MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #3: Guns N' Roses

zoeken in:
Ja, die PG vind ik goed

Courage hoort bij de So sessies maar is nooit op het album verschenen en ook niet als b kant. Het lag in demovorm op de plank en Gabriel heeft het als teaser voor de 25th heruitgave van So ingezet onder de noemer van "kijk eens, er staat ook onuitgebracht materiaal op" Om dit als single te zien gaat mij wat ver, natuurlijk is er een filmpje voor gemaakt en op Youtube e.d. verschenen maar een echte single in de trant van het mag op de radio was het volgens mij niet. Sowieso is het begrip single de laatste 10 jaar wat in verval geraakt

Op die basis vind ik dat het nummer het niet zou "verdienen" om mee te doen tussen de grote jongens maar het is verder best een aardig nummer (had van mij best op t album gemogen ipv Big Time) maar in vergelijk met bv. Lovetown, Burn You Up en Walk through the Fire hebben die wat mij betreft meer recht van spreken.

Deep Forest & Peter Gabriel - While The Earth Sleeps - YouTube nog overwogen?

Verder moet je uiteraard vooral doen wat je zelf wil en zal ik telkens braaf voor het beste liedje kiezen . Ik ben overigens erg nieuwsgierig naar de uitslagen, ik zou zo 1-2-3 niet kunnen zeggen welke nummers in de halve finale gaan komen. Sols Hill sowieso maar verder

Op basis van bovenstaande verhaal (waar ik me wel in kan vinden) en het feit dat ik inderdaad While the Earth Sleeps over het hoofd gezien heb, Courage vervangen door While the Earth Sleeps, die inderdaad het meer verdient (en een aardige aanvulling is qua stijl).

RONDE 1 VAN DE PETER GABRIEL KO:

Ik heb random.org het vreselijke werk van loten laten doen en dat heeft deze eerste ronde opgeleverd:

1. Family Snapshot vs. Secret World
2. Down to Earth vs. Zaar
3. In Your Eyes vs. Mother of Violence
4. Biko vs. The Barry Williams Show
5. Here Comes The Flood vs. Walk Through the Fire
6. I Go Swimming vs. Burn You Up, Burn You Down
7. I Grieve vs. Games Without Frontiers
8. Intruder vs. On The Air
9. Lovetown vs. Growing Up
10. Lay Your Hands on Me vs. Darkness
11. Washing of the Water vs. The Rythm of the Heat
12. A Different Drum vs. Modern Love
13. Sledgehammer vs. The Family and the Fishing Net
14. Digging in the Dirt vs. While the Earth Sleep (with Deep Forest)
15. No Self-Control vs. Across the River
16. Blood of Eden vs. My Head Sounds Like That
17. Solsbury Hill vs. Moribound the Burgermeister
18. The Tower That Ate People vs. Shaking the Tree (with Youssou N'Dour)
19. Exposure vs. White Shadow
20. This is the Picture (Excellent Birds) vs. The Nest That Sailed The Sky
21. Come Talk to Me vs. Mercy Street
22. Humdrum vs. I Don’t Remember
23. Passion vs. The Drop
24. Big Time vs. D.I.Y.
25. The Feeling Begins vs. Steam
26. Wallflower vs. Signal to Noise
27. Slow Marimbas vs. That Voice Again
28. Shock the Monkey vs. Sky Blue
29. San Jacinto vs. Downside-Up
30. Don't Give Up (with Kate Bush) vs. I Have the Touch
31. Kiss That Frog vs. When You're Falling
32. Red Rain vs. Father, Son

Uiteraard is iedereen vrij om een volgende battle neer te zetten (graag zelfs!), maar dan wel graag de linkjes meenemen.
Tot de 5, 1 verschil en de 24-uursregel is van toepassing.

johannesA
1-1 ik doe mee !

Peter G my Hero

1-2

3-2

Casartelli (moderator)
4-2

Casartelli (moderator)
Bonk, ik plaats nu braaf een nieuwe, maar tot de 4 zou wel eens erg snel kunnen gaan...

Ik ben ook wel wat overdonderd door de snelheid en het succes (het is de eerste keer dat ik iets dergelijks organiseer); zouden we tot de 6 ook redden denk je?

Casartelli (moderator)
5 is misschien een redelijk compromis. Er zitten natuurlijk ook wel een paar battles tussen die minder snel gaan (voor de eerstvolgende twee zou ik zelf in elk geval eerst moeten luisteren)

Rudi heeft het probleem opgelost We gaan tot de 5, 1 verschil.

Klaar met luisteren van Family Snapshot en Secret World .... Voor het geval iemand het nog interessant vind geef ik de voorkeur aan eerstgenoemde!

Dit is dus een spel voor kenners die de nummers kunnen dromen, ik pas dus.

Op zich vind ik het wel interessant musicborst . Ik denk niet dat alle battles zo snel gaan (deze heeft al meer tijd nodig!) Dus wellicht toch een kans geven? In ieder geval goede gelegenheid om met alle prachtige muziek van hem in aanraking te komen, misschien? Er staan nog wel wat pareltjes in.
Maar uiteraard ook prima dat je past!

1-4

Uiteraard doe ik mee, daar waar ik kan.

3. In Your Eyes vs. Mother of Violence

1-0

johannesA
2-0

Peter Gabriel is een van mijn grootste helden. I'm in.

5-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.