menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
avatar van Co Jackso
1. John Wayne Gacy, Jr
Wat een sfeer, wat een tekst. Kippenvel van boven naar onder. Het blijft niet bij een objectieve beschrijving, dat is niet genoeg voor Sufjan. Hij laat het de luisteraar voelen en confronteert ons dan ook nog met die mysterieuze slotzin. And in my best behavior, I am really just like him...

2. The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us! *
Een echte groeibriljant. Waar een nummer als Chicago langzaam aan impact verliest, wordt dit nummer steeds beter. De afwisseling is groter, de bombast is groots en de tekst is heerlijk mysterieus. Instrumentaal ook bijzonder en daarbij ook eens die speciale overgangen. Een zomers, bitterzoet meesterwerkje.

3. Casimir Pulaski Day
4. Futile Devices
5. Seven Swans
6. Romulus
7. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
8. The Owl and the Tanager *
9. Sister
10. Impossible Soul

Wat een geweldige man! Graag hoor ik hem nog een keer live tijdens een intiem concert. Zo hoor ik hem namelijk het liefst. Al was het wel speciaal om hem in Eindhoven te hebben gezien, mede daarom heb ik het oneindige Impossible Soul opgenomen in mijn top 10. Ook de live-uitvoering van Seven Swans maakte daar veel indruk.

avatar van El Ninjo
Jeetje wat moeilijk dit, na lang wikken en wegen is dit het uiteindelijk geworden.

01. Seven Swans
02. The Man of Metropolis Steals Our Hearts *
03. Sister
04. Chicago
05. The Transfiguration *
06. Casimir Pulaski Day
07. All Delighted People
08. Jacksonville *
09. Futile Devices
10. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti

avatar van dynamo d
Deze bijzondere muzikant verdient toch meer stemmers!?

Aquila
Ik denk dat ik het ook heel leuk vind en bij mij past, dat bleek wel bij de keren dat Sufjan Stevens in de MuMe Top 2000 laddesopdook, kreeg hij vaak veel punten van mij. Maar op een of andere manier is het er nooit van gekomen om er in te duiken. Ik heb dan ook geen idee waar te beginnen. Dus ik zal wel de Top 10 straks beluisteren om een beeld te krijgen.

Ik zit al wel helemaal klaar voor de editie van volgende week, herman! Dat is allemaal van de week minimaal éénof meerdere malen herbeluisterd. Kwam nog leuke dingen tegen, maar daarover later meer. Eerst Sufjan, ben benieuwd hoe goed mij de To 10 zal bevallen...

avatar van El Ninjo
dynamo d schreef:
Deze bijzondere muzikant verdient toch meer stemmers!?


Ik verwacht in ieder geval van Fathead en zaaf nog wel een top 10 aangezien zij beide steeds meegestemd hebben, misschien Teunnis en Ploppesteksel ook nog...maar verder valt de opkomst hier bitter tegen inderdaad.

avatar van Fathead
Sorry, geen tijd voor tekstjes, wel voor een top-10. Hoewel dat bij Stevens echt onmogelijk is. De bovenste 7 hadden allemaal nummer één kunnen staan bij mij.

1. All Delighted People
2. John Wayne Gacy, Jr
3. The Transfiguration *
4. Seven Swans
5. Impossible Soul
6. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
7. Come On! Feel the Illinoise! Part I: The World's Columbian Exposition Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
8. Chicago
9. Sister
10. Sister Winter

avatar van zaaf
Hmmm... ff snel tijdens t werk . Wat een klus, het ontloopt elkaar niet veel, maar:

01 John Wayne Gacy, Jr
Verplicht op 1, zie tekst Co Jackso

02 Chicago
03 The Transfiguration *
Nominatie! En nu de top10 in, en terecht!

04 Vesuvius*
05 Casimir Pulaski Day
06 Holland
07 The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us! *
08 Seven Swans
09 Sister
10 Futile Devices

Buiten mededinging: To Be Alone With You !!

avatar van Ploppesteksel
Een top-10 met de opmerking dat ik enkel Illinois en Michigan erg goed ken en zij bijgevolg erg in het voordeel zijn.

0. Decatur, Or, A Round Of Applause For Your Stepmother!

1. Jacksonville *
2. Holland
3. Casimir Pulaski Day
4. Come On! Feel the Illinoise! Part I: The World's Columbian Exposition Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
5. Chicago
6. Futile Devices
7. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
8. The Man of Metropolis Steals Our Hearts *
9. The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us! *
10. John Wayne Gacy, Jr

avatar van LucM
Allemaal songs uit het fantastische drieluik Michigan, Seven Swans en zijn ultieme meesterwerk Illinois.

1. John Wayne Gacy, Jr
2. Seven Swans
3. Chicago
4. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
5. The Man of Metropolis Steals Our Hearts *
6. Come On! Feel the Illinoise! Part I: The World's Columbian Exposition Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream
7. Romulus
8. Jacksonville *
9. Sister
10. Holland

avatar van El Ninjo
Tijd voor de uitslag.

Uiteindelijk hebben 10 gebruikers een eindlijstje ingestuurd. Dit zijn de nummers 11 t/m 20, waarbij eerst het aantal behaalde punten wordt genoemd en daarna tussen haakjes het aantal malen dat het nummer genoemd is in een eindlijstje.

11. Sister Winter - 19pt (5)

12. The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us! * - 19pt (3)

13. Romulus - 18pt (5)

14. Impossible Soul - 18pt (4)

15. The Man of Metropolis Steals Our Hearts * - 18pt (3)

16. Futile Devices - 16pt (5)

17. Holland - 16pt (4)

18. Vesuvius * - 11pt (2)

19. The Avalanche - 5pt (2)

20. The Owl and the Tanager * - 3pt (1)

avatar van El Ninjo
10. All Delighted People [Original Version] - 20pt (3)

De nummer 1 van Fathead




De enige finalist van de gelijknamige EP uit 2010 is ook het enige top 10 nummer dat niet afkomstig is van het drieluik Michigan - Seven Swans - Illionois

avatar van El Ninjo
9. Come On! Feel the Illinoise! Part I: The World's Columbian Exposition Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream - 29pt (5)




Het eerste nummer van Illinois dat we tegenkomen in deze top 10.

avatar van El Ninjo
8. Jacksonville * - 31pt (6)

De nummer 1 van dynamo d en Ploppesteksel




Prachtig gezongen, met mooie achtergrondzang, banjo, blazers, strijkers enzovoorts. Heerlijk nummer, alsof Sufjan Stevens met zijn muzikanten op een mooie lentedag in de tuin staat te spelen. Zo voelt dit nummer.
aldus dynamo d die het nummer bovenaan zijn lijstje plaatste.

avatar van El Ninjo
7. Sister - 32pt (7)




Het eerste van 3 nummers van Seven Swans in deze top 10.

avatar van El Ninjo
6. The Transfiguration * - 35pt (5)




Ondanks dat het maar in de helft van het aantal top 10 lijstje voorkwam scoorde het in 4 van die 5 lijstjes wel top 5.

avatar van El Ninjo
5. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti - 41pt (9)




Het enige nummer van Michigan dat de top 10 heeft gehaald en in maar liefst 9 van de 10 ingezonden lijstjes voorkwam.

Co Jackso schreef:
Een echte groeibriljant. Waar een nummer als Chicago langzaam aan impact verliest, wordt dit nummer steeds beter. De afwisseling is groter, de bombast is groots en de tekst is heerlijk mysterieus. Instrumentaal ook bijzonder en daarbij ook eens die speciale overgangen. Een zomers, bitterzoet meesterwerkje.

avatar van El Ninjo
4. Casimir Pulaski Day - 49pt (7)

De nummer 1 van Dwejkk_




7 nummers in de finale, 5 nummers in de top 10 waarvan maar liefst 3 bij de bovenste 4, Illinois is duidelijk Sufjan's prijsalbum.

avatar van El Ninjo
3. John Wayne Gacy, Jr - 53pt (7)

De nummer 1 van Co Jackso, LucM en zaaf




Ondanks dat het maar liefst 3x op 10 lijstjes bovenaan prijkt zit er toch niet meer in dan een derde plaats voor John Wayne Gracy, Jr.

Co Jackso schreef:
Wat een sfeer, wat een tekst. Kippenvel van boven naar onder. Het blijft niet bij een objectieve beschrijving, dat is niet genoeg voor Sufjan. Hij laat het de luisteraar voelen en confronteert ons dan ook nog met die mysterieuze slotzin. And in my best behavior, I am really just like him...

avatar van El Ninjo
2. Seven Swans - 57pt (8)

De nummer 1 van El Ninjo en herman




Dan mag Ilinois wel het prijsalbum zijn dat maar liefst 5 top 10 nummers aflevert, het scheelde niet veel of het titelnummer van Seven Swans was er met de winst vandoor gegaan.

avatar van El Ninjo
1. Chicago - 60pt (9)

De nummer 1 van aERodynamIC




Maar liefst 9 vd 10 deelnemers aan de finale hadden dit nummer in hun lijstje opgenomen. En ook in de statistieken van Illinois staat dit nummer ruimschoots bovenaan bij de favoriete tracks. Een meer dan terechte winnaar dus.

avatar van dynamo d
Fijne top 10, en dank voor de organisatie, El Ninjo!

avatar van El Ninjo
Tijd om het stokje over te geven aan herman voor een GH editie van Can.

avatar van zaaf
El Ninjo! fijne top10! en bedankt voor je inspanningen.

btw door dit topic viel mijn oog op jouw top10... ik zie wat parallellen....
ik ga je afluisteren, hahahaha

avatar van Teunnis
Geen tijd meer gehad om mee stemmen, maar wat belachelijk dat They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh! niet eens de finale heeft gehaald

avatar van zaaf
i second that! (vooral t eerste deel is belachelijk )

avatar van herman
Excuses dat ik de Can-editie nog niet heb opgestart. Ik had verwacht vrijdagavond de startlijst te posten, maar ben nu pas weer online na een paar dagen buiten de deur.

5 dagen is wel wat te kort om een volwaardige editie van Can te spelen, dus ik ben even in dubio wat nu te doen. Een rustweek in dit topic en volgende week alsnog Can, of schuiven we Can wat naar achteren? Ik weet niet of de volgende organisatoren (The Scientist, dynamo d, Dance Lover) er bezwaar tegen hebben als Can komende vrijdag pas begint?

avatar van Dance Lover
Geen bezwaar hoor, Prima!

avatar van dynamo d
herman schreef:
Excuses dat ik de Can-editie nog niet heb opgestart. Ik had verwacht vrijdagavond de startlijst te posten, maar ben nu pas weer online na een paar dagen buiten de deur.

5 dagen is wel wat te kort om een volwaardige editie van Can te spelen, dus ik ben even in dubio wat nu te doen. Een rustweek in dit topic en volgende week alsnog Can, of schuiven we Can wat naar achteren? Ik weet niet of de volgende organisatoren (The Scientist, dynamo d, Dance Lover) er bezwaar tegen hebben als Can komende vrijdag pas begint?

Ik heb ook geen bezwaar, Herman.

avatar van The Scientist
Ik ook niet hoor .. zal mijn Greatest Hits of PJ Harvey ook maar eens gaan voorbereiden

avatar van herman
Thanks. Dan start ik hem vrijdag op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:18 uur

geplaatst: vandaag om 10:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.