Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2013, 20:48 uur
herman schreef:
Ik weet niet of die cijfers zo duidelijk zijn.
Bij De Witte Trui eindigden het derde (en vierde) nummer van Arcade Fire/The National ruim onderaan.Ik weet niet of die cijfers zo duidelijk zijn.
Even wat voorbeelden na snel zoekwerk:
Twee keer Radiohead, Reckoner, de laatste staat 23 punten onder de voorlaatste.
Twee keer Smiths, The Boy With The Thorn In His Side, de laatste staat 32 punten onder de voorlaatste.
Twee keer Pink Floyd én twee keer Arcade Fire, van beide artiesten staat het tweede nummer (ruim) onderaan.
Drie keer Velvet Underground, twee van die drie kansloos onderaan.
Drie keer The Cure, eentje ruim onderaan, die andere twee hebben het ook wel eens beter gedaan.
Twee keer Massive Attack, vaste finalist Teardrop kansloos onderaan en Angel (hoewel dicht bij plek 4) ook derde van onderen.
Twee keer Bowie, Station to Station kansloos onderaan.
Het geldt zeker niet altijd en is ook wel afhankelijk van de artiest. Zo maakt het in eerdere rondes weinig uit. En bij (totaal) verschillende nummers geldt het soms ook minder, maar getuige Bowie hierboven hoeft dat ook niet altijd.
Het blijft natuurlijk speculeren of die nummers anders het wel beter gedaan zouden hebben, maar voor mij is het een trend die ik inmiddels al jaren zie. Ook nu zie je weer dat het tweede nummer van Joy Division en Arcade Fire hulpeloos onderaan bungelen.
0
geplaatst: 2 december 2013, 20:57 uur
kaj_666 schreef:
Argh, gaat die
van een Jonsi het gewoon toch weer halen? 
Krijgt Venus in Furs straks toch zowaar nog concurrentie voor plek 32...
Argh, gaat die
van een Jonsi het gewoon toch weer halen? 
Krijgt Venus in Furs straks toch zowaar nog concurrentie voor plek 32...
Interessant, klinkt alsof jouw lijstje het omgekeerde van mijn lijstje wordt.

0
geplaatst: 2 december 2013, 21:11 uur
Kom op Instant Street! 
Neighborhood #1 ( Tunnels ) zal de finale toch wel niet meer gaan halen.....
Verder ben ik het eens met Chevy93, als hij zegt dat 2 nummers van dezelfde artiest in 1 ladder elkaar in de weg kunnen zitten. En er dus meer baat bij hebben om elk in een andere ladder te worden ingedeeld.

Neighborhood #1 ( Tunnels ) zal de finale toch wel niet meer gaan halen.....
Verder ben ik het eens met Chevy93, als hij zegt dat 2 nummers van dezelfde artiest in 1 ladder elkaar in de weg kunnen zitten. En er dus meer baat bij hebben om elk in een andere ladder te worden ingedeeld.
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:13 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3:
106 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
100 The Smiths - Bigmouth Strikes Again +1
92 dEUS - Instant Street
91 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
91 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
86 Pearl Jam - Alive +2
81 Joy Division - New Dawn Fades +4
73 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Deadline: 23.00 uur
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3:
100 The Smiths - Bigmouth Strikes Again +1
92 dEUS - Instant Street
91 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
91 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
86 Pearl Jam - Alive +2
81 Joy Division - New Dawn Fades +4
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:13 uur
Dance Lover schreef:
Misschien daarom ook dat Bigmouth het dit jaar zo goed doet. Dat nummer gaat echt niet de meeste punten krijgen als er nog andere Smiths-nummers in dezelfde ladder staan, denk ik.
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:17 uur
Als het zo doorgaat krijgt mevrouw Bush nog heel wat concurentie in mijn finale lijst helaas.....
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:17 uur
En dan vind jij het gek dat ik een maand of wat geleden dacht dat jij altijd tegengesteld aan mij stemt?

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 2 december 2013, 21:18 uur
Sterker nog, het kan alleen maar punten 'afpakken" van de andere Smiths-nummers
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:23 uur
cosmic kid schreef:
Sterker nog, het kan alleen maar punten 'afpakken" van de andere Smiths-nummers
Bigmouth zou wel een puntje van How Soon Is Now? afpakken in de finale ja.. Maar als Alive bv in plaats van Bigmouth de finale had gehaald, dan had het ook dat puntje afgepakt... Zo bezien is het wat mijn punten betreft voor How Soon Is Now? gunstiger als Sigur Rós de finale haalt Sterker nog, het kan alleen maar punten 'afpakken" van de andere Smiths-nummers

0
geplaatst: 2 december 2013, 21:36 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3:
100 The Smiths - Bigmouth Strikes Again
95 dEUS - Instant Street 3
93 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 2
92 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 1
90 Pearl Jam - Alive 4
81 Joy Division - New Dawn Fades
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3:
95 dEUS - Instant Street 3
93 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 2
92 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 1
90 Pearl Jam - Alive 4
81 Joy Division - New Dawn Fades
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:45 uur
chevy93 schreef:
Ook nu zie je weer dat het tweede nummer van Joy Division en Arcade Fire hulpeloos onderaan bungelen.
Ook nu zie je weer dat het tweede nummer van Joy Division en Arcade Fire hulpeloos onderaan bungelen.
+ standaardfinalist LWTUA heeft het moeilijk
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:47 uur
En Rebellion wint zijn ladders normaal gesproken ook met een veel grotere voorsprong 

0
geplaatst: 2 december 2013, 21:47 uur
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3: De lage noteringen van Joy Division stemmen mij zeer zeer droef. New Dawn Fades is notabene 1 van mijn JD favo's.
108 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +2
96 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
95 dEUS - Instant Street
92 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
90 Pearl Jam - Alive
85 Joy Division - New Dawn Fades +4
74 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +1
Ronde 8 - Ladder 3:
Ronde 8 - Ladder 3: De lage noteringen van Joy Division stemmen mij zeer zeer droef. New Dawn Fades is notabene 1 van mijn JD favo's.

108 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +2
96 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
95 dEUS - Instant Street
92 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
90 Pearl Jam - Alive

85 Joy Division - New Dawn Fades +4
74 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +1
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:02 uur
vleertje schreef:
In rapportcijfers zit er bij bij mij een vol punt tussen beide JD nummers met NDF als favoriet.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:02 uur
Dat zou denk ik mijn nummer 1 zijn mocht het de finale halen 

0
geplaatst: 2 december 2013, 22:03 uur
Ronde 8 - Ladder 3:
108 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
100 The Smiths - Bigmouth Strikes Again (
)
97 dEUS - Instant Street +2
96 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
95 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 3
90 Pearl Jam - Alive
89 Joy Division - New Dawn Fades 4
75 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 1
Ronde 8 - Ladder 3:
108 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
100 The Smiths - Bigmouth Strikes Again (
)97 dEUS - Instant Street +2
96 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
95 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 3
90 Pearl Jam - Alive

89 Joy Division - New Dawn Fades 4
75 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 1
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:04 uur
Het is wel nog steeds spannend voor de posities 2 t/m 7, daar kan eigenlijk nog alles gebeuren! Alleen Tunnels lijkt uitgeschakeld en Rebellion lijkt daarentegen safe.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:09 uur
Mijn nummer 1 van vorig jaar lijkt het inderdaad niet te halen. 
Maar New Dawn Fades en Neighborhood zijn ook bij de albums veel minder populair volgens mij. Ik denk dat die andere twee nummers sowieso veel meer gewaardeerd worden. En je voorbeelden... misschien vinden veel mensen Reckoner ook gewoon een minder Radiohead nummer dan die andere? Ik wel in ieder geval.

chevy93 schreef:
Het blijft natuurlijk speculeren of die nummers anders het wel beter gedaan zouden hebben, maar voor mij is het een trend die ik inmiddels al jaren zie. Ook nu zie je weer dat het tweede nummer van Joy Division en Arcade Fire hulpeloos onderaan bungelen.
Maar New Dawn Fades en Neighborhood zijn ook bij de albums veel minder populair volgens mij. Ik denk dat die andere twee nummers sowieso veel meer gewaardeerd worden. En je voorbeelden... misschien vinden veel mensen Reckoner ook gewoon een minder Radiohead nummer dan die andere? Ik wel in ieder geval.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:20 uur
Ronde 8 - Ladder 3:
109 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
99 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
97 dEUS - Instant Street
95 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
94 Pearl Jam - Alive +4
89 Joy Division - New Dawn Fades
77 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2
Ronde 8 - Ladder 3:
109 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
99 Joy Division - Love Will Tear Us Apart +3
97 dEUS - Instant Street
94 Pearl Jam - Alive +4
77 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:27 uur
Dat Alive in deze ladder 6e staat en nog steeds meedoet om de plekken 2 t/m 4 is een klein wonder. Absoluut geen finalemateriaal hier op MuMe. De overige 7 nummers zouden het allemaal wel verdienen. Ik zie hier het liefst 1 JD doorgaan en dan moet Sigur Rós maar met Popplagið in de finale geraken.
Ronde 8 - Ladder 3:
113 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 4
101 The Smiths - Bigmouth Strikes Again 1
101 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 2
100 dEUS - Instant Street 3
94 Pearl Jam - Alive
77 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Ronde 8 - Ladder 3:
113 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 4
101 The Smiths - Bigmouth Strikes Again 1
101 Joy Division - Love Will Tear Us Apart 2
100 dEUS - Instant Street 3
94 Pearl Jam - Alive

77 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)

0
geplaatst: 2 december 2013, 22:28 uur
herman schreef:

(quote)
Ik denk dat het ook veel mee te maken heeft dat nummers van dezelfde band snel op elkaar lijken en dus door dezelfde mensen gewaardeerd worden. Waar liefhebbers van de sound van Arcade Fire in elk andere ladder Tunnels en Rebellion beiden +4 zouden geven, is het nu voor het ene nummer +4 (meestal Rebellion blijkbaar) en de ander +3.
Een wat beter voor te stellen voorbeeld is de laatste reguliere ladder die we gespeeld hebben bij Song van het Jaar. Daar stonden 3 hiphopnummers in. De hiphopaanhangers zetten die drie nummers bijna allemaal in hun top-4. Maar er was geen consensus welk hiphopnummer het beste was. Daardoor eindigde ze alledrie troosteloos onderaan. Als er maar een hiphopnummer in de ladder zat had het veel vaker de volle 4 punten gekregen.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:33 uur
Jammer dat Tunnels zo'n ongelukkige loting treft, 1x Arcade Fire in de finale is wel erg weinig. 

0
geplaatst: 2 december 2013, 22:34 uur
Onweerwolf schreef:
In principe heb ik de finale bekendmaking geplanned op 20/21/22 december. Maar El Ninjo moet bepalen wat hem het beste uitkomt.
En natuurlijk is zo'n radio uitzending leuk, ik heb er vorig jaar van genoten.
(quote)
In principe heb ik de finale bekendmaking geplanned op 20/21/22 december. Maar El Ninjo moet bepalen wat hem het beste uitkomt.
En natuurlijk is zo'n radio uitzending leuk, ik heb er vorig jaar van genoten.
Mail naar het DJ-gilde van Orinoco is zojuist verstuurd, en ik ben na veel teruglezen inmiddels ook achter de 'pakweg/afgeronde' datum van uitzending... En uiterááárd gaan we dit evenement uitzenden! En ik doe graag mee. Groningse MuMe-laddermalloten mogen aanschuiven in de Studio in Harkstede...

0
geplaatst: 2 december 2013, 22:37 uur
New Dawn Fades zal het idd niet redden
was ook wel te verwachten..Helaas, want veel beter dan Love Will Tear Us Apart
Als dat gedrocht van Pearl Jam maar niet meer over Sigur Ros springt ben ik al blij.
was ook wel te verwachten..Helaas, want veel beter dan Love Will Tear Us ApartAls dat gedrocht van Pearl Jam maar niet meer over Sigur Ros springt ben ik al blij.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:40 uur
Beter springt Sigur Ros (samen met dEUS en JD) nog over The Smiths heen 
EDIT: Al 77 stemmers, ik vrees dat er niet nog 2 stemmers bijkomen (wat Sigur Ros nodig heeft). Dan maar hopen dan Sigur Ros de herkansing haalt.

EDIT: Al 77 stemmers, ik vrees dat er niet nog 2 stemmers bijkomen (wat Sigur Ros nodig heeft). Dan maar hopen dan Sigur Ros de herkansing haalt.
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:43 uur
Of springt Pearl Jam nog naar die derde plaats en wordt dEUS 4de (en direct door) en SR 5de (en door na herkansing). Dat zou een droomscenario zijn. 

0
geplaatst: 2 december 2013, 22:47 uur
Ronde 8 - Ladder 3:
113 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
101 The Smiths - Bigmouth Strikes Again
101 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
101 dEUS - Instant Street +1
98 Sigur Rós - Svefn-G-Englar +3
94 Pearl Jam - Alive
93 Joy Division - New Dawn Fades +4 (zo veel beter dan LWTUA)
79 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2 (toch wel beter dan Rebellion)
Ronde 8 - Ladder 3:
113 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
101 The Smiths - Bigmouth Strikes Again
101 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
101 dEUS - Instant Street +1
98 Sigur Rós - Svefn-G-Englar +3
94 Pearl Jam - Alive
93 Joy Division - New Dawn Fades +4 (zo veel beter dan LWTUA)
79 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) +2 (toch wel beter dan Rebellion)
0
geplaatst: 2 december 2013, 22:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Of springt Pearl Jam nog naar die derde plaats en wordt dEUS 4de (en direct door) en SR 5de (en door na herkansing). Dat zou een droomscenario zijn.
Doemscenario.
EDIT: En ik vrees dat remcodulac dat scenario een stapje dichterbij gaat brengen...
* denotes required fields.