MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.

zoeken in:
241. Dr. Dre – Tha Next Episode vs. Outkast - Ghetto Musick

1-0 nipt, Ghetto Musick is ook bijzonder sterk.

2-0

Jammer dat Da Graveyard eruit ligt. Dat is mogelijk de beste Big L verse ooit en daarmee dus ook meteen een van de beste verses ooit.

Kan Hessel moeilijk ongelijk geven (dit was dus een reactie op iets dat Hessel schreef maar die lulleau verandert zijn post plots)

3-0

Hoorde laatst van een bruiloft waar ThE Next Episode volledig a-capella gedraaid werd en iedereen helemaal los ging .

Rhythm & Poetry schreef:
4-0

Minder naar de naam van de artiest kijken, maar beoordelen op ze muziek zelf Glaciers of Ice. Ook Kanye en consorten moeten met hun sterke tracks zelfs de grootste backpackers kunnen overtuigen.

For Heaven's Sake is een ijzersterke Wu-track, en 10x beter dan Monster

4-0, ruim

Prima nummertje hoor, van die hobbyisten van de Wu, maar Monster is toch een van de heerlijkste theatrale hiphoptracks in de geschiedenis van de geschiedenis.

Da Graveyard er met 5-0 uit.

5-0 (voor The Next Episode)

242. Nas – One Mic vs. The Game - It's Okay (One Blood)

Niek schreef:
Kan Hessel moeilijk ongelijk geven (dit was dus een reactie op iets dat Hessel schreef maar die lulleau verandert zijn post plots)

3-0

Hoorde laatst van een bruiloft waar ThE Next Episode volledig a-capella gedraaid werd en iedereen helemaal los ging .

Je mag me nog steeds wel gelijk geven hoor.

Rhythm & Poetry schreef:
4-0

Minder naar de naam van de artiest kijken, maar beoordelen op ze muziek zelf Glaciers of Ice. Ook Kanye en consorten moeten met hun sterke tracks zelfs de grootste backpackers kunnen overtuigen.

Backpackers vind ik zo'n zielige benaming. Dat is gewoon lui zijn en dan is het makkelijk om iemand backpacker te noemen. Inhoudelijk is het nummer gewoon hartstikke slecht. Je zegt meer op de muziek letten, maar ironisch genoeg zie ik niet hoe Monster het dan kan winnen. Hou je van toegankelijke mainstream-muziek waarbij je niet hoeft na te denken? Geen probleem, maar dan zal er gewoon (begrijpelijke) kritiek komen.

Inspectah Deck
"My eyes Purple Haze, my solar razor burn through shades
My grenades raid the airwaves, catch this rap page
I glide like, hovercrafts on the Everglades
"

De beat van Monster is ook alles behalve creatief, aan de drums kan je al horen dat hij zoals altijd een kit heeft gebruikt. De meeste hier zijn ook niet echt geïnteresseerd in het programmeren van beats denk ik, dus dat speelt ook een rol. Ik vind het gewoon best grappig dat nummers die alle respect kregen en nog altijd krijgen, daarnaast bestempeld zijn als klassiekers zo makkelijk verliezen. Als een muziekliefhebber kritiek levert op een underground-rapper (toevalig?) door hem 13 in een dozijn-rapper te noemen, dan is het allemaal oke, maar gebeurt het andersom dan is er sprake van een backpacker.

Dat hier de bekendere nummers het aardig vaak winnen, geen probleem, maar ik vind het gewoon opmerkelijk.

5-0

Glaciers of Ice, Monster is de beste hiphoptrack van de afgelopen vijf jaar (ik chargeer). Een possecut zoals het hoort, geweldig mechanische beat, rappers van alle soorten en maten (een geweldige Nicki idd) en gal dat over en weer gespuwd wordt. For Heaven's Sake is een voor RZA-termen zwakke productie wat mij betreft, te onrustig waar dit lijkt me niet de bedoeling was (zoals Monster wel een geweldige onrust teweeg brengt: ik wil mee schreeuwen, ik wil mee schreeuwen, ik wil mee schreeuwen!!!). Heeft allemaal idd niks met een rugtas te maken.

243. Jay-Z – Lucifer vs. 50 Cent - I'll Still Kill

0-0

Niet het goedvinden van Wu-Tang heeft met de rugzak te maken, maar wel steeds verbaasd zijn als er wel eens een mainstreamartiest doorgaat. Er gaat al genoeg underground en oldschool door, dus blijf rustig ademen als er eens een kwalitatief sterk nummer van een moderne commerciële rapper doorgaat.

244. Dr. Dre - Deeez Nuuuts vs. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt?!

1-0

Urrday I'm he$$elin'

panjoe (moderator)
3-4

3-5

245. Eric B. & Rakim - I Ain't No Joke vs. Jay-Z - Dead Presidents II

0-1

Wat? Deeez Nuts eruit door De Jeugd Van Tegenwoordig? Die jongeren van vandaag de dag...

1-1

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.