Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2012, 14:57 uur
1-4. Een van de mindere OBFCL nummers, maar nog altijd een klassieker.
Terecht? Alleen op dit forum ja en dat is niet lullig bedoeld. Ik ben groot bewonderaar van Lupe's metaforen, maar als je serieus denkt dat de teksten van een hoger niveau zijn moet je bij jezelf te rade gaan. De dubbele betekenissen van GZA ontgaat mensen blijkbaar nog al te vaak. Een beat van RZA in zijn hoogtijden vind ik toch ook stukken beter.
Liquid Swords is mijn favoriete album aller tijden, dus ik zal wel weer biased zijn
He$$el_01 schreef:
En terecht. Trouwens zeker niet het beste nummer van GZA. Er staan minstens vijf betere nummers op dat album.
En terecht. Trouwens zeker niet het beste nummer van GZA. Er staan minstens vijf betere nummers op dat album.
Terecht? Alleen op dit forum ja en dat is niet lullig bedoeld. Ik ben groot bewonderaar van Lupe's metaforen, maar als je serieus denkt dat de teksten van een hoger niveau zijn moet je bij jezelf te rade gaan. De dubbele betekenissen van GZA ontgaat mensen blijkbaar nog al te vaak. Een beat van RZA in zijn hoogtijden vind ik toch ook stukken beter.
Liquid Swords is mijn favoriete album aller tijden, dus ik zal wel weer biased zijn

0
geplaatst: 16 december 2012, 15:03 uur
1-5
112. De Jeugd van Tegenwoordig – Voorjekijkendoorlopen vs. Tricky - Hell Is Round the Corner
0-1
112. De Jeugd van Tegenwoordig – Voorjekijkendoorlopen vs. Tricky - Hell Is Round the Corner
0-1
0
geplaatst: 16 december 2012, 15:09 uur
113. Method Man - Mr. Sandman vs. The Streets - Blinded by the Lights
0-0
0-0
0
geplaatst: 16 december 2012, 15:12 uur
Glaciers of Ice schreef:
(quote)
Beide nummers hebben gewoon erg sterke teksten. Het nummer van Lupe is iets samenhangender imo, maar beide nummers hebben erg sterke metaforen. Echter, ik vind dat er nummers op Liquid Swords staan met betere teksten, en zeker met een betere beat. Daarnaast vind ik de verse van Masta Killa niet heel geweldig.
Uiteraard is het nog steeds een erg sterk nummer, maar toch vind ik de keuze voor Daydreamin, zelfs als je de teksten vergelijkt, niet heel raar.
0
geplaatst: 16 december 2012, 15:46 uur
114. Atmosphere - Your Glasshouse vs. N.W.A. – Express Yourself
Alleen al om het verhaal eromheen
0-1
Alleen al om het verhaal eromheen
0-1
0
geplaatst: 16 december 2012, 16:05 uur
115. DJ Shadow – Organ Donor vs. De Jeugd van Tegenwoordig - Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard
1-0
1-0
0
geplaatst: 16 december 2012, 16:09 uur
116. Eminem - Cleanin' Out My Closet vs. Black Eyed Peas - Shut Up
0-0
0-0
* denotes required fields.