Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #3: Guns N' Roses
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 20:15 uur
stoepkrijt schreef:
Van alle nummers die mik tot nu toe heb beluisterd lijken die van het album Far me het beste te bevallen. Die klinken heel toegankelijk en dat kan ik over de meeste andere nummers (met name de oudere, heb ik het idee) niet altijd zeggen.
Toch moet ik nodig eens verder luisteren dan enkel naar de muziek, want volgens mij zijn haar teksten ook zeer de moeite waard. Klopt dat, Teunnis?
Van alle nummers die mik tot nu toe heb beluisterd lijken die van het album Far me het beste te bevallen. Die klinken heel toegankelijk en dat kan ik over de meeste andere nummers (met name de oudere, heb ik het idee) niet altijd zeggen.
Toch moet ik nodig eens verder luisteren dan enkel naar de muziek, want volgens mij zijn haar teksten ook zeer de moeite waard. Klopt dat, Teunnis?
Zeer zeker.
Veel literaire verwijzingen. Veel gebaseerd op Bijbelse en Joodse verhalen (ze heeft Joodse roots, over haar religieuze overtuiging doet ze een beetje vaag). Het zijn vaak korte verhalen met vaak ook terugkerende thema's en karakters (Mary Ann, the gravediggers).
Ze noemt Chopin en The Beatles als haar belangrijkste invloeden.
En nog een leuke quote:
"It doesn't feel natural for me to write some diary type song. I want to write a classic like Yesterday but weird songs about meatballs in refrigerators come into my head - I can't help it."
Over Far, ik vind het de minste (veel matige nummers), maar het is inderdaad de meest toegankelijke. Maar Begin to Hope en What We Saw from the Cheap Seats doen daar niet veel voor onder. 11:11 is haar minst conventionele. Songs is echt een "liedjes"-album met louter piano en zang, maar wel in een wat ontoegankelijkere stijl dan haar laatste drie albums (soms is het eerder rappen dan zingen). Soviet Kitsch zit er tussenin qua toegankelijkheid.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 20:44 uur
Ronde 2
1. Samson vs. Genius Next Door
2. Back of a Truck vs. Daniel Cowman
3. Eet vs. The Calculation
4. Chemo Limo vs. Human of the Year
5. Pavlov's Daughter vs. Blue Lips
6. Laughing With vs. Open
7. Consequence of Sounds vs. Ode to Divorce
8. All the Rowboats vs. Firewood
9. Fidelity vs. Braille
10. You've Got Time vs. Hotel Song
11. On the Radio vs. Oedipus
12. The Call vs. Lacrimosa
13. Après Moi vs. Small Town Moon
14. Ne Me Quitte Pas vs. Machine
15. The Flowers vs. Carbon Monoxide
16. Us vs. That Time
Regina Spektor KO by Teun Koning on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:62IjYfsFVYmRgV5pPVS3DI
2. Back of a Truck vs. Daniel Cowman
4. Chemo Limo vs. Human of the Year
5. Pavlov's Daughter vs. Blue Lips
6. Laughing With vs. Open
7. Consequence of Sounds vs. Ode to Divorce
8. All the Rowboats vs. Firewood
9. Fidelity vs. Braille
10. You've Got Time vs. Hotel Song
11. On the Radio vs. Oedipus
12. The Call vs. Lacrimosa
13. Après Moi vs. Small Town Moon
14. Ne Me Quitte Pas vs. Machine
15. The Flowers vs. Carbon Monoxide
16. Us vs. That Time
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 20:44 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 20:49 uur
0-1 voor de oudere (live- en demo)versie.
Ook Samson is er in twee versies, het nummer staat namelijk zowel op Songs als Begin to Hope. Die verschillen minder, maar ook daar gaat mijn voorkeur uit naar de (kalere) versie op Songs: deze.
Ook Samson is er in twee versies, het nummer staat namelijk zowel op Songs als Begin to Hope. Die verschillen minder, maar ook daar gaat mijn voorkeur uit naar de (kalere) versie op Songs: deze.
0
geplaatst: 15 augustus 2014, 23:27 uur
1-1
Dit is echt een van de langst durende artiesten KO's ever volgens mij, of niet?
Dit is echt een van de langst durende artiesten KO's ever volgens mij, of niet?
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 11:49 uur
Teunnis schreef:
Ze noemt Chopin en The Beatles als haar belangrijkste invloeden.
Alleen dit al maakt haar een interessante artieste.Ze noemt Chopin en The Beatles als haar belangrijkste invloeden.
Teunnis schreef:
En nog een leuke quote:
"It doesn't feel natural for me to write some diary type song. I want to write a classic like Yesterday but weird songs about meatballs in refrigerators come into my head - I can't help it."
En nog een leuke quote:

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 11:58 uur
Dat pianospel in Far is zó mooi!
2-3
Tot de hoeveel gaan we?
2-3
Tot de hoeveel gaan we?
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:19 uur
0
geplaatst: 16 augustus 2014, 12:35 uur
0-1!
Ojjj, Teun, je had The Prayer of François Villon (Molitva) ook wel mogen opnemen in je lijstje, of stroomt 'ie bij ronde 3 in?
Ojjj, Teun, je had The Prayer of François Villon (Molitva) ook wel mogen opnemen in je lijstje, of stroomt 'ie bij ronde 3 in?

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 14:33 uur
Maar waarde damesch en heeren! Daniel Cowman is een van haar beste liedjes! 

0
geplaatst: 16 augustus 2014, 21:12 uur
Masimo schreef:
0-1!
0-1!
(nog nooit met zo weinig twijfel een plaat gekocht toen ik deze (dubbele) single een paar dagen na Record Store Day zag liggen)Dit is als kiezen tussen 11:11 en Songs; niet te vergelijken.
2-2
EDIT: was dus al 3-2
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 01:06 uur
0
geplaatst: 17 augustus 2014, 01:13 uur
Twee mindere nummers. Snap niet dat Eet op deze site meer voorkeurstemmen krijgt dan Laughing With, Genius Next Door en Blue Lips.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.