MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 08 / 09 K.O.

zoeken in:
FINALE
Tot de 10, 2 verschil

1. Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind vs. Madonna - Give It 2 Me

0-1

Leuke finale toch wel.

1-1 Enige terechte winnaar!

1-2 Yep

Klopt.

2-2

4-3 Prima finale ja

4-4 maar er waren beslist betere nummers in deze K.O.

LucM schreef:
4-4 maar er waren beslist betere nummers in deze K.O.

Enkel Paper Planes is wat mij betreft beter dan Empire State of Mind (heb even de startlijst doorgenomen). Dus dat gaat een hele mooie winnaar worden

7-4 dan maar

allebei niet zo bijzonder

7-5

10-6

Prima winnaar, wel jammer van Paper Planes.

En de kurken kunnen geknald worden!

http://www.alt-uk.net/wp-content/uploads/2009/09/Jay-Z-ft-Alicia-Keys-Empire-State-of-Mind.png
Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind

Beiden artiesten waren in hun genre al jaren gerespecteerd en behoorden tot de top van hun genre. Een collab moest dus wel goud opleveren. En dat deed het. Een plaat die 20 jaar van nu nog steeds overeind zal staan. Een plaat wat al door president Barack Obama gedoopt is tot het "anthem van New York". Alhoewel de plaat geen #1 hit is geworden is "Empire State of Mind" wel de grootste hit uit de carriere tot nu toe voor beide artiesten. Maar liefst 26 weken, een vol half jaar, stond de plaat genoteerd in de Top 40 en mag dus 1 van de grootste hits van het afgelopen decennium genoemd worden. Daarmee is het ook de plaat die de grootste hit is geweest van alle platen die tot nu toe de K.O.'s hebben gewonnen. Daarnaast is het ook de eerste collab die de winst pakt en de eerste met een man als hoofdartiest. Heel eventjes liep de plaat nog gelijk op Madonna maar daarna werd het duidelijk: Jay-Z en Alicia Keys zijn victorious.

00 / 01: All Saints - Pure Shores
02 / 03: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
04 / 05: Nelly Furtado - Try
06 / 07: Amy Winehouse - You Know I'm No Good
08 / 09: Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
10 / 11: ???
12 / 13: ???

Onwijs bedankt allemaal weer voor het meespelen en ik heet u morgen allemaal graag weer welkom bij de 10 / 11 K.O.

Mooie winnaar, bedankt weer voor de organisatie Catdog

Nooit verwacht dat deze zou winnen eigenlijk. Leuk nummer maar de minst leuke winnaar tot nu toe

Terechte winnaar. Inderdaad waren er betere nummers, maar die werden al eerder uitgeschakeld. Nooit verwacht trouwens dat een nummer dat zó grijsgedraaid werd op de radio deze ko zou winnen!
Dank aan Catdog weer voor de organisatie en de songkeuze.
Verheug me zeer op de nieuwe ko

Gisteren helaas te weinig tijd gehad om nog met de (halve-)finale mee te stemmen. Hoewel beide nummers erg goed zijn, had ik liever Girls en Papillon in de finale gezien met het Papillon van Editors als uiteindelijke winnaar (*aanbiddende emoticon*). Dank voor de organisatie weer catdog!

Ik ben zelf wel blij dat M.I.A. het in ieder geval niet is geworden. Door velen geliefd hier, maar ik vind het maar een irritant nummer (en M.I.A. zelf vind ik eigenlijk ook maar irritant). In dat opzicht is Jay-Z feat. Alicia Keys natuurlijk een verademing.

Ik had het liefst in de finale Girls tegen Paper Planes, Sweet about Me of Empire State Of Mind gehad. Dat waren de 3 sterkste nummers die nog over waren aan het einde van de competitie

Mooie winnaar weer

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.