MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De danceplaat van de dag

zoeken in:
tuktak
Ik vind het wel een mooie klassieker, maar omdat bijna alles letterlijk gekopieerd is kan ik moeilijk een hoger cijfer geven.
8

thelion schreef:
(quote)

Over bekend dit nummer, staat in mijn geheugen gegrift...........

Snap ik. Zelf vind ik het altijd wel leuk de nummers nog een keer te beluisteren als ze hier langskomen. In Lied vd Dag luister ik ook altijd ff, terwijl ik daar ook praktisch alles ken.

panjoe (moderator)
8

Zephyr
Zelfs voor mij een bekend nummer, maar dit skip ik de laatste jaren altjd op Accelerator. In het begin wel vaak gehoord, maar n.m.m. is de sample van Lisa Gerrard's stem volledig misplaatst in zo'n track als dit.

5

The Future Sound of London - Papua New Guinea scoort een gemiddelde van 8,17 onder 14 stemmers. Toevalligerwijs precies hetzelfde resultaat als zijn voorganger KLF.

Daarmee eisen zij een mooie plek in de middenmoot van de lijst op. Voor Ten City - That's the Way Love Is [Acieed Mix] zijn de druiven zuur. Zij moeten de lijst noodgedwongen verlaten.

01. Mr Fingers - Can You Feel it: 12 stemmen, gemiddeld 8,96 (tuktak)
02. Underground Resistance - The Final Frontier: 7 stemmen, gemiddeld 8,90 (trebremmit)
03. DJ Rolando - Jaguar: 10 stemmen, gemiddeld 8,68 (tuktak)
04. Alexander Kowalski - Speaker Attack: 9 stemmen, gemiddeld 8,61 (Teunnis)
05. Underworld - Cowgirl: 13 stemmen, gemiddeld 8,54 (aERodynamIC)
06. Push - Universal Nation: 6 stemmen, gemiddeld 8,52 (thelion)
07. Vitalic - La Rock 01: 13 stemmen, gemiddeld 8,44 (Dance Lover)
08. CJ Bolland - Camargue: 8 stemmen, gemiddeld 8,44 (herman)
09. Evolver - Evolver [Wavestate Instrumental Mix]: 10 stemmen, gemiddeld 8,43 (tuktak)
10. Grooveyard - Mary Go Wild: 8 stemmen, gemiddeld 8.41 (tuktak)

11. Aril Brikha - Winter: 13 stemmen, gemiddeld 8,36 ( herman)
12. Jaydee - Plastic Dreams: 17 stemmen, gemiddeld 8,23 (herman)
13. Joey Beltram - Energy Flash: 11 stemmen, gemiddeld 8,23 (thelion)
14. Phuture - Acid Tracks: 10 stemmen, gemiddeld 8,22 (Arrie)
15. Mory Kante - Yeke Yeke [Hardfloor Remix]: 11 stemmen, gemiddeld 8,20 (panjoe)
16. Josh Wink - Higher State of Consciousness: 9 stemmen, gemiddeld 8,20 (aERodynamIC)
17. The Future Sound of London - Papua New Guinea: 14 stemmen, gemiddeld 8,17 (herman)
18. The KLF - Last Train To Transcentral: 13 stemmers, gemiddeld 8,17 (aERodynamIC)
19. Âme - Rej: 14 stemmen, gemiddeld 8,16 (herman)
20. Sil - Windows: 8 stemmen, gemiddeld 8,16 (thelion)

21. John Talabot - Naomi: 10 stemmen, gemiddeld 8,13 (Dance Lover)
22. Petter - Some Polyphony: 13 stemmen, gemiddeld 8,10 (Panjoe)
23. Maurizio - M4: 12 stemmen, gemiddeld 8,08 (Gyzzz)
24. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix): 10 stemmen, gemiddeld 8,08 (Dance Lover)
25. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version]: 7 stemmen, gemiddeld 8,07 (Gyzzz)
26. Orbital - The Girl with the Sun in Her Head: 11 stemmen, gemiddeld 8,05 (aERodynamIC)
27. Jon Hopkins - Open Eye Signal: 13 stemmen, gemiddeld 8,00 (panjoe)
28. In Flagranti - Business Acumen: 9 stemmen, gemiddeld 7,98 (herman)
29. Claro Intelecto - Peace Of Mind: 6 stemmen, gemiddeld 7,96 (tuktak)
30. Pépé Bradock - Deep Burnt: 10 stemmen, gemiddeld 7,90 (Poa)

Nog niet aan bod geweest: The Chemical Brothers, met in mijn ogen een erg onderschat nummer. Samen met de Swoon remix van Prins Thomas & Lindstrom mijn grote favoriet van de Chemical Brothers.

Nieuwe: The Chemical Brothers - Denmark

Mijn favoriete Chemical Brothers nummer! Wat een grenzeloze energie schuilt er in dit nummer.

9,8

Vind dit echt een middelmatig nummer van de Chemical Brothers, beetje dertien in een dozijn. Ze hebben echt veel betere nummers gemaakt.

6

Hoor er ook niet echt in waarom dit een van de betere van The Chemical Brothers zou zijn.

6,5

Niet mijn favoriete Chemical Brothers, ze hebben veel betere maar leuk is deze wel.

8

Wel aardig, maar zeker geen hoogvlieger...

6,2

Chemical Brothers scoort een 7,18 uit 7 stemmen, een nette voldoende maar niet genoeg voor een topnotering. De lijst blijft dus ongewijzigd:

01. Mr Fingers - Can You Feel it: 12 stemmen, gemiddeld 8,96 (tuktak)
02. Underground Resistance - The Final Frontier: 7 stemmen, gemiddeld 8,90 (trebremmit)
03. DJ Rolando - Jaguar: 10 stemmen, gemiddeld 8,68 (tuktak)
04. Alexander Kowalski - Speaker Attack: 9 stemmen, gemiddeld 8,61 (Teunnis)
05. Underworld - Cowgirl: 13 stemmen, gemiddeld 8,54 (aERodynamIC)
06. Push - Universal Nation: 6 stemmen, gemiddeld 8,52 (thelion)
07. Vitalic - La Rock 01: 13 stemmen, gemiddeld 8,44 (Dance Lover)
08. CJ Bolland - Camargue: 8 stemmen, gemiddeld 8,44 (herman)
09. Evolver - Evolver [Wavestate Instrumental Mix]: 10 stemmen, gemiddeld 8,43 (tuktak)
10. Grooveyard - Mary Go Wild: 8 stemmen, gemiddeld 8.41 (tuktak)

11. Aril Brikha - Winter: 13 stemmen, gemiddeld 8,36 ( herman)
12. Jaydee - Plastic Dreams: 17 stemmen, gemiddeld 8,23 (herman)
13. Joey Beltram - Energy Flash: 11 stemmen, gemiddeld 8,23 (thelion)
14. Phuture - Acid Tracks: 10 stemmen, gemiddeld 8,22 (Arrie)
15. Mory Kante - Yeke Yeke [Hardfloor Remix]: 11 stemmen, gemiddeld 8,20 (panjoe)
16. Josh Wink - Higher State of Consciousness: 9 stemmen, gemiddeld 8,20 (aERodynamIC)
17. The Future Sound of London - Papua New Guinea: 14 stemmen, gemiddeld 8,17 (herman)
18. The KLF - Last Train To Transcentral: 13 stemmers, gemiddeld 8,17 (aERodynamIC)
19. Âme - Rej: 14 stemmen, gemiddeld 8,16 (herman)
20. Sil - Windows: 8 stemmen, gemiddeld 8,16 (thelion)

21. John Talabot - Naomi: 10 stemmen, gemiddeld 8,13 (Dance Lover)
22. Petter - Some Polyphony: 13 stemmen, gemiddeld 8,10 (Panjoe)
23. Maurizio - M4: 12 stemmen, gemiddeld 8,08 (Gyzzz)
24. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix): 10 stemmen, gemiddeld 8,08 (Dance Lover)
25. June - Lost Area [DJ Sprinkles' Lost Dancefloor Original Version]: 7 stemmen, gemiddeld 8,07 (Gyzzz)
26. Orbital - The Girl with the Sun in Her Head: 11 stemmen, gemiddeld 8,05 (aERodynamIC)
27. Jon Hopkins - Open Eye Signal: 13 stemmen, gemiddeld 8,00 (panjoe)
28. In Flagranti - Business Acumen: 9 stemmen, gemiddeld 7,98 (herman)
29. Claro Intelecto - Peace Of Mind: 6 stemmen, gemiddeld 7,96 (tuktak)
30. Pépé Bradock - Deep Burnt: 10 stemmen, gemiddeld 7,90 (Poa)

We gaan verder met atmosferische acid/techno van Choice (met o.a. Laurent Garnier), een klassieker uit 1993. Een lange track maar boeit wat mij betreft van begin tot eind:

Yes, die is erg tof en sfeervol, ook vandaag de dag klinkt het nog niet gedateerd.

9

Gast
geplaatst: vandaag om 05:23 uur

geplaatst: vandaag om 05:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.