Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2016, 08:39 uur
Dat viel toch nog redelijk mee, de meeste glam kan weg en dan strepen in wat overblijft.
1. Sound and Vision
2. Station to Station
3. Always Crashing In The Same Car
4. V-2 Schneider
5. "Heroes"
6. Subterraneans
7. Wild Is the Wind
8. TVC 15
9. Boys Keep Swinging
10. Aladdin Sane (1913-1938-197?)
11. Ashes to Ashes
12. Golden Years
13. Modern Love
14. Warszawa
15. Blackstar
16. Ch-ch-changes
17. Speed of Life
18. Stay
19. Word On A Wing
20. Young Americans
1. Sound and Vision
2. Station to Station
3. Always Crashing In The Same Car
4. V-2 Schneider
5. "Heroes"
6. Subterraneans
7. Wild Is the Wind
8. TVC 15
9. Boys Keep Swinging
10. Aladdin Sane (1913-1938-197?)
11. Ashes to Ashes
12. Golden Years
13. Modern Love
14. Warszawa
15. Blackstar
16. Ch-ch-changes
17. Speed of Life
18. Stay
19. Word On A Wing
20. Young Americans
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:12 uur
1 The Man Who Sold the World
2 Space Oddity
3 Life on Mars?
4 China Girl
5 Golden Years
6 "Heroes"
7 Ziggy Stardust
8 Rebel Rebel
9 Starman
10 Ashes to Ashes
11 Sound and Vision
12 Changes
13 Rock 'N Roll Suicide
14 Suffragette City
15 Station to Station
16 Where Are We Now?
17 Wild Is the Wind
18 Quicksand
19 The Bewlay Brothers
20 Subterraneans
2 Space Oddity
3 Life on Mars?
4 China Girl
5 Golden Years
6 "Heroes"
7 Ziggy Stardust
8 Rebel Rebel
9 Starman
10 Ashes to Ashes
11 Sound and Vision
12 Changes
13 Rock 'N Roll Suicide
14 Suffragette City
15 Station to Station
16 Where Are We Now?
17 Wild Is the Wind
18 Quicksand
19 The Bewlay Brothers
20 Subterraneans
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:26 uur
1. Space Oddity
2. Ziggy Stardust
3. Rebel Rebel
4. Starman
5. Station to Station
6. "Heroes"
7. Warszawa
8. Life on Mars?
9. Changes
10. Speed of Life
11. Five Years
12. The Man Who Sold the World
13. Ashes to Ashes
14. Moonage Daydream
15. Aladdin Sane (1913-1938-197?)
16. Hallo Spaceboy
17. Rock 'N Roll Suicide
18. Diamond Dogs
19. Lazarus
20. Golden Years
2. Ziggy Stardust
3. Rebel Rebel
4. Starman
5. Station to Station
6. "Heroes"
7. Warszawa
8. Life on Mars?
9. Changes
10. Speed of Life
11. Five Years
12. The Man Who Sold the World
13. Ashes to Ashes
14. Moonage Daydream
15. Aladdin Sane (1913-1938-197?)
16. Hallo Spaceboy
17. Rock 'N Roll Suicide
18. Diamond Dogs
19. Lazarus
20. Golden Years
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:31 uur
Ik zat inmiddels via telefoon te posten, dus drukte me wat kort uit. Maar dat was wel hoe ik het bedoelde.
Voor de duidelijkheid zie ik ook liever top 20s. Maar aangezien in de eerste ronde wat mensen dat teveel vonden, heb ik maar de mogelijkheid gegeven ook een top 10 in te sturen.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:33 uur
vigil schreef:
Ow dat is toch zonde want volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je jouw favoriete versie in gedachte houdt. Dus in dit geval incl PSB. Ik ga dat in ieder geval wel doen want ook in mijn geval scoort de PSB versie een stukje hoger.
(quote)
Ow dat is toch zonde want volgens mij is het gewoon de bedoeling dat je jouw favoriete versie in gedachte houdt. Dus in dit geval incl PSB. Ik ga dat in ieder geval wel doen want ook in mijn geval scoort de PSB versie een stukje hoger.
Klopt. In de presentatie worden beide versies gelinkt.
Zelf vind ik het origineel overigens wel veel beter, de PSB-versie had van mij niet gehoeven.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:42 uur
1. Changes
2. "Heroes"
3. Ziggy Stardust
4. Modern Love
5. Starman
6. Ashes to Ashes
7. Loving the Alien
8. Rebel Rebel
9. Golden Years
10. Life on Mars?
2. "Heroes"
3. Ziggy Stardust
4. Modern Love
5. Starman
6. Ashes to Ashes
7. Loving the Alien
8. Rebel Rebel
9. Golden Years
10. Life on Mars?
0
geplaatst: 21 januari 2016, 09:58 uur
Ach Bowie kwam midden Jaren 70 tot mij en ik vond het prachtig.
Bowie die steeds iets anders deed en ook (ik hoop altijd maar door de coke) knettergek dweepte met de Nazi's en occulte snuiters.
Hoewel altijd grote fan van het Ziggy album was ik toch voor het eerst echt ondersteboven van het liedje Heroes, wat was er mooier dan dat prachtstuk.
20 liedjes allemaal geweldig en dan toch R&R suicide op 1.
Bowie profiteerde altijd geweldig van geweldenaren naast zich (Visconti, Eno en natuurlijk Mick Ronson).
Op Ziggy bereikt de samenwerking Bowie -Ronson toch wel een hoogtepunt, in mijn nummer 1 komt het allemaal samen:
Bombast, over de top (vooral ook die zang in het 2e gedeelte) en prachtige ideeën hoe een lied vorm te geven.
Tja nummer 2 “Heroes” is gewoon zo mooi en die zang die halverwege het nummer aanzet geweldig.
Nummer 3 Subterraneans zo mooi die instrumentals ( Neuköln is het enige nummer dat ik eigenlijk mis) en die sax, pffff.
Share bride failing star.
Nummer 4. Station to Station , geweldig nummer , begint zo mooi met die piano en eenmaal op stoom gekomen dendert dit nummer maar door.
Nummer 5. Always Crashing In The Same Car , kant 1 van Low heeft zoveel prachtige kleine pareltje en dit nummer is de langste daarvan.
De zang vind ik hier echt fantastisch,de manier waarop hij dingen uitspreekt (bv. Jasmine, I saw you peeping) is hier echt speciaal, top nummer.
Pfffffffffffff, Bowie wat een discografie.
1.Rock 'N Roll Suicide
2."Heroes"
3.Subterraneans
4.Station to Station
5.Always Crashing In The Same Car
6.Life on Mars?
7.Sound and Vision
8.Suffragette City
9.Space Oddity
10.Warszawa
11.The Bewlay Brothers
12.Five Years
13.Hallo Spaceboy
14.Lazarus
15.Let's Dance
16.China Girl
17.Rebel Rebel
18.Changes
19.Ashes to Ashes
20.The Jean Genie
Bowie die steeds iets anders deed en ook (ik hoop altijd maar door de coke) knettergek dweepte met de Nazi's en occulte snuiters.
Hoewel altijd grote fan van het Ziggy album was ik toch voor het eerst echt ondersteboven van het liedje Heroes, wat was er mooier dan dat prachtstuk.
20 liedjes allemaal geweldig en dan toch R&R suicide op 1.
Bowie profiteerde altijd geweldig van geweldenaren naast zich (Visconti, Eno en natuurlijk Mick Ronson).
Op Ziggy bereikt de samenwerking Bowie -Ronson toch wel een hoogtepunt, in mijn nummer 1 komt het allemaal samen:
Bombast, over de top (vooral ook die zang in het 2e gedeelte) en prachtige ideeën hoe een lied vorm te geven.
Tja nummer 2 “Heroes” is gewoon zo mooi en die zang die halverwege het nummer aanzet geweldig.
Nummer 3 Subterraneans zo mooi die instrumentals ( Neuköln is het enige nummer dat ik eigenlijk mis) en die sax, pffff.
Share bride failing star.
Nummer 4. Station to Station , geweldig nummer , begint zo mooi met die piano en eenmaal op stoom gekomen dendert dit nummer maar door.
Nummer 5. Always Crashing In The Same Car , kant 1 van Low heeft zoveel prachtige kleine pareltje en dit nummer is de langste daarvan.
De zang vind ik hier echt fantastisch,de manier waarop hij dingen uitspreekt (bv. Jasmine, I saw you peeping) is hier echt speciaal, top nummer.
Pfffffffffffff, Bowie wat een discografie.
1.Rock 'N Roll Suicide
2."Heroes"
3.Subterraneans
4.Station to Station
5.Always Crashing In The Same Car
6.Life on Mars?
7.Sound and Vision
8.Suffragette City
9.Space Oddity
10.Warszawa
11.The Bewlay Brothers
12.Five Years
13.Hallo Spaceboy
14.Lazarus
15.Let's Dance
16.China Girl
17.Rebel Rebel
18.Changes
19.Ashes to Ashes
20.The Jean Genie
0
geplaatst: 21 januari 2016, 10:11 uur
west
Ik zie inmiddels veel lijstjes die (vrijwel) volledig op 70s en begin 80s focussen. Overigens wil dat niet zeggen dat ik de rest slecht vindt maar je moet nu eenmaal kiezen en dan gaat mijn voorkeur uit naar het oudere werk. Soms is het ook toeval. Ik was LOW wat uit het oog verloren maar ik was bij U2 in Parijs en daar werd in de zaal veel nummers van Low gedraaid en sindsdien staan ze weer vooraan op mijn playlistjes.
Ik zie alleen 1969-1980 50tracks. Vind je dus daarna alles minder? Het lijkt er natuurlijk wel op.
Ik zie inmiddels veel lijstjes die (vrijwel) volledig op 70s en begin 80s focussen. Overigens wil dat niet zeggen dat ik de rest slecht vindt maar je moet nu eenmaal kiezen en dan gaat mijn voorkeur uit naar het oudere werk. Soms is het ook toeval. Ik was LOW wat uit het oog verloren maar ik was bij U2 in Parijs en daar werd in de zaal veel nummers van Low gedraaid en sindsdien staan ze weer vooraan op mijn playlistjes.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 10:23 uur
1. Station To Station
Wat een epos. Een langzaam op gang komende locomotief die transformeert tot razende funktrein. Geen twijfel, dit is de allerbeste Bowietrack.
2. Lady Grinning Soul
Het pianospel is de ene factor, de opbouw naar die fantastische finale nummer twee.
3. Suffragette City
Lekker leentjebuur spelen bij god weet wie, maar wham bam! Rocken doet het, en hoe.
4. Rock 'n Roll Suicide
Zo'n fraaie catharsis heeft dit liedje. De boodschap kan ik ook waarderen, feitelijk de 'Everybody Hurts' van de jaren zeventig. You're watching yourself but you're too unfair: prachtige regel.
5. Always Crashing In The Same Car
Verslavend liedje. Alle te onderscheiden sonische tierlantijntjes dragen bij aan een soort van vanzelfsprekend moeiteloze wijze waarop het allemaal voortkabbelt. Lastig uit te leggen. Die gitaarsolo aan het eind is smullen. Titel is natuurlijk ook keurig.
6. Wild Is The Wind
Bowie beter bij stem dan ooit. Zoveel rauwe emotie, het heeft geduurd tot Lazarus tot ik weer een Bowie hoorde die zo kwetsbaar en puur klonk.
7. Starman
Net als Suffragette City wat slim copy-paste werk van T-Rex en 'Over The Rainbow' dat resulteert in een heerlijk meezingliedje, met o zo aangename glamrockinstrumentatie.
8. Moonage Daydream
Die fluitsolo mensen. Die fluitsolo.
9. Five Years
Een krijsende Bowie, en dan die drumloop die het afsluit. Genieten.
10. Be My Wife
Dat tingel-tangelpianootje is een fantastische vondst. Gitaarwerk aan het eind vind ik ook weer zo sterk. Clip is creepy.
11. Lazarus
12. Sound And Vision
13. Word On A Wing
14. Golden Years
15. Ashes To Ashes
16. Heroes
17. Stay
18. Speed Of Life
19. Ziggy Stardust
20. A New Career In A New Town
Wat een epos. Een langzaam op gang komende locomotief die transformeert tot razende funktrein. Geen twijfel, dit is de allerbeste Bowietrack.
2. Lady Grinning Soul
Het pianospel is de ene factor, de opbouw naar die fantastische finale nummer twee.
3. Suffragette City
Lekker leentjebuur spelen bij god weet wie, maar wham bam! Rocken doet het, en hoe.
4. Rock 'n Roll Suicide
Zo'n fraaie catharsis heeft dit liedje. De boodschap kan ik ook waarderen, feitelijk de 'Everybody Hurts' van de jaren zeventig. You're watching yourself but you're too unfair: prachtige regel.
5. Always Crashing In The Same Car
Verslavend liedje. Alle te onderscheiden sonische tierlantijntjes dragen bij aan een soort van vanzelfsprekend moeiteloze wijze waarop het allemaal voortkabbelt. Lastig uit te leggen. Die gitaarsolo aan het eind is smullen. Titel is natuurlijk ook keurig.
6. Wild Is The Wind
Bowie beter bij stem dan ooit. Zoveel rauwe emotie, het heeft geduurd tot Lazarus tot ik weer een Bowie hoorde die zo kwetsbaar en puur klonk.
7. Starman
Net als Suffragette City wat slim copy-paste werk van T-Rex en 'Over The Rainbow' dat resulteert in een heerlijk meezingliedje, met o zo aangename glamrockinstrumentatie.
8. Moonage Daydream
Die fluitsolo mensen. Die fluitsolo.
9. Five Years
Een krijsende Bowie, en dan die drumloop die het afsluit. Genieten.
10. Be My Wife
Dat tingel-tangelpianootje is een fantastische vondst. Gitaarwerk aan het eind vind ik ook weer zo sterk. Clip is creepy.
11. Lazarus
12. Sound And Vision
13. Word On A Wing
14. Golden Years
15. Ashes To Ashes
16. Heroes
17. Stay
18. Speed Of Life
19. Ziggy Stardust
20. A New Career In A New Town
0
Telamon
geplaatst: 21 januari 2016, 10:26 uur
herman schreef:
Ik zat inmiddels via telefoon te posten, dus drukte me wat kort uit. Maar dat was wel hoe ik het bedoelde.
Voor de duidelijkheid zie ik ook liever top 20s. Maar aangezien in de eerste ronde wat mensen dat teveel vonden, heb ik maar de mogelijkheid gegeven ook een top 10 in te sturen.
(quote)
Eh, bedoel je nu wat Rudi S aangeeft: een top 10 beoordelen met 10 punten voor de nummer 1, en de nummer 1 van een top 20 met 20 punten?
Indien je de nummer 1 van een top 10 ook 20 punten geeft, krijgen 10 nummers (de ontbrekende 11-20) geen punten. Je ziet het bij de top 10 van Marty McFly: usual suspects als Heroes lopen nu veel verder uit.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 10:34 uur
50tracks schreef:
west
Ik was LOW wat uit het oog verloren maar ik was bij U2 in Parijs en daar werd in de zaal veel nummers van Low gedraaid en sindsdien staan ze weer vooraan op mijn playlistjes.
west
(quote)
Ik was LOW wat uit het oog verloren maar ik was bij U2 in Parijs en daar werd in de zaal veel nummers van Low gedraaid en sindsdien staan ze weer vooraan op mijn playlistjes.
Zo, dat was nog eens een concert en dan ook nog Low van tevoren.
0
zaaf
geplaatst: 21 januari 2016, 10:36 uur
er staat ook nog maar weinig in de lijst van na de eighties. en in de eighties maakte hij naar mijn smaak toch ietsje mindere muziek 

0
geplaatst: 21 januari 2016, 10:49 uur
50tracks schreef:
Hopelijk heb je dan ook People Have the Power weer op je playlist staan.
(Eind) volgende week de Patti Smith-editie hier

0
geplaatst: 21 januari 2016, 10:51 uur
Het kan niet op, weer een grote favoriet en dan volgende week eerst nog een Beach Boys weekje.

0
geplaatst: 21 januari 2016, 11:34 uur
Kill your darlings.
Hier mijn top 20 die zeer dynamisch is.
1 Space Oddity
2 Ziggy Stardust
3 Life on Mars?
4 "Heroes"
5 Fame
6 Changes
7 Warszawa
8 Rebel Rebel
9 Starman
10 Lazarus
11 The Man Who Sold the World
12 Station to Station
13 Sound and Vision
14 Young Americans
15 Let's Dance
16 Golden Years
17 Suffragette City
18 Wild Is the Wind
19 This Is Not America (met Pat Metheny Group)
20 TVC 15
Hier mijn top 20 die zeer dynamisch is.
1 Space Oddity
2 Ziggy Stardust
3 Life on Mars?
4 "Heroes"
5 Fame
6 Changes
7 Warszawa
8 Rebel Rebel
9 Starman
10 Lazarus
11 The Man Who Sold the World
12 Station to Station
13 Sound and Vision
14 Young Americans
15 Let's Dance
16 Golden Years
17 Suffragette City
18 Wild Is the Wind
19 This Is Not America (met Pat Metheny Group)
20 TVC 15
0
zaaf
geplaatst: 21 januari 2016, 11:42 uur
hmmm was meer een (late) reaktie op west.
maar goed, ik haat mopperen, verdomme, dus ik zal er wel weer op gaan letten
maar goed, ik haat mopperen, verdomme, dus ik zal er wel weer op gaan letten

0
geplaatst: 21 januari 2016, 11:45 uur
01. Wild Is the Wind
02. "Heroes"
03. Station to Station
04. Ashes to Ashes
05. Sound and Vision
06. Warszawa
07. Modern Love
08. Be My Wife
09. Lazarus
10. Life on Mars?
11. A New Career in a New Town
12. Five Years
13. Young Americans
14. Blackstar
15. Subterraneans
16. Stay
17. Hallo Spaceboy
18. Moonage Daydream
19. China Girl
20. Always Crashing In The Same Car
02. "Heroes"
03. Station to Station
04. Ashes to Ashes
05. Sound and Vision
06. Warszawa
07. Modern Love
08. Be My Wife
09. Lazarus
10. Life on Mars?
11. A New Career in a New Town
12. Five Years
13. Young Americans
14. Blackstar
15. Subterraneans
16. Stay
17. Hallo Spaceboy
18. Moonage Daydream
19. China Girl
20. Always Crashing In The Same Car
0
geplaatst: 21 januari 2016, 12:35 uur
Telamon schreef:
Eh, bedoel je nu wat Rudi S aangeeft: een top 10 beoordelen met 10 punten voor de nummer 1, en de nummer 1 van een top 20 met 20 punten?
(quote)
Ik zie niet waar hij dat aangeeft?
Indien je de nummer 1 van een top 10 ook 20 punten geeft, krijgen 10 nummers (de ontbrekende 11-20) geen punten. Je ziet het bij de top 10 van Marty McFly: usual suspects als Heroes lopen nu veel verder uit.
Ja, dat vind ik ook wel jammer eigenlijk.
0
geplaatst: 21 januari 2016, 12:40 uur
Klopt ik geef voor de plaats 1 t/m 10 in de 10 en 20 liedjes lijstjes punten van 20-11.
Maar goed ik ben geen topic-leider o.i.d. ik deed gewoon een aanname.
0
zaaf
geplaatst: 21 januari 2016, 13:00 uur
Ik vind het niet vreselijk helder geformuleerd, mopper mopper, maar als top 10en de punten krijgen van 10 tm 1 en top 20en van 20 tm 1 zou alleen Marty een optie tot aanpassing mogen krijgen, dunkt mij.
In het geval dat herman dit overneemt. Tot nu toe gaat het vrijwel nergens over, maar als er meer top 10en volgen, dan mss wel...
In het geval dat herman dit overneemt. Tot nu toe gaat het vrijwel nergens over, maar als er meer top 10en volgen, dan mss wel...
0
geplaatst: 21 januari 2016, 13:46 uur
Bij een top 10 dus wellicht 20-18-16-14-12-10-8-6-4-2 punten geven?
0
geplaatst: 21 januari 2016, 13:49 uur
Ach bij die paar lijstjes zet de spelleider(s) er zelf toch gewoon 10 onder , probleem opgelost 

0
zaaf
geplaatst: 21 januari 2016, 13:50 uur
hahaha, is óók een optie ja. herman, kom op met je wijsheid 

0
geplaatst: 21 januari 2016, 14:43 uur
Als je in dit veld van 50 niet 20 favorieten aan kunt wijzen, heb je in dit topic volgens mij weinig te zoeken.
0
Telamon
geplaatst: 21 januari 2016, 14:46 uur
johan de witt schreef:
Als je in dit veld van 50 niet 20 favorieten aan kunt wijzen, heb je in dit topic volgens mij weinig te zoeken.
daar zit ik dan met 22 favorieten...
0
geplaatst: 21 januari 2016, 14:48 uur
Tijd voor een David Bowie top 20:
1. Life On Mars?
De piano begint en David Bowie zingt met zijn oh zo mooie stem. De strijkers zetten in en de piano gaat crescendo en één van de mooiste refreinen ooit volgt. Kippenvel iedere keer weer.
2. Lazarus
De prachtige lome traagheid van Lazarus, opbouwend naar een geweldige finale, met de heftige gitaar, diepe bas, sterke synthesizer en mooie sax. En niet te vergeten de indrukwekkende tekst. Een meesterwerk.
3. Five Years
Betoverend mooie en indringende openingssong van Ziggy Stardust, die briljant zingt. Geweldige drums en strijkers ook.
4. Blackstar
Toen ik voor het eerst de clip zag van Blackstar zat ik met open mond te kijken. Wat een bizarre film met intrigerende, werkelijk prachtige muziek vol met mooie, bijzondere wendingen. Het bleek Bowie's indrukwekkende en droevige afscheid te zijn.
5. Moonage Daydream
Ik keek vorig jaar naar de amusante film Guardians of the Galaxy en ineens out there in space was daar de stem van Bowie op het prachtige Moonage Daydream. En dan die gitaarsolo op het einde van Mick Ronson. Eén van mijn favorieten van één van mijn favoriete albums.
6. Space Oddity
Wat een sfeer! Hier is de combi zang, strijkers en akoestische gitaar bijzonder gelukt. En natuurlijk de beroemde tekst uit 1969.
7. Ashes to Ashes
Op geniale toetsen en melodie wordt Major Tom een junkie.
8. Wild Is The Wind
Eén van Bowie's allermooiste, ontroerendste songs.
9. The Man Who Sold the World
De repeterende gitaar en mooie zang van Bowie maken dit een erg fraai nummer.
10 Let's Dance
Ik weet nog dat ik als 16 jarig jochie de nieuwe Bowie LP openmaakte: wat een adrenaline. De titelsong was gelijk raak: een heerlijk swingende coole Bowie song. En dan ook nog eens die onvergetelijke clip erbij.
11 Station to Station
12 Where Are We Now?
13 "Heroes"
14 Starman
15 Fame
16 Quicksand
17 Rock 'N Roll Suicide
18 I Can't Give Everything Away
19 Changes
20 Aladdin Sane (1913-1938-197?)
Ik miste o.a.:
I'm Afraid of Americans
The Heart's Filthy Lessons
The Width of a Circle
1. Life On Mars?
De piano begint en David Bowie zingt met zijn oh zo mooie stem. De strijkers zetten in en de piano gaat crescendo en één van de mooiste refreinen ooit volgt. Kippenvel iedere keer weer.
2. Lazarus
De prachtige lome traagheid van Lazarus, opbouwend naar een geweldige finale, met de heftige gitaar, diepe bas, sterke synthesizer en mooie sax. En niet te vergeten de indrukwekkende tekst. Een meesterwerk.
3. Five Years
Betoverend mooie en indringende openingssong van Ziggy Stardust, die briljant zingt. Geweldige drums en strijkers ook.
4. Blackstar
Toen ik voor het eerst de clip zag van Blackstar zat ik met open mond te kijken. Wat een bizarre film met intrigerende, werkelijk prachtige muziek vol met mooie, bijzondere wendingen. Het bleek Bowie's indrukwekkende en droevige afscheid te zijn.
5. Moonage Daydream
Ik keek vorig jaar naar de amusante film Guardians of the Galaxy en ineens out there in space was daar de stem van Bowie op het prachtige Moonage Daydream. En dan die gitaarsolo op het einde van Mick Ronson. Eén van mijn favorieten van één van mijn favoriete albums.
6. Space Oddity
Wat een sfeer! Hier is de combi zang, strijkers en akoestische gitaar bijzonder gelukt. En natuurlijk de beroemde tekst uit 1969.
7. Ashes to Ashes
Op geniale toetsen en melodie wordt Major Tom een junkie.
8. Wild Is The Wind
Eén van Bowie's allermooiste, ontroerendste songs.
9. The Man Who Sold the World
De repeterende gitaar en mooie zang van Bowie maken dit een erg fraai nummer.
10 Let's Dance
Ik weet nog dat ik als 16 jarig jochie de nieuwe Bowie LP openmaakte: wat een adrenaline. De titelsong was gelijk raak: een heerlijk swingende coole Bowie song. En dan ook nog eens die onvergetelijke clip erbij.
11 Station to Station
12 Where Are We Now?
13 "Heroes"
14 Starman
15 Fame
16 Quicksand
17 Rock 'N Roll Suicide
18 I Can't Give Everything Away
19 Changes
20 Aladdin Sane (1913-1938-197?)
Ik miste o.a.:
I'm Afraid of Americans
The Heart's Filthy Lessons
The Width of a Circle
0
geplaatst: 21 januari 2016, 14:50 uur
Rudi S schreef:
Klopt ik geef voor de plaats 1 t/m 10 in de 10 en 20 liedjes lijstjes punten van 20-11.
(quote)
Ah, ik dacht voor een top 10 20 t/m 11 punten en voor een top 20 20 t/m 1 punten. Zo gaat het bij de MuMe-ladder volgens mij ook al tijden en dat gaat prima.
0
Telamon
geplaatst: 21 januari 2016, 14:53 uur
herman schreef:
Ah, ik dacht voor een top 10 20 t/m 11 punten en voor een top 20 20 t/m 1 punten. Zo gaat het bij de MuMe-ladder volgens mij ook al tijden en dat gaat prima.
(quote)
dit wilden we horen. En is het meest fair. (dit gaf je dus in eerste instantie niet zo aan)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.