Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2014]
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:51 uur
Ben ook van team Empire, maar zou het liefst Kanye als beste nieuwkomer hebben. Dat is voor mij het kwartje-nummer van deze finale. Ik denk dat ik hem vandaag nog hoger zou zetten dan ik gisteren deed.
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:52 uur
Arcade Fire - Rebellion (Lies) heeft nu definitief gewonnen!
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:54 uur
4 lijstjes voor het einde heeft Rebellion al gewonnen en Tunnels is eigenlijk al 2e. Mja... laat ik er niets meer van zeggen.
Hopelijk kan Radiohead die 3e plek vasthouden.
Hopelijk kan Radiohead die 3e plek vasthouden.
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:55 uur
Wat electronica op 3 zou wel goed zijn voor de afwisseling. The Knife of Fuck Buttons.
Volgend jaar wordt wel spannend inderdaad!
Wat een mooi uitgangspunt voor een ladder ook dit. Is er al een lijst van de nummers die volgend jaar sowieso afvallen? Ben ook wel benieuwd hoe de verdeling over de jaren is, lijkt me sterk dat elk van de 10 jaren 40 nummers in de lijst heeft.
Volgend jaar wordt wel spannend inderdaad!
Wat een mooi uitgangspunt voor een ladder ook dit. Is er al een lijst van de nummers die volgend jaar sowieso afvallen? Ben ook wel benieuwd hoe de verdeling over de jaren is, lijkt me sterk dat elk van de 10 jaren 40 nummers in de lijst heeft.
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:57 uur
Idd, denk dat bijv 2004 en 2013 bovengemiddeld vertegenwoordigd zijn, dus er zal voor volgend jaar weer aardig wat ruimte zijn.
Volgend jaar kan het echt alle kanten op, ook een Fuck Buttons kan hem winnen.
Volgend jaar kan het echt alle kanten op, ook een Fuck Buttons kan hem winnen.
0
geplaatst: 7 december 2014, 20:59 uur
herman schreef:
Wat een mooi uitgangspunt voor een ladder ook dit. Is er al een lijst van de nummers die volgend jaar sowieso afvallen?
Niet echt, maar vanaf bladzijde 303 in dit topic heeft Onweerwolf de top 400 geplaatst. Als je dan op 2004 zoekt, kan je ook zien welke nummers er volgend jaar uit moeten.Wat een mooi uitgangspunt voor een ladder ook dit. Is er al een lijst van de nummers die volgend jaar sowieso afvallen?
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:00 uur
herman schreef:
Wat electronica op 3 zou wel goed zijn voor de afwisseling. The Knife of Fuck Buttons.
Iemand met 4 keer Arcade Fire in zijn lijstje heeft niets te zeggen over afwisseling. Wat electronica op 3 zou wel goed zijn voor de afwisseling. The Knife of Fuck Buttons.

0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2014, 21:01 uur
Wel echt erg spannend nog tussen de 2 National nummers.
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:02 uur
Rebellion (Lies)

Stel je toch eens voor. Rebellion (Lies) dat het kunstje van vorig jaar herhaalt en over 2 weken wederom de dubbelslag pakt. Dat zou wat zijn.
Dat is alsof Wilco Kelderman in 2015 én 2016 de Tour de France wint, maar vervolgens in beide jaren bij de Sportman van het Jaar-verkiezing niet eens genomineerd wordt omdat alle bekende schaatskampioenen tot in lengte van dagen populairder blijven bij de 'deskundige' vakjury.
(U begrijpt dat ik wel kan leven met de populariteit van Arcade Fire hier op MuMe, en dat dit verder gaat over het totale gebrek aan waardering voor deze briljante band in radioland.)
Stel je toch eens voor. Rebellion (Lies) dat het kunstje van vorig jaar herhaalt en over 2 weken wederom de dubbelslag pakt. Dat zou wat zijn.

Dat is alsof Wilco Kelderman in 2015 én 2016 de Tour de France wint, maar vervolgens in beide jaren bij de Sportman van het Jaar-verkiezing niet eens genomineerd wordt omdat alle bekende schaatskampioenen tot in lengte van dagen populairder blijven bij de 'deskundige' vakjury.
(U begrijpt dat ik wel kan leven met de populariteit van Arcade Fire hier op MuMe, en dat dit verder gaat over het totale gebrek aan waardering voor deze briljante band in radioland.)
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:08 uur
Als dat zou kunnen...

Er zijn twee dingen die ik nog eens hoop mee te maken: Een Nederlander die de Tour wint en Nederland dat het songfestival wint.
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:11 uur
Benieuwd hoeveel stemmers Rebellion daadwerkelijk op 1 hebben. Bij mij zakt het nummer iets jaar een aantal plaatsen en zit het nu in de middenmoot.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2014, 21:11 uur
starbright boy schreef:
Als dat zou kunnen...
Er zijn twee dingen die ik nog eens hoop mee te maken: Een Nederlander die de Tour wint en Nederland dat het songfestival wint.
(quote)
Als dat zou kunnen...

Nog gaver zou zijn een Nederlander die én de Tour én het ESC wint.

0
geplaatst: 7 december 2014, 21:12 uur
Jammer dat What Else Is There zo veel achter heeft. Die moet opletten voor de bezemwagen. 

0
Ik heb Rebellion op 2 en vindt Af een prima band maar die One Direction-achtige adoratie schiet wat door.
0
JoaMuse schreef:
(quote)
Niet echt, maar vanaf bladzijde 303 in dit topic heeft Onweerwolf de top 400 geplaatst. Als je dan op 2004 zoekt, kan je ook zien welke nummers er volgend jaar uit moeten. Jaar Aantal
2004 31
2005 45
2006 34
2007 46
2008 29
2009 41
2010 34
2011 39
2012 43
2013 58
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:13 uur
We gaan naar een typische Mume-top 5 2x arcade fire, 2x The National en Radiohead.
Ik denk trouwens dat The National volgend jaar er met de bloemen vandoor gaat.
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:14 uur
starbright boy schreef:
We gaan naar een typische Mume-top 5 2x arcade fire, 2x The National en Radiohead.
Ik kan nooit zo goed inschatten waar aERo op stemt... Jij acht The Knife al kansloos voor het podium?
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:15 uur
Santigold gaat het niet redden om de hoogste binnenkomer te worden, die eer gaat naar Cave of Reflektor denk ik.
0
Op het al vroegtijdig uitvallen van Burial na lijkt de top-7 intact te blijven. En alle nieuwkomers onderaan. Niet echt de meest spectaculaire wijzigingen dit jaar. Maar goed, 2003 was dan ook geen bijzonder jaar en de nummers van 2013 zullen waarschijnlijk wat meer tijd nodig hebben om echt voorin mee te strijden.
0
Onweerwolf
NP: #29 Archive - Collapse/Collide
Ook die mag eigenlijk volgend jaar wel in de finale want hij wordt steeds mooier.
Ook die mag eigenlijk volgend jaar wel in de finale want hij wordt steeds mooier.
0
geplaatst: 7 december 2014, 21:16 uur
Gaan Surf Solar en Silent Shout nu op de valreep nog uit de top vijf tuimelen? 

0
geplaatst: 7 december 2014, 21:16 uur
Onweerwolf schreef:

* denotes required fields.