MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Geschreven door James Brown & Fred Wesley, die af en toe lekker mee blaast.

Nog even een paar mogelijke liefhebbers taggen:
rico24 lennon MJ_DA_MAN ThirdEyedCitizen Mb. Niek Soulistic Bartjeking Kos Verbston Rene1979 LucM

Doen jullie mee deze week? Op pagina 422 staat de startlijst en de uitleg. Er zijn 3 rondes en je kan elke ronde (ook los) mee doen.

EttaJamesBrown schreef:
Morgen ga ik Black Ceasar luisteren, zoveel is duidelijk.

Het laatste nummer van die plaat Like It Is, Like It Was is trouwens een schitterend bluesnummer.

west schreef:
(quote)

Het laatste nummer van die plaat Like It Is, Like It Was is trouwens een schitterend bluesnummer.

Daar ben ik vandaag ook achtergekomen. Het nummer kende ik al van het schitterende Messing with the Blues, waar 2 lange versies van dat nummer op staan. Messing with the blues staat al sinds jaar en dag in mijn top tien aller tijden.

Mijn dochter van 9 zong na 4 keer New York City mee; blij dat ik vandaag dat nummer ontdekt heb.

Je kan je lijstje nog aanpassen...

west schreef:
(quote)

Deze twee staan al in de startlijst principal, dus als je hier 2 anderen voor hebt graag.

Doe maar:
Down and Out in New York City
The Boss

Ah, we doen Per Seconde Wijzer, rondje 'steden in de vs' ......

'Waar ik Kansas City zei wil ik New York,.....stop!'

Ik heb ineens het idee dat New York in de lift zit.

west thanks for notifyin'!

Hier zijn mijn toevoegingen:

I Feel Good (van Sex Machine Today)
Dead On It
Hey America
The Soul Of A Black Man (met Maceo)
Papa Don't Take No Mess
Out Of Sight
The Popcorn (4:30 versie van Foundations of Funk)
Pass The Peas
More Peas
Damn Right I Am Somebody
Everybody Wanna Get Funky One More Time (Part 1)

+ King Heroin

Leuk dat je meedoet Verbston!

Het zijn er echter alleen 12 i.p.v. 10. Ik zie wel Pass the Peas & More Peas erbij staan en die zijn weer van the J.B.'s. Ook staat het briljante Damn Right I Am Somebody van Fred Wesley and the J.B.'s erbij. Sideprojects mogen echter niet meedoen (dan wordt het teveel). Zal ik die weghalen en de overgebleven 9 gebruiken? Heb jij dan nog 1 aanvulling voor me?

Oh had niet door dat er een max bestond. Ik dacht dat het immers ging om n lijst van nummers samen stellen in deze ronde om vervolgens een rangorde in te kiezen de volgende ronde.

Dat is nu net ook de regel die ik niet snap. Waarom per se 10 nominaties? Maximaal 10 zou toch ook moeten kunnen? Dus 9 in dit geval, mocht nummer 10 niet komen?

Oh, dat had ik niet eens gezien. Als je wilt kan ik het fraaie Kansas City weer terug in de lijst zetten.

Ik had wel precies 10, want ik ben serieus over het Kerstliedje. Alleen al om dat liedje mag het fenomeen kerst blijven bestaan. Ik zat meer mee te denken voor Verbston. En dat hij new york city of kansas city kiest is mij. om het even, zolang zijn lijst maar niet als 'ongeldig' wordt gezien.

Het liefste heb ik natuurlijk dat ' let's make Christmas mean something this year' een stem krijgt.

Nee, 'ongeldig' nooit!

Funky Drummer
Get Up (I Feel Like Being A) Sex Machine
Get Up, Get Into It and Get Involved
I'll Go Crazy
King Heroin (die lange versie )
Lost Someone
Mother Popcorn
My Thang
There Was a Time
Think

Verbston schreef:
Oh had niet door dat er een max bestond. Ik dacht dat het immers ging om n lijst van nummers samen stellen in deze ronde om vervolgens een rangorde in te kiezen de volgende ronde.

Maakt niet uit hoor. We komen hier eerst met 10 nummers die we missen in de startlijst (deadline vanavond 20.00 uur). De tien nummers die de meeste stemmen krijgen, gaan mee naar de 2e ronde met 30 nummers. Dan moet je 10 nummers kiezen die er van jou uit mogen (deadline woensdag 20.00 uur). Ook hier weer: de tien nummers met de meeste stemmen verdwijnen. Uiteindelijk hebben we dan een eindlijst voor de finale: uit die lijst mag je een top 10 samenstellen (deadline vrijdag 20.00 uur). Vrijdagavond presenteer ik dan onze gezamenlijke Greatest Hits top 20 van James Brown.

In jouw lijstje stond ook nog een nummer uit de startlijst: I Got You (I Feel Good). Als het lukt nog graag 3 nummers die jij dus mist in de startlijst (p. 422).

Na de inzending van Rudi zitten we met 12 deelnemers aan deze 1e ronde al aan 45 (!) verschillende James Brown nummers. Fantastisch toch?

Er is één duidelijke koploper en Sex Machine staat niet in de top 3....

Het einde van ronde 1 is in zicht. Hier zijn de favorieten van de 12 deelnemers.

De volgende 8 nummers gaan hoe dan ook mee naar de volgende ronde:

1. Funky Drummer 12 stemmen
2. Soul Power 11
3. Get Up, Get Into It and Get Involved 9
4. (Call Me) Super Bad 8
4. Get Up (I Feel Like Being A) Sex Machine 8
6. Doing It To Death 5
6. Mother Popcorn 5
6. My Thang 5

Met de volgende nummers spelen we zo een tie-break. De beste 2 gaan mee:

9. Bewildered 4
9. Down and Out in New York City 4
9. Lost Someone 4
9. Shoot Your Shot 4

En de volgende giganten haalden het net niet:

13 King Heroin 3
13 Night Train 3
13 Public Enemy #1 3
13 Stone To The Bone 3
13 The Boss 3
13 Think 3

Met de volgende nummers spelen we vanavond een tie-break. De beste 2 gaan mee. Geef jouw 2 favoriete songs 2 en 1 punt.

Bewildered +1
Down and Out in New York City +2
Lost Someone
Shoot Your Shot

Deadline: morgenochtend 08:00 uur (graag hele bericht steeds kopiëren).

west schreef:
Maakt niet uit hoor. We komen hier eerst met 10 nummers die we missen in de startlijst (deadline vanavond 20.00 uur). De tien nummers die de meeste stemmen krijgen, gaan mee naar de 2e ronde met 30 nummers. Dan moet je 10 nummers kiezen die er van jou uit mogen (deadline woensdag 20.00 uur). Ook hier weer: de tien nummers met de meeste stemmen verdwijnen. Uiteindelijk hebben we dan een eindlijst voor de finale: uit die lijst mag je een top 10 samenstellen (deadline vrijdag 20.00 uur). Vrijdagavond presenteer ik dan onze gezamenlijke Greatest Hits top 20 van James Brown.

In jouw lijstje stond ook nog een nummer uit de startlijst: I Got You (I Feel Good). Als het lukt nog graag 3 nummers die jij dus mist in de startlijst (p. 422).

Ok bedankt voor de uitleg.

I Feel Good (van Sex Machine Today) is een ander nummer dan I Got You (I Feel Good). Weliswaar lijken ze op elkaar en is t een alternatieve versie van de bekendste, dacht ik, het blijven 2 verschillende nummers. Die wil ik dus behouden.

Betekent dat ik nog 1 nummer kan toevoegen als ik t goed heb. Dat wordt dan Soul Power!

Dan gaat bij het scheiden van de markt Soul Power van 10 naar 11 stemmen. Je kan nu meedoen met de tie-break (zie hierboven). Daarna gaan we morgen verder met ronde 2.

En toch denk ik dat je king heroin en public enemy moet samenvoegen. Ook omdat er staat ' de lange versie'

west
geplaatst op 9 november 2015, 20:01 uur, permalink
Met de volgende nummers spelen we vanavond een tie-break. De beste 2 gaan mee. Geef jouw 2 favoriete songs 2 en 1 punt.

Bewildered +3
Down and Out in New York City +3
Lost Someone
Shoot Your Shot

Deadline: morgenochtend 08:00 uur (graag hele bericht steeds kopiëren).

Ik neem aan dat zowel Mjuman als Rudi S die op King Heroin stemden, de toelichting hierover hebben gelezen. Er is trouwens ook nog een korte radioversie van King Heroin, gesproken door James Brown.

west schreef:
Ik neem aan dat zowel Mjuman als Rudi S die op King Heroin stemden, de toelichting hierover hebben gelezen. Er is trouwens ook nog een korte radioversie van King Heroin, gesproken door James Brown.

Een echte gebruiker leest nooit een toelichting, hence RTFM - ik noem de song bij de naam waaronder ik 'em ken en zo staat ook hier op cd. Raar dat de meesten hier weinig downtempo nomineren.

Ook bescheten trouwens dat zeer weinig van Apollo II is meegekomen.

Er zijn 45 nummers genoemd. Er kunnen er maar 10 mee.... wat een hoeveelheid mooie songs, toch?

west schreef:

Ik stemde ook op King Heroin.

EttaJamesBrown schreef:
En toch denk ik dat je king heroin en public enemy moet samenvoegen. Ook omdat er staat ' de lange versie'

Ik heb het album met de bewuste nummers nog eens opstaan, maar het zijn inderdaad andere nummers. Brown zegt zelf: eerst praatte ik over Heroin, nu preach ik erover (Public Enemy). Er zijn ook andere schrijvers voor de verschillende songs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.