MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Welke albumhoezen vormen het logo van de Tijdloze?

zoeken in:
Toen ik wou stemmen voor de eindejaarslijst van Studio Brussel, de Tijdloze, zag ik dat ze een nieuw logo hadden daarvoor, namelijk letters die uit albumhoezen zijn gehaald.
Nu had ik er al een aantal zelf gevonden, maar allemaal weet ik ze niet.
Dus nu ben ik eens benieuwd of er users zijn hier op MuMe die alle 10 de albums weten te vinden, waaruit het nieuwe logo bestaat.

Veel plezier!

(afbeelding)

Ik herken The Doors.

Verder is die D van AC/DC, geloof ik en de Z van Led Zeppelin.

De L is in het lettertype van Woodstock, geloof ik.

Is de Z niet van Fischer-Z, gezien het streepje voor de Z?

I = Nirvana

E = Muse

Hmm, bij Muse is het toch niet in het rood?

In verschillende kleuren toch? En met die strepen wel redelijk onmiskenbaar...

En toch heb ik het gevoel dat het ergens anders van is. Maar ik kan er de vinger niet op leggen.

Ah, Muse, die kwam me al bekend voor, ja.
Arrie schreef:
Is de Z niet van Fischer-Z, gezien het streepje voor de Z?

(afbeelding)

O lijkt op Motorhead bedenk ik me nu.

Ohja, ik zie nu op de hoezen dat ze vaker een streepje tussen Led en Zeppelin zetten, geen idee waarom. Maar je hebt gelijk hoor. En Lukas zal ook wel gelijk hebben trouwens. Ik vraag me nu wel af waar ie me zo aan deed denken.

Op Coda is het zelfs een punt.

(afbeelding)

dumb_helicopter schreef:
Toen ik wou stemmen voor de eindejaarslijst van Studio Brussel, de Tijdloze, zag ik dat ze een nieuw logo hadden daarvoor, namelijk letters die uit albumhoezen zijn gehaald.
Nu had ik er al een aantal zelf gevonden, maar allemaal weet ik ze niet.
Dus nu ben ik eens benieuwd of er users zijn hier op MuMe die alle 10 de albums weten te vinden, waaruit het nieuwe logo bestaat.

Veel plezier!

(afbeelding)

Ik zie in ieder geval letters van de hoezen van het debuut van The Doors, van Houses Of The Holy van Led Zeppelin (binnenhoes), van Fly On The Wall van AC/DC en van Nirvana's Nevermind.

Eerste E

(afbeelding)

Al was mijn eerste gedachte zeer bekend, maar niet van Muse, denk ook dat het van een ander album is aangezien die van Muse een EP is en de lijnen dunner zijn bij Muse.

De I is volgens mij niet van Nevermind omdat er niets zwarts boven de I op Nevermind staat en de achtergrond paarser is dan bij de Tijdloze I.

(afbeelding)

Die "T" doet mij aan een Metallica ontwerp denken? Maar welke hoes?

Ik heb er nog 2 gevonden. Bij de T moest ik ook meteen een Metallica denken, maar ik kan niks vinden.

(afbeelding)

(afbeelding)

Ha, ik moest al aan Deep Purple denken, maar kon hem zo snel niet vinden.

De "T" is terecht! Spuuglelijke hoes trouwens.

(afbeelding)

De "I" komt inderdaad van Nirvana, maar ben niet helemaal zeker van het album. Het zal waarschijnlijk van Nevermind komen (maar dan ondersteboven zie het zwart streepje erboven), maar de kleur lijkt iets anders.

Aangezien het allemaal (albums met) nummers zijn die ook in de Tijdloze staan, lijkt dat de keuzemogelijkheid al wat te beperken. Ik ga op zoek naar de "O"...

Via de Facebook-pagina van Studio Brussel, waar een filmpje met de making-of te zien is, heb ik de "O" gevonden.

http://www.musicmeter.nl/images/covers/19000/19659.jpg

Hij blijkt van de debuut-EP van Joy Division te komen (al ging het daar wel om een zwarte hoes met witte letters en een andere afbeelding). Alle letters komen dus van LP's. Verder heeft de website ook een mogelijkheid om je eigen tekst te typen met die letters, waarbij per letter telkens een kort muziekfragmentje wordt afgespeeld van de groep wiens hoes het is. Zo ben ik te weten gekomen dat de "L" van Pink Floyd is; heb er echter geen flauw benul van om welke LP het zou kunnen gaan.

Ik ben er nog meer uit te weten gekomen, o.m. dat de "Z" van een zeldzame Led Zeppelin-LP komt met outtakes van In Through The Out Door. Van Muse is het trouwens niet de Plug in Baby EP, of althans niet de hoes zoals die hier op de site staat, want in het filmpje is te zien dat het logo in de linkerbovenhoek van de hoes staat.

Om het dus 's op een rijtje te zetten:

"D" = The Doors - The Doors
"E" = Muse - ??

"T" = Metallica - One (single)
"I" = Nirvana - Nevermind
"J" = John Lennon - Imagine (single)
"D" = AC/DC - Fly on the Wall
"L" = Pink Floyd - ??
"O" = Joy Division - An Ideal for Living (EP)
"Z" = Led Zeppelin - In Through the Outtakes
"E" = Deep Purple - Last Concert in Japan

We zijn bijna rond!

Pink Floyd, really?

Jup, maar zoals gezegd, ik zou absoluut niet weten van welke plaat het komt. Afgaande op het lettertype moet het sowieso uit hun eerder werk (uit de jaren '60) komen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:09 uur

geplaatst: vandaag om 04:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.