MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik heb inderdaad absoluut geen verstand van hiphop.

Maar dat geldt wel voor meer MML stemmers en de niet-hiphoppers zullen toch echt moeten helpen willen dit soort platen overleven.

(quote)

Die TROY is volgens mij al vaker genomineerd. Mij doet het in ieder geval niets, behalve irriteren. Dan hoor ik toch echt stukken liever een Atmosphere.

Het is me in de witte trui in ieder geval gelukt een hiphop nummer (kendrick lamar) door te krijgen. De twee nummers in ladder 64 zijn nou niet per se mijn favorieten (zeker P.O.S. niet) maar we kunnen denk ik wel concluderen dat hiphop het heel lastig heeft in de ladder. Maar, dat geldt voor meerdere genres. Deze lijst is er toch vooral één waar de 'alternatieve' gitaarbandjes de overhand hebben. An sich niks mis mee maar het maakt het geheel wat ééndimensionaal.

Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 63:

145 Lou Reed - Satellite Of Love
147 The National - Mistaken For Strangers +2
133 Muse - Hysteria +3
136 The Black Crowes - Remedy +8
115 The Decemberists - The Chimbley Sweep + 4
102 Tindersticks - Buried Bones
99 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is
96 DJ Shadow - You Can't Go Home Again
86 Erasure - Always + 6
79 Nina Simone - Don't Smoke In Bed +7
62 Dead Man Ray - Woods

--------------------------

Ronde 1 - Ladder 64:

147 Echo & The Bunnymen - The Cutter +4
148 Swans - Killing For Company +6
145 Wilco - Via Chicago +7
134 Tears For Fears - Change
132 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon
115 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes
114 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
117 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me + 8
82 Björk - Isobel
75 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) +2
51 P.O.S. - Optimist (We Are Not For Them) +3

Deadline: 23.00 uur [/quote]

Tsja ik voel me best wel misplaatst hier als ik zie dat van die zoetsappige meuk als Tears for Fears, Korgis en Bow Wow Wow ruimschoots boven een klassieker als T.R.O.Y. eindigt

@Titmeister

Kan me iets bij voorstellen, maar soms is sentiment in mijn geval bow wow wow ook punten waard

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)

Het is me in de witte trui in ieder geval gelukt een hiphop nummer (kendrick lamar) door te krijgen. De twee nummers in ladder 64 zijn nou niet per se mijn favorieten (zeker P.O.S. niet) maar we kunnen denk ik wel concluderen dat hiphop het heel lastig heeft in de ladder. Maar, dat geldt voor meerdere genres. Deze lijst is er toch vooral één waar de 'alternatieve' gitaarbandjes de overhand hebben. An sich niks mis mee maar het maakt het geheel wat ééndimensionaal.

Onweerwolf schreef:

76 Kendrick Lamar Feat. MC Eiht - m.A.A.d City +1 (toffe hiphop)

Het kán inderdaad wel.

En in die ladder ging mijn eigen nominatie, een alternatief gitaarbandje, dan weer kansloos ten onder.

Titmeister schreef:
Tsja ik voel me best wel misplaatst hier als ik zie dat van die zoetsappige meuk als Tears for Fears, Korgis en Bow Wow Wow ruimschoots boven een klassieker als T.R.O.Y. eindigt

Dat je het niet zo op typische jaren '80-producties hebt, lijkt me onderhand wel duidelijk, maar ik snap niet helemaal wat er zoetsappig is aan Change. Ook bij Bow Wow Wow is dat toch niet het woord dat ik zou gebruiken.

Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 63:

153 Lou Reed - Satellite Of Love 8
153 The National - Mistaken For Strangers 6
136 The Black Crowes - Remedy
133 Muse - Hysteria
115 The Decemberists - The Chimbley Sweep
103 DJ Shadow - You Can't Go Home Again 7
102 Tindersticks - Buried Bones
102 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is 3
90 Erasure - Always 4
79 Nina Simone - Don't Smoke In Bed
64 Dead Man Ray - Woods 2

Ronde 1 - Ladder 64:

155 Swans - Killing For Company 7
149 Wilco - Via Chicago 4
147 Echo & The Bunnymen - The Cutter
134 Tears For Fears - Change
120 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa 6
117 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me
84 Björk - Isobel 2
83 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) 8
54 P.O.S. - Optimist (We Are Not For Them) 3

Deadline: 23.00 uur

Ronde 1 - Ladder 63:

160 Lou Reed - Satellite Of Love 7
153 The National - Mistaken For Strangers
136 The Black Crowes - Remedy
133 Muse - Hysteria
111 DJ Shadow - You Can't Go Home Again 8
108 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is 6
106 Tindersticks - Buried Bones 4
92 Erasure - Always 2
79 Nina Simone - Don't Smoke In Bed
67 Dead Man Ray - Woods 3

Ronde 1 - Ladder 64:

155 Swans - Killing For Company
154 Echo & The Bunnymen - The Cutter 7
149 Wilco - Via Chicago
140 Tears For Fears - Change 6
124 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa 4
120 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me 3
86 Björk - Isobel 2
91 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) 8 (voor mij toch wel een van dé ontdekkingen tot nu toe)
54 P.O.S. - Optimist (We Are Not For Them)

Onweerwolf schreef:
(quote)

(quote)

Het kán inderdaad wel.

En in die ladder ging mijn eigen nominatie, een alternatief gitaarbandje, dan weer kansloos ten onder.

'Het kán wel' vind ik een nogal relatief begrip als ik zie wat er aan hiphop de lijst haalt.

Twee 'blanke excuusacts':

- 7 x Gorillaz
- 3 x DJ Shadow

En verder:

The Roots - The Seed 2.0
Outkast - Ms. Jackson
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Manau - La Tribu de Dana

Ik zal er mogelijk eentje over het hoofd zien, maar zeker geen drie. Dat is geen 'het kán inderdaad wel', dat is 'het is godsonmogelijk als het niet een toevallig excuusnummer voor bleekneuzen is'.

En ja, daar ben ik zelf mede debet aan, omdat ik ergens in februari doorgaans de motivatie verlies om te blijven stemmen. Dit jaar heb ik echter weer eens besloten het vol te houden .

Onweerwolf
Lukas schreef:
(quote)

'Het kán wel' vind ik een nogal relatief begrip als ik zie wat er aan hiphop de lijst haalt.

Twee 'blanke excuusacts':

- 7 x Gorillaz
- 3 x DJ Shadow

En verder:

The Roots - The Seed 2.0
Outkast - Ms. Jackson
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Manau - La Tribu de Dana

Ik zal er mogelijk eentje over het hoofd zien, maar zeker geen drie. Dat is geen 'het kán inderdaad wel', dat is 'het is godsonmogelijk als het niet een toevallig excuusnummer voor bleekneuzen is'.

En ja, daar ben ik zelf mede debet aan, omdat ik ergens in februari doorgaans de motivatie verlies om te blijven stemmen. Dit jaar heb ik echter weer eens besloten het vol te houden .

Mja, in het verleden hebben in ieder geval Atmosphere, Immortal Technique en Nas de lijst gehaald. Dat zijn geen excuusnummers.

Het is nog altijd meer dan de death-, black-, en doommetal nummers die de lijst halen.

Ronde 1 - Ladder 63:

162 Lou Reed - Satellite Of Love 2
153 The National - Mistaken For Strangers
143 The Black Crowes - Remedy 7
137 Muse - Hysteria 4
114 DJ Shadow - You Can't Go Home Again 3
114 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is 6
106 Tindersticks - Buried Bones
92 Erasure - Always
87 Nina Simone - Don't Smoke In Bed 8
67 Dead Man Ray - Woods

Ronde 1 - Ladder 64:

158 Swans - Killing For Company 3
154 Echo & The Bunnymen - The Cutter
153 Wilco - Via Chicago 4
146 Tears For Fears - Change 6
139 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon 7
124 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
122 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me 2
86 Björk - Isobel
99 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) 8

Onweerwolf schreef:
(quote)

Mja, in het verleden hebben in ieder geval Atmosphere, Immortal Technique en Nas de lijst gehaald. Dat zijn geen excuusnummers.

Het is nog altijd meer dan de death-, black-, en doommetal nummers die de lijst halen.

Nas? Dat moet dan wel een ver verleden zijn (2007?) want zolang ik me kan herinneren is Nas kansloos geweest. En eerlijk is eerlijk, ik vind Atmosphere wel een beetje excuushiphop voor blanke rockers.

Onweerwolf
2008

Atmosphere klinkt net zoveel indie als hiphop, lijkt me inderdaad wel een beetje excuushiphop. Zitten ook gitaren in. Hiphop is misschien wel het populairste genre op MuMe, dat kun je van death- en andere metal nou niet echt zeggen. Wat dat betreft is het absurd dat er zo weinig van in de lijst staat.

Nu ben ik ook niet vies van jaren '80 pop, maar als zelfs een skyradiohitje van The Korgis al boven zoiets als T.R.O.Y. eindigt...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ook dat vind ik jammer. Ik zou daar zelf minder snel op stemmen, maar het gewoon jammer dat uiteindelijk aan het eind van elke ladder weer Arcade Fire, The National, The Cure of Bruce Springscheen opduikt.

En kan iedereen trouwens ook even stoppen met op The Korgis haten? Dat is een prachtig popnummer.

Ronde 1 - Ladder 63:

168 Lou Reed - Satellite Of Love 6
155 The National - Mistaken For Strangers 2
150 The Black Crowes - Remedy 7
145 Muse - Hysteria 8
118 The Decemberists - The Chimbley Sweep 3
114 DJ Shadow - You Can't Go Home Again
114 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is
110 Tindersticks - Buried Bones 4
92 Erasure - Always
87 Nina Simone - Don't Smoke In Bed
67 Dead Man Ray - Woods

Ronde 1 - Ladder 64:

161 Echo & The Bunnymen - The Cutter 7
160 Swans - Killing For Company 2
153 Wilco - Via Chicago
146 Tears For Fears - Change
145 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon 6
128 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa 4
125 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me 3
99 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
94 Björk - Isobel 8

Onweerwolf
Lukas schreef:
Ook dat vind ik jammer. Ik zou daar zelf minder snel op stemmen

Dat geeft dus wel het probleem aan dat minder gangbare genres hebben in een lijst als deze.

De metal platen die het hier redelijk doen zoals Slayer, Steak Number Eight en Mastodon krijgen van mij inderdaad ook geen punten.

Arrie schreef:
(quote)

Dat je het niet zo op typische jaren '80-producties hebt, lijkt me onderhand wel duidelijk, maar ik snap niet helemaal wat er zoetsappig is aan Change. Ook bij Bow Wow Wow is dat toch niet het woord dat ik zou gebruiken.

Het is misschien geen ballad, maar dat 'Do You Wanna Hold Me? Oh Oh Oh' vind ik behoorlijk zoetsappig. TFF is misschien niet echt zoetsappig, maar gewoon heel erg matig. Ik blijf me gewoon verbazen over de populariteit van dat soort muziek hier.

In 2011 heb ik "NY state of mind" van Nas genomineerd voor de MuMeLadder en die wist het niet te redden. Hopelijk heeft dit nummer dit jaar meer geluk. "Full clip" van Gang Starr kwam er toen wel in, maar die is er inmiddels ook alweer uit verdwenen. Verder zijn al mijn nominaties van Erykah Badu, of het nu in de MuMeLadder is of in de Witte Trui, volstrekt kansloos gebleken. Dus ja, ik ga er wel in mee dat het voor hiphop ontstellend moeilijk is om in de eindlijst te belanden. Overigens heeft Onweerwolf wel weer gelijk dat "alternatieve" gitaarbandjes er soms ook net zo hard uitvliegen, Sebadoh (toch niet de eerste de beste) vloog er bijvoorbeeld een aantal ladders terug vrij kansloos uit.

Om het even om te draaien: het "probleem" met veel hiphopfans zou wel eens kunnen zijn dat ze alleen maar van hiphop en aanverwante stromingen houden en daardoor snel afhaken in meer algemene muziektopics zoals dit. Dan krijg je al snel verongelijkt gedoe dat "hun" genre niet voldoende vertegenwoordigd is, maar intussen staan ze niet open voor al het andere moois dat muziek te bieden heeft. Dat wordt dan na oppervlakkige beluistering al meteen op de 13indozijnrock of 80's-hoop gegooid. Er lijkt dus een soort van afscheiding te bestaan binnen de site. Als ik bij een hiphopalbum op deze site kijk, kom ik altijd users tegen van wie ik nog nooit gehoord heb. Blijkbaar zijn er maar weinig users die een brede smaak hebben en daarbij ook nog van hiphop houden. In ieder geval (nog) niet genoeg om hiphop een boost te geven in de ladder.

Overigens zou je hiphop in het bovenstaande ook best door metal kunnen vervangen

Daar heb je zeker een punt, yeahyeahyeah. Er zijn hier bij wijze van spreken maar weinig Rhythm & Poetry-achtige types aanwezig.

yeahyeahyeah schreef:
Om het even om te draaien: het "probleem" met veel hiphopfans zou wel eens kunnen zijn dat ze alleen maar van hiphop en aanverwante stromingen houden en daardoor snel afhaken in meer algemene muziektopics zoals dit. Dan krijg je al snel verongelijkt gedoe dat "hun" genre niet voldoende vertegenwoordigd is, maar intussen staan ze niet open voor al het andere moois dat muziek te bieden heeft. Dat wordt dan na oppervlakkige beluistering al meteen op de 13indozijnrock of 80's-hoop gegooid. Er lijkt dus een soort van afscheiding te bestaan binnen de site. Als ik bij een hiphopalbum op deze site kijk, kom ik altijd users tegen van wie ik nog nooit gehoord heb. Blijkbaar zijn er maar weinig users die een brede smaak hebben en daarbij ook nog van hiphop houden. In ieder geval (nog) niet genoeg om hiphop een boost te geven in de ladder.

Overigens zou je hiphop in het bovenstaande ook best door metal kunnen vervangen

Ik zou dat dan toch nog weer een slag om willen draaien.

- Er zijn hier behoorlijk wat mensen die nooit punten aan hiphop geven, want hiphop is kut.
- Er is hier niemand die nooit punten aan pop/rock geeft, want pop/rock is kut.

Daarom legt hiphop (of vul een willekeurig genre iets minder binnen de ladderlijntjes in) het bijna altijd af.

Ronde 1 - Ladder 63: Sterk

176 Lou Reed - Satellite Of Love +8
159 The National - Mistaken For Strangers +4
152 Muse - Hysteria +7
150 The Black Crowes - Remedy
118 The Decemberists - The Chimbley Sweep
116 DJ Shadow - You Can't Go Home Again +2
114 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is
113 Tindersticks - Buried Bones +3
92 Erasure - Always
87 Nina Simone - Don't Smoke In Bed
73 Dead Man Ray - Woods +6

Ronde 1 - Ladder 64: Matig

161 Echo & The Bunnymen - The Cutter
160 Swans - Killing For Company
159 Wilco - Via Chicago +6
149 Tears For Fears - Change +3
147 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon +2
132 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa +4
125 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me
123 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes +8
99 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
94 Björk - Isobel
61 P.O.S. - Optimist (We Are Not For Them) +7

Lukas schreef:
Ik zou dat dan toch nog weer een slag om willen draaien.

- Er zijn hier behoorlijk wat mensen die nooit punten aan hiphop geven, want hiphop is kut.
- Er is hier niemand die nooit punten aan pop/rock geeft, want pop/rock is kut.

Daarom legt hiphop (of vul een willekeurig genre iets minder binnen de ladderlijntjes in) het bijna altijd af.

... en dat alles komt dus doordat er hier zo weinig hiphopfans zijn. Als er meer hiphopfans zijn, zijn er ook meer users die pop/rock nooit (of tenminste nauwelijks) punten geven. Want die bestaan echt wel, al zie je ze niet of slechts gedurende een korte periode in dit topic. Beetje kip/ei wel

Het is natuurlijk ook vrij onmogelijk om geen punten te geven aan pop/rock als tachtig procent van de ladders eruit bestaat.

yeahyeahyeah schreef:
Als ik bij een hiphopalbum op deze site kijk, kom ik altijd users tegen van wie ik nog nooit gehoord heb.

Ik pik deze quote er even uit, want dat is mij idd ook al vaker opgevallen. Denk dat daar wel een flink deel van het probleem ligt: de grootste hiphopfans doen niet mee met de ladder. Whatever the reason for that may be.

Ronde 1 - Ladder 63:

179 Lou Reed - Satellite Of Love +3
159 The National - Mistaken For Strangers
152 Muse - Hysteria
156 The Black Crowes - Remedy +6
120 DJ Shadow - You Can't Go Home Again +4
122 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is +8
115 Tindersticks - Buried Bones +2
94 Nina Simone - Don't Smoke In Bed +7
92 Erasure - Always
73 Dead Man Ray - Woods

Ronde 1 - Ladder 64:

160 Swans - Killing For Company
167 Wilco - Via Chicago +8
152 Tears For Fears - Change +3
151 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon +4
132 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
127 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me +2
123 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes [hoor ik toch liever de versie van Beck]
106 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) +7
100 Björk - Isobel +6
61 P.O.S. - Optimist (We Are Not For Them)

Ronde 1 - Ladder 63:

179 Lou Reed - Satellite Of Love
161 The National - Mistaken For Strangers 2
160 The Black Crowes - Remedy 4
152 Muse - Hysteria
129 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is 7
128 DJ Shadow - You Can't Go Home Again 8
115 Tindersticks - Buried Bones
100 Nina Simone - Don't Smoke In Bed 6
92 Erasure - Always
76 Dead Man Ray - Woods 3

Ronde 1 - Ladder 64:

169 Wilco - Via Chicago 2
164 Swans - Killing For Company 4
155 Tears For Fears - Change 3
151 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon
134 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me 7
132 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
123 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes
114 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) 8
106 Björk - Isobel 6

Ronde 1 - Ladder 63:

183 Lou Reed - Satellite Of Love 4
169 The National - Mistaken For Strangers 8
160 The Black Crowes - Remedy
152 Muse - Hysteria
131 Gil Scott-Heron - Home Is Where The Hatred Is 2
131 DJ Shadow - You Can't Go Home Again 3
125 The Decemberists - The Chimbley Sweep 7
121 Tindersticks - Buried Bones 6
100 Nina Simone - Don't Smoke In Bed
92 Erasure - Always
76 Dead Man Ray - Woods

Ronde 1 - Ladder 64:

175 Wilco - Via Chicago 6
164 Swans - Killing For Company
159 William Fitzsimmons - The Tide Pulls From The Moon 8
155 Tears For Fears - Change
139 Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa 7
137 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me 3
127 The Korgis - Everybody's Got To Learn Sometimes 4
116 Pete Rock & C.L. Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.) 2
106 Björk - Isobel

Nieuwe ladders :

Ronde 1 - Ladder 65:

Band Of Horses - Is There A Ghost
Beastie Boys - Intergalactic
Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
Cracker - Dixie Babylon
Eels - Mental
Het Zesde Metaal - Keuning Van De Jacht
Joni Mitchell - A Case Of You
Madonna - Live To Tell
Metallica - Enter Sandman
Prince - 1999.
The Dutch - This Is Welfare

Ronde 1 - Ladder 66:

Agnes Obel - The Curse
Crowded House - Don't Dream It's Over
Dead Can Dance - Persephone (The Gathering Of Flowers)
Gorky - Mia
Phoenix - Lisztomania
Placebo - Bosco
Radiohead - Videotape
Talking Heads - Listening Wind
The Associates - Breakfast
The White Stripes - Fell In Love With A Girl
Townes Van Zandt - Kathleen

Deadline 17:00

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.