Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 28 maart 2015, 11:28 uur
aERodynamIC schreef:
Dat gaat wel heel erg moeilijk worden vrees ik, pffffffff
Jij geluk dat het weekend is en dat deze druilerige zaterdag uitermate geschikt is om eens diep in het materiaal van Otis te duiken Dat gaat wel heel erg moeilijk worden vrees ik, pffffffff
.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 11:37 uur
Demonstration
Everybody make's a mistake
Give away none of my love
I got the will
Look at that girl
Nobody's fault but mine
Nothing can change this love
Respect
Shake
You've made a man out of me
Met 3 nummers van het postume Tell the truth.
Ik heb linkjes toegevoegd omdat ik vermoed dat niet alles van Otis even bekend is hier.
Shake (of eigenlijk het hele optreden op Monterey in 1967) is ook vanwege het clipje een aanrader.
Helaas geen plek meer voor nummers als Home in my heart en Down in the valley, maar die redden het toch wel.
Ik ben bang dat het meeste van mijn lijstje te weinig op verzamelaars voorkomt om door te gaan.
Deze mashup mag natuurlijk niet mee doen, maar is toch erg leuk (hoewel nou niet bepaald perfect geproduceerd).
Otis Redding & Etta James - I got the will
Everybody make's a mistake
Give away none of my love
I got the will
Look at that girl

Nobody's fault but mine
Nothing can change this love
Respect
Shake
You've made a man out of me
Met 3 nummers van het postume Tell the truth.
Ik heb linkjes toegevoegd omdat ik vermoed dat niet alles van Otis even bekend is hier.
Shake (of eigenlijk het hele optreden op Monterey in 1967) is ook vanwege het clipje een aanrader.
Helaas geen plek meer voor nummers als Home in my heart en Down in the valley, maar die redden het toch wel.
Ik ben bang dat het meeste van mijn lijstje te weinig op verzamelaars voorkomt om door te gaan.
Deze mashup mag natuurlijk niet mee doen, maar is toch erg leuk (hoewel nou niet bepaald perfect geproduceerd).
Otis Redding & Etta James - I got the will
0
geplaatst: 28 maart 2015, 11:40 uur
You Left the Water Running
You Don't Miss Your Water
Shake
Down in the Valley
My Girl
Security
My Lover's Prayer
Respect
Fat Girl (Otis als leadzanger van The Pinetoppers)
A Waste of Time
Shake
Down in the Valley
My Girl
Security
My Lover's Prayer
Respect
Fat Girl (Otis als leadzanger van The Pinetoppers)
A Waste of Time
0
geplaatst: 28 maart 2015, 11:51 uur
Yep. Aangepast.
En om terug te komen op de eerdere discussie. Ik heb totaal niet het gevoel dat soul (/funk, Jazz, R&B, Afrobeat) leeft op Musicmeter. Kijk maar eens naar de bezoekers op het sub forum Soul, Funk en R&B hier. Het beperkt zich zoals Reijersen al zei tot een erg klein groepje. Ik geloof dat metal zelfs nog veel populairder is hier.
Dat geldt ook in het algemeen voor ons landje. Te triest voor woorden dat bij de publieke omroep geen plek meer blijkt voor een zender die dit soort muziek draait (Radio 6). Dat terwijl er keuze te over is aan zenders die enkel niet-beklijvende loudness dance meuk tot aan Katy Perry, Afrojack en de "Kabouter Plop deuntjes" van Avicii draaien.
Maar ook in een top 2000 is nog altijd de rock en (gitaar) pop erg dominant. Het doet qua verhoudingen imo niet helemaal recht recht aan de groten der muziek geschiedenis.
Wel doet een festival als North Sea Jazz het aardig goed, dus de liefhebbers zijn er wel. Al zou ik op een groot muziek forum als Musicmeter wel wat meer belangstelling verwachten.
Daarom extra mooi dat je soul legende Otis hier even in de spotlight zet Edgar18!
0
zaaf
geplaatst: 28 maart 2015, 13:19 uur
Chain Gang
Down In The Valley
For Your Precious Love
The Happy Song
I Love Your More Than Words Can Say
Just One More Day
Let Me Be Good To You
My Lover's Prayer
Respect
Tennessee Waltz
Down In The Valley
For Your Precious Love
The Happy Song
I Love Your More Than Words Can Say
Just One More Day
Let Me Be Good To You
My Lover's Prayer
Respect
Tennessee Waltz
0
geplaatst: 28 maart 2015, 13:56 uur
Minneapolis schreef:
En om terug te komen op de eerdere discussie. Ik heb totaal niet het gevoel dat soul (/funk, Jazz, R&B, Afrobeat) leeft op Musicmeter. Kijk maar eens naar de bezoekers op het sub forum Soul, Funk en R&B hier. Het beperkt zich zoals als Reijersen al zei tot een erg klein groepje. Ik geloof dat metal zelfs nog veel populairder is hier.
Maar dat zegt gelukkig niet alles. Ik ben zelf helaas (ook) weinig te vinden op dit sub-forum. Niet omdat ik geen interesse heb maar simpelweg omdat een mens niet alles kan. Ik hou van spelletjes dus probeer hier en daar mee te spelen, daarnaast blijf ik graag op de hoogte van nieuwe muziek en dus luister ik ook regelmatig allerhande nieuwe albums. Met andere woorden, er blijft in mijn geval geen tijd over om nog dieper in de soul te duiken dan ik nu doe. En laten we niet vergeten dat we hier ook met een selectief groepje de That's Soul ladder spelen. Een mooie manier om de liefhebbers te verenigen en met elkaar naar soul te luisteren en erover te praten. En om terug te komen op de eerdere discussie. Ik heb totaal niet het gevoel dat soul (/funk, Jazz, R&B, Afrobeat) leeft op Musicmeter. Kijk maar eens naar de bezoekers op het sub forum Soul, Funk en R&B hier. Het beperkt zich zoals als Reijersen al zei tot een erg klein groepje. Ik geloof dat metal zelfs nog veel populairder is hier.
Overigens probeer ik wel veel van het sub-forum mee te lezen en luisteren maar actief participeren lukt me helaas niet, daarvoor zijn er te veel andere dingen die ik wil doen.
Minneapolis schreef:
Dat geldt ook in het algemeen voor ons landje. Te triest voor woorden dat ik bij de publieke omroep geen plek meer blijkt voor een zender die dit soort muziek draait (Radio 6).
Dat is inderdaad heel erg zonde. Ik geniet deze week weer met volle teugen van de zwarte lijst, heerlijk! Dat geldt ook in het algemeen voor ons landje. Te triest voor woorden dat ik bij de publieke omroep geen plek meer blijkt voor een zender die dit soort muziek draait (Radio 6).
Minneapolis schreef:
Daarom extra mooi dat je soul legende Otis hier even in de spotlight zet Edgar18!
Dank u! Daarom extra mooi dat je soul legende Otis hier even in de spotlight zet Edgar18!

0
geplaatst: 28 maart 2015, 13:58 uur
Opvallend veel ballads thelion en zaaf.
Zelf ben ik meer van de up-tempo Otis, hoewel ik los van een aantal klassiekers uit de startlijst ook Nothing Can Change This Love dus ook een erg mooie ballad vind. Ook al is het origineel van Sam Cooke, maar ik kwam wel meer covers tegen.
Edgar18: dat is ook prima hoor, als je niet post in het soul sub-forum. Heel begrijpelijk dat je keuzes maakt, dat doe ik ook. Het is ook geen persoonlijke kritiek naar wie dan ook in het bijzonder, maar jammer en best opvallend in het algemeen.
Zelf ben ik meer van de up-tempo Otis, hoewel ik los van een aantal klassiekers uit de startlijst ook Nothing Can Change This Love dus ook een erg mooie ballad vind. Ook al is het origineel van Sam Cooke, maar ik kwam wel meer covers tegen.
Edgar18: dat is ook prima hoor, als je niet post in het soul sub-forum. Heel begrijpelijk dat je keuzes maakt, dat doe ik ook. Het is ook geen persoonlijke kritiek naar wie dan ook in het bijzonder, maar jammer en best opvallend in het algemeen.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 14:08 uur
(I Can't Get No) Satisfaction
A Lover's Question
Down In The Valley
Everybody Makes a Mistake
I Can't Turn You Loose
Respect
Shake
The Dog
The Happy Song (Dum-Dum)
You Left The Water Running
A Lover's Question
Down In The Valley
I Can't Turn You Loose
Respect
Shake
The Dog
The Happy Song (Dum-Dum)
0
geplaatst: 28 maart 2015, 14:20 uur
Minneapolis schreef:
maar jammer en best opvallend in het algemeen.
Jammer is het zeker maar opvallend vind ik dus wel meevallen. En ik ben het wel eens met de eerder gedane stelling dat soul meer begint te leven. Niet zo zeer actief op het sub-forum zoals jij benoemt maar de algehele waardering is groeiende. Afgelopen jaar 2½ soulnummer in de ladderfinale en recent nog Inner City Blues als favoriete 70's plaat. Dat zijn toch hele verdienstelijke plekken me dunkt. Neemt niet weg dat het natuurlijk altijd beter kan!maar jammer en best opvallend in het algemeen.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 14:23 uur
Hoogste tijd voor mijn eigen lijstje
.
Free Me
Got to Get Myself Together
I Can't Turn You Loose
My Lover's Prayer
Ooh Carla, Ooh Otis (ft. Carla Thomas)
Respect
The Happy Song (Dum-Dum)
Thousand Miles Away
.(I Can't Get No) Satisfaction
Free Me
Got to Get Myself Together
I Can't Turn You Loose
My Lover's Prayer
Ooh Carla, Ooh Otis (ft. Carla Thomas)
Respect
The Happy Song (Dum-Dum)
Thousand Miles Away
0
geplaatst: 28 maart 2015, 14:30 uur
Vijf lijstjes binnen en drieëndertig verschillende nummers genoemd
! Dit zegt wel iets over hoe belachelijk veel goede muziek de beste man gemaakt heeft.
Negen nummers zijn meer dan één keer genoemd.
! Dit zegt wel iets over hoe belachelijk veel goede muziek de beste man gemaakt heeft.Negen nummers zijn meer dan één keer genoemd.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 14:39 uur
Ik kan hier niet kiezen, echt niet. Ik haak aan bij de finale. Het is me allemaal om het even: te veel moois van deze man en ik zie favorieten al in de startlijst staan.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 15:07 uur
Day Tripper
Down In The Valley
I Can't Turn You Loose
I Love You More Than Words Can Say
I'm Coming Home
My Lover's Prayer
Nobody's Fault But Mine
Respect
Down In The Valley
I Can't Turn You Loose
I Love You More Than Words Can Say
I'm Coming Home
My Lover's Prayer
Nobody's Fault But Mine
Respect
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:06 uur
Voor de volledigheid wellicht de titel van de startlijst aanpassen naar: I've Been Loving You Too Long(to Stop Now)?
Mijn lijstje:
- Come to Me
- Security
- (I Can't Get No) Satisfaction
- Tennessee Waltz
- You Left The Water Running
- My Lover's Prayer
- Shake
- 634-5789
- Nothing can change this love
- Lovey Dovey (met Carla Thomas)
Mijn lijstje:
- Come to Me
- Security
- (I Can't Get No) Satisfaction
- Tennessee Waltz
- You Left The Water Running
- My Lover's Prayer
- Shake
- 634-5789
- Nothing can change this love
- Lovey Dovey (met Carla Thomas)
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:38 uur
Reijersen schreef:
Voor de volledigheid wellicht de titel van de startlijst aanpassen naar: I've Been Loving You Too Long(to Stop Now)
Aangepast. Al is de manier zoals ie er eerst stond de titel zoals deze bij het album vermeld staat.Voor de volledigheid wellicht de titel van de startlijst aanpassen naar: I've Been Loving You Too Long(to Stop Now)
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:39 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Aangepast. Al is de manier zoals ie er eerst stond de titel zoals deze bij het album vermeld staat. Dan klop dat ook niet
Nee hoor, ik zie vaak dat dit weggelaten wordt bij het nummer 
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:43 uur
Reijersen schreef:
A Change is Gonna Come
Deze staat al in de startlijst (wederom onder de naam zoals ie op het album vermeld staat) zonder de A ervoor en mag je dus vervangen.A Change is Gonna Come
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:47 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Deze staat al in de startlijst (wederom onder de naam zoals ie op het album vermeld staat) zonder de A ervoor en mag je dus vervangen. Aangepast.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:51 uur
Goed, toch maar een poging dan:
A Fool for You
Chain Gang
Day Tripper
Don't Leave Me This Way
Hey Hey Baby
Knock On Wood (ft. Carla Thomas)
Respect
Satisfaction
Shake
Wonderful World
A Fool for You
Chain Gang
Day Tripper
Don't Leave Me This Way
Hey Hey Baby
Knock On Wood (ft. Carla Thomas)
Respect
Satisfaction
Shake
Wonderful World
0
geplaatst: 28 maart 2015, 16:57 uur
Blijkbaar, want volgens mij moet dit zijn: Everybody makes a mistake.
Als we toch bezig zijn.

Mooi nummer trouwens. Net als Reijersen's vervanger.
0
geplaatst: 28 maart 2015, 17:08 uur
Buiten een compilatie-album om heb ik niets van Otis, dus ik haak wel aan in de finale. Ik had me al geruime tijd voorgenomen om me verder te verdiepen in het oeuvre van deze geweldige artiest, maar dit Is een mooie gelegenheid, waarbij de voorselectie gedaan wordt. Ben benieuwd wat voor anders moois dan het al bekende, ik zal ontdekken deze week.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 01:44 uur
A Lovers Question
For Your Precious Love
I Can't Turn You Loose
Keep Those Arms Around Me
My Girl
Shake
There Goes My Baby
Hierbij wil ik graag een lans breken voor het onovertroffen 'For Your Precious Love'.
Door nog niemand anders genomineerd, maar mijn all time favorite van Otis.
For Your Precious Love

I Can't Turn You Loose
Keep Those Arms Around Me
My Girl
Shake
There Goes My Baby

Hierbij wil ik graag een lans breken voor het onovertroffen 'For Your Precious Love'.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:06 uur
Kees-Jan schreef:
Kijk eens goed naar het lijstje van zaaf Hierbij wil ik graag een lans breken voor het onovertroffen 'For Your Precious Love'.
. Stond bij mij wel op de shortlist van twintig maar heeft de definitieve tien niet gehaald.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 11:11 uur
Twintig nummers hebben inmiddels meer dan één stem te pakken. Zeven nummers kunnen voorzichtig hun ticket richting de volgende ronde boeken, daarachter is het reuze spannend.
0
geplaatst: 29 maart 2015, 12:26 uur
Kees-Jan schreef:
Ah, over het hoofd gezien. Heel goed, zaaf!
Nu nog een aantal andere nomineerders vinden 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.