MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De (volgens MuMe-begrippen) populaire hiphop K.O.

zoeken in:
1-4. Een van de mindere OBFCL nummers, maar nog altijd een klassieker.

He$$el_01 schreef:
En terecht. Trouwens zeker niet het beste nummer van GZA. Er staan minstens vijf betere nummers op dat album.

Terecht? Alleen op dit forum ja en dat is niet lullig bedoeld. Ik ben groot bewonderaar van Lupe's metaforen, maar als je serieus denkt dat de teksten van een hoger niveau zijn moet je bij jezelf te rade gaan. De dubbele betekenissen van GZA ontgaat mensen blijkbaar nog al te vaak. Een beat van RZA in zijn hoogtijden vind ik toch ook stukken beter.

Liquid Swords is mijn favoriete album aller tijden, dus ik zal wel weer biased zijn

1-5

112. De Jeugd van Tegenwoordig – Voorjekijkendoorlopen vs. Tricky - Hell Is Round the Corner

0-1

panjoe (moderator)
0-2

113. Method Man - Mr. Sandman vs. The Streets - Blinded by the Lights

0-0

Glaciers of Ice schreef:
1-4. Een van de mindere OBFCL nummers, maar nog altijd een klassieker.

(quote)

Terecht? Alleen op dit forum ja en dat is niet lullig bedoeld. Ik ben groot bewonderaar van Lupe's metaforen, maar als je serieus denkt dat de teksten van een hoger niveau zijn moet je bij jezelf te rade gaan. De dubbele betekenissen van GZA ontgaat mensen blijkbaar nog al te vaak. Een beat van RZA in zijn hoogtijden vind ik toch ook stukken beter.

Liquid Swords is mijn favoriete album aller tijden, dus ik zal wel weer biased zijn

Beide nummers hebben gewoon erg sterke teksten. Het nummer van Lupe is iets samenhangender imo, maar beide nummers hebben erg sterke metaforen. Echter, ik vind dat er nummers op Liquid Swords staan met betere teksten, en zeker met een betere beat. Daarnaast vind ik de verse van Masta Killa niet heel geweldig.

Uiteraard is het nog steeds een erg sterk nummer, maar toch vind ik de keuze voor Daydreamin, zelfs als je de teksten vergelijkt, niet heel raar.

panjoe (moderator)
0-2

114. Atmosphere - Your Glasshouse vs. N.W.A. – Express Yourself

Alleen al om het verhaal eromheen

0-1

2-1, geen competitie mogelijk

Ola
3-2

4-2 vanwege Niek

toris
5-2

115. DJ Shadow – Organ Donor vs. De Jeugd van Tegenwoordig - Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard

1-0

panjoe (moderator)
4-0

116. Eminem - Cleanin' Out My Closet vs. Black Eyed Peas - Shut Up

0-0

panjoe (moderator)
1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 11:28 uur

geplaatst: vandaag om 11:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.