MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #3: Guns N' Roses

zoeken in:

0-1

Ik ben onder de indruk van Braille.

Einde ronde 1! En nu wachten tot Teunnis weer opduikt

Ik ben er weer!

stoepkrijt schreef:
Van alle nummers die mik tot nu toe heb beluisterd lijken die van het album Far me het beste te bevallen. Die klinken heel toegankelijk en dat kan ik over de meeste andere nummers (met name de oudere, heb ik het idee) niet altijd zeggen.

Toch moet ik nodig eens verder luisteren dan enkel naar de muziek, want volgens mij zijn haar teksten ook zeer de moeite waard. Klopt dat, Teunnis?

Zeer zeker.

Veel literaire verwijzingen. Veel gebaseerd op Bijbelse en Joodse verhalen (ze heeft Joodse roots, over haar religieuze overtuiging doet ze een beetje vaag). Het zijn vaak korte verhalen met vaak ook terugkerende thema's en karakters (Mary Ann, the gravediggers).

Ze noemt Chopin en The Beatles als haar belangrijkste invloeden.

En nog een leuke quote:
"It doesn't feel natural for me to write some diary type song. I want to write a classic like Yesterday but weird songs about meatballs in refrigerators come into my head - I can't help it."

Over Far, ik vind het de minste (veel matige nummers), maar het is inderdaad de meest toegankelijke. Maar Begin to Hope en What We Saw from the Cheap Seats doen daar niet veel voor onder. 11:11 is haar minst conventionele. Songs is echt een "liedjes"-album met louter piano en zang, maar wel in een wat ontoegankelijkere stijl dan haar laatste drie albums (soms is het eerder rappen dan zingen). Soviet Kitsch zit er tussenin qua toegankelijkheid.

1. Samson vs. Genius Next Door

Regina Spektor KO by Teun Koning on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:62IjYfsFVYmRgV5pPVS3DI

0-1 voor de oudere (live- en demo)versie.

Ook Samson is er in twee versies, het nummer staat namelijk zowel op Songs als Begin to Hope. Die verschillen minder, maar ook daar gaat mijn voorkeur uit naar de (kalere) versie op Songs: deze.

1-1

Dit is echt een van de langst durende artiesten KO's ever volgens mij, of niet?

2-1

Genius Next Door is ook mooi, maar Samson is prachtig.

Teunnis schreef:
Ze noemt Chopin en The Beatles als haar belangrijkste invloeden.
Alleen dit al maakt haar een interessante artieste.

Teunnis schreef:
En nog een leuke quote:
"It doesn't feel natural for me to write some diary type song. I want to write a classic like Yesterday but weird songs about meatballs in refrigerators come into my head - I can't help it."

2-2

Oh bwoi, spannonnnnd!

Dat pianospel in Far is zó mooi!

2-3

Tot de hoeveel gaan we?

Oh ja, tot de 3 inderdaad.

2. Back of a Truck vs. Daniel Cowman

0-1!

Ojjj, Teun, je had The Prayer of François Villon (Molitva) ook wel mogen opnemen in je lijstje, of stroomt 'ie bij ronde 3 in?

Maar waarde damesch en heeren! Daniel Cowman is een van haar beste liedjes!

3-1

sorry masimo

Masimo schreef:
0-1!

Ojjj, Teun, je had The Prayer of François Villon (Molitva) ook wel mogen opnemen in je lijstje, of stroomt 'ie bij ronde 3 in?

(nog nooit met zo weinig twijfel een plaat gekocht toen ik deze (dubbele) single een paar dagen na Record Store Day zag liggen)

Dit is als kiezen tussen 11:11 en Songs; niet te vergelijken.

2-2

EDIT: was dus al 3-2

3. Eet vs. The Calculation

Regina Spektor KO by Teun Koning on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:62IjYfsFVYmRgV5pPVS3DI

Twee mindere nummers. Snap niet dat Eet op deze site meer voorkeurstemmen krijgt dan Laughing With, Genius Next Door en Blue Lips.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.