MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.

zoeken in:
panjoe (moderator)
3-0

5-3 nipt idd

6-3

28. CunninLynguists – The Gates vs. The Roots – Walk Alone

1-0

Beide niet heel moeilijk

2-1

Herinner mij dat je The Gates ooit het beste nummer vond, R&P?

Glaciers of Ice schreef:
Big L is een rapper die zeer gelimiteerd is tot punchlines en zelfs in dat opzicht is hij enorm overschat. Een Chino XL of een Copywrite heeft veel sterkere punchlines geschreven. Het is ook raar om een rapper die zich puur en alleen richt op punchlines te vergelijken met rappers die echt inhoudelijk sterk zijn en ik heb liever de whole package met lyrics dan alleen een onderdeel (punchlines). Big L heeft alleen betere teksten dan Method Man en Ol' Dirty Bastard van de Wu-Tang. Vind je Big L's flow serieus beter dan die van Method Man of Inspectah Deck? Ook daarin kan ik me niet vinden . Haast iedereen in Wu-Tang is een sterkere schrijver dan Big L.

Ik kom nog heel even terug op deze discussie. Uiteraard was mijn bericht niet helemaal serieus bedoeld, en alleen al om de reden dat ze inderdaad amper met elkaar te vergelijken zijn. Inhoud bij Big L is van een veel lager niveau, maar weet wel altijd een glimlach op mijn gezicht te krijgen. Qua flow komt imo alleen Deck in de buurt. Big L was gewoon qua flow heel erg veelzijdig en samen met zijn rhymes was dat een gouden combinatie. Daarnaast was Big L zich ook nog steeds aan het verbeteren (Ebonics, Platinum Plus, The Enemy), maar helaas is hij gewoon veel te vroeg overleden.

Sowieso is het al vrij onmogelijk om twee rappers te vergelijken, laat staan een groep met één rapper.

28. CunninLynguists – The Gates vs. The Roots – Walk Alone

3-2

Ik ben volgens mij een van de weinige die dat een van de mindere nummers vind van A Piece of Strange

3-3

Harderwiek schreef:
2-1

Herinner mij dat je The Gates ooit het beste nummer vond, R&P?

Tot 2 jaar geleden vond hij Eminem ook helemaal niks waard

FlyLo schreef:
(quote)

Tot 2 jaar geleden vond hij Eminem ook helemaal niks waard

Rare snuiter, die jongen.

Niet dat Eminem zo geniaal is, maar ik weet zeker dat hij nooit voor één van zijn nummers zou hebben gestemd in een KO

FlyLo schreef:
Niet dat Eminem zo geniaal is, maar ik weet zeker dat hij nooit voor één van zijn nummers zou hebben gestemd in een KO

Dr. Dre al helemaal niet volgens mij.

@Ward, ik vind dat hele album eigenlijk een van de mindere van Cunninlynguists.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Dr. Dre al helemaal niet volgens mij.

@Ward, ik vind dat hele album eigenlijk een van de mindere van Cunninlynguists.

Niks vergeleken met Southernunderground

Ik ken verder alleen Dirty Acres, maar die beviel mij een stuk beter. Ik wil vooral graag de eerste twee albums nog checken.

Moet je doen, want Dirty Acres is imo hun slechtste album.

panjoe (moderator)
6-4

Dirty Acres doet het bij mij wel altijd goed in de auto. Vind hem ook lekkerder dat APOS, omdat ik daar gewoon niet doorheen komt. WRFF en SU (luiheid ) zijn duidelijk het beste.

29. Wu-Tang Clan – Tearz vs. Common – The Food

0-1

Genoeg Wu-Tang is al door.

1-3

Maar deze Wu-Tang is nog niet door . Dit nummer samen met CREAM, zijn de enige nummers van 36 Chambers die ik goed los van de plaat kan beluisteren omdat ze er een beetje buiten vallen. De rest overige nummers doen het beter op het moment dat je de gehele plaat beluistert.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:19 uur

geplaatst: vandaag om 22:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.