Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:31 uur
Rudi S schreef:
Five Ten Fifty Fold
Garlands
Iceblink Luck
Little Spacey
Pandora
Persephone
Pink Orange Red
Serpentskirt
Violaine
Wax and Wane
Five Ten Fifty Fold
Garlands
Iceblink Luck
Little Spacey
Pandora
Persephone
Pink Orange Red
Serpentskirt
Violaine
Wax and Wane
Pink Orange Red staat al in de lijst

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:34 uur
Erg weinig van Echoes in a Shallow Bay trouwens..of kennen veel mensen de Ep's niet?
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:37 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:54 uur
luigifort schreef:
Erg weinig van Echoes in a Shallow Bay trouwens..of kennen veel mensen de Ep's niet?
Uiteraard wel, maar ik vind de EP's (Echo's en Tiny Dinamite) qua productie, niet meer om aan te horen, dus staan ze niet meer in mijn favolijsten
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 12:56 uur
Premonition schreef:
Uiteraard wel, maar ik vind de EP's (Echo's en Tiny Dinamite) qua productie, niet meer om aan te horen, dus staan ze niet meer in mijn favolijsten
(quote)
Alle ep's etc staan voor vanmiddag - vrouw (wave-allergie) voetsie - op LP (luisterplanning), naast het verplichte Radio Ethiopia en Horses (huiswerk voor vanavond). Daarna meld ik me weer!
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:18 uur
Premonition schreef:
Deze ep's waren de eerste vruchten van de eigen studio.
Vermoedelijk ook bewust in die vorm uitgebracht omdat het om vingeroefeningen ging.
Eens met Premo over de erg bombastische productie. Toch bevatten ze compositorisch
mooie voorbeelden van wat we de Cocteau Twins huisstijl zouden kunnen noemen.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:20 uur
Ja wel mee eens..ik vind die bombast geweldig..nummers als Melonella en Pale Clouded White 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:22 uur
Maakt er ook iemand - onbevooroordeeld- een mooie playlist met kanshebbers voor een nominatie? Dan kan ik lui inluisteren en morgen 10 opperen. Mijn vrouw is nog niet voetsie.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:24 uur
Kan wel n flink lijstje maken maar niet zo thuis in die spotify playlist wereld..dus als iemand anders wil..be my guest..
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:31 uur
luigifort schreef:
8 albums die nooit langer dan 40 min zijn en n 10 tal Ep's met 4 nummers meestal..plus wat b kanten en losse nummers valt toch wel mee?
Voor iemand die de band pas drie jaar kent is het aardig wat. Bovendien zijn er maar weinig bands die ik volg met een uitgebreide discografie dan Cocteau Twins. Depeche Mode zal de enige zijn en ook daarvan ken ik nog steeds niet alles.8 albums die nooit langer dan 40 min zijn en n 10 tal Ep's met 4 nummers meestal..plus wat b kanten en losse nummers valt toch wel mee?
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:40 uur
Goeie band ook..ken ik alles van..op wat b kanten na ms..de laatste 2 albums kun je skippen..scheelt weer 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 13:52 uur
dazzler schreef:
Eens met Premo over de erg bombastische productie. Toch bevatten ze compositorisch mooie voorbeelden van wat we de Cocteau Twins huisstijl zouden kunnen noemen.
Eens met Premo over de erg bombastische productie. Toch bevatten ze compositorisch mooie voorbeelden van wat we de Cocteau Twins huisstijl zouden kunnen noemen.
Robin Guthrie zei zo'n beetje hetzelfde afgelopen jaar. Hij heeft het plan deze EP's te bewerken, wanneer da's onbekend. The Spangle Maker, van een jaar eerder, lijdt imo niet aan dit euvel.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 14:17 uur
luigifort schreef:
Goeie band ook..ken ik alles van..op wat b kanten na ms..de laatste 2 albums kun je skippen..scheelt weer
Ik ken alleen Sounds of the Universe nog niet. Het is niet voor niets dat ik die het langst links heb laten liggen. Goeie band ook..ken ik alles van..op wat b kanten na ms..de laatste 2 albums kun je skippen..scheelt weer

Maar nu terug naar Cocteau Twins. Hun interessantste werk (hun beginperiode, t/m 1984) ken ik gelukkig allemaal wel. Naar Aikea-Guinea, Tiny Dynamine, Echoes in a Shallow Bay en Blue Bell Knoll ben ik ook nog wel benieuwd, maar de komende dagen heb ik helaas geen tijd om die te ontdekken.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 14:21 uur
Ms kun je Stars And Topsoil beluisteren..een selectie van hun beste songs tm 1990...scheelt weer tijd 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 14:22 uur
Premonition schreef:
Robin Guthrie zei zo'n beetje hetzelfde afgelopen jaar. Hij heeft het plan deze EP's te bewerken, wanneer da's onbekend. The Spangle Maker, van een jaar eerder, lijdt imo niet aan dit euvel.
(quote)
Interessant om te horen

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 16:13 uur
Bluebeard
Evangeline
Five Ten Fiftyfold
Garlands
Half Gifts
Hazel
I Wear Your Ring
Iceblink Luck
Tishbite
Violaine
Ik vrees het slagveld dat nog zal volgen
Als groot liefhebber van de vocale prestaties van Liz ben ik zo vrij even onderstaande links te vermelden – de eerste - er bestaan clips met betere geluidskwaliteit, maar zonder beelden - een van de mooiste duetten in pop; de laatste van haar laatste 12”
Peter Gabriel & Cocteau Twins - YouTube
jeff buckley & elizabeth fraser - all flowers in time - YouTube
Elizabeth Fraser - Moses (HIGH QUALITY pre YouTube High Quality Era) - YouTube
Evangeline
Five Ten Fiftyfold
Garlands
Half Gifts
Hazel
I Wear Your Ring
Iceblink Luck
Tishbite
Violaine
Ik vrees het slagveld dat nog zal volgen

Als groot liefhebber van de vocale prestaties van Liz ben ik zo vrij even onderstaande links te vermelden – de eerste - er bestaan clips met betere geluidskwaliteit, maar zonder beelden - een van de mooiste duetten in pop; de laatste van haar laatste 12”
Peter Gabriel & Cocteau Twins - YouTube
jeff buckley & elizabeth fraser - all flowers in time - YouTube
Elizabeth Fraser - Moses (HIGH QUALITY pre YouTube High Quality Era) - YouTube
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 17:39 uur
Pandora
donimo
wax and wane
shallow then halo ( toch niet. Het wordt crushed)
grail overfloweth
pitch the baby
iceblink luck
i wear your ring
sea, swallow me
in the gold dust rush
Op een Blitzkriegwijze tot stand gekomen. De eerste indruk moest goed zijn, anders -skip- naar de volgende. Ik geloof niet dat ik 3 albums op rij zou kunnen luisteren. Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.
donimo
wax and wane
shallow then halo ( toch niet. Het wordt crushed)
grail overfloweth
pitch the baby
iceblink luck
i wear your ring
sea, swallow me
in the gold dust rush
Op een Blitzkriegwijze tot stand gekomen. De eerste indruk moest goed zijn, anders -skip- naar de volgende. Ik geloof niet dat ik 3 albums op rij zou kunnen luisteren. Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 17:51 uur
EttaJamesBrown schreef:
Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.
Op zijn minst moet er af en toe Tom Waits tussendoor om de boel een beetje te neutraliseren.
Al begrijp ik de behoefte aan afwisseling, zou dat voor mij gelijkstaan aan een wortelkanaalbehandeling. Niets zou goed als mental floss als wat flupsende d&b of klassieke techno.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 18:00 uur
Mjuman schreef:
Al begrijp ik de behoefte aan afwisseling, zou dat voor mij gelijkstaan aan een wortelkanaalbehandeling. Niets zou goed als mental floss als wat flupsende d&b of klassieke techno.
(quote)
Dan ga ik liever voor een overdosis Ramones.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 18:19 uur
Je hebt nog 2 hele dagen tot de deadline..so no need for a blitz krieg 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 19:50 uur
Dus EttaJamesBrown, Shallow Then Halo kun je rustig vervangen....
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 19:53 uur
Haha ja id..staat al in de startlijst..dus die moet je even vervangen..
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 20:03 uur
EttaJamesBrown schreef:
Tis wel een mooi liedje...
Tis wel een mooi liedje...
Zeker
daarom staat ie ook al in de startlijst
en mag jij nog n andere mooie kiezen 
0
geplaatst: 25 oktober 2015, 14:06 uur
Aloysius
Blood Bitch
But I'm Not
Feathers-Oar-Blades
Hitherto
In Our Angelhood
Peppermint Pig
Persephone
Wax and Wane
When Mama Was Moth
Nummers van zes verschillende releases. Dat lijkt afwisselender dan het is, want ze komen allemaal uit de periode 1982-1984: van hun drie eerste drie albums en hun eerste drie ep's.
Blood Bitch
But I'm Not
Feathers-Oar-Blades
Hitherto
In Our Angelhood
Peppermint Pig
Persephone
Wax and Wane
When Mama Was Moth
Nummers van zes verschillende releases. Dat lijkt afwisselender dan het is, want ze komen allemaal uit de periode 1982-1984: van hun drie eerste drie albums en hun eerste drie ep's.
0
geplaatst: 25 oktober 2015, 14:40 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.