MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

En terecht. Veruit het mooiste wat ze gemaakt hebben. Alleen Decades komt in de buurt. De rest is tof, maar toch wel een niveautje lager.

Geen Joy Division-liefhebber blijkbaar? No Love Lost, Novelty, Shadowplay, Atmosphere, Day of the Lords, Means to an End en alles op Closer vind ik al mooier dan Love Will Tear Us Apart. Prima nummer hoor, maar echt een middenmotor in hun oeuvre.

herman schreef:
Ik ben benieuwd met wat voor mooie oplossing je komt als straks iemand 4'33 nomineert voor de ladder van 2014.

Dan wel graag de live versie

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8:

40 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
29 Pixies - Debaser
27 Portishead - Glory Box +1
21 Radiohead - Let Down +4
19 Radiohead - Fake Plastic Trees
19 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
19 The Beatles - A Day In The Life +2
16 Eels - Novocaine For The Soul

Deadline: 11.00 uur

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 8:

40 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
33 Pixies - Debaser +4
29 Portishead - Glory Box +2
24 Radiohead - Let Down +3
20 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +1
19 Radiohead - Fake Plastic Trees
19 The Beatles - A Day In The Life

Kak, vergeten te stemmen. Nu is UF rechtstreeks door (samen met 2 andere usual suspects) en Neutral Milk Hotel 4e. Met dat laatste kan ik wel leven, maar ik mag hopen dat U8 wel gaat herkansen, want die had gewoon 4 punten van mij gehad..

Ronde 8 - Ladder 8:

42 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2
33 Pixies - Debaser
29 Portishead - Glory Box
27 Radiohead - Let Down 3
24 Led Zeppelin - Stairway To Heaven 4
20 Radiohead - Fake Plastic Trees 1

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd met wat voor mooie oplossing je komt als straks iemand 4'33 nomineert voor de ladder van 2014.

Dit

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Geen Joy Division-liefhebber blijkbaar? No Love Lost, Novelty, Shadowplay, Atmosphere, Day of the Lords, Means to an End en alles op Closer vind ik al mooier dan Love Will Tear Us Apart. Prima nummer hoor, maar echt een middenmotor in hun oeuvre.

Juist wel! Ik zeg toch dat de rest tof is. Alleen is LWTUA buitencategorie wat mij betreft.

Ronde 8 - Ladder 8:

44 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 2
36 Pixies - Debaser 3
27 Radiohead - Let Down
24 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
24 Radiohead - Fake Plastic Trees 4
17 Eels - Novocaine For The Soul 1

Deadline: 11.00 uur[

Ronde 8 - Ladder 8: Bijna onmogelijk om een keuze te maken hier...Allemaal toppers! Sorry Portishead en Eels

48 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 4
36 Pixies - Debaser
29 Radiohead - Let Down 2
27 Led Zeppelin - Stairway To Heaven 3
24 Radiohead - Fake Plastic Trees
20 The Beatles - A Day In The Life 1
17 Eels - Novocaine For The Soul

Ronde 8 - Ladder 8:

52 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +4
37 Pixies - Debaser +1
30 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +3
29 Radiohead - Let Down
26 Radiohead - Fake Plastic Trees +2
20 The Beatles - A Day In The Life
17 Eels - Novocaine For The Soul

Ronde 8 - Ladder 8:

55 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +3
37 Pixies - Debaser
32 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +2
29 Radiohead - Let Down
26 Radiohead - Fake Plastic Trees
24 The Beatles - A Day In The Life +4
18 Eels - Novocaine For The Soul +1

chevy93 schreef:
Kak, vergeten te stemmen. Nu is UF rechtstreeks door (samen met 2 andere usual suspects) en Neutral Milk Hotel 4e. Met dat laatste kan ik wel leven, maar ik mag hopen dat U8 wel gaat herkansen, want die had gewoon 4 punten van mij gehad..

Dan moet de verwachte nummer 1 in deze ladder maar veel punten wegkapen van de nummers 4 en 6. Neutral Milk Hotel terug naar de herkansing en Untitled #8 uit het spel zou voor mij echt een doemscenario zijn.

Arrie schreef:
Huh? Leek me nou echt een nummer dat in jouw straatje ligt.

Ik heb gewoon veel meer op met het broeierige, onheilspellende Massive Attack geluid, dan met de lome, gezapige sfeer die er op Unfinished Sympathy heerst. Verder geen superslecht nummer of zo, maar ik zou dit nummer nooit uit mijzelf opzetten.

Gretz schreef:
Dan moet de verwachte nummer 1 in deze ladder maar veel punten wegkapen van de nummers 4 en 6. Neutral Milk Hotel terug naar de herkansing en Untitled #8 uit het spel zou voor mij echt een doemscenario zijn.

100% mee eens!

chevy93 schreef:
Kak, vergeten te stemmen. maar ik mag hopen dat U8 wel gaat herkansen, want die had gewoon 4 punten van mij gehad..

Als het in je Excel lijstje staat, telt-ie gewoon joh.

Onweerwolf
Dance Lover schreef:
(quote)

Ik heb gewoon veel meer op met het broeierige, onheilspellende Massive Attack geluid, dan met de lome, gezapige sfeer die er op Unfinished Sympathy heerst. Verder geen superslecht nummer of zo, maar ik zou dit nummer nooit uit mijzelf opzetten.

Huh? Broeierig en onheilspellend zijn nou juist twee woorden die ik absoluut zou willen gebruiken om Unfinished Sympathy te typeren.

Ronde 8 - Ladder 8:

57 Radiohead - Street Spirit (Fade Out) +2
37 Pixies - Debaser
35 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +3
30 Radiohead - Let Down +1
28 The Beatles - A Day In The Life +4
18 Eels - Novocaine For The Soul

Onweerwolf schreef:
Huh? Broeierig en onheilspellend zijn nou juist twee woorden die ik absoluut zou willen gebruiken om Unfinished Sympathy te typeren.

Ook in vergelijking met het album Mezzanine?

Dat is wat mij betreft de overtreffende trap van broeierige en onheilspellende muziek.

Onweerwolf schreef:

Eensch

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ja, mee eens.

Ik heb het gevoel dat het kwartje nog weleens gaat vallen voor Dance Lover.

Dance Lover schreef:

Ja

Dance Lover schreef:
Dat is wat mij betreft de overtreffende trap van broeierig en onheilspellend.

Dat was naar mijn mening een voortborduursel op Unfinished Sympathy

Arrie schreef:

Ik hoop het........

Onweerwolf
Dance Lover schreef:
(quote)

Dat is wat mij betreft de overtreffende trap van broeierige en onheilspellende muziek.

Broeierig wel, onheilspellend toch wat minder.

Mezzanine is ook goed, misschien wel net zo goed als Blue Lines maar qua songs is US voor mij het absolute kroonjuweel van MA, sterker nog van het gehele triphop genre. Ik heb het nummer echt honderden keren gehoord en het gaat nooit stuk. Alsof je een compleet andere wereld binnenstapt bij het beluisteren. Er zijn maar een handjevol nummers waarbij dat keer op keer lukt.

Arrie schreef:

Dat zou zomaar eens kunnen gebeuren. Het is immers een nummer wat ik niet vaak heb gedraaid.

Laten we het er op houden dat ik beter eerst kennis had kunnen maken met de Massive Attack uit 1991 en daarna pas met de latere Massive Attack. Nu was ik na het overweldigende Mezzanine erg teleurgesteld in met name hun debuutalbum.

Onweerwolf
US is trouwens ook één van de meest terechte #1 hits uit de Nederlandse top 40.

Bij mij trouwens 2 1e plekken en een 3e plek in de MML finale tot dusverre, ben benieuwd waar het dit jaar zal eindigen.

Dance Lover schreef:
(quote)

Dat zou zomaar eens kunnen gebeuren. Het is immers een nummer wat ik niet vaak heb gedraaid.

Laten we het er op houden dat ik beter eerst kennis had kunnen maken met de Massive Attack uit 1991 en daarna pas met de latere Massive Attack. Nu was ik na het overweldigende Mezzanine erg teleurgesteld in met name hun debuutalbum.

Ik moet zeggen dat ik Blue Lines als geheel ook niet echt geweldig vind. Het leunt voor mij wel heel erg op een paar uitschieters, en vooral Unfinished Sympathy.
Maar je moet het wat mij betreft ook niet gaan vergelijken met Mezzanine.

Ronde 8 - Ladder 8:

57 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
41 Pixies - Debaser 4
35 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
32 Portishead - Glory Box 3
30 Radiohead - Let Down
29 The Beatles - A Day In The Life 1
20 Eels - Novocaine For The Soul 2

Onweerwolf schreef:

Bij mij trouwens 2 1e plekken en een 3e plek in de MML finale tot dusverre, ben benieuwd waar het dit jaar zal eindigen.

Bij mij 2, 4, 2 en dit jaar waarschijnlijk 3 maar..........

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.