Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2014, 08:34 uur
Zet je ze ook nog even op volgorde? Of is je top 10 toevalligerwijs zo goed als alfabetisch?
0
geplaatst: 20 november 2014, 08:40 uur
Van boven naar beneden de volgorde van nummer 1 naar nummer 9.
1. Blindness
2. Container Drivers
3. Dr Bucks Letter
4. Living Too Late
5. Garden (eigen inbreng)
6.C.R.E.E.P.
7. Lay of the Land
8. Totally Wired
9. Psykick Dance Hall
10. Mr Pharmacist
1. Blindness
2. Container Drivers
3. Dr Bucks Letter
4. Living Too Late
5. Garden (eigen inbreng)
6.C.R.E.E.P.
7. Lay of the Land
8. Totally Wired
9. Psykick Dance Hall
10. Mr Pharmacist
0
geplaatst: 20 november 2014, 08:52 uur
1. Container Drivers *
2. Psykick Dance Hall *
3.The Classical
4. I Am Damo Suzuki *
5. How I Wrote 'Elastic Man'
6. Blindness *
7. C.R.E.E.P.
8. Dr Bucks Letter *
9. Lay Of The Land *
10. Smile *
Die `rockabilly ` track van de Fall zijn toch wel onweerstaanbaar.
2. Psykick Dance Hall *
3.The Classical
4. I Am Damo Suzuki *
5. How I Wrote 'Elastic Man'
6. Blindness *
7. C.R.E.E.P.
8. Dr Bucks Letter *
9. Lay Of The Land *
10. Smile *
Die `rockabilly ` track van de Fall zijn toch wel onweerstaanbaar.

0
geplaatst: 20 november 2014, 08:56 uur
Hex Enduction Hour wordt gemist, maar toch nomineer ik geen nummer van die plaat, omdat ze me buiten het verband van Hex een stukje minder bevallen. Ik breng het nummer waarvan ik het sneuvelen wel erg sneu vond terug: High Tension Line
1. New Big Prinz
Rockin' records... monotoon, drammend en toch ontzettend catchy. The Fall in een notendop. Door mij geliefde bands als Girls Against Boys heben hun hele repertoire op dit ene nummer gebouwd. En in de tekst komt de Hip Priest, en daarmee Hex, ook nog even terug. He is not appreciated-uh.
2. High Tension Line
Uitstekende single uit 1990, die ook te vinden is op de bonustracks van Shift-Work. Beerje underrated als je het mij vraagt. Lekker achteloos en catchy.
3. Blindness *
The Fall wordt altijd al aangedreven door de basgitaar, en in 2005 kwam men met de meest brute riff op de proppen. Schoolvoorbeeld van simpel maar doeltreffend en ja, zoiets kan je makkelijk rekken tot 7 minuten.
4. I Am Damo Suzuki *
Mark E. houdt van Kraut en dat zullen we weten. Prachtige teksten, een holenman-ritme en geïmiteerde frasering van Damo.
What have you got in that paper bag?
Is it a dose of Vitamin C?
Ain't got no time for Western medicine
I am Damo Suzuki
5. Dr Bucks Letter *
Regelmatig werd een flinke dosis electronica in de muziek geïnjecteerd. Dr. Buck's Letter is een gruizig triphopnummer, dat meer aansluit bij de dingen die Mark E met D.O.S.E. en Von Südenfeld doet. Fijne plaat ook, die Unutterable.
6. Cruiser's Creek
Mark E. had een blonde vrouw nodig om indie's darling te zijn (onbegrijpelijk), en heel even waren ze heel erg hip en glamoureus. De muziek en de looks waren tijdelijk ook maar wat gladder, check de videoclip van prima single Cruiser's Creek maar.
7. Free Range
Code: Selfish is de meest electronische plaat en single Free Range is hier een fijn exponent van.
By 2001, also Sprach Zarathustra
It pays to talk to no one
8. L.A.
This Nation's Saving Grace zal altijd wel hun bekendste plaat blijven. L.A. is een intrigerend nummer van die plaat. Een (bijna) instrumentaaltje, en er zit iets super-verslavends in dit nummer dat zorgt dat het eeuwig blijft boeien.
9. Green Eyed Loco Man
The Real New Fall LP (Formerly Country On the Click) is een prima plaat, en dit openingsnummer bijt behoorlijk, ook al is de sleet op Mark's stem hoorbaar. En die plaat is al weer meer dan 10 jaar oud...
10. Totally Wired
Stuiterdestuiter, één van de kenmerkendste Fall-singles met kek vraag- en antwoordkoortje en opzwepende basriff.
Ja, ik hou van dit bandje
1. New Big Prinz
Rockin' records... monotoon, drammend en toch ontzettend catchy. The Fall in een notendop. Door mij geliefde bands als Girls Against Boys heben hun hele repertoire op dit ene nummer gebouwd. En in de tekst komt de Hip Priest, en daarmee Hex, ook nog even terug. He is not appreciated-uh.
2. High Tension Line
Uitstekende single uit 1990, die ook te vinden is op de bonustracks van Shift-Work. Beerje underrated als je het mij vraagt. Lekker achteloos en catchy.
3. Blindness *
The Fall wordt altijd al aangedreven door de basgitaar, en in 2005 kwam men met de meest brute riff op de proppen. Schoolvoorbeeld van simpel maar doeltreffend en ja, zoiets kan je makkelijk rekken tot 7 minuten.
4. I Am Damo Suzuki *
Mark E. houdt van Kraut en dat zullen we weten. Prachtige teksten, een holenman-ritme en geïmiteerde frasering van Damo.
What have you got in that paper bag?
Is it a dose of Vitamin C?
Ain't got no time for Western medicine
I am Damo Suzuki
5. Dr Bucks Letter *
Regelmatig werd een flinke dosis electronica in de muziek geïnjecteerd. Dr. Buck's Letter is een gruizig triphopnummer, dat meer aansluit bij de dingen die Mark E met D.O.S.E. en Von Südenfeld doet. Fijne plaat ook, die Unutterable.
6. Cruiser's Creek
Mark E. had een blonde vrouw nodig om indie's darling te zijn (onbegrijpelijk), en heel even waren ze heel erg hip en glamoureus. De muziek en de looks waren tijdelijk ook maar wat gladder, check de videoclip van prima single Cruiser's Creek maar.
7. Free Range
Code: Selfish is de meest electronische plaat en single Free Range is hier een fijn exponent van.
By 2001, also Sprach Zarathustra
It pays to talk to no one
8. L.A.
This Nation's Saving Grace zal altijd wel hun bekendste plaat blijven. L.A. is een intrigerend nummer van die plaat. Een (bijna) instrumentaaltje, en er zit iets super-verslavends in dit nummer dat zorgt dat het eeuwig blijft boeien.
9. Green Eyed Loco Man
The Real New Fall LP (Formerly Country On the Click) is een prima plaat, en dit openingsnummer bijt behoorlijk, ook al is de sleet op Mark's stem hoorbaar. En die plaat is al weer meer dan 10 jaar oud...
10. Totally Wired
Stuiterdestuiter, één van de kenmerkendste Fall-singles met kek vraag- en antwoordkoortje en opzwepende basriff.
Ja, ik hou van dit bandje

0
geplaatst: 20 november 2014, 09:04 uur
0
geplaatst: 20 november 2014, 09:34 uur
1. Psykick Dancehall
2. Garden
3. Blindness
4. L.A.
5. Hit the North
6. C.R.E.E.P.
7. Lay of the Land
8. Smile
9. How I Wrote 'Elastic Man'
10. Green Eyed Loco Man
2. Garden
3. Blindness
4. L.A.
5. Hit the North
6. C.R.E.E.P.
7. Lay of the Land
8. Smile
9. How I Wrote 'Elastic Man'
10. Green Eyed Loco Man
0
geplaatst: 20 november 2014, 10:04 uur
Even de regelementen voor deze Fall-fnale lezen? Je mag er één toevoegen die niet in de eindlijst staat. Met een repetoire van zo'n 3 a 400 nummers moet je wat ...
Overigens telde ik 9 eliminatielijstjes. Zowaaar lijkt het mogelijk om in de finale aan 12 deelnemers te komen

0
geplaatst: 20 november 2014, 10:10 uur
1. Garden
2. Smile *
3. Container Drivers *
4. I Am Damo Suzuki *
5. Mr Pharmacist
6. Blindness *
7. Psykick Dance Hall *
8. C.R.E.E.P.
9. Dr Bucks Letter *
10. Victoria
2. Smile *
3. Container Drivers *
4. I Am Damo Suzuki *
5. Mr Pharmacist
6. Blindness *
7. Psykick Dance Hall *
8. C.R.E.E.P.
9. Dr Bucks Letter *
10. Victoria
0
geplaatst: 20 november 2014, 10:56 uur
Ik weer ook niet hoe ik 2 keer Elasic man heb geschreven heb

0
geplaatst: 20 november 2014, 14:35 uur
1. L.A. *
2. Hit The North
3. Barmy
4. I Am Damo Suzuki *
5. C.R.E.E.P.
6. Cruiser's Creek
7. Hey! Luciani
8. Totally Wired
9. Spoilt Victorian Child
10. How I Wrote 'Elastic Man'
2. Hit The North
3. Barmy
4. I Am Damo Suzuki *
5. C.R.E.E.P.
6. Cruiser's Creek
7. Hey! Luciani
8. Totally Wired
9. Spoilt Victorian Child
10. How I Wrote 'Elastic Man'
0
geplaatst: 20 november 2014, 22:17 uur
1 I am Damo Suzuki
Je can ook fallen Damo style
2 Psykick Dance Hall
Heerlijke dansvloer klassieker
3 C.R.E.E.P.
Al die gezelligheid in dit lied en dan het immer vrolijke stemgeluid van Mark E. erbij.
4 Smile
Er fallt best wat te lachen. Heerlijke meeschreeuw plaat.
5 Mr Pharmacist
Nog een dansvloer klassieker hoewel het verstandig is om eerst even langs de pharmacist te gaan zodat je energieke pillen krijgt om dit nummer uit te kunnen dansen, want die versnelling hoger dat trekken de beentjes niet altijd meer.
6 Blindness
dudududududududu wat een stuwend ritme dat hakt er meteen positief in.
7 Spoilt Victorian Child
8 Von Südenfed - Flooded
Favorietje om voor mezelf te draaien voordat ik op feestjes draai.
9 Cruiser's Creek
10 Victoria
Je can ook fallen Damo style
2 Psykick Dance Hall
Heerlijke dansvloer klassieker
3 C.R.E.E.P.
Al die gezelligheid in dit lied en dan het immer vrolijke stemgeluid van Mark E. erbij.
4 Smile
Er fallt best wat te lachen. Heerlijke meeschreeuw plaat.
5 Mr Pharmacist
Nog een dansvloer klassieker hoewel het verstandig is om eerst even langs de pharmacist te gaan zodat je energieke pillen krijgt om dit nummer uit te kunnen dansen, want die versnelling hoger dat trekken de beentjes niet altijd meer.
6 Blindness
dudududududududu wat een stuwend ritme dat hakt er meteen positief in.
7 Spoilt Victorian Child
8 Von Südenfed - Flooded
Favorietje om voor mezelf te draaien voordat ik op feestjes draai.
9 Cruiser's Creek
10 Victoria
0
geplaatst: 20 november 2014, 23:22 uur
1. Free Range
2. Totally Wired
3. I Am Damo Suzuki
4. Blindness
5. Exploding Chimney
6. Spoilt Victorian Child
7. Cruiser's Creek
8. Mr Pharmacist
9. C.R.E.E.P.
10. L.A.
Pft, valt me toch een beetje tegen hoe weinig ik eigenlijk van The Fall ken. 'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond in plaats van de nieuwste scheten op emo- en indiepopgebied, zag ik geregeld een videoclip langskomen van een paar kerels bovenop een jeep, en de zanger, wat sloeg die toch een prachttaal uit. Om de een of andere reden werd bij deze videoclip niet de naam van de artiest, noch het nummer genoemd en duurde het een hele tijd voordat ik er eindelijk achterkwam welke band het was.
Eigen inbreng is 'Exploding Chimney', van hun 2008-album Imperial Wax Solvent. Altijd een toffe plaat gevonden, en wat een heerlijke track weer. Precies The Fall, maar dan met een onverwachte twist. Afijn, jullie weten wat John Peel zei.
2. Totally Wired
3. I Am Damo Suzuki
4. Blindness
5. Exploding Chimney
6. Spoilt Victorian Child
7. Cruiser's Creek
8. Mr Pharmacist
9. C.R.E.E.P.
10. L.A.
Pft, valt me toch een beetje tegen hoe weinig ik eigenlijk van The Fall ken. 'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond in plaats van de nieuwste scheten op emo- en indiepopgebied, zag ik geregeld een videoclip langskomen van een paar kerels bovenop een jeep, en de zanger, wat sloeg die toch een prachttaal uit. Om de een of andere reden werd bij deze videoclip niet de naam van de artiest, noch het nummer genoemd en duurde het een hele tijd voordat ik er eindelijk achterkwam welke band het was.
Eigen inbreng is 'Exploding Chimney', van hun 2008-album Imperial Wax Solvent. Altijd een toffe plaat gevonden, en wat een heerlijke track weer. Precies The Fall, maar dan met een onverwachte twist. Afijn, jullie weten wat John Peel zei.
0
geplaatst: 20 november 2014, 23:34 uur
Slowgaze schreef:
1'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond...
1'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond...
Ugh, jeugdsentiment. Als een nummer daarop moet steunen kan het onmogelijk het beste Fall-nummer zijn

0
geplaatst: 20 november 2014, 23:36 uur
IK BEN AL WEL 23 JAAR OUD HOOR GUN MIJ MIJN JEUGDSENTIMENT TOCH TOON
0
geplaatst: 21 november 2014, 00:10 uur
1. Smile
Oude liefde roest niet, zoiets. Toch het beste nummer van de beste plaat van de beste band die ik ken. Maar daarentegen niet volledig representatief. Dit is écht wel onontkoombaar hoor, maar The Fall is veel leuker dan deze manische exercitie doet vermoeden.
2. Free Range
Véél leuker zelfs. Free Range is wat mij betreft on par met een hele serie uiterst dansbare nummers waarvan naast Lost in Music ook City Dweller, The Mixer en A Past Gone Mad zeker even genoemd moeten worden. "It Was Me Who Flooded The Club", en dat was dus geen bluf.
3. New Big Prinz
The Fall kan intro's maken die je volledig een nummer inzuigen. Dit is er één, The Birmingham School of Business School is er ook zo een. Binnen twintig seconden een goed humeur, da's toch sterk.
4. The Classical
Van Manchester naar Detroit, het had zo maar gekund en was eigenlijk best passend geweest. Maar zonder die verplichte negers kom je er niet, Mark.
5. Lay Of The Land
Drammerig, dansbaar, intimiderend, luchtig. En het gaat allemaal op.
6. Blindness
De grootste meefaller in hun carriere thus far. Een onverwachte oprisping van briljantheid in een serie van platen die nooit slecht als in echt slecht waren.
7. Dr Buck's Letter.
Aan ongein op Fall-platen geen gebrek, en bij WMC Blob59, Papal Visit of Bonkers in Phoenix moet heus een pilletje. Maar Dr Buck ontsteigt juist de ongein en groeit door tot een soort White Trash Blues.
8. Green Eyed Loco Man
Tussen die paar honderd nummers staan wel degelijk ook een paar 'songs'.
9. Cruisers Creek
Altijd het gevoel gehad dat dít hun beste claim op eeuwige roem was. Ik denk dat een kledingadviseur het verschil had kunnen maken. Godzijdank is het er niet van gekomen.
10. Lost In Music.
Mark aan de knoppen. Het is bepaald geen Daniel Lanois, maar een onmiskenbaar handelsmerk heeft ie inmiddels wel. Check ook Paitwork voor meer subliem producerswerk.
Oude liefde roest niet, zoiets. Toch het beste nummer van de beste plaat van de beste band die ik ken. Maar daarentegen niet volledig representatief. Dit is écht wel onontkoombaar hoor, maar The Fall is veel leuker dan deze manische exercitie doet vermoeden.
2. Free Range
Véél leuker zelfs. Free Range is wat mij betreft on par met een hele serie uiterst dansbare nummers waarvan naast Lost in Music ook City Dweller, The Mixer en A Past Gone Mad zeker even genoemd moeten worden. "It Was Me Who Flooded The Club", en dat was dus geen bluf.
3. New Big Prinz
The Fall kan intro's maken die je volledig een nummer inzuigen. Dit is er één, The Birmingham School of Business School is er ook zo een. Binnen twintig seconden een goed humeur, da's toch sterk.
4. The Classical
Van Manchester naar Detroit, het had zo maar gekund en was eigenlijk best passend geweest. Maar zonder die verplichte negers kom je er niet, Mark.
5. Lay Of The Land
Drammerig, dansbaar, intimiderend, luchtig. En het gaat allemaal op.
6. Blindness
De grootste meefaller in hun carriere thus far. Een onverwachte oprisping van briljantheid in een serie van platen die nooit slecht als in echt slecht waren.
7. Dr Buck's Letter.
Aan ongein op Fall-platen geen gebrek, en bij WMC Blob59, Papal Visit of Bonkers in Phoenix moet heus een pilletje. Maar Dr Buck ontsteigt juist de ongein en groeit door tot een soort White Trash Blues.
8. Green Eyed Loco Man
Tussen die paar honderd nummers staan wel degelijk ook een paar 'songs'.
9. Cruisers Creek
Altijd het gevoel gehad dat dít hun beste claim op eeuwige roem was. Ik denk dat een kledingadviseur het verschil had kunnen maken. Godzijdank is het er niet van gekomen.
10. Lost In Music.
Mark aan de knoppen. Het is bepaald geen Daniel Lanois, maar een onmiskenbaar handelsmerk heeft ie inmiddels wel. Check ook Paitwork voor meer subliem producerswerk.
0
Telamon
geplaatst: 21 november 2014, 11:42 uur
1 Mr Pharmacist
2 Blindness
3 C.R.E.E.P.
4 Lost In Music
5 Smile
6 Totally Wired
7 Free Range
8 I Am Damo Suzuki
9 New Big Prinz
10 Cruiser's Creek
2 Blindness
3 C.R.E.E.P.
4 Lost In Music
5 Smile
6 Totally Wired
7 Free Range
8 I Am Damo Suzuki
9 New Big Prinz
10 Cruiser's Creek
0
geplaatst: 21 november 2014, 14:19 uur
De stand na een elftal deelnemers:
1 ... (62)
2 ... (49)
3 ... (44)
Podium staat haast wel vast, wellicht dat de volgorde nog kan wijzigen. Alle nummers hebben inmiddels punten. Nog één user en we geraken aan de 12, dat is meer dan ik op had durven hopen
1 ... (62)
2 ... (49)
3 ... (44)
Podium staat haast wel vast, wellicht dat de volgorde nog kan wijzigen. Alle nummers hebben inmiddels punten. Nog één user en we geraken aan de 12, dat is meer dan ik op had durven hopen

0
geplaatst: 21 november 2014, 15:04 uur
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:02 uur
Een finale met 11 deelnemers, in ieder geval evenaar ik daarmee mijn eerder geplaatste persoonlijk record.
Bubbling under:
Barmy ** / Exploding Chimney** / Flooded * / Green Eyed Loco Man / High Tension Line** / How I Wrote Elastic Man / Living Too Late / Victoria
Allemaal minder dan 10 punten ... Dus te weinig stemmen vergaart om bij de laatste twintig te geraken, maar stuk voor stuk het benoemen waard.
Bubbling under:
Barmy ** / Exploding Chimney** / Flooded * / Green Eyed Loco Man / High Tension Line** / How I Wrote Elastic Man / Living Too Late / Victoria
Allemaal minder dan 10 punten ... Dus te weinig stemmen vergaart om bij de laatste twintig te geraken, maar stuk voor stuk het benoemen waard.
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:24 uur
11. New Big Prinz 26 (4) en de nummer één van fanboy itchy
12. Garden ** 25 (3) en de nummer één van Masimo
13. Dr Buck's Letter * 23 (5)
14. L.A. * 21 (4) en de nummer één van johan de witt
15. Hit The North 19 (3)
16. Lay Of The Land * 16 (4)
17. The Classical ** 15 (2)
18. Lost In Music 13 (3)
19. Hey! Luciani 13 (2)
20. Spoilt Victorian Child * 11 (3)
12. Garden ** 25 (3) en de nummer één van Masimo
13. Dr Buck's Letter * 23 (5)
14. L.A. * 21 (4) en de nummer één van johan de witt
15. Hit The North 19 (3)
16. Lay Of The Land * 16 (4)
17. The Classical ** 15 (2)
18. Lost In Music 13 (3)
19. Hey! Luciani 13 (2)
20. Spoilt Victorian Child * 11 (3)
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:28 uur
10. Container Drivers * 27 (3)
Oer-Fall.
Dankzij drie podiumplaatsen en verder niets, toch in de top 10. De nummer één van oer-fan Rudi S.
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:34 uur
9. Free Range 27 (4)
Beste dance plaat van een rockband éver. Een terechte nummer één positie in de lijst van Slowgaze
Slowgaze schreef:
'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond in plaats van de nieuwste scheten op emo- en indiepopgebied, zag ik geregeld een videoclip langskomen van een paar kerels bovenop een jeep, en de zanger, wat sloeg die toch een prachttaal uit.
'Free Range' hoort er sowieso in, want dat was mijn kennismaking met The Fall. Toen ik een jaar of vijftien, zestien was, MTV Rocks nog gewoon MTV2 heette en goede muziek uitzond in plaats van de nieuwste scheten op emo- en indiepopgebied, zag ik geregeld een videoclip langskomen van een paar kerels bovenop een jeep, en de zanger, wat sloeg die toch een prachttaal uit.
itchy schreef:
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:39 uur
8. Cruiser's Creek 27 (7)
Veel noteringen maar slechts bij één user net aan op het podium.
dix schreef:
itchy schreef:
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:42 uur
7. Totally Wired 28 (6)
Vintage Fall doet het verrassend goed in de top 10. Dertig jaar oud en één podiumplek.
itchy schreef:
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:45 uur
Is daar nog iemand? Iedereen naar de kroeg ?
6. Psykick Dance Hall * 34 (5)
Drie podiumplekken, Toon1's nummer één. De tweede nominatie in een top 10 die voor de helft bestaat uit nominaties. Maar wat wil je met zo'n immense discografie.
0
geplaatst: 21 november 2014, 21:49 uur
5. Smile * 36 (6)
Twee podiumplekken, door mij bovenaan gezet. Ook nummer 1 in de Fall K.O. zo'n twee jaar geleden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.