Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2014, 20:19 uur
1985 22. Simply Red - Picture Book (1985)

190 stemmen / 3.57 sterren / 4 meningen
Come to My Aid / Sad Old Red / Look at You Now / Heaven / Jericho
Money's Too Tight (To Mention) / Holding Back the Years / Red Box / No Direction / Picture Book

190 stemmen / 3.57 sterren / 4 meningen
Come to My Aid / Sad Old Red / Look at You Now / Heaven / Jericho
Money's Too Tight (To Mention) / Holding Back the Years / Red Box / No Direction / Picture Book
0
geplaatst: 24 juni 2014, 20:20 uur
1985 22.
00 * Come to My Aid
00 * Sad Old Red
00 * Look at You Now
00 * Heaven
00 * Jericho
00 * Money's Too Tight (To Mention)
00 * Holding Back the Years
00 * Red Box
00 * No Direction
00 * Picture Book
Ik ben nooit echt voorbij die twee grote hits geraakt.
Maar ik heb de plaat wel en moet hem uiteraard eens dringend een nieuwe kans geven.
00 * Come to My Aid
00 * Sad Old Red
00 * Look at You Now
00 * Heaven
00 * Jericho
00 * Money's Too Tight (To Mention)
00 * Holding Back the Years
00 * Red Box
00 * No Direction
00 * Picture Book
Ik ben nooit echt voorbij die twee grote hits geraakt.
Maar ik heb de plaat wel en moet hem uiteraard eens dringend een nieuwe kans geven.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 20:28 uur
Een gladde popact waar ik niets mee heb. Veel gladde pop vind ik best leuk of in elk geval om aan te horen, als t weer s langskomt. Destijds ook het album paar x gedraaid maar nergens dacht ik, hee wat een mooie stem, leuke melodie o.i.d. Ook de daaropvolgende 29 jaar niet.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 20:30 uur
1985 22.
00 * Come to My Aid
00 * Sad Old Red
00 * Look at You Now
00 * Heaven
00 * Jericho
02 * Money's Too Tight (To Mention) 2
01 * Holding Back the Years 1
00 * Red Box
00 * No Direction
00 * Picture Book
Ik ken hem wel, althans ik heb deze plaat wel eens voorbij horen komen. Maar ik herken eigenlijk enkel de hits waarbij ik moet aantekenen dat ik Money oprecht leuk vind en Holding al een stuk minder.
00 * Come to My Aid
00 * Sad Old Red
00 * Look at You Now
00 * Heaven
00 * Jericho
02 * Money's Too Tight (To Mention) 2
01 * Holding Back the Years 1
00 * Red Box
00 * No Direction
00 * Picture Book
Ik ken hem wel, althans ik heb deze plaat wel eens voorbij horen komen. Maar ik herken eigenlijk enkel de hits waarbij ik moet aantekenen dat ik Money oprecht leuk vind en Holding al een stuk minder.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 20:32 uur
Hier zijn vast nog wel liefhebbers te vinden voor het volgende spelletje: Muziek >> Muziekgames >> Back To Back (Hall & Oates vs. Huey Lewis & the News)
Je mag ook 1 artiest invullen, het zijn er van beide 8 en die zouden de meeste mensen wel gewoon moeten kennen gok ik zo.
Je mag ook 1 artiest invullen, het zijn er van beide 8 en die zouden de meeste mensen wel gewoon moeten kennen gok ik zo.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 21:49 uur
1985 22.
07 * Come to My Aid 7
01 * Sad Old Red 1
06 * Look at You Now 6
08 * Heaven 8
02 * Jericho 2
11 * Money's Too Tight (To Mention) 9
06 * Holding Back the Years 5
03 * Red Box 3
04 * No Direction 4
10 * Picture Book 10
Vond het juist een sterk debuutalbum van de band. Heb wel een aantal platen maar dit is toch echt hun hoogtepunt. Diversiteit aan stijlen, aangename stem van Mick Hucknall en een weergaloos nummer nl. Picture Book zelf. In Nederland zijn drie nummers op single uitgebracht Money's Too Tight (To Mention)/Holding Back the Years/Jericho. Ben eerlijk, later best wel een "zeikerig" bandje geworden.
Men and Women/1987 (de opvolger) kon nog net door de beugel maar daarna veel saai, nietszeggend materiaal. Maar deze 4.0*
07 * Come to My Aid 7
01 * Sad Old Red 1
06 * Look at You Now 6
08 * Heaven 8
02 * Jericho 2
11 * Money's Too Tight (To Mention) 9
06 * Holding Back the Years 5
03 * Red Box 3
04 * No Direction 4
10 * Picture Book 10
Vond het juist een sterk debuutalbum van de band. Heb wel een aantal platen maar dit is toch echt hun hoogtepunt. Diversiteit aan stijlen, aangename stem van Mick Hucknall en een weergaloos nummer nl. Picture Book zelf. In Nederland zijn drie nummers op single uitgebracht Money's Too Tight (To Mention)/Holding Back the Years/Jericho. Ben eerlijk, later best wel een "zeikerig" bandje geworden.
Men and Women/1987 (de opvolger) kon nog net door de beugel maar daarna veel saai, nietszeggend materiaal. Maar deze 4.0*
0
geplaatst: 25 juni 2014, 06:03 uur
1985 22.
13 * Come to My Aid 6
03 * Sad Old Red 2
12 * Look at You Now 6
15 * Heaven 7
05 * Jericho 3
21 * Money's Too Tight (To Mention) 10
14 * Holding Back the Years 8
04 * Red Box 1
09 * No Direction 5
19 * Picture Book 9
13 * Come to My Aid 6
03 * Sad Old Red 2
12 * Look at You Now 6
15 * Heaven 7
05 * Jericho 3
21 * Money's Too Tight (To Mention) 10
14 * Holding Back the Years 8
04 * Red Box 1
09 * No Direction 5
19 * Picture Book 9
0
geplaatst: 25 juni 2014, 19:30 uur
1985 22.
19 * Come to My Aid +6
07 * Sad Old Red +4
14 * Look at You Now +2
16 * Heaven +1
13 * Jericho +8
31 * Money's Too Tight (To Mention) +10
19 * Holding Back the Years +5
11 * Red Box +7
12 * No Direction +3
28 * Picture Book +9
Erg sterk debuutalbum van Mick & co. Een aantal nummers van ongekende schoonheid zoals de giga afsluiter Picture Book. Dit hebben ze inderdaad nooit meer overtroffen, toch zouden ze nog enkele prima albums voortbrengen. Vooral A New Flame (hier ondergewaardeerd) is nog een sterk album. Wat hebben Red Box en vooral Jericho trouwens weinig punten gekregen, evenals het geweldige jazzy Sad Old Red. Look At You Now, Heaven en No Direction scoren zelfs nog beduidend hoger
Dat zijn dan ook de nummers, waarom ik geen 4,5* kan geven.
Stem: 4*
19 * Come to My Aid +6
07 * Sad Old Red +4
14 * Look at You Now +2
16 * Heaven +1
13 * Jericho +8
31 * Money's Too Tight (To Mention) +10
19 * Holding Back the Years +5
11 * Red Box +7
12 * No Direction +3
28 * Picture Book +9
Erg sterk debuutalbum van Mick & co. Een aantal nummers van ongekende schoonheid zoals de giga afsluiter Picture Book. Dit hebben ze inderdaad nooit meer overtroffen, toch zouden ze nog enkele prima albums voortbrengen. Vooral A New Flame (hier ondergewaardeerd) is nog een sterk album. Wat hebben Red Box en vooral Jericho trouwens weinig punten gekregen, evenals het geweldige jazzy Sad Old Red. Look At You Now, Heaven en No Direction scoren zelfs nog beduidend hoger
Dat zijn dan ook de nummers, waarom ik geen 4,5* kan geven.Stem: 4*
0
geplaatst: 25 juni 2014, 20:47 uur
1985 23. a-ha - Hunting High and Low (1985)

189 stemmen / 3.37 sterren / 4 meningen
Take on Me / Train of Thought / Hunting High and Low
The Blue Sky / Living a Boy's Adventure Tale / The Sun Always Shines on T.V.
And You Tell Me / Love Is Reason / Dream Myself Alive / Here I Stand and Face the Rain

189 stemmen / 3.37 sterren / 4 meningen
Take on Me / Train of Thought / Hunting High and Low
The Blue Sky / Living a Boy's Adventure Tale / The Sun Always Shines on T.V.
And You Tell Me / Love Is Reason / Dream Myself Alive / Here I Stand and Face the Rain
0
geplaatst: 25 juni 2014, 20:48 uur
1985 23.
05 * Take on Me
01 * Train of Thought
04 * Hunting High and Low
00 * The Blue Sky
02 * Living a Boy's Adventure Tale
03 * The Sun Always Shines on T.V.
00 * And You Tell Me
00 * Love Is Reason
00 * Dream Myself Alive
00 * Here I Stand and Face the Rain
Mooi debuut van deze Noorse pop-sensatie van de jaren 80.
Maar ik blijf het toch hoofdzakelijk een onweerstaanbare singles groep vinden.
05 * Take on Me
01 * Train of Thought
04 * Hunting High and Low
00 * The Blue Sky
02 * Living a Boy's Adventure Tale
03 * The Sun Always Shines on T.V.
00 * And You Tell Me
00 * Love Is Reason
00 * Dream Myself Alive
00 * Here I Stand and Face the Rain
Mooi debuut van deze Noorse pop-sensatie van de jaren 80.
Maar ik blijf het toch hoofdzakelijk een onweerstaanbare singles groep vinden.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 22:02 uur
1985 23.
14 * Take on Me +9
07 * Train of Thought +6
11 * Hunting High and Low +7
04 * The Blue Sky +4
10 * Living a Boy's Adventure Tale +8
13 * The Sun Always Shines on T.V. +10
01 * And You Tell Me +1
05 * Love Is Reason +5
02 * Dream Myself Alive +2
03 * Here I Stand and Face the Rain +3
En dan het tweede sterke debuutalbum op een rij.
Résumé van dazzler: Mooi debuut/pop-sensatie/onweerstaanbare singles groep. Daar kan ik me helemaal in vinden. Uitgezonderd dit album.
Op de meeste van hun albums heb je de hits en dan duidelijk mindere albumtracks. Hier blijft dat laatste beperkt tot And You Tell me en Dream Myself Alive. Want naast de hits staan er nog een aantal schone liedjes op, zoals het onweerstaanbare Living a Boy's Adventure Tale.... I've fixed my dwelling for the night...
Take On Me en zeker The Sun Always Shines on T.V. zijn nog steeds waanzinnig sterke songs, waarbij de laatste alleen onder doet voor I've Been Losing You (1986) en Summer Moved On (2000).
Stem: 3,5* (misschien maar eens een halfje verhogen)
14 * Take on Me +9
07 * Train of Thought +6
11 * Hunting High and Low +7
04 * The Blue Sky +4
10 * Living a Boy's Adventure Tale +8
13 * The Sun Always Shines on T.V. +10
01 * And You Tell Me +1
05 * Love Is Reason +5
02 * Dream Myself Alive +2
03 * Here I Stand and Face the Rain +3
En dan het tweede sterke debuutalbum op een rij.
Résumé van dazzler: Mooi debuut/pop-sensatie/onweerstaanbare singles groep. Daar kan ik me helemaal in vinden. Uitgezonderd dit album.
Op de meeste van hun albums heb je de hits en dan duidelijk mindere albumtracks. Hier blijft dat laatste beperkt tot And You Tell me en Dream Myself Alive. Want naast de hits staan er nog een aantal schone liedjes op, zoals het onweerstaanbare Living a Boy's Adventure Tale.... I've fixed my dwelling for the night...
Take On Me en zeker The Sun Always Shines on T.V. zijn nog steeds waanzinnig sterke songs, waarbij de laatste alleen onder doet voor I've Been Losing You (1986) en Summer Moved On (2000).
Stem: 3,5* (misschien maar eens een halfje verhogen)
0
geplaatst: 25 juni 2014, 23:47 uur
1985 23.
21 * Take on Me 7
13 * Train of Thought 6
21 * Hunting High and Low 10
07 * The Blue Sky 3
15 * Living a Boy's Adventure Tale 5
22 * The Sun Always Shines on T.V. 9
03 * And You Tell Me 2
09 * Love Is Reason 4
03 * Dream Myself Alive 1
11 * Here I Stand and Face the Rain 8
Prachtig debuutalbum van deze Noorse popjongens, het hoogtepunt kwam een album later maar dit album is ook gewoon goed voor een zeer zeer zeer keurige 4,5*
21 * Take on Me 7
13 * Train of Thought 6
21 * Hunting High and Low 10
07 * The Blue Sky 3
15 * Living a Boy's Adventure Tale 5
22 * The Sun Always Shines on T.V. 9
03 * And You Tell Me 2
09 * Love Is Reason 4
03 * Dream Myself Alive 1
11 * Here I Stand and Face the Rain 8
Prachtig debuutalbum van deze Noorse popjongens, het hoogtepunt kwam een album later maar dit album is ook gewoon goed voor een zeer zeer zeer keurige 4,5*
0
geplaatst: 26 juni 2014, 01:23 uur
1985 23.
27 * Take on Me +6
16 * Train of Thought +3
26 * Hunting High and Low +5
17 * The Blue Sky +10
23 * Living a Boy's Adventure Tale +8
29 * The Sun Always Shines on T.V. +7
05 * And You Tell Me +2
10 * Love Is Reason +1
07 * Dream Myself Alive +4
20 * Here I Stand and Face the Rain +9
Wat dit album zo goed maakt voor mij, is dat de uitstekende singles zelfs nog een aantal keren overtroffen worden. Prima 4* debuut!
27 * Take on Me +6
16 * Train of Thought +3
26 * Hunting High and Low +5
17 * The Blue Sky +10
23 * Living a Boy's Adventure Tale +8
29 * The Sun Always Shines on T.V. +7
05 * And You Tell Me +2
10 * Love Is Reason +1
07 * Dream Myself Alive +4
20 * Here I Stand and Face the Rain +9
Wat dit album zo goed maakt voor mij, is dat de uitstekende singles zelfs nog een aantal keren overtroffen worden. Prima 4* debuut!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 02:57 uur
1985 23.
30 * Take on Me 3
17 * Train of Thought 1
30 * Hunting High and Low 4
17 * The Blue Sky
23 * Living a Boy's Adventure Tale
31 * The Sun Always Shines on T.V. 2
05 * And You Tell Me
10 * Love Is Reason
07 * Dream Myself Alive
20 * Here I Stand and Face the Rain
Album binnen handbereik maar te lang geleden om aan alle nummers punten te geven.
Hun beste single kwam een jaar later I've Been Losing You.
30 * Take on Me 3
17 * Train of Thought 1
30 * Hunting High and Low 4
17 * The Blue Sky
23 * Living a Boy's Adventure Tale
31 * The Sun Always Shines on T.V. 2
05 * And You Tell Me
10 * Love Is Reason
07 * Dream Myself Alive
20 * Here I Stand and Face the Rain
Album binnen handbereik maar te lang geleden om aan alle nummers punten te geven.
Hun beste single kwam een jaar later I've Been Losing You.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 06:44 uur
1985 23.
40 * Take on Me 10
24 * Train of Thought 7
41 * Hunting High and Low 11
23 * The Blue Sky 6
31 * Living a Boy's Adventure Tale 8
40 * The Sun Always Shines on T.V. 9
07 * And You Tell Me 2
13 * Love Is Reason 3
08 * Dream Myself Alive 1
24 * Here I Stand and Face the Rain 4
40 * Take on Me 10
24 * Train of Thought 7
41 * Hunting High and Low 11
23 * The Blue Sky 6
31 * Living a Boy's Adventure Tale 8
40 * The Sun Always Shines on T.V. 9
07 * And You Tell Me 2
13 * Love Is Reason 3
08 * Dream Myself Alive 1
24 * Here I Stand and Face the Rain 4
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 09:38 uur
thelion geeft de bovenste zes 11 t/m 6 i.p.v. 10 t/m 5. Gecorrigeerd.
1985 23.
49 * Take on Me +10
25 * Train of Thought +2
47 * Hunting High and Low +7
28 * The Blue Sky +6
34 * Living a Boy's Adventure Tale +4
44 * The Sun Always Shines on T.V. +5
10 * And You Tell Me +3
22 * Love Is Reason +9
09 * Dream Myself Alive +1
32 * Here I Stand and Face the Rain +8
Net debuut van een band die wat heen en weer zou springen tussen de bubbelgum en de serieuze pop (beide met wisselend succes) en hier wat meer op de eerste gedachte hinkt. The Sun Always Shines is wat ingehaald door de tijd, maar er staan een paar prima albumtracks naast de singles. Volgend album is als geheel een maatje beter inderdaad.
1985 23.
49 * Take on Me +10
25 * Train of Thought +2
47 * Hunting High and Low +7
28 * The Blue Sky +6
34 * Living a Boy's Adventure Tale +4
44 * The Sun Always Shines on T.V. +5
10 * And You Tell Me +3
22 * Love Is Reason +9
09 * Dream Myself Alive +1
32 * Here I Stand and Face the Rain +8
Net debuut van een band die wat heen en weer zou springen tussen de bubbelgum en de serieuze pop (beide met wisselend succes) en hier wat meer op de eerste gedachte hinkt. The Sun Always Shines is wat ingehaald door de tijd, maar er staan een paar prima albumtracks naast de singles. Volgend album is als geheel een maatje beter inderdaad.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:43 uur
Verbaas me wel dat "moeilijkere" muziek zoals Tom Waits en The Pogues in deze albumladder veel minder reacties krijgen dan makkelijker in het gehoor liggende (hitgevoelige) bands als Aha en Simply Red. Heb ergens een idee dat de gemiddelde muziekliefhebber op deze site (of specifieker, in deze albumladder) een muzikale allerseter is, zodat die moeilijkere artiesten ook veel reacties krijgen.
Als ik even verder denk: het klopt vast wel dat hier veel alleseters zitten, maar ook in die groep zijn die meer hitgevoelige artiesten meer bekend. Geldt ook voor mezelf.
En, ik ken dit album niet helemaal, vandaar geen punten, maar ik vind Aha een top band, zowel op dit debuutalbum als in de 90's en vooral de 00's!
Als ik even verder denk: het klopt vast wel dat hier veel alleseters zitten, maar ook in die groep zijn die meer hitgevoelige artiesten meer bekend. Geldt ook voor mezelf.
En, ik ken dit album niet helemaal, vandaar geen punten, maar ik vind Aha een top band, zowel op dit debuutalbum als in de 90's en vooral de 00's!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 13:54 uur
Gelden The Pogues nou tegenwoordig ook al als moeilijkere muziek?
Moet wel zeggen dat ik wat hier in de afgelopen weken voorbij kwam ook vrij eenvormig vind en dat het feit dat ik a-ha toevallig wel tof vind en daarom ook weer eens mee kon stemmen meer de uitzondering dan de regel is, dus je betoog komt me ook weer niet helemaal onbekend voor.
Moet wel zeggen dat ik wat hier in de afgelopen weken voorbij kwam ook vrij eenvormig vind en dat het feit dat ik a-ha toevallig wel tof vind en daarom ook weer eens mee kon stemmen meer de uitzondering dan de regel is, dus je betoog komt me ook weer niet helemaal onbekend voor.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:03 uur
Ach bij een volgende notering van Marillion, Rush en andere soort "lastige" symfo staan we weer vooraan 
en Tom Waits maakt gewoon kutmuziek

en Tom Waits maakt gewoon kutmuziek

0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:10 uur
Om de lijst van 1985 eenvormig te noemen... dat vind ik kort door de bocht.
Het gaat natuurlijk om albums met veel stemmen (het vertrekpunt van het spel)
en dan zitten de traditionele bestsellers natuurlijk panklaar op de eerste rij.
Ik denk gewoon dat dit spel hoofdzakelijk gevolgd wordt door een aantal jaren 80 popliefhebbers
zoals ikzelf en dat daarnaast enkele fans van artiesten die op MuMe hoge ogen gooien standby zitten.
In dat laatste geval gaat het dan om de meer gitaargerichte (symfo)rock fanaten.
De fans van de "moeilijkere" muziek zitten niet op dit spel te wachten, denk ik.
Trouwens, ik geloof dat maar een klein percentage van de gebruikers van de site
spelletjes speelt op het forum. En dat gelijkgezinden elkaar in die spelletjes vinden.
Het gaat natuurlijk om albums met veel stemmen (het vertrekpunt van het spel)
en dan zitten de traditionele bestsellers natuurlijk panklaar op de eerste rij.
Ik denk gewoon dat dit spel hoofdzakelijk gevolgd wordt door een aantal jaren 80 popliefhebbers
zoals ikzelf en dat daarnaast enkele fans van artiesten die op MuMe hoge ogen gooien standby zitten.
In dat laatste geval gaat het dan om de meer gitaargerichte (symfo)rock fanaten.
De fans van de "moeilijkere" muziek zitten niet op dit spel te wachten, denk ik.
Trouwens, ik geloof dat maar een klein percentage van de gebruikers van de site
spelletjes speelt op het forum. En dat gelijkgezinden elkaar in die spelletjes vinden.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:12 uur
dazzler schreef:
Ik denk gewoon dat dit spel hoofdzakelijk gevolgd wordt door een aantal jaren 80 popliefhebbers zoals ikzelf
....
Ik denk gewoon dat dit spel hoofdzakelijk gevolgd wordt door een aantal jaren 80 popliefhebbers zoals ikzelf
....
Nu vraag ik me toch af in welke groep ik zit

0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:18 uur
In vind dat een interessante opmerking (en vaststelling).
Ik ken een paar mensen die net als ik wel van synthpop houden en tegelijk ook van symforock.
Ik behoor duidelijk minder tot die laatste categorie, maar het is wel een combinatie die vaak voorkomt.
En hier op MusicMeter is vigil één van de goeie voorbeelden van die vaststelling.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 23:34 uur
dazzler schreef:
Ik ken een paar mensen die net als ik wel van synthpop houden en tegelijk ook van symforock.
Ik ook. Sterker nog: volgens mij houdt de meerderheid zowel van synthpop als synthrock!
Ik bedoel, de meeste muziekvrienden van mij houden van een portie Depeche Mode en Duran Duran aan de ene kant en een toetje Marillion of Pink Floyd aan de andere kant. Dan noem ik natuurlijk wel een aantal bekende namen, misschien doel jij meer op de mensen die zich ook op de onbekendere artiesten storten. Of zijn het in jouw ervaring gewoon meer gescheiden groepen?
0
geplaatst: 27 juni 2014, 00:46 uur
1985 24. Propaganda - A Secret Wish (1985)

187 stemmen / 3.92 sterren / 2 meningen
Dream Within a Dream / The Murder of Love / Jewel / Duel (Eye to Eye)
Frozen Faces / p:Machinery / Sorry for Laughing / The Chase / Dr. Mabuse

187 stemmen / 3.92 sterren / 2 meningen
Dream Within a Dream / The Murder of Love / Jewel / Duel (Eye to Eye)
Frozen Faces / p:Machinery / Sorry for Laughing / The Chase / Dr. Mabuse
0
geplaatst: 27 juni 2014, 00:46 uur
1985 24.
00 * Dream Within a Dream
00 * The Murder of Love
00 * Jewel
00 * Duel (Eye to Eye)
00 * Frozen Faces
00 * p:Machinery
00 * Sorry for Laughing
00 * The Chase
00 * Dr. Mabuse
Het album verscheen in 1985 zowel op LP als CD.
Ik koos voor de CD tracklijst die afweek ten opzichte van de LP tracklijst.
Zo staat het album ook op MusicMeter.
Ik ben nog steeds niet verder geraakt dan de bloedmooie single Duel.
Heb het album thuis en al wel gedraaid, maar vind hem voor de rest nogal bombastisch.
Mijn eerste indruk was: dit lijkt wel symfonische synthpop (om even in de vorige discussie te blijven).
00 * Dream Within a Dream
00 * The Murder of Love
00 * Jewel
00 * Duel (Eye to Eye)
00 * Frozen Faces
00 * p:Machinery
00 * Sorry for Laughing
00 * The Chase
00 * Dr. Mabuse
Het album verscheen in 1985 zowel op LP als CD.
Ik koos voor de CD tracklijst die afweek ten opzichte van de LP tracklijst.
Zo staat het album ook op MusicMeter.
Ik ben nog steeds niet verder geraakt dan de bloedmooie single Duel.
Heb het album thuis en al wel gedraaid, maar vind hem voor de rest nogal bombastisch.
Mijn eerste indruk was: dit lijkt wel symfonische synthpop (om even in de vorige discussie te blijven).
0
geplaatst: 27 juni 2014, 04:07 uur
1985 24.
06 * Dream Within a Dream 6
02 * The Murder of Love 2
03 * Jewel 3
07 * Duel (Eye to Eye) 7
05 * Frozen Faces 5
08 * p:Machinery 8
04 * Sorry for Laughing 4
01 * The Chase 1
09 * Dr. Mabuse 9
Vroeger vaak gedraaid en klinkt nog steeds heel goed. Zie dat ik er slechts 3.0* voor heeft gegeven. Doen we een half puntje bij. Heb nog een fraaie 12 inch met een 2 x 20 minuten durende mix van dit album Wishful Thinking (1985) Een heel herkenbaar Trevor Horn album met een overdaad aan synthi-instrumentatie maar zeker niet hinderlijk. Dus 3.5 *
06 * Dream Within a Dream 6
02 * The Murder of Love 2
03 * Jewel 3
07 * Duel (Eye to Eye) 7
05 * Frozen Faces 5
08 * p:Machinery 8
04 * Sorry for Laughing 4
01 * The Chase 1
09 * Dr. Mabuse 9
Vroeger vaak gedraaid en klinkt nog steeds heel goed. Zie dat ik er slechts 3.0* voor heeft gegeven. Doen we een half puntje bij. Heb nog een fraaie 12 inch met een 2 x 20 minuten durende mix van dit album Wishful Thinking (1985) Een heel herkenbaar Trevor Horn album met een overdaad aan synthi-instrumentatie maar zeker niet hinderlijk. Dus 3.5 *
0
geplaatst: 27 juni 2014, 06:56 uur
1985 24.
12 * Dream Within a Dream 6
05 * The Murder of Love 3
07 * Jewel 4
16 * Duel (Eye to Eye) 9
06 * Frozen Faces 1
15 * p:Machinery 7
09 * Sorry for Laughing 5
03 * The Chase 2
17 * Dr. Mabuse 8
12 * Dream Within a Dream 6
05 * The Murder of Love 3
07 * Jewel 4
16 * Duel (Eye to Eye) 9
06 * Frozen Faces 1
15 * p:Machinery 7
09 * Sorry for Laughing 5
03 * The Chase 2
17 * Dr. Mabuse 8
0
geplaatst: 27 juni 2014, 10:09 uur
1985 24.
17 * Dream Within a Dream 5
06 * The Murder of Love 1
09 * Jewel 2
22 * Duel (Eye to Eye) 6
06 * Frozen Faces
22 * p:Machinery 7
12 * Sorry for Laughing 3
03 * The Chase
21 * Dr. Mabuse 4
Mooie koude syntpopplaat uit Duitsland. Heel herkenbaar Trevor Horn lees ik hier, dat is knap want hij heeft deze plaat niet geproduceerd al denken een heleboel mensen van wel. Uiteraard kwam dit album wel uit op ZTT en heeft Horn wat adviezen gegeven maar het album is geproduceerd door zijn protege Stephen Lipson (o.a. Paul McCartney, Annie Lennox en samen met Horn de Pet Shop Boys). Verplichte kost voor de wate 80's liefhebber!
17 * Dream Within a Dream 5
06 * The Murder of Love 1
09 * Jewel 2
22 * Duel (Eye to Eye) 6
06 * Frozen Faces
22 * p:Machinery 7
12 * Sorry for Laughing 3
03 * The Chase
21 * Dr. Mabuse 4
Mooie koude syntpopplaat uit Duitsland. Heel herkenbaar Trevor Horn lees ik hier, dat is knap want hij heeft deze plaat niet geproduceerd al denken een heleboel mensen van wel. Uiteraard kwam dit album wel uit op ZTT en heeft Horn wat adviezen gegeven maar het album is geproduceerd door zijn protege Stephen Lipson (o.a. Paul McCartney, Annie Lennox en samen met Horn de Pet Shop Boys). Verplichte kost voor de wate 80's liefhebber!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 juni 2014, 11:24 uur
1985 24.
22 * Dream Within a Dream +5
06 * The Murder of Love
09 * Jewel
26 * Duel (Eye to Eye) +4
06 * Frozen Faces
25 * p:Machinery +3
13 * Sorry for Laughing +1
03 * The Chase
23 * Dr. Mabuse +2
Ik vroeg me ook al af of je dit volgende album in gedachten had toen je gisteren je opmerkingen maakte. Enfin, het album is tegelijkertijd een bescheiden klassieker en toch ook wel verre van perfect. De singles Duel en p:Machinery zijn fijne visitekaartjes, maar het openingsnummer is het echte hoogtepunt voor mij. Daarnaast inderdaad nogal eens wat overbodige bombast... en Jewel is wat mij betreft helemaal niet aan te horen.
22 * Dream Within a Dream +5
06 * The Murder of Love
09 * Jewel
26 * Duel (Eye to Eye) +4
06 * Frozen Faces
25 * p:Machinery +3
13 * Sorry for Laughing +1
03 * The Chase
23 * Dr. Mabuse +2
dazzler schreef:
Ik vroeg me ook al af of je dit volgende album in gedachten had toen je gisteren je opmerkingen maakte. Enfin, het album is tegelijkertijd een bescheiden klassieker en toch ook wel verre van perfect. De singles Duel en p:Machinery zijn fijne visitekaartjes, maar het openingsnummer is het echte hoogtepunt voor mij. Daarnaast inderdaad nogal eens wat overbodige bombast... en Jewel is wat mij betreft helemaal niet aan te horen.
0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2014, 11:41 uur
1985 24.
27 * Dream Within a Dream 5
06 * The Murder of Love
09 * Jewel
29 * Duel (Eye to Eye) 1
06 * Frozen Faces
28 * p:Machinery 3
17 * Sorry for Laughing 4
03 * The Chase
25 * Dr. Mabuse 2
Deze heb ik op vinyl, dus mist er voor mij een track. Hoe dan ook; geinig albummetje.
Opmerkelijk detail : op de labels van deze plaat staat bij kant A Within, en bij kant B staat WIthout (voor de vermelding van de songtitels). Nooit achter gekomen wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.
27 * Dream Within a Dream 5
06 * The Murder of Love
09 * Jewel
29 * Duel (Eye to Eye) 1
06 * Frozen Faces
28 * p:Machinery 3
17 * Sorry for Laughing 4
03 * The Chase
25 * Dr. Mabuse 2
Deze heb ik op vinyl, dus mist er voor mij een track. Hoe dan ook; geinig albummetje.
Opmerkelijk detail : op de labels van deze plaat staat bij kant A Within, en bij kant B staat WIthout (voor de vermelding van de songtitels). Nooit achter gekomen wat daar de betekenis van zou kunnen zijn.
* denotes required fields.