MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
http://newmediarockstars.com/wp-content/uploads/2013/04/james-brown-feature.jpg

Welkom bij the GREATEST HITS of James Brown and His Famous Flames, mr. Dynamite, Soul Brother No. 1, The Godfather of Soul..... JAMES BROWN!

71 Studio albums, 14 live albums (en wat voor!), 2 soundtracks (Black Caesar is deze week aangeraden hier), minstens 49 verzamelplaten en 144 singles. Ja, leest u dat nog maar eens.....

Uiteindelijk komen we toch tot een top 20, want het arme My Thang* is door niemand genoemd (wel bijna door mij). Het blijft desondanks een heerlijke funk song die wel de finale heeft gehaald.

Op 20:

- Hot Pants

5 punten - 3 nominaties

Een klassieker gelijk al op 20. Maar ja, met zulke concurrentie.

Op 19:

- It's A New Day

13 punten - 3 nominaties, maar plek 2 bij jeroentjuhh

Toch mooi in de finale terecht gekomen, deze lekkere funksong.

Op 18 al de eerste nummer 1, namelijk die van Rudi S:

- Try Me

15 punten - 3 nominaties

Eén van de mooiste soulballads van James Brown.

Zet 'm op west jij moet concurreren met Oranje.

Bedankt Rudi! Het is wel heel erg gesteld met Oranje, dat ik me dat nog niet eens bedacht had....

Shit, te laat om een lijstje in te leveren. Ach ja, het zijn toch allemaal prima nummers.

En jij hebt natuurlijk al eerder jouw aandeel geleverd principal2000.

Op 17:

- Make It Funky

22 punten - 4 nominaties, nummer 2 van Verbston

Een heerlijke funktrip van James & the J.B.'s. Aan te bevelen: Make It Funky, Parts 1, 2, 3 & 4 (12:49)
Staat op de overheerlijke verzamelaar: James Brown - Make It Funky (1996)

Op 16:

- Get Up, Get Into It and Get Involved*

24 punten - 4 nominaties, nr. 1 van Mjuman, nr. 2 van zaaf

Deze James Brown / Bobby Byrd funky song uit 1970 met ook begeleiding van de broers Collins (ene Bootsy & Catfish....) scoort een nummer 1 plek bij ons aller Mju en swingende zaaf!

71 studioalbums

144 singles

Jeez das toch onmogelijk zowat...knap!

Ze noemden hem dan ook: "the hardest working man on earth".

Nou dan snap ik t!

En die singles hadden in Amerika dan ook nog meestal (veel) succes....

west schreef:
Ze noemden hem dan ook: "the hardest working man on earth".

Was het niet "The hardest working man in show business" ??????

Jij hebt gelijk, ik aarzelde tussen die twee....

west schreef:
Jij hebt gelijk, ik aarzelde tussen die twee....

Ach, het leven is toch 1 groot feest!

Ben alleen soms op zoek naar de uitnodiging daarvoor

Op 15:

- Mind Power

25 punten - 4 nominaties

Dit slotnummer van het hier hoogst gewaardeerde album van James Brown 'The Payback' doet het prima op een 15e plaats. Het is het langste nummer hier van maar liefst 12 minuten en 6 seconden. Vol met mooie wendingen en alles wat James Brown muziek zo goed maakt. Verderop (waar precies?) bij de titelsong meer info over het album.

Mjuman schreef:
(quote)

Ben alleen soms op zoek naar de uitnodiging daarvoor

Een heel stuk verderop in deze lijst staat dan ook het volgende bij een James Brown nummer: 'Toch eindigt de song treurig met de woorden dat 'de man' verloren is in zijn bitterheid en leegheid.'

luigifort schreef:
Jeez das toch onmogelijk zowat...knap!

En dan te bedenken dat hij ook nog een jaartje of 2.5 in het gevang heeft gezeten......

Hoewel de reden eigenlijk helemaal niet zo grappig was....

Kennen jullie al die 71 albums? Ik ken bijna niks van m..slechts wat hits..wat is n goed instapalbum?

Op 14::

- Soul Power*

25 punten - 5 nominaties

Zo ga je van Mind Power naar Soul Power. Het heerlijke funky Soul Power komt uit een periode die populair is, hier bij ons. Begin jaren '70, om precies te zijn 1971. Weer samen met Bobby Byrd & the J.B.'s. Live ook op Revolution of the Mind & Love Power Peace. Pas in 1986 op die geweldige In The Jungle Groove in een lange 8 minuten versie. De complete studioversie van Soul Power (12:08) verscheen pas op: James Brown - Funk Power (1996)

luigifort schreef:
Kennen jullie al die 71 albums? Ik ken bijna niks van m..slechts wat hits..wat is n goed instapalbum?

Je kan beter instappen met goede verzamelalbums. Tot eind jaren '60 waren vaak de singles belangrijker voor James Brown. Ik noemde hierboven al 2 Funk verzamelaars die bij elkaar horen. Deze gaat eraan vooraf: James Brown - Foundations of Funk (1996)
Als je die alle drie luistert ben je aardig 'ingestapt'.

Een andere optie is de 'beroemde' 4CD Star Time.

luigifort schreef:
71 studioalbums

Hint: zoek eens op wie de eigenaar was van de platenmaatschappij

Op 13::

- Down and Out in New York City*

28 punten - 5 nominaties, nr. 1 van kemm

Het begin van deze week nog relatief 'onbekende' Down and Out in New York City heeft hier relatief snel naam gemaakt. Leuk is dat van zo'n spel! kemm wees ons (nog eens) op de OST Black Caesar, waar dit de openingssong van is. En kijk: deze fraai blaxploitation song staat op 13.

Op 12::

- Doing It To Death*

29 punten - 5 nominaties, nr. 2 van Marco dB

Dit overheerlijke funky nummer staat op naam van Fred Wesley & the J.B.'s, maar is geschreven en gezongen door James Brown. Hij staat ook op verzamelalbums van James Brown. De complete studioversie van 13 minuten is te horen op een andere geweldige verzamelaar:
The J.B.'s - Funky Good Time: The Anthology (1995)

zaaf
Mjuman schreef:
(quote)

Hint: zoek eens op wie de eigenaar was van de platenmaatschappij
van polydor? wat leert me dat?

t zou logischer zijn als het ....

Op 11::

- Please, Please, Please

32 punten - 8 nominaties, nr. 2 thelion

Verreweg het oudste nummer in de lijst. Het komt uit 1956, toen waren mijn ouders nog niet eens getrouwd . Werkelijk een prachtige soulballad van James Brown and the Famous Flames. Er zijn in Amerika tussen de 1 en 3 miljoen exemplaren van verkocht. Ze schijnen het niet precies te weten...

Ik wilde jullie deze niet onthouden:

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.