MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Dat weet ik wel, maar dan is 3x weggestemd nog niet zo veel

Rudi S schreef:
(quote)

Klopt, maar er gaan er 10 uit.

Nee, er gaan er maar 10 in, in een topTIEN. Dit is puzzelen om het puzzelen

Waarschijnlijk wordt het dit keer een puzzeltje van 15 ...

Rudi S schreef:
Leave
Die gaat dus echt weg, hij is al te vaak genoemd.
zijn wij hier nu een stel wilde barbaren geworden

Zijn er mensen die Leave wegstemmen?
Moet niet gekker worden, maar ben het alweer met Rudi S eens. Dat moet onmiddellijk stoppen. Is bij mij in ieder geval top 3-materiaal.

Maar verder is natuurlijk iedereen vrij om te stemmen waar hij op wil

Mooi gesproken, ik geloof weer een beetje in de mensheid.

Hoppa..

All The Way To Reno (You're Gonna Be A Star)*
Begin the Begin
Disturbance at the Heron House
Leaving New York
Low
Shiny Happy People
Supernatural Superserious
The Sidewinder Sleeps Tonite
Überlin
Welcome to the Occupation

Cuyahoga*
Daysleeper
Shiny Happy People
Finest Worksong*
Low*
Everybody Hurts
Begin the Begin*
Stand*
Swan Swan H*

Rudi S schreef:
Leave

Ik zie een aantal user die een cursus: hoe word ik weer een mens met gevoel? moeten volgen.
Ik heb het over diegenen die Everybody Hurts wegstemmen. Leuk he? Een commercieel succesje maar ook een wonderschoon nummer en een (letterlijk en figuurlijk) beeldbepalende track van R.E.M. uit de finalelijst knallen?

Telamon
At My Most Beautiful*
Country Feedback*
Daysleeper
Leave*
Leaving New York
The Great Beyond
The Sidewinder Sleeps Tonite*
Überlin

west schreef:
Een commercieel succesje maar ook een wonderschoon nummer en een (letterlijk en figuurlijk) beeldbepalende track van R.E.M. uit de finalelijst knallen?

In welke vorm zowel letterlijk als mede figuurlijk een beeldbepalende track? In de zin van deze track staat synoniem voor het werk van de band? Dat zou nogal een aparte redenatie zijn maar wellicht bedoel je dat helemaal niet.

Zoals je kunt opzoeken heb ik Automatic op een 5 staan, dus topalbum! Elk topalbum heeft zijn minste liedje en dat is in mijn oren Everybody Hurts. Ben ik dan gelijk een mens zonder gevoel die benaderd moet worden met een boos rood hoofd met de mondhoeken ver naar beneden? Mijn favoriete tracks van dat album zijn Night Swimming en vooral Find the River. Die laatste bezorgt mij overal kippenvel en huilen zal ik er niet om doen maar bepaalde emoties gieren door mijn lichaam. Blijkbaar toch ook een soort van gevoel vrees ik. Wellicht een ander gevoel dan jij liever ziet maar dat is dan maar niet anders.

Ik stel voor dat we Everybody Hurts alvast een vrijgeleide geven naar de finale.
Zo'n spelletje is leuk en zo, maar het lijkt me toch een groter goed dat mensen hier hun gevoel weer terugkrijgen

vigil, na deze sterke en indrukwekkende reactie op mijn verwijt, hoef jij zeker niet op de cursus: hoe word ik weer een mens met gevoel? Vergeet bij mijn eerste bericht vooral dit niet:

Overigens is Everybody Hurts zeker een beeldbepalende track. De videoclip waar mensen vastlopen op de snelweg en uiteindelijk hun auto achterlaten en naar huis lopen, is gebaseerd op ware gebeurtenissen. Daar zitten wat beelden van in de clip, vanuit de helicopter, je hoort de vrouwelijke reporter gillen. Eén van de beroemdste videoclips die er is en die kwam toch echt van R.E.M. Juist daardoor zijn ze nog wat bekender geworden.
Beeldbepalend ook in de schoonheid van het lied, maar dat is inderdaad smaak. Toch ken ik heel veel mensen die dit een erg fraai nummer vinden. Ook bij live concerten is het toch een hoogtepunt.

johan de witt schreef:
Ik stel voor dat we Everybody Hurts alvast een vrijgeleide geven naar de finale.
Zo'n spelletje is leuk en zo, maar het lijkt me toch een groter goed dat mensen hier hun gevoel weer terugkrijgen

Dat gaat lekker zo! Ook Johan hoeft niet op cursus!

Ah, beeldbepalend slaat letterlijk op de clip, nee daarin heb je gelijk. Al heeft R.E.M. in die jaren wel meer mooie/veelbesproken clips. Met als bekendste hun grote nummer 1 hit, die ik overigens niet genomineerd heb dus ik kies zeker niet tegen de REM commercie mocht je dat denken.

Rudi S schreef:
Leave

Sorry Rudi, het is die verdraaide sirene.

vigil schreef:
Ah, beeldbepalend slaat letterlijk op de clip, nee daarin heb je gelijk. Al heeft R.E.M. in die jaren wel meer mooie/veelbesproken clips. Met als bekendste hun grote nummer 1 hit, die ik overigens niet genomineerd heb dus ik kies zeker niet tegen de REM commercie mocht je dat denken.

Nee hoor, ik breng het af en toe wat plagend zwart-wit. Dat is alles.
Waarbij ik het overigens wel echt jammer vind van Everybody Hurts. Maar ja, niets aan te doen.

Leave moet blijven - heeft alleen z'n titel tegen!

Deze tien mogen er wel uit:

Everybody Hurts (genoeg van al die aanstekers)
Find the River*
Harborcoat*
Leaving New York
Low*
Shiny Happy People
Stand*
Überlin
What's the Frequency, Kenneth?

At My Most Beautiful*
Begin the Begin*
Cuyahoga*
Electrolite*
Everybody Hurts
Leaving New York
Low*
Shiny Happy People

dix
west schreef:

Een commercieel succesje maar ook een wonderschoon nummer en een (letterlijk en figuurlijk) beeldbepalende track van R.E.M.

Je weet waar Stipes zijn inspiratie vandaan haalde?

Over wonderschone nummers gesproken!

vigil schreef:
en vooral Find the River. Die laatste bezorgt mij overal kippenvel en huilen zal ik er niet om doen maar bepaalde emoties gieren door mijn lichaam.

Dat liedje is dan ook om te huilen zo mooi.
Deze zou (mocht hij deze verschrikkelijke ronde overleven) bij mij zomaar op 1 kunnen eindigen.

Even wat heiligschennis van mijn kant dan, speciaal voor Rudi S en vigil: toen ik als vroege tiener nog geen cd-speler had had ik Automatic op cassettebandje (opgenomen van m'n grote broer die al wel geld voor cd-speler/cd's had). Album duurt zo'n 48 minuten dus ik had hem op kant A van een 90-minuten bandje (die in de praktijk zo'n 47 minuten per kant waren). In de jaren dat ik dit album dus werkelijk grijs gedraaid heb heb ik het altijd moeten doen met een incomplete "Find the River", zelfs als ik hem nu op cd draai weet ik tot op de seconde precies waar hij er vroeger mee ophield, ongeveer een minuut voor het daadwerkelijke einde.

johannesA
Begin the Begin*
Cuyahoga*
Disturbance at the Heron House*
(Don’t Go Back to) Rockville*
Harborcoat
Losing My Religion
Radio Free Europe
Talk About The Passion*
Welcome to the Occupation*

GrafGantz ach jij bent echt niet de enig waar het mis ging in zijn jeugd en volgens mij is het nog best goed gekomen.
cassettebandjes, dat waren nog eens tijden.
In het LP tijdperk paste de meeste albums (enkele) wel op eenkant van een C90.

Renoir schreef:

Op het album komt na "Leave", "Departure"

Als jij luisteren naar R.E.M. op 13-jarige leeftijd (eigenlijk zelfs 12 jaar, toen luisterde ik al naar Out of Time) schaart onder "mis gaan" vraag ik me af waar je wel tevreden over zou zijn geweest .

GrafGantz misgaan= het laatste stukje missen van Find the river op het bandje.

dix
Renoir schreef:

Leave is prachtig, door de melodie en door de sirene. Mijn nummer 1.

Rudi S schreef:
GrafGantz misgaan= het laatste stukje missen van Find the river op het bandje.

Dat lag niet aan mij maar aan de verkeerde lengte van de cd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.