdsentiment, etc.

+2
-1

Wat Herman zegt. Zal de leeftijd wel zijn

+3
-1

Geen idee wat hier fout aan zou moeten zijn...

't Is de leeftijd inderdaad!

+3, -2

Iets met mijn leeftijd waarschijnlijk

4+, 2-

5+, 2-

Heeft niks met leeftijd te maken. Overigens inderdaad een echte oorwurm, ik zit echt regelmatig met dat refrein in m'n hoofd, zo uit het niets.

6+ , 2-

Ik krijg regelmatig een wrange smaak in mijn mond als ik weer eens dat woord "fout" lees in combinatie met muziek uit de jaren '80.
Als er al iets fout is in de afgelopen pak 'em beet 100 jaar muziekgeschiedenis dan is het wel iets van The Velvet Underground of 95% van wat Pink Floyd heeft voortgebracht.

Onweerwolf
+7, -2

Geweldig nummer, helemaal niet fout en zeker niet kitsch.

8+, 2-

Ook leeftijd

De jaren 1984-1990 qua top 40 kunnen bij mij weinig verkeerd doen, blijven me het meeste bij, beleefde de muziek gewoon heel intens en tja, kan maar weinig op tegen jeugdsentiment.

Leuk concept, Lukas!

Iets verder terug in de tijd, Falco met Jeanny. Dit zit bij mij echt op het randje, afhankelijk van mijn bui of ik het mooi of verschrikkelijk vind. Meestal dat laatste.

1+

Jeanny van Falco is subliem! Een mini-crimi van 6 minuten.

2MY
2+ 1- vreselijk nummer. En Duits is een jeanette-taal.

2+, 2-

Ook meestal verschrikkelijk, ook al is het woord "newsflash" uitgesproken met dik Duits accent niet te versmaden

3+, 2-

Vond het vroegah op den duur nogal vervelend klinken, maar wordt met het jaar beter.

+4
-2

Een van m'n favoriete nummers uit de '80s, zelfs terug te vinden in m'n ingediende lijstje voor de Top 2000.

2MY schreef:
En Duits is een jeanette-taal.

En dat voor iemand die een heel topic runt boordevol zingende jeanetten?
Genres >> Overigen >> 2MY presenteert: Dromen Over Regenbogen - 100 Essentiële Vlaamse Schlagerzangers

Beschouw mijn kritische noot als een vorm van sluikreclame.

+6 -2
Vind ik nu beter dan destijds, weliswaar over de top maar tenslotte aangrijpend al moet ik het niet te vaak horen.

For America van Red Box vind ik verschrikkelijk (dat kinderkoor!) hoewel ik het destijds nog enigszins leuk vond.

O ja, ook nog wat over Red Box.

Ik deel de mening met LucM over For America: toen leuk, vandaag flauw.
En bij mij ging Jeanny ook omgekeerd: toen lelijk, maar uitgegroeid tot een parel.

6+, 3- toen verschrikkelijk en nog steeds heb ik er niks mee. Dat Duits maakt het voor mij fout. En dan die vreselijke uithaal aan het einde... Ik denk dan steeds: man, houd je kop

Dus kan ik jou Jeanny (Part 2) maar beter besparen?

Falco - Coming Home (Jeanny Part II)

6+, 4-

Heel erg fout!

Draak van een plaar

6+, 5-

Cured
6+,6-

johannesA
7+, 6- geweldig nummer, het duitse journaal er in maakt het nummer helemaal af.

De meningen zijn aardig verdeeld

dazzler schreef:
Dus kan ik jou Jeanny (Part 2) maar beter besparen?

Falco - Coming Home (Jeanny Part II)
Zeker weten, ik klik er niet eens op

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.