MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Cold Cave - Underground Usa moet Underground USA zijn.

DjFrankie (moderator)
madmadder schreef:
Cold Cave - Underground Usa moet Underground USA zijn.

Geweldig nummer van een geweldig album !!

Zeker. Één van de leukste bands van de laatste jaren imho

Sunderland schreef:
Asaf Avidan - My Favorite Clown
Asaf Avidan - One Day / Reckoning Song (Wankelmut Rmx)

Officieel moeten The Mojos hier nog bij. Dus:

Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown
Asaf Avidan & The Mojos- One Day / Reckoning Song (Wankelmut Rmx)

Dat geldt niet voor Different Pulses.

Ik heb de Asaf albums en ook One Day single in bezit, en daarop staat het volgende:
Asaf Avidan & The Mojos - My Favorite Clown
Asaf Avidan - One Day / Reckoning Song (Wankelmut Rmx)
Asaf Avidan - Different Pulses

Onweerwolf schreef:
(quote)

Tenzij je je kopman verlinkt.

Het is dumb_helicopter meneer.

Onweerwolf
ArthurDZ schreef:
Belle & Sebastian- I'm Waking Up To Us dateert van 2001, dacht ik. Die is dus te oud voor de lijst.

Vervanger wordt: Eels - Hey Man (Now You're Really Living)

Rhythm & Poetry schreef:

Het is dumb_helicopter meneer.

R&P is gewoon jaloers op mijn palmares.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Vervanger wordt: Eels - Hey Man (Now You're Really Living)

Leuk nummer!

Onweerwolf
JoaMuse schreef:
Millionaire - Champagne stond op een album dat in 2001 uitkwam (tenzij dat een andere versie is of zo).

Wordt vervangen door Foals - Inhaler

Sunderland schreef:
Misschien weet aERo het definitieve antwoord.

Op de hoes staat Asaf Avidan, het origineel is van Asaf Avidan & The Mojos en via iTunes verkopen ze het onder de naam Asaf Avidan & the Mojos. Aangezien het een remix is van een Asaf Avidan & the Mojos nummer zou ik daar voor kiezen. Pas vanaf Different Pulses is hij verder gegaan onder eigen naam.

Onweerwolf
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Leuk nummer!

Mwah.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Op de hoes staat Asaf Avidan, het origineel is van Asaf Avidan & The Mojos en via iTunes verkopen ze het onder de naam Asaf Avidan & the Mojos. Aangezien het een remix is van een Asaf Avidan & the Mojos nummer zou ik daar voor kiezen. Pas vanaf Different Pulses is hij verder gegaan onder eigen naam.

Is niet correct want op de single worden The Mojos niet vermeld. Staat in mijn cd-kast. Bovendien:
One day / Reckoning song (Wankelmut rmx) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Maar goed, erg belangrijk is het denk ik niet.

Dat zeg ik (staat ook zo op de hoes) maar het is wel degelijk correct dat het origineel met The Mojos is en daar is een remix van gemaakt.
Wikipedia zegt op zich niks natuurlijk.

Maar het zal mijn een zorg zijn hoe het hier vermeld gaat worden. Die remix is aardig maar de andere twee nummers mogen van mij heel wat verder komen

ja maar dit is (helaas) het origineel niet en titel luidt ook anders.

dynamo d schreef:
Maar goed, erg belangrijk is het denk ik niet.

Het zal mij echt aan mijn jeweetwel roesten hoor. Ik ga daar echt geen discussie over aan. Willen jullie Asaf Avidan dan moet dat lekker gebeuren. Het is mijn nominatie ook niet.

het kan me ook verder geen bal schelen. doe the Mojos er maar bij

Als Different Pulses maar in de finale komt samen met My Favorite Clown, dan mag die remix eventjes meedraaien en verder niet (met of zonder Mojos)

Ik vind dit soort discussies altijd een beetje mierenneuken. Prince & the Revolution of Prince and the Revolution of toch maar Prince omdat hij eigenlijk alles zelf deed. Zou ook zo'n discussie kunnen zijn.
Volgens mij gaat het in dit soort spelletjes nog steeds om het nummer.
Als de link maar naar de juiste versie gaat: dat is veel belangrijker

Daar zijn we het over eens Ik had graag Turn of the Tides Under the Northern Lights genomineerd maar kon ik niet vinden op Spotify

ArthurDZ schreef:
Belle & Sebastian- I'm Waking Up To Us dateert van 2001, dacht ik. Die is dus te oud voor de lijst.

Dit klopt en is best jammer maar helaas.

Ik vrees dat het zo nog wel even gaat duren eer we kunnen gaan starten

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Als Different Pulses maar in de finale komt

Sowieso ja.

Voordeel van opnieuw beginnen is dat ik nu mee kan doen! Nadeel is dat de startlijst ietwat is aangepast. Of mocht ik dat niet zeggen Maar goed, 'Bon Iver' staat nu dus terecht wel in de startlijst met 'Skinny Love'. Daar gaat m'n klapper! Al hoop ik wel dat als tegenprestatie de meer dan afschuwelijke cover van 'Birdy' eruit is gebonjourd.

Ander voordeel is dat ik een nieuw nummer mocht nomineren. \o/ maar ook lastig! Na lang beraad met mezelf is het een nummer van 'Thom Yorke' geworden. Van zijn meesterlijke solodebuut/ project 'The Eraser'. Volgende uitdaging was welk nummer!? Ik was zo aan het twijfelen tussen 'Black Swan' en 'Harrowdown Hill'. Ik had aanvankelijk - uit tactische overwegingen - 'Black Swan' in gedachte omdat die over het algemeen beter ligt volgens mij. Maar uiteindelijk toch maar mijn eigen gevoel gevolgd en voor 'Harrowdown Hill' gekozen

Dus:

Thom Yorke - Harrowdown Hill spotify:track:2C3xIudHEjCIS5KT4JuM0b

Damn, kijk ik net op de vorige pagina - in het nieuwe overzicht (had ik nog niet gezien) - staat 'Harrowdown Hill' er al in... Grrmp!!

Overweeg nu zware metalen erbij te gaan halen

Weer even in beraad! Ben zo terug

Volgens mij kan je het ook té serieus nemen.

chevy93 schreef:
Volgens mij kan je het ook té serieus nemen.

Oohh.. Dat doe jij niet!!???

Ik heb geen lange beraden met mijzelf gehouden over welke nummers ik nou wel/niet zou moeten nomineren.

Je hebt ook helemaal gelijk! Gewoon je gevoel volgen. Dat beraad is overigens wel multitaskend hè. Gewoon tussen de bedrijven door.. Anyways, het punten geven gaat straks dan ook maar meer op gevoel .. Eigenlijk gewoon een makkie! Topperrrr:

Fair To Midland - Dance of the Manatee spotify:track:5x9ije3xWfnsJuBBp34T93

Deze staat echt niet in de lijst. Op zekers! Volgend jaar wel ga ik van uit

Poeha schreef:
Vreemd, er staat nog vrijwel niets van Placebo op Spotify.

keijzm73 schreef:
Moet je 's nachts eens kijken

Outlaw104 schreef:
Uhh...

Ja, serieus! Heb ik al twee keer gezien. Overdag niets te vinden van 'Placebo' en 's nachts staat de volledige discografie erop. Afgelopen nacht vergeten te kijken, want ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je 's nachts wat albums bij je afspeellijsten zet

yeahyeahyeah schreef:
Sébastien Tellier - La Ritournelle staat er dubbel in.

Ik vervang hem door:

The Helio Sequence - December spotify:track:79U592Pz4S2jzC4awghtLa

keijzm73 schreef:
(quote)

(quote)

(quote)

Ja, serieus! Heb ik al twee keer gezien. Overdag niets te vinden van 'Placebo' en 's nachts staat de volledige discografie erop. Afgelopen nacht vergeten te kijken, want ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je 's nachts wat albums bij je afspeellijsten zet

Wat drank wel niet met mensen doet...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:05 uur

geplaatst: vandaag om 04:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.