MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Choconas schreef:

Ja, we kennen uiteraard je voorkeur voor Debaser! Ik snap het niet, maar ieder zijn meug natuurlijk.

Monkey Gone to Heaven had ook gemogen voor mij maar die vloog er helaas al eerder uit. Met Where Is My Mind? heb ik zelf dan weer een stuk minder.

Jullie hebben "Let Down" wel erg letterlijk opgevat.

El Ninjo schreef:
Monkey Gone to Heaven had ook gemogen voor mij maar die vloog er helaas al eerder uit. Met Where Is My Mind? heb ik zelf dan weer een stuk minder.
Mijn idee. Doe mij de cover van Placebo maar

TUF eruit, Enjoy the silence er hopelijk nu uit, dan is er buiten How Soon Is Now nog weinig matigs nog in de finale te bespeuren.

Outlaw104 schreef:
Sorry hoor, in deze fase van het spel worden er beslissingen geforceerd door zgn. one-day-users.
Voor mij een reden om voor komend jaar goed bij mezelf te rade te gaan of ik nog wel zo intensief het hele jaar wil meestemmen. Zal wel een ja worden, maar ik baal er wel wat van.

Je houdt altijd kleine verschillen. Genoeg nummers die meerdere rondjes nipt overleven (op enkele punten) en zodoende honderden plaatsen hoger komen. In een allertijdenlijst met maximaal 85 deelnemers (nog altijd relatief weinig) hoort dit er gewoon bij. Er worden ook genoeg beslissingen geforceerd door de stemsleutel, de hoeveelheid nummers in een ladder en de herkansingen.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Herkansingsladder:

17 Depeche Mode - Enjoy The Silence +2
10 Pixies - Where Is My Mind?
9 Sigur Rós - Svefn-G-Englar +4
9 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
9 The Doors - Riders On The Storm +1
8 Sigur Rós - Untitled #8 +3
7 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
1 The Velvet Underground - Heroin

Deadline: 23.00 uur

Outlaw104 schreef:
Sorry hoor, in deze fase van het spel worden er beslissingen geforceerd door zgn. one-day-users.
Voor mij een reden om voor komend jaar goed bij mezelf te rade te gaan of ik nog wel zo intensief het hele jaar wil meestemmen. Zal wel een ja worden, maar ik baal er wel wat van.

Je zou het ook als volgt kunnen bekijken.

De die-hard spelers van dit spel duwen ieder jaar een pak dezelfde nummers tot in de laatste ronde.
Van zodra one-day-users zich aandienen bestaat de kans dat zij er door hun onverwacht stemgedrag
in de 8ste ronde voor zorgen dat er elk jaar ook een paar nieuwkomers de finale weten te halen.

Ik denk trouwens dat de dagelijkse spelers het er op zijn minst al over eens waren
dat de laatste 64 songs wel degelijk hun selectie voor de 8ste ronde verdiend hadden.
En een 44ste of 51ste plaats in een spel met duizenden songs lijkt me helemaal niet slecht.

by the way....

Where Is My Mind is geniaal en ik treur nog steeds zeer diep
over het verlies van The Unforgettable Fire en The Killing Moon.

Ben ook een voorstander van vaste sluitingstijden (ladders per dag).

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

18 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
12 Sigur Rós - Untitled #8 +4
12 Led Zeppelin - Stairway To Heaven 3
10 Pixies - Where Is My Mind?
9 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
9 The Doors - Riders On The Storm
9 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea 2
1 The Velvet Underground - Heroin

Als de herkansers die een Top 2000-notering hebben er vandaag uitvliegen wordt de finale beter dan hij ooit geweest is.

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - docs.google.com (dit laten staan!)

21 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
14 Pixies - Where Is My Mind? 4
12 Sigur Rós - Untitled #8
12 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
10 The Doors - Riders On The Storm 1
9 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
9 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
3 The Velvet Underground - Heroin 2

Gretz schreef:
Als de herkansers die een Top 2000-notering hebben er vandaag uitvliegen wordt de finale beter dan hij ooit geweest is.

+1

Ik vrees dat de MNM top 1000 nummers het gaan halen hier. Komaan NMH!!!

21 Depeche Mode - Enjoy The Silence
15 Pixies - Where Is My Mind? 1
13 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea +4
13 The Doors - Riders On The Storm 3
12 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
11 Sigur Rós - Svefn-G-Englar 2
3 The Velvet Underground - Heroin

22 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
15 Pixies - Where Is My Mind?
17 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea +4
14 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +2
13 The Doors - Riders On The Storm
11 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
6 The Velvet Underground - Heroin +3 Opstartproblemen

Gelukkig Debaser door. Had wel liever in de plaats van Glorybox dan ipv Stairway to Heaven. Dit maakt deze stemladder weer lastiger..

stoepkrijt schreef:
Nog een voorstel dan: Dit jaar een Doors-loze finale!

Wat ArthurDZ zegt =P

El Ninjo schreef:

Bij mij is het precies andersom. "Where is my mind?" vind ik prachtig, "Monkey" vind ik ook sterk, maar met "Debaser" heb ik niet zoveel. Ach ja, smaken verschillen.

23 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
17 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
17 Led Zeppelin - Stairway To Heaven 3
16 Sigur Rós - Untitled #8 4
15 The Doors - Riders On The Storm 2
11 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
6 The Velvet Underground - Heroin

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
by the way....

Where Is My Mind is geniaal

Zonder meer het beste nummer van de niksies inderdaad. Ik denk dat ik er wel een 5 voor over heb.

Een absurdistisch nummer geïnspireerd op een cultfilm van Salvador Dali uit 1929 (Un Chien Andalou) kan toch al niet anders dan geniaal zijn

El Ninjo schreef:
(quote)

Mijn stemmen zijn anders niet taktisch hoor in deze....ik denk dat de hele site wel weet dat ik altijd 4 pt aan Debaser geef, dat Radiohead en Portishead bij mijn favorieten behoren....ik moet zeggen dat ik bij een puntje meer voor Led Zeppelin (want die had het bij een gelijke stand gered tegen Portishead) wel in de verleiding was gekomen om mijn Radiohead en Portishead punten om te draaien maar dit uiteindelijk niet gedaan zou hebben.
Oh, maar ik ken je liefde voor Debaser en je aversie tegen 70s classicus rock, maar waarom wacht je dan per se tot een minuut voor de deadline met stemmen?

En geen nood, er zit ook zeker wrok in het,feit dat LZ in de allerlaatste minuut een finaleronde ontzegd wordt.

Tsja, het is met Pixies al niets anders dan met JD, iedereen vraagt zich bij de finale altijd af waarom Debaser en niet Monkey Gone to Heaven of Where Is My MInd? (idem bij JD, waarom LWTUA en niet Decades, Atmosphere of New Dawn Fades) ... maar toch stemmen we met z'n allen elke keer weer die andere nummers er vroegtijdig uit en bljft dat ene nummer over...een logische verklaring heb ik er ook niet voor hoor, maar ik zie dezelfde vraag elk jaar weer opkomen.

Cured

Ronde 8 - Herkansingsladder: slechts één supernummer'.....

23 Depeche Mode - Enjoy The Silence
20 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +3
19 The Doors - Riders On The Storm +4
17 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ...
16 Sigur Rós - Untitled #8
12 Sigur Rós - Svefn-G-Englar +1
8 The Velvet Underground - Heroin +2

Ronde 8 - Herkansingsladder: Er zit al niet veel echt moois in de finale en met deze ladder komt er ook niet veel soeps meer bij

24 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +4
24 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
21 The Doors - Riders On The Storm +2
20 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ... +3
12 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
8 The Velvet Underground - Heroin

chevy93 schreef:
Oh, maar ik ken je liefde voor Debaser en je aversie tegen 70s classicus rock, maar waarom wacht je dan per se tot een minuut voor de deadline met stemmen?

En geen nood, er zit ook zeker wrok in het,feit dat LZ in de allerlaatste minuut een finaleronde ontzegd wordt.

Als je terugkijkt dan zul je zien dat ik bijna elke ladder waarop een herkansingsronde volgt heb afgesloten...is zeker niet altijd het geval maar dat probeer ik meestal wel te doen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Als je terugkijkt dan zul je zien dat ik bijna elke ladder waarop een herkansingsronde volgt heb afgesloten...is niet altijd het geval maar dat probeer ik meestal wel te doen.

Dat klopt El Ninjo, was me al vaker opgevallen.
Zo niet, dan hadden hier zeker kamervragen over gesteld moeten worden

Ronde 8 - Herkansingsladder: Geweldige love/hate ladder (4x en 4x )

28 Depeche Mode - Enjoy The Silence +4
25 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +1
23 The Doors - Riders On The Storm +2
20 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ...
18 Pixies - Where Is My Mind? +3
12 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
8 The Velvet Underground - Heroin

El Ninjo schreef:
Tsja, het is met Pixies al niets anders dan met JD, iedereen vraagt zich bij de finale altijd af waarom Debaser en niet Monkey Gone to Heaven of Where Is My MInd? (idem bij JD, waarom LWTUA en niet Decades, Atmosphere of New Dawn Fades) ... maar toch stemmen we met z'n allen elke keer weer die andere nummers er vroegtijdig uit en bljft dat ene nummer over...een logische verklaring heb ik er ook niet voor hoor, maar ik zie dezelfde vraag elk jaar weer opkomen.

Je hoort vooral degenen die een hekel hebben aan Debaser, zelfde met mensen die een hekel hebben aan Stairway to Heaven. Degenen zoals ik, die gewoon een liefhebber zijn van Debaser en wel punten ervoor over hebben hoor je veel minder.

chevy93 schreef:
en je aversie tegen 70s classicus rock,

Die aversie is bij Led Zeppelin trouwens niet aanwezig hoor (al vind ik Stairway dan zeker weer niet hun beste nummer...of kapot gedraaid misschien, dat kan ook nog) ...die aversie zit 'm meer in bands als Pink Floyd, Supertramp, Dire Straits, Genesis enzo

El Ninjo schreef:

Dat is inderdaad een interessant gegeven, waar ik ook geen verklaring voor heb. Om een of andere reden stemmen we "Debaser" toch altijd weer naar de finale. Joy Division vind ik een iets ander verhaal: "Love will tear us apart" mag dan niet ieders favoriet zijn (mijn favoriet is bijvoorbeeld "Dead souls"), het is wel verreweg het bekendste nummer van Joy Division. De ultieme zwanezang na de dood van Ian Curtis een maand eerder. "Debaser" is niet zo'n uitschieter ("Where is my mind?", "Monkey" en "Gigantic" zijn in andere gremia minstens zo populair of populairder), maar doet het hier bij de MuMeLadder wel altijd heel goed.

28 Depeche Mode - Enjoy The Silence
27 Led Zeppelin - Stairway To Heaven +2
26 The Doors - Riders On The Storm +3
20 Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ...
18 Pixies - Where Is My Mind?
13 Sigur Rós - Svefn-G-Englar +1
12 The Velvet Underground - Heroin +4

Gast
geplaatst: vandaag om 15:55 uur

geplaatst: vandaag om 15:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.