MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
herman schreef:
Ze heeft toch wel bizar veel hits gehad in de afgelopen 15 jaar...

Inderdaad, het verbaasde mij toch ook wel, nadat ik alle nummers weer eens had beluisterd waaruit 10 afvallers moesten worden gekozen.

01. "Crazy in Love"
Zo onderhand een anthem geworden en de plaat die je, naast Single Ladies, direct associeert met Beyonce. Deze plaat verdient alle lof waarover gesproken wordt. De productie herken je uit duizenden en blijft de basis van een fantastische pop-plaat. Er zit zoveel speelsheid en afwisseling in de productie dat deze plaat maar niet weet te vervelen.

02. "Say My Name"
De plaat van DC voor mij. Mede te danken aan de heerlijke productie van Rodney "Darkchild" Jerkins. Deze plaat heeft alles, wat mij betreft. Er valt op te dansen maar is ook uitstekend om op te chillen dankzij de vele switches in de song. De video vat het nummer perfect samen: het kent verschillende kleuren.

03. "Independent Women: Part I"
Over catchy pop songs gesproken. Een voorbeeld waarin elk couplet, bridge en chorus'je lekker is en hetzelfde gevoel opwekt. Meestal horen refreintjes bij pop-plaatjes een hoogtepunt te vormen. Op deze plaat vind ik alles op een zelfde niveau zitten. Het couplet is net zo lekker mee te zingen als het refrein.

04. "Drunk in Love"
De knaller van het nieuwe album, haar beste werk tot nu toe, en deze plaat zelf behoort ook tot 1 van haar beste solo platen. De productie is fantastisch en Beyonce's attitude op de plaat matcht de plaat perfect.

05. "Bills, Bills, Bills"
Ik vind het altijd leuk wanneer pop/r&b plaatjes geen gebruik maken van een standaard beat maar wanneer er een "abstract" ritme in de plaat wordt gebruikt en het ritme van de vocals hier perfect op aansluiten. "Bills, Bills, Bills" is hier het ultieme voorbeeld van. De productie kent zoveel lagen en de vocal melody kent dat ook. Van sloom gezongen naar snel gezongen naar stagnaties. Lekker!

06. "Bootylicious"
Tja eigenlijk is het de sample die het hem doet. Maar is dat erg? Totaal niet! Beyonce's eigen idee en wanneer je de sample hoort denk je zowel aan deze plaat als aan het origineel van Stevie Nicks. De vocal hiccups en background vocals zijn erg sterk in de track geplaatst en tja het refrein is toch te catchy?

07. "XO"
Bij uitkomst vond ik het 1 van de mindere van "Beyonce" maar de plaat blijkt een groeier en staat nu ergens aan de top van haar solo werk voor mij. Onwijs sfeervol en de replay button wordt vaak gebruikt bij deze track. Een plaat waarin Beyonce heerlijk haar vocals binnen beperking houdt en dat is ook wel eens even lekker.

08. "Survivor"
Als kleine jongen was ik al Destiny's Child fan maar toen deze plaat uitkwam moest ik er niks van hebben. Veels te agressief gezongen en te repetitief. Nu ik de tekst meer kan begrijpen en de agressie achter de plaat veel beter snap weet ik juist deze aspecten te prijzen. Hoe vaker het refrein inzet, hoe meer het overtuigt. En weer die originele productie. Toch waar Destiny's Child om bekend stond. Baanbrekend is het niet maar het is net wel iedere keer weer iets anders dan weer de concurrenten mee aan kwamen zetten.

09. "Work It Out"
De eerste solo single voor Beyonce, niet eens voor haar eigen album bestemd, maar wel een ongelofelijke knaller. Dit natuurlijk met dank aan The Neptunes die hier een onwijs lekkere funky productie neerzetten. De blazers zetten heerlijk in en Beyonce's vocals geven soms heerlijke flirts naar de vroegere James Brown platen. Mooie mix van de old/school new/school sound.

10. "Love on Top"
Altijd leuk als Beyonce weer wat nieuws probeert. Dit doet denken aan de 80's/90's R&B, beetje in het "New Edition", "Boyz II Men" hoekje en het werkt bij Beyonce. Vooral de key switches zijn goed gevonden en maakt dit toch een vrij origineel werkje. Welke andere artiest gebruikt 3/4 keyswitches binnen 1 nummer?

1. Sweet Dreams *
2. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
3. Drunk in Love (feat. Jay Z)
4. Bootylicious (Destiny’s Child)
5. Survivor (Destiny’s Child)
6. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
7. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
8. Work It Out
9. If I Were a Boy
10. Naughty Girl

1. Independent Women Part 1
2. Haunted *
3. Bootylicious
4. Get on the Bus *
5. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
6. If I Were a Boy
7. XO
8. Sweet Dreams *
9. Drunk in Love (feat. Jay Z)
10. Bills, Bills, Bills

1. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
2. Work It Out
3. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
4. Bug a Boo (Destiny’s Child)
5. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
6. Get on the Bus (Destiny's Child) *
7. Sweet Dreams *
8. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
9. Drunk in Love (feat. Jay Z)
10. XO

Een vijftal platen uit de finale die me misschien wat minder doen, maar verder was het toch moeilijk kiezen. De bovenste vijf hadden eigenlijk allemaal op 1 kunnen staan.

1. Bootylicious (Destiny’s Child)
Die heerlijke Stevie Nicks-riff waar het hele nummer op doldraait, gecombineerd met de van zich afbijtende attitude van de dames zorgen voor een hypnotiserend en extreem catchy nummer. De komische, maar geloofwaardige toon biedt ook op geniale wijze tegengewicht aan het soms o zo serieuze liefdesperikelen-R&B. Dit nummer is de reden waarom Bootylicious het tot in de woordenboeken heeft geschopt!

2. Get on the Bus (Destiny's Child) *
Timbaland-productie uit de tijd dat hij met Aaliyah goud maakte, nee, opnieuw uitvond! En daar plukte DC de vruchten van met Get on the Bus, ingetogen, maar vastberaden gezongen en voorzien van de nodige tsjitrpende vogeltjes, knorrende varkentjes en brommende beats, compleet met een prachtige stop & go-finale!

3. Work It Out
Eerste soloprestatie en meteen een groots statement: Beyoncé, de wereldster was geboren. Met behulp van een moddervette Neptunes-productie; retrosoul en funk hebben nooit hipper geklonken als hier! Beyoncé schreeuwt het uit en speelt tegelijkertijd powerhouse, stoeipoes en diva die naam waardig.

4. Drunk in Love (feat. Jay Z)
De wazig-oosterse stemsample, die nog niet helemaal wakkere drumbeat en Jay Z die zo rond 5AM even iets uit zijn mouw schudt: waggelende Beyoncé heeft nooit sterker in haar schoenen gestaan. Tussendoor smeert ze willekeurige objecten als ‘surfboard’ en ‘watermelon’ nog even een censuurverplichting aan, om dan gezapig dan weer opflakkerend het nummer uit te kronkelen.

Een van mijn eerste singletjes en tevens een van hun vele manbashers, maar deze was wel uiterst classy. De spaarse productie met het akoustisch gitaartje en de net hard genoeg prikkende beat zetten de stemmen en teksten sterk in de verf.

6. Say My Name (Destiny’s Child)
De dreigende Beyoncé in de verses, de stormaanloop in de bridge en dan de doodsteek met dat killerrefrein. Je kon maar beter op hun namen komen. Alleen vond er een plotse aflossing van de wacht plaats, waardoor het gissen was naar de identiteit van de helft van de band...

7. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
Drew, Lucy Liu en Cameron D., tja geen kat die binnenkort nog weet waar dat op slaagt. De videoclip (de moto’s!) was dan ook langer in roulatie dan de film. Het nummer had er natuurlijk ook veel mee te maken: heerlijk bouncy productie, waarmee DC zich het nieuwe millennium in blies.

8. Haunted *
Haar meest donkere kant, maar toch ook weer met een zekere romantiek. Speels met de woorden en intens in de muziek, maar dat gaat evenzeer andersom op.

9. Bug a Boo (Destiny’s Child)
Stevig tempo en een ware mokerslag! Wie het nog niet door had: deze women waren lang independent voor Part 1.

10. XO
De opzwellende muziek vult de ruimte, terwijl haar heerlijke grol je nek kabt. Het zou me niets verbazen mochten haar Greatest Hits nog verdubbelen...

johannesA
1. '03 Bonnie & Clyde (met Jay-Z) *
2. Survivor (Destiny’s Child)
3. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
4. Say My Name (Destiny’s Child)
5. Bug a Boo (Destiny’s Child)
6. If I Were a Boy
7. Bootylicious (Destiny’s Child)
8. Get on the Bus (Destiny's Child) *
9. XO
10. Lose My Breath (Destiny’s Child)

Geweldig popnummer waardoor ik Beyoncé niet alleen als schitterende vrouw maar ook als muzikante ben gaan waarderen. Independent Women Part 1 heeft een ijzersterk refrein en de boodschap is ook duidelijk.

3. Bootylicious (Destiny’s Child)
4. Sweet Dreams *
5. Drunk in Love (feat. Jay Z)
6. Haunted *
7. XO
8. Work It Out
9. Survivor (Destiny’s Child)
10. Naughty Girl

Door deze greatest hits moet ik toch nog eens wat meer albums van haar beluisteren. Meer de moeite waard dan ik aanvankelijk dacht.

Ik heb me eigenlijk nooit zo serieus bezig gehouden met Beyoncé en Destiny's Child.
Desondanks heb ik me wel prima vermaakt met de nummers in deze finale.

Mijn nummer 1 kwam me niet bekend voor ( toch iets gemist blijkbaar of niet blijven hangen toendertijd), maar een geweldig funky nummer!!!

1. Work It Out
3. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
4. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
5. Bootylicious (Destiny’s Child)
6. Say My Name (Destiny’s Child)
7. Get on the Bus (Destiny's Child) *
8. Drunk in Love (feat. Jay Z)
9. Bug a Boo (Destiny’s Child)

Ik ben toch echt van de Destiny's Child afdeling, de meeste van hun nummers vind ik nog steeds erg prettig om naar te luisteren. Al met al toch een enigszins onverwacht leuke KO en het werd me duidelijk dat madam toch behoorlijk wat hits op haar naam heeft staan met of zonder de girls. De nummers van haar nieuwe album vind ik maar matig. Naast Crazy in Love is Love on Top mijn grote Beyoncé solo favoriet.

Top 10 Destiny's Child/Beyoncé:

1. Bug a Boo (Destiny’s Child)
2. Lose My Breath (Destiny’s Child)
4. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child) *
5. Bootylicious (Destiny’s Child)
6. Love on Top *
7. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
8. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
9. Get on the Bus (Destiny's Child) *
10. Naughty Girl

Sterk tiental!

Heb heel weinig tijd vanmiddag/vanavond. Mocht ik nog op tijd zijn dan zal ik de nummers uit mijn top tien nog voorzien van een kort stukje tekst. Maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik helemaal geen lijstje kan plaatsen, dus bij deze plaats ik ‘m alvast:

01. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
02. Say My Name (Destiny’s Child)
03. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
04. Jumpin’ Jumpin’ (Destiny’s Child)
05. Bootylicous (Destiny’s Child)
06. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
07. Bug a Boo (Destiny’s Child)
08. Work It Out
09. Survivor (Destiny’s Child)
10. Love on Top

Vervolgens nog:
11. Haunted
12. Get on the Bus (Destiny’s Child)
13. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
14. Lose My Breath (Destiny’s Child)
15. Drunk in Love (feat. Jay Z)
16. Naughty Girl
17. ’03 Bonnie & Clyde (met Jay-Z)
18. XO

En ver daaronder:
19. If I Were a Boy
20. Sweet Dreams

De singles van The Writing’s on the Wall en een paar van Survivor behoren wat mij betreft tot het beste wat R&B ooit heeft voortgebracht. Zelfs na ongelofelijk veel beluisteringen, kan ik er geen genoeg van krijgen.
Die nummers zijn gewoon niet kapot te krijgen.

1. Get on the Bus (Destiny's Child) *
2. Lose My Breath (Destiny’s Child)
3. XO
4. Bug a Boo (Destiny’s Child)
6. Survivor (Destiny’s Child)
7. Naughty Girl
8. Work It Out
9. Bootylicious (Destiny’s Child)
10. Drunk in Love (feat. Jay Z)

01. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
02. Bootylicous (Destiny’s Child)
03. Crazy In Love (Feat. Jay-Z)
04. Work It Out
05. '03 Bonnie & Clyde (Jay-Z Feat. Beyoncé Knowles)
06. Love On Top
07. Get On The Bus (Destiny's Child)
08. Bills, Bills, Bills (Destiny's Child)
09. Say My Name (Destiny's Child)
10. Survivor (Destiny's Child)

12 lijstjes en het is echt ongemeend spannend bovenin: de top 3 staat op 5 punten van elkaar!
Wie maakt nog mee het verschil: mol, Ploppesteksel, herman, jassn, Teunnis, nog anderen?

Stemmen kan nog tot 21u vanavond.

1. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
2. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
3. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child)
4. Bootylicious (Destiny's Child)
6. '03 Bonnie & Clyde (met Jay-Z)
8. Lose My Breath (Destiny’s Child)
9. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
10. Get on the Bus (Destiny's Child)

1. Drunk in Love (feat. Jay Z)
2. Haunted *
5. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
6. Work It Out
7. Get on the Bus (Destiny's Child) *
8. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
9. Lose My Breath (Destiny’s Child)
10. Bug a Boo (Destiny’s Child)

Wat wordt Say My Name weinig genoemd zeg

0. Say My Name (Suck Fake & Daniel Brooks Remix)

2. Bug a Boo (Destiny’s Child)
3. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child) *
6. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
7. Say My Name (Destiny’s Child)
8. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
9. Get on the Bus (Destiny's Child) *

Toch ook maar een top-10 samengesteld, ik heb meer met Destiny's dan Beyoncé solo (al vind ik haar recentste hit wel OK). Ik begrijp overigens niet waarom Single Ladies (Put a Ring on It) en Halo (toch haar betere solonummers) de eindlijst niet gehaald hebben maar die draak van If I Were a Boy wel.

2. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
3. Lose My Breath (Destiny’s Child)
4. Say My Name (Destiny’s Child)
5. XO
6. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
7. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child) *
8. Crazy in Love (feat. Jay-Z)
9. Survivor (Destiny’s Child)
10. Drunk in Love (feat. Jay Z)

De singles van Destiny's Child was ik destijds niet per se weg van, al vond ik ze ook niet vervelend. Maar nu ik het zo terugluister blijkt de ene nog sterker dan de andere. Een van de beste popgroepen van de laatste 20 jaar toch eigenlijk wel, mede door de geniale en vernieuwende producties van Timbaland. Aan het eind van de rit werd het wel wat minder, Lose My Breath heb ik nooit echt goed gevonden.

01. Get on the Bus (Destiny's Child) *
Inderdaad, die vogeltjes... maar ook de baslijn. Een van de meest inventieve die ik in de popmuziek ben tegengekomen en het werkt. Geweldig nummer.

02. Bills, Bills, Bills (Destiny’s Child)
Klinkt vederlicht, maar de manier waarop de beat, zang en percussie met elkaar verweven zijn en zo de melodie bepalen is toch wel uniek. En de strijkers zorgen voor een prettig licht-dramatisch effect.

03. Drunk in Love (feat. Jay Z)
04. Bug a Boo (Destiny’s Child)
05. Bootylicious (Destiny’s Child)
06. Independent Women Part 1 (Destiny’s Child)
07. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child)
08. Haunted *
09. Naughty Girl
10. '03 Bonnie & Clyde (met Jay-Z) *

LucM schreef:
Toch ook maar een top-10 samengesteld, ik heb meer met Destiny's dan Beyoncé solo (al vind ik haar recentste hit wel OK). Ik begrijp overigens niet waarom Single Ladies (Put a Ring on It) en Halo (toch haar betere solonummers) de eindlijst niet gehaald hebben maar die draak van If I Were a Boy wel.

Schitterend nummer juist If I Were A Boy. En Drunk in Love wel OK? Er is nauwelijks betere popmuziek gemaakt het afgelopen jaar.

herman schreef:
De singles van Destiny's Child was ik destijds niet per se weg van, al vond ik ze ook niet vervelend. Maar nu ik het zo terugluister blijkt de ene nog sterker dan de andere. Een van de beste popgroepen van de laatste 20 jaar toch eigenlijk wel, mede door de geniale en vernieuwende producties van Timbaland.

Nog even wachten op jassns lijstje en dan volgt de uitslag!

Pfff ik geraak er eigenlijk echt niet aan uit, bijna allemaal topnummers. Het was bijna zo erg dat zelf een nummer die ik een paar dagen geleden nog bij de zwakste nummers zette, nu in mijn top 10 stond: Bills Bills Bills. ook een paar ontdekkingen gedaan deze week zoals Get on the Bus, Love on Top, Work it Out

1. Drunk in Love (feat. Jay Z)
2. Work It Out
3. Haunted *
4. Get on the Bus (Destiny's Child) *
5. Love on Top *
6. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child) *
8. Survivor (Destiny’s Child)
9. Crazy in Love (feat. Jay-Z)

Een week volledig ondergedompeld in de wereld van Queen B en haar wisselende DC-kornuiten en iedereen is er heelhuids uitgekomen. Sterker nog: uit de reacties leid ik af dat jullie er evenzeer van genoten hebben en zelfs aangenaam verrast zijn geweest. Met 18 deelnemers klokt deze spelletje af met een ruimer veld dan ik in het begin had durven denken. Allemaal alvast bedankt voor het meespelen!

En dan nu de uitslag nog zeker:

11. Haunted * (37, 6)

12. Lose My Breath (Destiny’s Child) (35, 9)

13. Survivor (Destiny’s Child) (33, 9)

14. XO (30, 8 )

15. No, No, No, Pt. 2 (Destiny’s Child) (30, 5)

16. Sweet Dreams * (24, 4)
nummer 1 van laxus11

17. '03 Bonnie & Clyde (met Jay-Z) * (22, 4)
nummer 1 van johannesA

18. Love on Top * (18, 5)

19. If I Were a Boy (12, 3)

20. Naughty Girl (9, 5)

10. Jumpin' Jumpin' (Destiny's Child) * (39, 6)

De vierde en laatste single van The Writing's on the Wall, en zoals dat weleens gaat met de laatste singles: moeilijker om hoog in de charts te geraken. Gelukig wel via de nominaties opgevist. Veruit het minst genoemde nummer uit de top 10, maar er toch in geraakt dankzij enkele hoge posities.

Mooi, nog op tijd voor de ontknoping.

herman schreef:
(...)mede door de geniale en vernieuwende producties van Timbaland.

Hoezo dankzij Timbaland (want je hebt het over “producties”)? Hij heeft volgens mij alleen Get on the Bus geproduceerd hoor.

9. Say My Name (Destiny’s Child) (48, 8 )

En na de vierde, volgt de derde single van The Writing's on the Wall. In de clip zaten plots twee nieuwe dametjes, zonder dat iemand wist waaraan of waaraf: de fans niet, de pers niet, zelfs de twee vervangden niet, ocharm... Vraagtekens, maar verder weinig commotie ook om de DC-bandwissels. Wellicht waren de numers te goed om daarop te concentreren...
catdog schreef:
De plaat van DC voor mij. Mede te danken aan de heerlijke productie van Rodney "Darkchild" Jerkins. Deze plaat heeft alles, wat mij betreft. Er valt op te dansen maar is ook uitstekend om op te chillen dankzij de vele switches in de song. De video vat het nummer perfect samen: het kent verschillende kleuren.

kemm schreef:
De dreigende Beyoncé in de verses, de stormaanloop in de bridge en dan de doodsteek met dat killerrefrein. Je kon maar beter op hun namen komen. Alleen vond er een plotse aflossing van de wacht plaats, waardoor het gissen was naar de identiteit van de helft van de band...

8. Bug a Boo (Destiny’s Child) (55, 10)
nummer 1 van Poeha

En na de derde, volgt de tweede single van The Writing's on the Wall. Bills Bills Bills zal toch niet veel te vroeg komen? De laatste clip waarin de vier originele leden te zien zijn.
kemm schreef:
Stevig tempo en een ware mokerslag! Wie het nog niet door had: deze women waren lang independent voor Part 1.

Angelo schreef:
Mooi, nog op tijd voor de ontknoping.

(quote)

Hoezo dankzij Timbaland (want je hebt het over “producties”)? Hij heeft volgens mij alleen Get on the Bus geproduceerd hoor.

Oh oeps. Ik moet me er nog eens beter in verdiepen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.