MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Hm, die heb ik in de kast staan maar mijn exemplaar heeft naar mijn weten maar 1 cd. Waarschijnlijk ben ik gestraft omdat ik hem direct toen ie uitkwam heb gekocht.

Onweerwolf
Ik zie net dat het volgens mij Lotus Flower moet zijn. Lotus Flower is wel geladderd maar ik heb een foutje gemaakt met het kopiëren van het linkje vanuit mijn digitale bestand.

Goed opgemerkt Stoepkrijt.

Onweerwolf
Zo, gefixed!

Onweerwolf
Overigens is Last Flowers wel een erg mooi nummer. Naast Nude mijn favoriet van In Rainbows.

Zeker, mag volgende keer wel genomineerd worden

Onweerwolf
Bij deze dan maar even een statistiekje voor de Top 400.

Verdeeld per nominatie:

168 Noteringen: MuMeLadder
47 Noteringen: 3FM: Song v/h Jaar
43 Noteringen: Rate Your Music
15 Noteringen: MM: Song v/h Jaar
7 Noteringen: MM: Albums v/h Jaar
5 Noteringen: Arrie, dumb_helicopter, johannesA
4 Noteringen: Angelo, DenDimi, El Ninjo, Rhythm & Poetry, The Eraser, Titmeister
3 Noteringen: aERodynamIC, Arno, Ceasar, Co Jackso, dynamo d, GrafGantz, laxus11, Onweerwolf, Outlaw104, Poeha, Silent_shout, Snoeperd, Teunnis, vigil, wandelindenatuur
2 Noteringen: chevy93, corn1holio1, DjFrankie, dvdschaaf, Dwejkk_, Glen Hansard, hoi123, keijzm73, Lukas, remcodulac, Salvadore, thelion
1 Notering: Aroentje, ArthurDZ, Casartelli, Etiul, herman, Kees-Jan, kemm, L_T_B, madmadder, Masimo, Originelen, yeahyeahyeah

Wauw, vijf noteringen! Had ik niet verwacht.

Jij ook met je doorsnee muzieksmaak...

Onweerwolf
Mainstreamers...

Onweerwolf schreef:
Goed opgemerkt Stoepkrijt.
Graag gedaan Bedankt voor het maken van deze fout, want ik heb weer een (erg) mooi nummer ontdekt.

Edit: Ah, die conclusie hadden jij en Teun inmiddels ook al getrokken

Volgend jaar lijkt het me moeilijker om terug van de te behalen. Nu was het gewoon even de ontbrekende klassiekers aanvullen.

En die Graf en Lex zich maar verbazen dat ze nummers in de eindlijst hebben...

Arrie schreef:
En dan te bedenken dat jij er maar 6 hebt genoemd.

Onweerwolf

432 was je hoogste. Ik post de bubbling under na de finale.

dumb_helicopter schreef:
Volgend jaar lijkt het me moeilijker om terug van de te behalen. Nu was het gewoon even de ontbrekende klassiekers aanvullen.

Klassiekers noemen is inderdaad makkelijk, maar ook een beetje suf. Het gaat toch om de muziek die je leuk vindt? Ik heb gewoon mijn favoriete nummers genoemd in ieder geval.

herman schreef:
(quote)

Klassiekers noemen is inderdaad makkelijk, maar ook een beetje suf. Het gaat toch om de muziek die je leuk vindt? Ik heb gewoon mijn favoriete nummers genoemd in ieder geval.

Ik ook, had ook echt niet verwacht dat de Chromatics de lijst zouden halen. Ben ik wel erg content mee.

These Streets Will Never Look the Same is briljant! Ik sta er ook van te kijken dat dit nummer de lijst heeft gehaald. Van de andere kant: als je ziet hoeveel elektronische muziek de finale heeft weten te bereiken is het misschien niet eens zo raar.

Na deze:
Arrie schreef:
GrafGantz schreef:
Jij ook met je doorsnee muzieksmaak...
had ik deze
GrafGantz schreef:
Hipster...
van je kunnen verwachten.

Maar goed, ik had dan idd ook geen klassiekers genomineerd.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Hipster...

Arrie schreef:
(quote)

Ik ook, had ook echt niet verwacht dat de Chromatics de lijst zouden halen. Ben ik wel erg content mee.

Inderdaad, geweldig nummer is dat van Chromatics

Nou, mijn lijstje is ook weg. Heb de hele finale nog eens allemaal beluisterd de afgelopen dagen.

Overall was het niveau echt heel hoog. Vooraf had ik Surf Solar toch als duidelijke nummer 24 beschouwd, maar dat nummer viel me ditmaal best mee. Dit betekent zeker niet bij de beste 12, maar toch..
Bovendien vond ik twee nummers beduidend minder. Machine Gun is een ronduit irritant nummer (hoeveel beter is We Carry On? en nog een veelvoud beter zijn de nummers van Dummy?) en PJ Harvey vond ik tijdens het uitbrengen al slecht, en dat gevoel is nog altijd niet weg. Verder krijgt de hele lijst toch minimaal een kleine 7 tot een dikke 10!

Grootste herontdekking deze editie was toch wel Jigsaw Falling Into Place.
Grote ontdekkingen heb ik eigenlijk niet gedaan, geloof ik. Het gros kende ik al (logisch aangezien een groot deel uit toplijsten komt) of is gewoon niet mijn ding.

Als ik kijk naar de finale mis ik vooral Muse, Porcupine Tree, Bon Iver en Bedshaped.

Mijn voorspelling:
1. The National - Bloodbuzz Ohio
2. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
3. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
4. Portishead - We Carry On
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)

P.S. Uiteindelijk 2x The National en 1x Arcade Fire.

Bedshaped en Midnight City (M83) zijn voor mij de belangrijkste nummers die hier ontbreken.

Mijn lijstje is ook weg. De eerste zes vind ik gewoonweg geweldig, de rest is al een stuk minder.

Onweerwolf
Machine Gun lijkt een beetje de love/hate plaat te zijn. (Gebaseerd op de reacties hier dan, ik heb daar verder bij de lijstjes niet op gelet.)

Wat mij betreft het beste nummer wat Portishead ooit maakte.

4 noteringen, mooi zo

En ik die dacht dat mijn favoriet/nominatie Blinded By The Lights er sowieso in zou raken omdat het stiekem toch ook een klassieker is.

Overigens ben ik niet meteen een voorstander van het feit dat er maar een top 12 i.p.v. een top 24 moet ingediend worden, maar als dat in het voordeel uitdraait van Machine Gun ga ik rustig m'n mond houden.

herman schreef:
(quote)

Voor de duidelijkheid: de klassiekers die tot mijn favoriete nummers behoren natuurlijk.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Voor de duidelijkheid: de klassiekers die tot mijn favoriete nummers behoren natuurlijk.

Ik had je nominaties nog even gecheckt en daar was niets mis mee inderdaad.

Ben benieuwd naar de volgende update van OWW.

Gokje ook voor de love it-hate it: Surf Solar?

Ashtray Wasp lijkt me toch de gedoodverfde favoriet voor de love/hate-trofee. Dit nummer wekt de grootste ergernis op bij niet-fans, omdat er zo weinig structuur en melodie in zit (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Surf Solar) en zal ook veel vaker bovenaan de lijstjes gezet worden. Burial is een halfgod hier op MuMe

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.