MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Rudi S schreef:
Five Ten Fifty Fold
Garlands
Iceblink Luck
Little Spacey
Pandora
Persephone
Pink Orange Red
Serpentskirt
Violaine
Wax and Wane

Pink Orange Red staat al in de lijst

Erg weinig van Echoes in a Shallow Bay trouwens..of kennen veel mensen de Ep's niet?

luigifort schreef:

Pink Orange Red staat al in de lijst

Zo hoort het ook.

luigifort schreef:
Erg weinig van Echoes in a Shallow Bay trouwens..of kennen veel mensen de Ep's niet?

Uiteraard wel, maar ik vind de EP's (Echo's en Tiny Dinamite) qua productie, niet meer om aan te horen, dus staan ze niet meer in mijn favolijsten

Premonition schreef:
(quote)

Uiteraard wel, maar ik vind de EP's (Echo's en Tiny Dinamite) qua productie, niet meer om aan te horen, dus staan ze niet meer in mijn favolijsten

Alle ep's etc staan voor vanmiddag - vrouw (wave-allergie) voetsie - op LP (luisterplanning), naast het verplichte Radio Ethiopia en Horses (huiswerk voor vanavond). Daarna meld ik me weer!

Premonition schreef:

Deze ep's waren de eerste vruchten van de eigen studio.
Vermoedelijk ook bewust in die vorm uitgebracht omdat het om vingeroefeningen ging.

Eens met Premo over de erg bombastische productie. Toch bevatten ze compositorisch
mooie voorbeelden van wat we de Cocteau Twins huisstijl zouden kunnen noemen.

Ja wel mee eens..ik vind die bombast geweldig..nummers als Melonella en Pale Clouded White

Maakt er ook iemand - onbevooroordeeld- een mooie playlist met kanshebbers voor een nominatie? Dan kan ik lui inluisteren en morgen 10 opperen. Mijn vrouw is nog niet voetsie.

Kan wel n flink lijstje maken maar niet zo thuis in die spotify playlist wereld..dus als iemand anders wil..be my guest..

luigifort schreef:
8 albums die nooit langer dan 40 min zijn en n 10 tal Ep's met 4 nummers meestal..plus wat b kanten en losse nummers valt toch wel mee?
Voor iemand die de band pas drie jaar kent is het aardig wat. Bovendien zijn er maar weinig bands die ik volg met een uitgebreide discografie dan Cocteau Twins. Depeche Mode zal de enige zijn en ook daarvan ken ik nog steeds niet alles.

Goeie band ook..ken ik alles van..op wat b kanten na ms..de laatste 2 albums kun je skippen..scheelt weer

dazzler schreef:
Eens met Premo over de erg bombastische productie. Toch bevatten ze compositorisch mooie voorbeelden van wat we de Cocteau Twins huisstijl zouden kunnen noemen.

Robin Guthrie zei zo'n beetje hetzelfde afgelopen jaar. Hij heeft het plan deze EP's te bewerken, wanneer da's onbekend. The Spangle Maker, van een jaar eerder, lijdt imo niet aan dit euvel.

luigifort schreef:
Goeie band ook..ken ik alles van..op wat b kanten na ms..de laatste 2 albums kun je skippen..scheelt weer
Ik ken alleen Sounds of the Universe nog niet. Het is niet voor niets dat ik die het langst links heb laten liggen.

Maar nu terug naar Cocteau Twins. Hun interessantste werk (hun beginperiode, t/m 1984) ken ik gelukkig allemaal wel. Naar Aikea-Guinea, Tiny Dynamine, Echoes in a Shallow Bay en Blue Bell Knoll ben ik ook nog wel benieuwd, maar de komende dagen heb ik helaas geen tijd om die te ontdekken.

Ms kun je Stars And Topsoil beluisteren..een selectie van hun beste songs tm 1990...scheelt weer tijd

Premonition schreef:
(quote)

Robin Guthrie zei zo'n beetje hetzelfde afgelopen jaar. Hij heeft het plan deze EP's te bewerken, wanneer da's onbekend. The Spangle Maker, van een jaar eerder, lijdt imo niet aan dit euvel.

Interessant om te horen

Bluebeard
Evangeline
Five Ten Fiftyfold
Garlands
Half Gifts
Hazel
I Wear Your Ring
Iceblink Luck
Tishbite
Violaine

Ik vrees het slagveld dat nog zal volgen
Als groot liefhebber van de vocale prestaties van Liz ben ik zo vrij even onderstaande links te vermelden – de eerste - er bestaan clips met betere geluidskwaliteit, maar zonder beelden - een van de mooiste duetten in pop; de laatste van haar laatste 12”

Peter Gabriel & Cocteau Twins - YouTube
jeff buckley & elizabeth fraser - all flowers in time - YouTube
Elizabeth Fraser - Moses (HIGH QUALITY pre YouTube High Quality Era) - YouTube

Pandora
donimo
wax and wane
shallow then halo ( toch niet. Het wordt crushed)
grail overfloweth
pitch the baby
iceblink luck
i wear your ring
sea, swallow me
in the gold dust rush

Op een Blitzkriegwijze tot stand gekomen. De eerste indruk moest goed zijn, anders -skip- naar de volgende. Ik geloof niet dat ik 3 albums op rij zou kunnen luisteren. Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.

EttaJamesBrown schreef:
Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.

Al begrijp ik de behoefte aan afwisseling, zou dat voor mij gelijkstaan aan een wortelkanaalbehandeling. Niets zou goed als mental floss als wat flupsende d&b of klassieke techno.

Mjuman schreef:
(quote)

Al begrijp ik de behoefte aan afwisseling, zou dat voor mij gelijkstaan aan een wortelkanaalbehandeling. Niets zou goed als mental floss als wat flupsende d&b of klassieke techno.

Dan ga ik liever voor een overdosis Ramones.

Je hebt nog 2 hele dagen tot de deadline..so no need for a blitz krieg

Dus EttaJamesBrown, Shallow Then Halo kun je rustig vervangen....

Haha ja id..staat al in de startlijst..dus die moet je even vervangen..

Tis wel een mooi liedje...

EttaJamesBrown schreef:
Tis wel een mooi liedje...

Zeker daarom staat ie ook al in de startlijst en mag jij nog n andere mooie kiezen

Crushed. Stelletje drammers.

Mooie keus

Aloysius
Blood Bitch
But I'm Not
Feathers-Oar-Blades
Hitherto
In Our Angelhood
Peppermint Pig
Persephone
Wax and Wane
When Mama Was Moth

Nummers van zes verschillende releases. Dat lijkt afwisselender dan het is, want ze komen allemaal uit de periode 1982-1984: van hun drie eerste drie albums en hun eerste drie ep's.

Ik ben U eeuwig daankbaar voor Persephone.

Rudi S schreef:
Ik ben U eeuwig daankbaar voor Persephone.

Dan ga je mij vast ook dankbaar zijn

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:14 uur

geplaatst: vandaag om 05:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.