MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 2002

zoeken in:
Ach, mij niet gelaten hoor, als de vraag echt zo groot is, wil ik gerust mijn Interpol-nominaties vervangen door iets wat ik minder goed vind. No problem!

Cured
Ben je belazerd, Arno ! De muzikale 'dwangpatiënten' onder ons moet je hun zin niet geven, vooral omdat ze zelf ook vaak een bepaalde voorkeur voor een groot gedeelte in de lijstjes stoppen.

Bruce Springsteen - My City Of Ruins
Corey Taylor - Bother
Cousteau - Nothing So Bad
Doves - There Goes The Fear
Mando Diao - Mr Moon
Rosemary's Sons (feat. Ilse DeLange) - Shine
The Libertines - Up The Bracket
The Rapture - House Of Jealous Lovers
Tom Petty & The Heartbreakers - The Last DJ
U2 - Electrical Storm

1 Giant Leap - My Culture
Akufen - Skidoos
Alexander Kowalski - Speaker Attack
Anouar Brahem - Leila au Pays du Carrousel
Archive - Again
Archive - Finding It So Hard
Archive - Fool
Atmosphere - Fuck You Lucy
Badly Drawn Boy - Silent Sigh
Beck - Guess I'm Doing Fine
Beck - The Golden Age
Beth Gibbons & Rustin Man - Tom the Model
Bløf - Mooie Dag
Boards Of Canada - 1969
Bohren & der Club of Gore - Constant Fear
Brainpower - Dansplaat
Brainpower - Omgekeerde Wereld
Bright Eyes - Don't Know When But A Day Is Gonna Come
Bright Eyes - Lover I Don't Have To Love
Broken Social Scene - Almost Crimes
Broken Social Scene - Anthems For A Seventeen Year-Old Girl
Bruce Springsteen - The Rising
Bruce Springsteen - Waitin' On A Sunny Day
Carissa’s Weird - She’ll Only Miss You When You Leave
Carissa’s Weird - Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone
Coldplay - A Whisper
Coldplay - Clocks
Coldplay - God Put A Smile Upon Your Face
Coldplay - In My Place
Coldplay - Politik
Coldplay - The Scientist
Console - Dirt on the Wire
Corey Taylor - Bother
Counting Crows - American Girls
Damien Rice - Cannonball
Damien Rice - Eskimo
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Gray - Dead in the Water
Death From Above 1979 - Do It!
Death In Vegas - Hands Around My Throat
Dixie Chicks - Travelin' Soldier
DJ Shadow - Six Days
DJ Shadow - You Can't Go Home Again
Dot Allison - Substance
Doves - Pounding
Dream Theater - Blind Faith
Drexciya - Digital Tsunami
Elvis Presley vs. JXL - A Little Less Conversation
Eminem - Lose Yourself
Eminem - Sing For The Moment
Eminem - Without Me
FC Kahuna - Hayling
Fischerspooner - Emerge
Flunk - I Love Music
Foo Fighters - All my Life
Foo Fighters - Times Like These
FPU - Crockett’s Theme
Golden Boy with Miss Kittin - Rippin' Kittin
Gus Gus - David
Herbert Grönemeyer - Mensch
Hooverphonic - Sometimes
Interpol - Hands Away
Interpol - Leif Erikson
Interpol - NYC
Interpol - Obstacle 1
Interpol - PDA
Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
Interpol - Say Hello to Angels
Interpol - Obstacle 2
Interpol - Roland
Interpol - The New
Interpol - Untitled
IOS - Zaterdagnacht
Iron + Wine - Lion's Mane
Iron + Wine Faded From Winter
Jamiroquai - Corner Of The Earth
Johnny Cash - Bridge Over Troubled Water
Johnny Cash - Hurt
Justin Timberlake - Cry Me a River
Kate Ryan - Désenchantée
Kent - Sundance Kid
Ladytron - Seventeen
Las Ketchup - Asereje (the Ketchup Song)
LCD Soundsystem - Beat Connection
LCD Soundsystem - Losing My Edge
Legowelt - Disco Rout
Madrugada - Majesty
Mando Diao - Mr Moon
Massive Attack ft. Mos Def - I Against I
Millionaire - Champagne
Moby - In This World
Moloko - Forever More
Myslovitz - Sprzedawcy Marzen
Nada Surf - Inside of Love
Nada Surf - Killian's Red
Nelly & Kelly Rowland - Dilemma
Oasis - The Hindu Times
Ojos de Brujo - Memorias Perdías
Opeth - Master's Apprentices
Opeth - Deliverance
Paatos - Téa
Peter Gabriel - Darkness
Peter Gabriel - More Than This
Pet Shop Boys - I Get Along
Phil Collins - Can't Stop Loving You
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Porcupine Tree - Collapse the Light into Earth
Porcupine Tree - The Sound Of Muzak
Porcupine Tree - Trains
Queens of the Stone Age - A Song For The Dead
Queens Of The Stone Age - A Song For The Deaf
Queens of the Stone Age - Go With The Flow
Queens of the Stone Age - No One Knows
Queens of the Stone Age - First It Giveth
Queens of the Stone Age - The Sky Is Fallin'
Queens of the Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar But I Feel Like A Millionaire
Red Hot Chili Peppers - By The Way
Red Hot Chili Peppers - Can't Stop
Red Hot Chili Peppers - Universally Speaking
Renato Cohen - Pontapé
Robbie Williams - Feel
Sasha - Wavy Gravy
Saybia - 7 Demons
Saybia - The Second You Sleep
Saybia - The Day After Tomorrow
Schneider TM - Reality Check
Shameboy - Strobot
Sigur Ros - Untitled #1 (Vaka)
Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti)
Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagio)
Solvent - My Radio
Songs: Ohia - Didn't It Rain
Songs: Ohia - Ring the Bell
Sophie Zelmani - Going Home
Sophie Zelmani - Oh Dear
Sparks - How Do I Get to Carnegie Hall?
Sugababes - Freak Like Me
T.a.T.u - All The Things She Said
Télépopmusik - Breathe
The Black keys - Busted
The Black Keys - I'll Be Your Man
The Cooper Temple Clause - Did You Miss Me?
The Coral - Dreaming Of You
The Gathering - Black Light District
The Goo Goo Dolls - Here is Gone
The Hives - Hate To Say I Told You So
The Music - Take the Long Road and Walk It
The Notwist - Pick up the Phone
The Walkabouts - Radiant
The White Stripes - Dead Leaves And The Dirty Ground
The White Stripes - Hotel Yorba
Timesbold - Gin I Win
Tom Waits - Alice
Trespassers William - Vapour Trail
U2 - Electrical Storm
Van Morrison - Hey Mr. DJ
Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Westbam - Oldschool, Baby (feat. Nena) (Piano Mix)
Wilco - I Am Trying To Break Your Heart
Wilco - Jesus Etc.
Wilco - Radio Cure
Woven Hand - Blue Pail Fever
Zero 7 - Distractions

Ook ik ben een voorstander van diversiteit, ook al is het niet onlogisch dat je jouw fijnste favorieten nomineert. Op zich staat ook niet ter discussie dat je iets van Interpol nomineert, maar dat nu precies maar liefst 3 van de nog niet genomineerde nummers je favoriet zijn (terwijl er al 8 genomineerd waren) … Naast deze situatie krijg ik zelf toch de indruk van “lange halen, snel thuis”, Arno nomineert 3x Interpol ook nog eens 3x Queens Of The Stone age, Co Jackso had daarvoor al 3x Interpol er bij gezet en Cured pakt 5 artiesten en doet van ieder 2 nummers. Als je het zelf leuk vind om wat nieuws te ontdekken, doe dan ook wat moeite om voor anderen “iets” aan te dragen. Zonder nu meteen te stellen dat dit niet het geval is, krijg ik toch het idee dat, als deelnemers veel van dezelfde artiest nomineren, men vooral lekker simpel snel klaar wil zijn met nomineren en dat het meer om de artiest gaat dan om een bepaald nummer ... maar goed kans dat ik er helemaal naast zit.

Zolang iedereen zich aan de 'maximum drie artiesten per nomineerder' houdt, is er wat mij betreft geen probleem. Populaire albums zullen altijd garant staan voor een hoop nominaties, daarom zijn het ook populaire albums. Bovendien staat er voor iedereen nog genoeg onbekende nummers in de startlijst, denk ik.

En The Libertines brachten ook hun debuutalbum uit in 2002, helemaal over het hoofd gezien. Hopelijk nomineert nog iemand Time For Heroes

Cured
Ik vind het ook best als je een limiet stelt qua album/artiest. Of je moet bijv. de nominaties per user verlagen naar 5 en dan ook 5 verschillende nummers doen (of max. 5 nummers per album in totaal en wel de 10 nominaties houden, al zou dat voor sommigen wel moeilijk/lastig zijn om 10 losse favorieten uit één jaar te noemen en kan je ook willekeur krijgen om die 10 vol te krijgen).

Laten we het nomineren ook niet te complex maken. Dit is ten slotte ook maar een spelletje

Als voor meerdere users nu net al die 11 nummers van hetzelfde album primeren tov nummers die hen minder doen dan snap ik niet waarom ze voor de mindere nummers zouden moeten kiezen. Je kijkt toch niet per artiest, maar per nummer en als dat er nu toevallig van dezelfde artiest zijn dan is dat maar zo en moet de rest niet huilen dat ze meer diversiteit en ontdekkingen willen zien. Het is tenslotte een KO om het beste nummer van een bepaald jaar te kiezen en niet specifiek een ontdekkingstopic.
Als blijkt dat Interpol toch niet zo geapprecieerd wordt dan zullen ze er vanzelf wel snel uitliggen en anders lijkt het me dat ze verdiend doorgaan omdat ze in 2002 toch een buitengewoon album hebben uitgebracht.
Er zijn trouwens nog zo'n 86 plekjes over voor nummers en daar kan al geen Interpol meer bij dus misschien dat er dan nu wat onbekendere nummer erdoor komen.

Salvadore schreef:
Als je het zelf leuk vind om wat nieuws te ontdekken, doe dan ook wat moeite om voor anderen “iets” aan te dragen. Zonder nu meteen te stellen dat dit niet het geval is, krijg ik toch het idee dat, als deelnemers veel van dezelfde artiest nomineren, men vooral lekker simpel snel klaar wil zijn met nomineren en dat het meer om de artiest gaat dan om een bepaald nummer ... maar goed kans dat ik er helemaal naast zit.

Alles samengeteld - mijn stemmen uit '02 een voor een bekijken, nummers herbeluisteren etc. - ben ik wel een klein uurtje bezig geweest. Lijkt me voldoende.
En deze KO lijkt me geen topic waar je bewust moeite doet om andere mensen dingen te leren kennen, toch? Daar bestaan heel wat andere topics voor.

Arno schreef:
(quote)

Alles samengeteld - mijn stemmen uit '02 een voor een bekijken, nummers herbeluisteren etc. - ben ik wel een klein uurtje bezig geweest. Lijkt me voldoende.

Sterker nog, dat lijkt me eerder wat overdreven

Ik had in 5 minuten tijd een lijstje van zo'n 25 nummers, daarna nog een paar minuten schrappen tot er 10 over waren en voila. Maar goed, iedereen pakt zoiets weer anders aan, dat blijkt dus wel weer.

Arno schreef:
(quote)

Dan heb je je er niet vanaf gemaakt, dat is duidelijk. Zelf besteed ik dat er ook ruim tijd aan, en niet per se om anderen wat voor te schotelen maar om zelf weer een beeld te krijgen van de periode. Ik zal daarentegen niet zo gauw 3 of zelfs 2x 3 nummers van dezelfde artiest nomineren, maar dat is gewoon toegestaan conform de regels, daar is in die zin niks mis mee, net zo goed dat er niks mee is om eens te stimuleren met meer variatie aan te komen: uitgerekend op een muziekforum verwacht je dat men meer dan een enkele artiest of enkel album kan waarderen.
Dat Dumb er nu ineens een huilverhaal van maak slaat natuurlijk weer nergens op (maar ja, dat weten we van Dumb als hij een andere mening heeft). Ik heb er helemaal geen probleem mee dat een artiest vaker genomineerd wordt maar als een artiest of een album toch zo populair is, dan wordt deze vanzelf vaak genomineerd, hoef je er zelf niet meteen 3 te doen. Wat GrafGantz zegt: ieder benadert het op zijn manier.

En om maar even te vergelijken: voor 2001 nomineerde ik 9 verschillende artiesten (dus maar één dubbeltje), in 2000 8 en in '99 weer 9. Heus, ik let niet op het teveel of gebrek aan variatie, maar enkel op de kwaliteit per song

Salvadore schreef:
Dat Dumb er nu ineens een huilverhaal van maak slaat natuurlijk weer nergens op (maar ja, dat weten we van Dumb als hij een andere mening heeft). Ik heb er helemaal geen probleem mee dat een artiest vaker genomineerd wordt maar als een artiest of een album toch zo populair is, dan wordt deze vanzelf vaak genomineerd, hoef je er zelf niet meteen 3 te doen. Wat GrafGantz zegt: ieder benadert het op zijn manier.

Kijk eens terug naar de emoticon die gebruikt werd toen er voor het eerst iets werd gezegd over dat er teveel Interpol werd genomineerd. Het is trouwens niet omdat je je even niet kon vinden in één zaak van mijn uitleg dat je dan ineens het kind met het badwater moet weggooien.
Je weet trouwens niet of er na je nog effectief nummers gaan genomineerd worden van een populaire band. Als Arno nu nog net die nummers essentieel vond voor het jaar 2002, dan hoeft hij toch niet te gokken dat er nog iemand achter komt die ook die nummers wilt nomineren.

Cured
Kinderachtige discussie over dat nomineren...het lijkt wel een Calimero verhaal, want het is niet eerlijk. Kom op, volwassen mannen, we zitten niet op (k)leutermeter !

Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
Zolang iedereen zich aan de 'maximum drie artiesten per nomineerder' houdt, is er wat mij betreft geen probleem. Populaire albums zullen altijd garant staan voor een hoop nominaties, daarom zijn het ook populaire albums. Bovendien staat er voor iedereen nog genoeg onbekende nummers in de startlijst, denk ik

Wat mij betreft mag je het volgende keer wel terugbrengen tot 1 nummer per artiest per nominatielijstje - dat heb ik in de recentste KO die ik georganiseerd heb ook zo gedaan. Dan kan in theorie alsnog het hele Interpolalbum erin komen, maar dan is dat in elk geval de wil van ten minste 11 gebruikers geweest en niet van een stuk of 4.

Verder is het concept 'favoriet' mij ruimschoots bekend, maar als je in een heel jaar al niet 10 verschillende nummers kunt vinden die je allemaal minstens goed genoeg vindt om mee te laten doen, vind ik dat persoonlijk toch wel een beetje armoedig. Maar goed, zoveel hoofden, zoveel zinnen...

Cured schreef:
Kinderachtige discussie over dat nomineren...het lijkt wel een Calimero verhaal, want het is niet eerlijk. Kom op, volwassen mannen, we zitten niet op (k)leutermeter !
Weer zo'n rare reactie. Wat heeft Calimero hier nu weer mee te maken? Ik heb al gezegd dat ik geen probleem heb met totaal een veelvuldige nominatie van een artiest. Ik heb zelf ook één keer Interpol genomineerd, puur vanwege het nummer overigens (ben op zich niet zo'n fan van de band). Maar kennelijk wordt een opmerking over het in korte tijd veelvuldig nomineren van dezelfde artiest meteen als vijandig of in het geval van Cured als kinderachtig gezien. Het kan geen kwaad ook eens te stimuleren om niet per se eenkennig te zijn qua muzieksmaak. Wat ik al eerder zei, je zou verwachten dat muziekliefhebbers op een muziekforum een bredere focus hebben qua bands/artiesten. Dat wil dus niet zeggen dat iemand niet mag nomineren zoals men zelf wil, dat staat nergens, het heeft niet mijn voorkeur om veel van dezelfde artiest te nomineren maar dat is wat anders.
Voor sommigen is het moeilijk om een kritische andersdenkende mening te verdragen en wordt dit afgedaan als huilverhaal of kinderachtig. Dat is pas zielig.

Casartelli schreef:

Wat mij betreft mag je het volgende keer wel terugbrengen tot 1 nummer per artiest per nominatielijstje - dat heb ik in de recentste KO die ik georganiseerd heb ook zo gedaan. Dan kan in theorie alsnog het hele Interpolalbum erin komen, maar dan is dat in elk geval de wil van ten minste 11 gebruikers geweest en niet van een stuk of 4.

Dat vind ik wel heel extreem. Ik vind de regel goed zoals ie nu is: je hebt de keuze om meerdere nummers van een favoriete artiest of band toe te voegen, maar het houdt eventueel fanboygedrag wel binnen de perken. Een nummer per artiest per nominatielijstje is wat mij betreft veel te dwingend. Het is niet de bedoeling dat mensen tijdens de nominatiefase nagelbijtend zitten af te wachten of dat andere gelesterretjesnummer van album x of artiest y ook genomineerd gaat worden.

Artiesten als Interpol en Coldplay hebben nu eenmaal hun stempel gedrukt op het muziekjaar 2002. Dan is het ook logisch dat er veel nummers van hen meedoen.

Kennismaken met nieuwe muziek is natuurlijk altijd leuk, maar dit is in de eerste plaats gewoon een spelletje ter amusement

Casartelli schreef:
Verder is het concept 'favoriet' mij ruimschoots bekend, maar als je in een heel jaar al niet 10 verschillende nummers kunt vinden die je allemaal minstens goed genoeg vindt om mee te laten doen, vind ik dat persoonlijk toch wel een beetje armoedig.

Ja, ook bij mij is het vooral verbazing.

ArthurDZ schreef:
Het is niet de bedoeling dat mensen tijdens de nominatiefase nagelbijtend zitten af te wachten of dat andere gelesterretjesnummer van album x of artiest y ook genomineerd gaat worden.

ArthurDZ schreef:
dit is in de eerste plaats gewoon een spelletje ter amusement

Practice what you preach

Doe ik hoor

Ik moet ook nog even nomineren. Ik was namelijk het hele week-end weg. Jammer genoeg kan ik niets meer nomineren van Interpol.

Cured
Sommigen nemen zichzelf of deze site wel heel serieus....

GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, ook bij mij is het vooral verbazing.

Excuseer dat mijn muziekkennis niet zo uitgebreid is als de jouwe. Je hebt dan ook vier keer zoveel stemmen als ik. Respect

Cured
Nou, het zijn helaas nogal wat users met een electronic of prog-link die zichzelf hier (of hun genre/stroming) geweldig vinden, maar gelukkig hoor ik daar niet bij; ik heb niet echt een smaak .

Caesar's Palace - Jerk It Out
Cinematic Orchestra - Burn Out
Coldplay - One I Love
Ladytron - Blue Jeans
Porcupine Tree - Gravity Eyelids
Sasha - Immortal
Spinvis - Voor Ik Vergeet
The Chemical Brothers - Star Guitar
The Raveonettes - Attack of the Ghost Riders
Transplants - Diamonds and Guns

1 Giant Leap - My Culture
Akufen - Skidoos
Alexander Kowalski - Speaker Attack
Anouar Brahem - Leila au Pays du Carrousel
Archive - Again
Archive - Finding It So Hard
Archive - Fool
Atmosphere - Fuck You Lucy
Badly Drawn Boy - Silent Sigh
Beck - Guess I'm Doing Fine
Beck - The Golden Age
Beth Gibbons & Rustin Man - Tom the Model
Bløf - Mooie Dag
Boards Of Canada - 1969
Bohren & der Club of Gore - Constant Fear
Brainpower - Dansplaat
Brainpower - Omgekeerde Wereld
Bright Eyes - Don't Know When But A Day Is Gonna Come
Bright Eyes - Lover I Don't Have To Love
Broken Social Scene - Almost Crimes
Broken Social Scene - Anthems For A Seventeen Year-Old Girl
Bruce Springsteen - The Rising
Bruce Springsteen - Waitin' On A Sunny Day
Caesar's Palace - Jerk It Out
Carissa’s Weird - She’ll Only Miss You When You Leave
Carissa’s Weird - Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone
Cinematic Orchestra - Burn Out
Coldplay - A Whisper
Coldplay - Clocks
Coldplay - God Put A Smile Upon Your Face
Coldplay - In My Place
Coldplay - One I Love
Coldplay - Politik
Coldplay - The Scientist
Console - Dirt on the Wire
Corey Taylor - Bother
Counting Crows - American Girls
Damien Rice - Cannonball
Damien Rice - Eskimo
Damien Rice - The Blower's Daughter
David Gray - Dead in the Water
Death From Above 1979 - Do It!
Death In Vegas - Hands Around My Throat
Dixie Chicks - Travelin' Soldier
DJ Shadow - Six Days
DJ Shadow - You Can't Go Home Again
Dot Allison - Substance
Doves - Pounding
Dream Theater - Blind Faith
Drexciya - Digital Tsunami
Elvis Presley vs. JXL - A Little Less Conversation
Eminem - Lose Yourself
Eminem - Sing For The Moment
Eminem - Without Me
FC Kahuna - Hayling
Fischerspooner - Emerge
Flunk - I Love Music
Foo Fighters - All my Life
Foo Fighters - Times Like These
FPU - Crockett’s Theme
Golden Boy with Miss Kittin - Rippin' Kittin
Gus Gus - David
Herbert Grönemeyer - Mensch
Hooverphonic - Sometimes
Interpol - Hands Away
Interpol - Leif Erikson
Interpol - NYC
Interpol - Obstacle 1
Interpol - Obstacle 2
Interpol - PDA
Interpol - Roland
Interpol - Say Hello to Angels
Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
Interpol - The New
Interpol - Untitled
IOS - Zaterdagnacht 
Iron + Wine - Lion's Mane
Iron + Wine Faded From Winter
Jamiroquai - Corner Of The Earth
Johnny Cash - Bridge Over Troubled Water
Johnny Cash - Hurt
Justin Timberlake - Cry Me a River
Kate Ryan - Désenchantée 
Kent - Sundance Kid
Ladytron - Blue Jeans
Ladytron - Seventeen
Las Ketchup - Asereje (the Ketchup Song)
LCD Soundsystem - Beat Connection
LCD Soundsystem - Losing My Edge
Legowelt - Disco Rout
Madrugada - Majesty
Mando Diao - Mr Moon
Massive Attack ft. Mos Def - I Against I
Millionaire - Champagne
Moby - In This World
Moloko - Forever More
Myslovitz - Sprzedawcy Marzen
Nada Surf - Inside of Love
Nada Surf - Killian's Red
Nelly & Kelly Rowland - Dilemma
Oasis - The Hindu Times
Ojos de Brujo - Memorias Perdías
Opeth - Deliverance
Opeth - Master's Apprentices
Paatos - Téa
Pet Shop Boys - I Get Along
Peter Gabriel - Darkness
Peter Gabriel - More Than This
Phil Collins - Can't Stop Loving You
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Porcupine Tree - Collapse the Light into Earth
Porcupine Tree - Gravity Eyelids
Porcupine Tree - The Sound Of Muzak
Porcupine Tree - Trains
Queens of the Stone Age - A Song For The Dead
Queens Of The Stone Age - A Song For The Deaf
Queens of the Stone Age - First It Giveth
Queens of the Stone Age - Go With The Flow
Queens of the Stone Age - No One Knows
Queens of the Stone Age - The Sky Is Fallin'
Queens of the Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar But I Feel Like A Millionaire
Red Hot Chili Peppers - By The Way
Red Hot Chili Peppers - Can't Stop
Red Hot Chili Peppers - Universally Speaking
Renato Cohen - Pontapé
Robbie Williams - Feel
Sasha - Immortal
Sasha - Wavy Gravy
Saybia - 7 Demons
Saybia - The Day After Tomorrow
Saybia - The Second You Sleep
Schneider TM - Reality Check
Shameboy - Strobot
Sigur Ros - Untitled #1 (Vaka)
Sigur Rós - Untitled #3 (Samskeyti)
Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagio)
Solvent - My Radio
Songs: Ohia - Didn't It Rain
Songs: Ohia - Ring the Bell
Sophie Zelmani - Going Home
Sophie Zelmani - Oh Dear
Sparks - How Do I Get to Carnegie Hall?
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Sugababes - Freak Like Me
T.a.T.u - All The Things She Said
Télépopmusik - Breathe
The Black keys - Busted
The Black Keys - I'll Be Your Man
The Chemical Brothers - Star Guitar
The Cooper Temple Clause - Did You Miss Me?
The Coral - Dreaming Of You
The Gathering - Black Light District
The Goo Goo Dolls - Here is Gone
The Hives - Hate To Say I Told You So
The Music - Take the Long Road and Walk It
The Notwist - Pick up the Phone
The Raveonettes - Attack of the Ghost Riders
The Walkabouts - Radiant
The White Stripes - Dead Leaves And The Dirty Ground
The White Stripes - Hotel Yorba
Timesbold - Gin I Win
Tom Waits - Alice
Transplants - Diamonds and Guns
Trespassers William - Vapour Trail
U2 - Electrical Storm
Van Morrison - Hey Mr. DJ
Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Westbam - Oldschool, Baby (feat. Nena) (Piano Mix)
Wilco - I Am Trying To Break Your Heart
Wilco - Jesus Etc.
Wilco - Radio Cure
Woven Hand - Blue Pail Fever
Zero 7 - Distractions

180

Ik vind het wel best zo. Sinds de 3-regel is er m.i. wel een soort van acceptabele balans. Van mij hoeft al die Interpol en Coldplay ook niet, maar zolang er verder nog genoeg leuks meedoet, ben ik van de partij.

Soms lijkt het alleen alsof users zich eerst afvragen wat ze het beste album van een jaar vonden en daarna pas nummers gaan selecteren. Zo mis je in de breedte erg veel, met name de leuke eendagsvliegen (zoals hierboven Jerk It Out ).

Vreemd ik had Jerk It Out in mijn iTunes staan als uit 2005 en gemaakt door de Caesars, anders had ik het ook wel genomineerd. Misschien gewoon een eerdere uitgave.

yeahyeahyeah schreef:
Zo mis je in de breedte erg veel, met name de leuke eendagsvliegen (zoals hierboven Jerk It Out ).

En deze niet te vergeten

YouTube - breathe ...

dumb_helicopter schreef:
Vreemd ik had Jerk It Out in mijn iTunes staan als uit 2005 en gemaakt door de Caesars, anders had ik het ook wel genomineerd. Misschien gewoon een eerdere uitgave.

Zelfde hier, ik heb hem ook niet onder 2002 staan, heb het nummer overigens ook pas later leren kennen. Had anders iig wel op mijn shortlist gestaan. Dank aan Wibro dus!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.