MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.

zoeken in:
5-4. Doei middelmatige troep

panjoe (moderator)
Godzijdank

89. One Be Lo – enecS eht no kcaB vs Oh No – Heavy

1-0: Heavy blijft een vet nummer, met die Turkse sample, maar de beat van Back on the Scene hoor ik nog een tikkeltje liever. Plus One Be Lo is in optima forma.

2-0. Heavy is inderdaad een erg sterke beat, maar One Be Lo's teksten zijn van een heel hoog niveau.

4-0

Prima nummertje van One Be Lo natuurlijk. Heerlijke rapper. Heavy is ook best sterk, hoewel ik hem nog een stukje beter vind met de raps van Mos Def.

panjoe (moderator)
90. GZA – Animal Planet vs Hieroglyphics – At the Helm

0-1

1-1. Die geniale GZA metafoor/double entedre met dieren/mensen

Zeker een classic Hieroglyphics nummer, maar dit is een van GZA's beste tracks en de beste op Legend of LS.

Cured
2-1

3-3

Goede track van GZA maar kom op: At the Helm!

3-4

Nummer van GZA is vooral tekstueel erg vet inderdaad. De beat ligt me alleen niet echt. Het is net iets te rustig, waardoor het een beetje saai wordt.

At the Helm heeft daar totaal geen last van. Heerlijke beat voor Del waar hij dan ook perfect mee om gaat. Daarnaast zijn deze teksten ook zeker niet slecht.

91. Slum Village – Untitled / Fantastic vs Del the Funky Homosapien ft. El–P – Offspring

0-1

Beide dope.

panjoe (moderator)
0-2

Cured
0-4

92. Sharpshooters – Analyze (de versie van 2'45") vs Count Bass D – Sanctuary

0-1

panjoe (moderator)
1-2

Allebei tof.

Cured
1-4

2-4

Rappend stuk beter, vind Sanctuary ook net te druk (ligt misschien ook aan de slaap die nog in mijn ogen zit)..

93. Dope D.O.D. – What Happened vs Charizma & Peanut Butter Wolf – Fair Weathered Friend

Best wel een lastige. Beide nummers zijn heel moeilijk te vergelijken.

0-1 overduidelijk, wat een heerlijke rapper

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.