MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 06 / 07 K.O.

zoeken in:

Finale! En op de valreep toch geen Amy vs. Winehouse...

Ah leuk. Had een Winehouse finale niet erg gevonden maar dit is toch wel een perfectere finale voor mij. 06 / 07 had toch genoeg leuks te bieden. De grootste troep helaas ook.

FINALE
Tot de 10, 2 verschil

1. Amy Winehouse - You Know I'm No Good vs. Gnarls Barkley - Crazy

0-0 .. ik denk er nog even over na

2-0!!!!!!!!!

4-0 Crazy kan ik niet meer aanhoren, You Know werd alleen maar beter.

Hm, ik heb het idee dat een Amy vs. Amy finale meer spanning opgeleverd had.

6-1

'Crazy' heb ik nooit leuk gevonden. 'You Know I'm No Good'

6-2 -- toch maar voor Crazy gegaan. Blijf een zwak voor Cee Lo houden.

6-3

Ze mogen allebei wel winnen! Crazy is er over 30 jaar nog, van Amy zullen het eerder andere nummers zijn (en het album vooral).

7-3

Als het aan mij had gelegen had ik liever Rehab in de finale gezien (en dan ook als uiteindelijke winnaar), maar goed, deze twee nummers zijn natuurlijk ook geweldig. Om het even; het zijn beide waardige winnaars.

Stem je voor Amy of voor Gnarls, lion??

Het is al laat en d'r zit wat drank in....,..

10-3 is de correcte stand

Dan hebben we in dit geval een winnaar! En wat voor een...

http://2.bp.blogspot.com/-yjK2YlzP_sQ/Ti0tzq7oqoI/AAAAAAAACXA/C5jdTjD2Z6o/s320/You%2BKnow%2BI%2527m%2BNo%2BGood%2BEP%2B-%2BAmy%2BWinehouse.jpg

Amy Winehouse bereikte haar grote doorbraak in begin 2007. Haar tweede studioalbum was al eventjes uit maar om kwaliteit kun je niet heen. Eerste single "Rehab" werd dus een hit en gelijk werd Amy al een grote naam. Het meisje met de kenmerkende stem en de heerlijke throwbacks naar de vroegere soul. Toch ging het Amy niet altijd van een leien dakje. "Back to Black" mag dan wel het bestverkochte album van 2008 zijn, haar singles deden het iets minder. "You Know I'm No Good" werd geen Top 40 hit. En toch weet de plaat deze KO te winnen. Voor het eerst werd deze KO aangevuld met enkele plaatjes van de tipparade om tot een gelijk aantal platen uit te komen en daar blijkt nog verborgen kwaliteit te staan afgaande van Amy's winst. Liefhebbers van Amy moeten waarschijnlijk massaal het album gekocht hebben ipv de single anders had deze puike plaat wel een grote Top 40 hit geworden. Ondanks het ontbreken van een Top 40 hit bleek er namelijk wel voldoende belangstelling voor deze plaat te zijn. Al sinds 2007 staat de plaat namelijk genoteerd in de Top 2000. Zelfs al voor haar dood. Na haar dood bereikte het nog positie #27 in de single top 100. Voorheen Tip2 in de Tipparade. 1 ding mag duidelijk zijn: Amy Winehouse is een artiest om te koesteren en "You Know I'm No Good is een verdiende winnaar. R.I.P. Amy Winehouse

Het was fijn om weer met jullie te mogen spelen. 2006 / 2007 kende de diepste dalen van de popmuziek maar ook de grootste pieken. De laatste 32 platen kende enkele pareltjes. Ik hoop jullie vanavond / morgenochtend graag weer te mogen verwelkomen in de 2008 / 2009 K.O.
Nog even op een rijtje:

00 / 01: All Saints - Pure Shores
02 / 03: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
04 / 05: Nelly Furtado - Try
06 / 07: Amy Winehouse - You Know I'm No Good
08 / 09: ??
10 / 11: ??
12 / 13: ??

Bedankt weer Catdog

Het was weer leuk! Bedankt! Op naar die van 08/09?

Prachtige winnaar! Bedankt catdog, het was weer leuk!

Mooie winnaar! En het is voor mij ook nog eens het leukste nummer van Amy Winehouse.

2006/2007 waren eigenlijk prima hitjaren dankzij de prominente aanwezigheid van de producties van Timbaland en Danja. Wat een geweldige hits hebben die afgeleverd . Ik vrees dat het niveau van de volgende K.O. weer een stuk lager zal liggen.

Maar zoals ik al zei prima winnaar, en dit is volgens mij tevens de eerste keer dat mijn favoriet door de eerste twee rondes heen is gekomen

Gast
geplaatst: vandaag om 04:15 uur

geplaatst: vandaag om 04:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.