menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
avatar van Tony
Het (The Grand Wazoo dus...) is zoooo'n geweldig nummer, een van de allerbeste instrumentale van Zappa, dat moest wel hoog in deze top 10 komen. Gerechtigheid, ook voor alle andere meesterlijke instrumentale die deze finale niet gehaald hebben.

avatar van Teunnis
3. Black Napkins (50 punten, hoogste positie: 1 van saxotoon)




Frank Zappa was niet alleen een geweldige componist, hij kon ook nog eens als de beste gitaar spelen. Dat is zeker te horen op Black Napkins - misschien wel Zappa's beste op dat vlak.

Frank Zappa schreef:
This is... this is an instrumental song, it's a tender, slow, moving ballad sort of song that cares with it the implied message that the complete woman must also have an asshole...

avatar van Teunnis
2. Watermelon in Easter Hay * (53 punten, hoogste positie: 1 van Renoir en Zephyr)




Opnieuw een nummer dat voornamelijk draait om de gitaarkunsten van De Snor. Watermelon in Easter Hay is met deze tweede plaats ook het hoogst genoteerde nummer dat niet in de startlijst staat. Het was dan ook - samen met Let's Make the Water Turn Black - mijn allerlaatste afvaller voor de startlijst.

Frank Zappa schreef:
The REAL title of this song is 'Playing A Guitar Solo With This Band Is Like Trying To Grow A Watermelon In Easter Hay'.

avatar van Rudi S
Net op tijd , oh nu komt natuurlijk dat nummer met het gebrabbel van George Duke en honderduizendtachtigmiljoen gitaarsolo's

avatar van zaaf


Did a vehicle fly along the mountains and find a place to park itsehehelf?

Teunnis waar komen die citaten van zappa zelve vandaan?

Edit - found it. wakapedia

avatar van Tony
Waarschijnlijk het enige Zappa nummer waar we ons met z'n allen wel min of meer in kunnen confirmeren dat het de 1e plaats in deze game haalt. Van mijn favoriete Zappa album, net als 2 andere nummers in deze top 10. Had niet verwacht dat OSFA zo dominant zou worden, maar terecht vind ik het uiteraard wel...

avatar van Teunnis
1. Inca Roads (72 punten, hoogste positie: 1 van Justus18, Tony, woordenaar en zaaf)




Inca Roads stak er in de finale met kop en schouder bovenuit. Met bijna 20 punten meer dan de nummer 2 vernederd Inca Roads de concurrentie. Inca Roads belichaamt in mijn ogen de hele Zappa-sound. Er zijn rare geluidjes, rare stemmetjes, een enorm scala aan tempowisselingen (Wikipedia: "Inca Roads" uses such time signatures as: 2/4, 3/4, 4/4, 5/4, 6/4, 3/8, 7/8, 3/16, 5/16, 7/16, 11/16, and possibly others.), rijke instrumentatie en een gitaarsolo. Naar het schijnt is dit ook het nummer waarin Zappa xenochronie "uitvindt".

Inca Roads werd overigens in de 2e ronde (eliminatieronde) niet genoemd, dus dat bevestigt mijn vermoeden dat geen enkele Zappa-fan problemen zal hebben met Inca Roads als winnaar.

avatar van Rudi S
Top, top Teunis, bedankt hoor

avatar van Tony
Frank Zappa, never to be forgotten, or rather....

remembered?

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
THE JESUS and MARY CHAIN greatest hits

http://fakewalls.com/storage/Jesus%20and%20Mary%20Chain%20Just%20Like%20Honey.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1331747488808

1ste RONDE nominatie-ronde

Deze 20 waren ook de 20 die overbleven bij The Jesus and Mary Chain k.o. van vorig jaar.
Welke komen 10 moeten hier volgens jouw nog bij?

April Skies
Between Planets
Blues From A Gun
Coast to Coast
Cut Dead
Darklands
Down on Me
Fall
Happy When it Rains
Head On
Her Way of Praying
Hole
In A Hole
Just Like Honey
My Little Underground
Never Understand
Reverence
Something's Wrong
Taste of Cindy
Teenage Lust


Deadline 1ste ronde is maandagavond om 20.00u.

avatar van Rudi S
Ach we gaan gewoon door, weer een mooie.
Sterke startlijst, (te)veel van de eerste 3 albums, maar nog genoeg moois over.

Cherry Came Too 
God Help Me
Here Comes Alice
Mo Tucker
Nine Million Rainy Days
Rollercoaster
Some Candy Talking
Sometimes Always  (duet)
Sowing Seeds
UV Ray

avatar van Justus18
Hartelijk dank Teunnis. Ik vind de noteringen van 2 en 3 verrassend hoog.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Degenerate
Mo Tucker
Rollercoaster
Some Candy Talking
Sometimes Always feat. Hope Sandoval
Sowing Seeds
The Hardest Walk
The Living End
Upside Down
You Trip Me Up

avatar van ArthurDZ
About You
Cherry Came Too
Here Comes Alice
Her Way Of Praying
Sometimes Always
Sowing Seeds
Take It
The Hardest Walk
UV Ray
You Trip Me Up

Aquila
Nog even over Zappa: The Torture Never Stops (en het hele Zoot Allures album) heb ik wel herontdekt in mijn eigen platenkast. Joe's Garage heeft die kast nooit gehaald, vanwege te lage kwaliteit / niet besteed aan mijn orenmaar ik ga mijzelf een tweede kans gunnen.

Teunnis bedankt. Ik heb een weekje rust, maar gelukkig is er nog de KO.

avatar van Stalin
Justus18 schreef:
Hartelijk dank Teunnis. Ik vind de noteringen van 2 en 3 verrassend hoog.


Black Napkins is gewoon ogen dicht en genieten maar...



avatar van Justus18
Stalin schreef:
Black Napkins is gewoon ogen dicht en genieten maar...

Dat is zeker genieten! Ik merkte alleen maar op dat ik het een verrassend hoge notering vond. Hoewel het nummer veel te kort duurt, vind ik Pink Napkins een fractie sterker. Vandaar dat ik die heb opgenomen in de KO en niet Black Napkins.

avatar van dix
dix
Die startlijst kan beter ... Het heet hier "Greatest Hits" toch ? Nou, deze singles ontbreken heus:

Upside Down
Cracking Up
You Trip Me Up
Sidewalking
Rollercoaster
Far Gone & Out
Almost Gold
Snakedriver

nog meer singles:
Sometimes Always
Come On
Some Candy Talking
I Love Rock & Roll
I Hate Rock & Roll


En zélf zou ik heel graag The Hardest Walk en Here Comes Alice nog genomineerd willen zien.

avatar van herman
Geen Cracking Up Die ga ik zeker nomineren.

edit: staan er uberhaupt wel nummers van hun laatste drie albums tussen? Nu is het net alsof ze na de jaren '80 geen muziek meer hebben gemaakt.

avatar van aERodynamIC
Ik ken alleen de albums uit de jaren '80.... ik haak later wel aan.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
herman schreef:


edit: staan er uberhaupt wel nummers van hun laatste drie albums tussen? Nu is het net alsof ze na de jaren '80 geen muziek meer hebben gemaakt.


Idd weinig deze 3

The Jesus and Mary Chain - Honey's Dead

Reverence
Teenage Lust

The Jesus and Mary Chain - Stoned & Dethroned

Hole

maar kijk naar het aantal stemmen van de albums, en zoals gezegt bij de k.o. waren dit de 20 populairste nummers. Ik hoop ook dat deze greatest hits anders wordt. Vooral persoonlijke favoriet The Hardest Walk.

avatar van herman
Die zijn inderdaad het populairste, ook dankzij mij want ik heb alleen op de eerste drie gestemd. Ik ga eens kijken of ik het latere werk ook wat meer aandacht kan geven (ken wel alle singles).

avatar van Poeha
herman en dix...er staat duidelijk door Frank beschreven hoe hij aan de startlijst is gekomen. Vandaar dat er mogelijk bepaalde nummers, die wel verwacht werden, er nu niet bij staan.

Edit: Ah, Frank heeft het zelf ook verklaard

avatar van dix
dix
Poeha schreef:
herman en dix...er staat duidelijk door Frank beschreven hoe hij aan de startlijst is gekomen.

Dat had ik wel gelezen hoor, maar dat neemt niet weg dat er veel hits missen.

avatar van Poeha
Kan ook niet anders met zo'n geweldige band (heb ik pas vorig jaar leren ontdekken door Frank).

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Poeha schreef:
Kan ook niet anders met zo'n geweldige band (heb ik pas vorig jaar leren ontdekken door Frank).


Heb je nog nummers die je mist?

avatar van Poeha
Dan moet ik eerst meer albums van de band kennen. Misschien dat ik er nog een lijstje kan uitpersen. Vanavond nog even wat nummers doornemen.

avatar van herman
Cracking Up (nog niet genoemd, onbegrijpelijk... fan-tas-tisch nummer, zo niet hun allerbeste)
Here Comes Alice
The Living End
The Hardest Walk
Take It
Half Way To Crazy
Gimme Hell
Far Gone And Out
Snakedriver
Some Candy Talking

avatar van herman
Poeha schreef:
herman en dix...er staat duidelijk door Frank beschreven hoe hij aan de startlijst is gekomen. Vandaar dat er mogelijk bepaalde nummers, die wel verwacht werden, er nu niet bij staan.

Edit: Ah, Frank heeft het zelf ook verklaard

Klopt, maar de helft van hun (UK top 40) hits staan niet in de startlijst. Wel apart voor een spel dat eigenlijk om hits draait. Maar goed, genoeg gezeurd (sorry Frank, ik ben allang blij dat deze artiest in de aandacht staat en jij er werk in steekt ), ik hoop dat mijn mogelijke nummer 1 het gaat halen en ga de latere platen deze week nog eens draaien.

avatar van Rudi S
dazzler schreef:
GREATEST HITS !

Een spel in drie rondes waarbij naar de ultieme top 10 van een artiest wordt gezocht.


Dit is een deel van de eerste post in dit topic.
Het blijft toch eigenlijk een soort van "best of....
Nogmaals ik vind dan de startlijst heel sterk, waar ik wel de kantekening heb gemaakt dat er (te)weinig terug te vinden is van de laatste albums.
Tja, ik vind de eerste 3 albums ook het mooist.
En cracking up scoort ook bij het aanvinken op de albumpagina slecht.
Overigens wel een prima nummer, vind ik en herman en dix

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.