Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2015, 20:44 uur
1990 14.
07 * Moving On
11 * Oh Pretty Woman 2
06 * Walking by Myself
13 * Still Got the Blues 3
04 * Texas Strut
05 * Too Tired
09 * King of the Blues 1
18 * As the Years Go Passing By 6
16 * Midnight Blues 5
01 * That Kind of Woman
07 * All Your Love 4
02 * Stop Messing Around
De rustige nummers springen er wel uit. Bij de uptempo nummers stoort de kille drumbeat me. Wat Poeha zegt, As The years go passing by is zeer zeer schoon!
07 * Moving On
11 * Oh Pretty Woman 2
06 * Walking by Myself
13 * Still Got the Blues 3
04 * Texas Strut
05 * Too Tired
09 * King of the Blues 1
18 * As the Years Go Passing By 6
16 * Midnight Blues 5
01 * That Kind of Woman
07 * All Your Love 4
02 * Stop Messing Around
De rustige nummers springen er wel uit. Bij de uptempo nummers stoort de kille drumbeat me. Wat Poeha zegt, As The years go passing by is zeer zeer schoon!
0
geplaatst: 16 januari 2015, 06:28 uur
1990 14.
14 * Moving On 7
19 * Oh Pretty Woman 8
15 * Walking by Myself 9
25 * Still Got the Blues 12
07 * Texas Strut 3
11 * Too Tired 6
11 * King of the Blues 2
28 * As the Years Go Passing By 10
27 * Midnight Blues 11
02 * That Kind of Woman 1
12 * All Your Love 5
06 * Stop Messing Around 4
14 * Moving On 7
19 * Oh Pretty Woman 8
15 * Walking by Myself 9
25 * Still Got the Blues 12
07 * Texas Strut 3
11 * Too Tired 6
11 * King of the Blues 2
28 * As the Years Go Passing By 10
27 * Midnight Blues 11
02 * That Kind of Woman 1
12 * All Your Love 5
06 * Stop Messing Around 4
0
geplaatst: 16 januari 2015, 20:53 uur
1990 15. Judas Priest - Painkiller (1990)

225 stemmen / 4.09 sterren / 2 meningen
Painkiller / Hell Patrol / All Guns Blazing / Leather Rebel / Metal Meltdown
Night Crawler / Between the Hammer & the Anvil / A Touch of Evil / Battle Hymn / One Shot at Glory
Maar die hebben we dus abusievelijk een paar dagen geleden al gespeeld.

225 stemmen / 4.09 sterren / 2 meningen
Painkiller / Hell Patrol / All Guns Blazing / Leather Rebel / Metal Meltdown
Night Crawler / Between the Hammer & the Anvil / A Touch of Evil / Battle Hymn / One Shot at Glory
Maar die hebben we dus abusievelijk een paar dagen geleden al gespeeld.
0
geplaatst: 16 januari 2015, 20:55 uur
1990 16. Angelo Badalamenti - Twin Peaks (1990)

226 stemmen / 4.03 sterren / geen meningen
Twin Peaks Theme / Laura Palmer's Theme / Audrey's Dance / The Nightingale
Freshly Squeezed / The Bookhouse Boys / Into the Night / Night Life in Twin Peaks
Dance of the Dream Man / Love Theme from Twin Peaks / Falling

226 stemmen / 4.03 sterren / geen meningen
Twin Peaks Theme / Laura Palmer's Theme / Audrey's Dance / The Nightingale
Freshly Squeezed / The Bookhouse Boys / Into the Night / Night Life in Twin Peaks
Dance of the Dream Man / Love Theme from Twin Peaks / Falling
0
geplaatst: 16 januari 2015, 20:57 uur
1990 16.
00 * Twin Peaks Theme
00 * Laura Palmer's Theme
00 * Audrey's Dance
00 * The Nightingale
00 * Freshly Squeezed
00 * The Bookhouse Boys
00 * Into the Night
00 * Night Life in Twin Peaks
00 * Dance of the Dream Man
00 * Love Theme from Twin Peaks
00 * Falling
Who shot JR voor gevorderden.
Zowaar de soundtrack van een cultserie in onze top 30.
00 * Twin Peaks Theme
00 * Laura Palmer's Theme
00 * Audrey's Dance
00 * The Nightingale
00 * Freshly Squeezed
00 * The Bookhouse Boys
00 * Into the Night
00 * Night Life in Twin Peaks
00 * Dance of the Dream Man
00 * Love Theme from Twin Peaks
00 * Falling
Who shot JR voor gevorderden.
Zowaar de soundtrack van een cultserie in onze top 30.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 22:41 uur
1990 17. Toto - Past to Present 1977-1990 (1990)

218 stemmen / 3.27 sterren / 2 meningen
Love Has the Power / Africa / Hold the Line / Out of Love
Georgy Porgy / I'll Be over You / Can You Hear What I'm Saying / Rosanna
I Won't Hold You Back / Stop Loving You / 99 / Pamela / Animal

218 stemmen / 3.27 sterren / 2 meningen
Love Has the Power / Africa / Hold the Line / Out of Love
Georgy Porgy / I'll Be over You / Can You Hear What I'm Saying / Rosanna
I Won't Hold You Back / Stop Loving You / 99 / Pamela / Animal
0
geplaatst: 17 januari 2015, 22:43 uur
1990 17.
00 * Love Has the Power
00 * Africa
00 * Hold the Line
00 * Out of Love
00 * Georgy Porgy
00 * I'll Be over You
00 * Can You Hear What I'm Saying
00 * Rosanna
00 * I Won't Hold You Back
00 * Stop Loving You
00 * 99
00 * Pamela
00 * Animal
Verzamelaar die ook op cd slechts 13 nummers telt (waarvan vier nieuwe)
en daarmee de carrière van deze uit topmuzikanten bestaande band wil samenvatten.
Ik heb het altijd een gemiste kans gevonden om de definitieve Toto op één schijf te bundelen.
Ik stem zeker, maar wil eerst de mindere goden uit de tracklijst nog een kans geven.
00 * Love Has the Power
00 * Africa
00 * Hold the Line
00 * Out of Love
00 * Georgy Porgy
00 * I'll Be over You
00 * Can You Hear What I'm Saying
00 * Rosanna
00 * I Won't Hold You Back
00 * Stop Loving You
00 * 99
00 * Pamela
00 * Animal
Verzamelaar die ook op cd slechts 13 nummers telt (waarvan vier nieuwe)
en daarmee de carrière van deze uit topmuzikanten bestaande band wil samenvatten.
Ik heb het altijd een gemiste kans gevonden om de definitieve Toto op één schijf te bundelen.
Ik stem zeker, maar wil eerst de mindere goden uit de tracklijst nog een kans geven.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:09 uur
Toto. Paar heerlijke klassiekers op hun naam, maar ik stem niet want ken niet alles hier en trekt me niet dit te leren kennen. Liever wat hits uit 1967 luisteren 

0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:46 uur
1990 17.
00 * Love Has the Power
10 * Africa
09 * Hold the Line
00 * Out of Love
03 * Georgy Porgy
05 * I'll Be over You
02 * Can You Hear What I'm Saying
07 * Rosanna
01 * I Won't Hold You Back
08 * Stop Loving You
04 * 99
06 * Pamela
00 * Animal
Van die vier nieuwe nummers blijft niet veel overeind.
Alsof Toto zichzelf na het succes van de zevende sublimeerde tot geruisloos radiobehang.
Hoe top de muzikanten ook waren, het ontbrak hen naar mijn mening te vaak aan goeie songs
om ook op albumformaat overeind te blijven. Het loopt vaak fout in de refreinen.
Can You Hear What I'm Saying is daar een goed voorbeeld van.
Behoorlijk onderhoudende instrumentatie, maar dan zo'n flauw refrein.
En die Milli Vanilli lookalike op vocalen helpt niet echt.
00 * Love Has the Power
10 * Africa
09 * Hold the Line
00 * Out of Love
03 * Georgy Porgy
05 * I'll Be over You
02 * Can You Hear What I'm Saying
07 * Rosanna
01 * I Won't Hold You Back
08 * Stop Loving You
04 * 99
06 * Pamela
00 * Animal
Van die vier nieuwe nummers blijft niet veel overeind.
Alsof Toto zichzelf na het succes van de zevende sublimeerde tot geruisloos radiobehang.
Hoe top de muzikanten ook waren, het ontbrak hen naar mijn mening te vaak aan goeie songs
om ook op albumformaat overeind te blijven. Het loopt vaak fout in de refreinen.
Can You Hear What I'm Saying is daar een goed voorbeeld van.
Behoorlijk onderhoudende instrumentatie, maar dan zo'n flauw refrein.
En die Milli Vanilli lookalike op vocalen helpt niet echt.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:47 uur
Been there done that, zeg ik als absoluut Toto liefhebber. Zoveelste verzamelaar...pffff.
Enige voordeel waren de vier nieuwe tracks waarvan alleen Can You Hear What I'm Saying me nog echt aanspreekt. Je moet er wel even inkomen, maar dan pakt het nummer me, zoals zoveel andere tracks van de band.
Wel weer een totaal andere sound dan wat ze tot dan hebben uitgebracht. Het was ook snel weer gedaan met toenmalig zanger Jean-Michel Byron. Paste toch duidelijk niet binnen het team.
Verder natuurlijk een veel te summier overzicht van hun toenmalige oeuvre. Wel de voor de hand liggende hits. Alleen maar toppers, dat wel.
Niet voor niets mijn favoriete band, daar op hun eerste 10 albums zeker geen missers staan. Dat heeft nog geen enkele andere artiest voor elkaar gekregen, naar mijn smaak dan. Vaak ook veel "ooh oooh oooh oooh" wordt er dan meesmuilend gezegd. Fuck that, I like it.
02 * Love Has the Power +2
20 * Africa +10
18 * Hold the Line +9
04 * Out of Love +4
06 * Georgy Porgy +3
18 * I'll Be Over You +13 (inclusief een andere favo Michael MacDonald)
10 * Can You Hear What I'm Saying +8
13 * Rosanna +6
12 * I Won't Hold You Back +11
15 * Stop Loving You +7
16 * 99. +12
11 * Pamela +5
01 * Animal +1
Heb al wat gehoord en het gaat weer feest worden met hun nieuwe album incluis Joseph Williams en David Hungate.
Enige voordeel waren de vier nieuwe tracks waarvan alleen Can You Hear What I'm Saying me nog echt aanspreekt. Je moet er wel even inkomen, maar dan pakt het nummer me, zoals zoveel andere tracks van de band.
Wel weer een totaal andere sound dan wat ze tot dan hebben uitgebracht. Het was ook snel weer gedaan met toenmalig zanger Jean-Michel Byron. Paste toch duidelijk niet binnen het team.
Verder natuurlijk een veel te summier overzicht van hun toenmalige oeuvre. Wel de voor de hand liggende hits. Alleen maar toppers, dat wel.
Niet voor niets mijn favoriete band, daar op hun eerste 10 albums zeker geen missers staan. Dat heeft nog geen enkele andere artiest voor elkaar gekregen, naar mijn smaak dan. Vaak ook veel "ooh oooh oooh oooh" wordt er dan meesmuilend gezegd. Fuck that, I like it.
02 * Love Has the Power +2
20 * Africa +10
18 * Hold the Line +9
04 * Out of Love +4
06 * Georgy Porgy +3
18 * I'll Be Over You +13 (inclusief een andere favo Michael MacDonald)
10 * Can You Hear What I'm Saying +8
13 * Rosanna +6
12 * I Won't Hold You Back +11
15 * Stop Loving You +7
16 * 99. +12
11 * Pamela +5
01 * Animal +1
Heb al wat gehoord en het gaat weer feest worden met hun nieuwe album incluis Joseph Williams en David Hungate.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:52 uur
dazzler schreef:
Hoe top de muzikanten ook waren, het ontbrak hen naar mijn mening te vaak aan goeie songs om ook op albumformaat overeind te blijven. Het loopt vaak fout in de refreinen.
Herkenbaar. Misschien een idee voor een nieuw verzamelalbum: Toto- Alle 40 goed -- zonder refreinen?Hoe top de muzikanten ook waren, het ontbrak hen naar mijn mening te vaak aan goeie songs om ook op albumformaat overeind te blijven. Het loopt vaak fout in de refreinen.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:56 uur
Dit vind ik alvast een erg goeie verzamelaar.
Democratisch geprijsd, geen ingekorte versies en Mushanga.
Toto - Africa (2009)
Even polsen bij Poeha: zoveel punten voor I Won't Hold You Back?
Leg eens uit, want ik vind dat toch echt wel een behoorlijk flauw nummer.
Los van de fan-factor dan, want dat begrijp ik natuurlijk wel, die liefde van een fan.
Democratisch geprijsd, geen ingekorte versies en Mushanga.
Toto - Africa (2009)
Los van de fan-factor dan, want dat begrijp ik natuurlijk wel, die liefde van een fan.
0
geplaatst: 17 januari 2015, 23:58 uur
Mannen luister toch eens naar een album als Isolation. Geen enkele hit, maar wat een geweld aan krachtige songs. Moet er wel bij zeggen dat het wat bevoordeeld is, daar dat mijn favo album van de band is.
Kan het niet laten
Angel Don't Cry
Holyanna
Change of Heart
Waarom dat geen regelrechte hits zijn geworden in die tijd, beats me.
Kan het niet laten

Angel Don't Cry
Holyanna
Change of Heart
Waarom dat geen regelrechte hits zijn geworden in die tijd, beats me.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 00:15 uur
dazzler schreef:
Mushanga
Mushanga
Ai, daar heb je me, dat is dan toch mogelijk de misser die ik even was vergeten binnen hun eerste tiental albums. In ieder geval het dieptepunt daarop. Je tipte wel een geweldige verzamelaar, dat is 'ie zeker. Helaas duurt die een track te lang

dazzler schreef:
Moet ik toch even toegeven dat het op m'n eerste aangeschafte album van de band stond en dat vooral DAT nummer, maar zeker ook Make Believe me altijd dierbaar blijven. Dat heeft er ook wel wat mee te maken.
Maar daarnaast dat fragiele piano spel doorheen het nummer, dan smelt ik elke keer weer. En dan het aanzetten tot een soort van climax bij aanvang van het refrein. Op het moment van eerste beluistering nog niet eerder gehoord in welk nummer dan ook. A Million Miles Away (van het Turn Back album, met toenmalig geweldenaar Bobby Kimball) heeft dat ook, dat ineens opzwepende en vervolgens weer terugvallen in de flow van het nummer. Blijven beiden eeuwige favorieten. Ik weet het, Bobby zat er later live nog wel eens wat naast, maar dat was juiste de charme bij die kerel. Jammer dat hij al even niet meer mee doet/mag doen. Evenals Mike Porcaro, maar dat heeft helaas een andere triestere reden.
Echt kwalitatief geweldige zangers heeft Toto ook nooit echt gehad, uitgezonderd Fergie Frederiksen.
Joseph Williams heeft ook nog wel aardig huisgehouden, trouwens.
Live lijkt Joseph Williams nu wel op de top van zijn kunnen, waanzinnige uitvoering:
Home of the Brave (35th Anniversary)
Fergie Frederiksen: exact 1 jaar geleden overleden

0
geplaatst: 18 januari 2015, 00:30 uur
Poeha schreef:
Ai, daar heb je me, dat is dan toch mogelijk de misser die ik even was vergeten binnen hun eerste tiental albums. In ieder geval het dieptepunt daarop. Je tipte wel een geweldige verzamelaar, dat is 'ie zeker. Helaas duurt die een track te lang
Hoe is het mogelijk? Een van hun beste songs en dan is die fan meedogenloos vernietigend.
Liefde maakt blind, in beide richtingen. Ik schud mijn hoofd en rust mijn zaak.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 05:15 uur
1990 17.
04 * Love Has the Power 2
31 * Africa 11
28 * Hold the Line 10
17 * Out of Love 13
11 * Georgy Porgy 5
24 * I'll Be Over You 6
14 * Can You Hear What I'm Saying 4
25 * Rosanna 12
19 * I Won't Hold You Back 7
18 * Stop Loving You 3
25 * 99. 9
19 * Pamela 8
02 * Animal
Out of Love heb ik een zwak voor.....categorie: kippenvel, prachtig gezongen! Rosanna is en blijft een fantastische single. Africa heb ik niet zoveel mee maar nog beter dan de rest. Moet gezegd worden: de heren hebben een hoog aanzien in de muziekwereld. Slaapverwekkend is niet het juiste woord maar het streven naar perfectie maakt mij niet echt gelukkig. Dire Straits idem dito, behalve de periode 1982-84. En in nog sterkere mate de Eagles. Klinkt allemaal te braaf
04 * Love Has the Power 2
31 * Africa 11
28 * Hold the Line 10
17 * Out of Love 13
11 * Georgy Porgy 5
24 * I'll Be Over You 6
14 * Can You Hear What I'm Saying 4
25 * Rosanna 12
19 * I Won't Hold You Back 7
18 * Stop Loving You 3
25 * 99. 9
19 * Pamela 8
02 * Animal
Out of Love heb ik een zwak voor.....categorie: kippenvel, prachtig gezongen! Rosanna is en blijft een fantastische single. Africa heb ik niet zoveel mee maar nog beter dan de rest. Moet gezegd worden: de heren hebben een hoog aanzien in de muziekwereld. Slaapverwekkend is niet het juiste woord maar het streven naar perfectie maakt mij niet echt gelukkig. Dire Straits idem dito, behalve de periode 1982-84. En in nog sterkere mate de Eagles. Klinkt allemaal te braaf

0
geplaatst: 18 januari 2015, 06:18 uur
1990 17.
08 * Love Has the Power 4
42 * Africa 11
41 * Hold the Line 13
20 * Out of Love 3
19 * Georgy Porgy 8
31 * I'll Be Over You 7
21 * Can You Hear What I'm Saying 9
37 * Rosanna 12
25 * I Won't Hold You Back 6
23 * Stop Loving You 5
27 * 99. 2
29 * Pamela 10
03 * Animal 1
08 * Love Has the Power 4
42 * Africa 11
41 * Hold the Line 13
20 * Out of Love 3
19 * Georgy Porgy 8
31 * I'll Be Over You 7
21 * Can You Hear What I'm Saying 9
37 * Rosanna 12
25 * I Won't Hold You Back 6
23 * Stop Loving You 5
27 * 99. 2
29 * Pamela 10
03 * Animal 1
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 januari 2015, 10:20 uur
1990 17.
09 * Love Has the Power +1
52 * Africa +10
50 * Hold the Line +9
25 * Out of Love +5
22 * Georgy Porgy +3
33 * I'll Be Over You +2
28 * Can You Hear What I'm Saying +7
49 * Rosanna +12
29 * I Won't Hold You Back +4
34 * Stop Loving You +11
35 * 99. +8
42 * Pamela +13
09 * Animal +6
Kroniek van een aangekondigde iconische verzamelaar...
Op cd mijn tweede Toto (Kingdom of Desire kwam er nog voor) in 1997, maar daarvoor al uit de bieb en op bandje. Anno nu is de balans mager:
- de nieuwe zanger en zijn vier nieuwe nummers overtuigen in het gunstigste geval maar matig
- de oude nummers zijn óf goed maar doodgedraaid óf toch niet zo goed
- een caleidoscopische rockband met topmuzikanten is toch op zijn overtuigendst aan de stevige kant van het AOR-spectrum. Nummers als 99 en Georgy Porgy zijn op papier leuk, maar vallen als ze spelen toch tegen.
- een verzamelaar die nota bene "Past to Present" heet en dan van een schamele zeven albums er twee volkomen negeert (nee, geen hits, maar dan nog? Zelfs niet een nummertje van Turn Back en Isolation?)
- Mushanga wordt inderdaad node gemist
De laatste tijd verhoog ik mijn stemmen vaker dan dat ik ze verlaag, zeker ook bij oude liefdes. Maar dat deze blockbuster ooit de 3* nog aantikt lijkt een vrij onwaarschijnlijk scenario.
09 * Love Has the Power +1
52 * Africa +10
50 * Hold the Line +9
25 * Out of Love +5
22 * Georgy Porgy +3
33 * I'll Be Over You +2
28 * Can You Hear What I'm Saying +7
49 * Rosanna +12
29 * I Won't Hold You Back +4
34 * Stop Loving You +11
35 * 99. +8
42 * Pamela +13
09 * Animal +6
Op cd mijn tweede Toto (Kingdom of Desire kwam er nog voor) in 1997, maar daarvoor al uit de bieb en op bandje. Anno nu is de balans mager:
- de nieuwe zanger en zijn vier nieuwe nummers overtuigen in het gunstigste geval maar matig
- de oude nummers zijn óf goed maar doodgedraaid óf toch niet zo goed
- een caleidoscopische rockband met topmuzikanten is toch op zijn overtuigendst aan de stevige kant van het AOR-spectrum. Nummers als 99 en Georgy Porgy zijn op papier leuk, maar vallen als ze spelen toch tegen.
- een verzamelaar die nota bene "Past to Present" heet en dan van een schamele zeven albums er twee volkomen negeert (nee, geen hits, maar dan nog? Zelfs niet een nummertje van Turn Back en Isolation?)
- Mushanga wordt inderdaad node gemist
De laatste tijd verhoog ik mijn stemmen vaker dan dat ik ze verlaag, zeker ook bij oude liefdes. Maar dat deze blockbuster ooit de 3* nog aantikt lijkt een vrij onwaarschijnlijk scenario.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 19:05 uur
Casartelli schreef:
Een van de weinige keren dat ik een verzamelaar in dit spelletje niet zo iconisch vind.
Daarvoor put ie te weinig uit het oudere hitmateriaal en telt hij te veel nieuwe nummers.

0
geplaatst: 18 januari 2015, 19:54 uur
Poeha schreef:
Been there done that, zeg ik als absoluut Toto liefhebber. Zoveelste verzamelaar...pffff.
.
.
Dat lijkt mij een beetje een non-argument aangezien dit op dat moment de eerste echte verzamelplaat was van Toto, bovendien was op dat moment een deel van de Toto catalogus nog niet op cd verschenen dus het had blijkbaar een functie. Dat bleek ook wel want het album behaalde de 1ste plek in de Nederlandse albumlijsten (als enige land ter wereld) en het bleek zelfs de best verkochte cd in Nederland te zijn van 1990. De teller ging al snel over de 100000 verkochte stuks heen.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat het een topverzamel was maar het "been there, done that" gehalte ligt anno 2015 wellicht op de loer maar toen deze verzameling hits uitkwam zeker niet en dat lijkt me het belangrijkste. In dat kader gezien is het zeker een iconische verzamelaar al was het maar om dat het zo was dat elk huishouden wel deze cd in huis leek te hebben (naar ik me heb laten vertellen waren er in huize Casartelli op een gegeven moment zelfs twee).
Dat Mushanga er niet op staat is op zich jammer want het is zo'n beetje hun beste track dus het album was er beter van geworden maar aangezien het enkel in Nederland op single is verschenen en het hier met een 16de plek wel aardig deed maar ook niet veel meer dan dat heel logisch dat die er niet op staat.
1990 17.
11 * Love Has the Power 2
63 * Africa 11
60 * Hold the Line 10
34 * Out of Love 9
25 * Georgy Porgy 3
37 * I'll Be Over You 4
34 * Can You Hear What I'm Saying 6
57 * Rosanna 8
34 * I Won't Hold You Back 5
46 * Stop Loving You 12
42 * 99. 7
55 * Pamela 13
10 * Animal 1
0
geplaatst: 18 januari 2015, 20:17 uur
1990 18. AC/DC - The Razors Edge (1990)

216 stemmen / 3.39 sterren / 3 meningen
Thunderstruck / Fire Your Guns / Moneytalks / The Razors Edge
Mistress for Christmas / Rock Your Heart Out / Are You Ready / Got You by the Balls
Shot of Love / Let's Make It / Goodbye & Good Riddance to Bad Luck / If You Dare

216 stemmen / 3.39 sterren / 3 meningen
Thunderstruck / Fire Your Guns / Moneytalks / The Razors Edge
Mistress for Christmas / Rock Your Heart Out / Are You Ready / Got You by the Balls
Shot of Love / Let's Make It / Goodbye & Good Riddance to Bad Luck / If You Dare
0
geplaatst: 18 januari 2015, 20:20 uur
1990 18.
00 * Thunderstruck
00 * Fire Your Guns
00 * Moneytalks
00 * The Razors Edge
00 * Mistress for Christmas
00 * Rock Your Heart Out
00 * Are You Ready
00 * Got You by the Balls
00 * Shot of Love
00 * Let's Make It
00 * Goodbye & Good Riddance to Bad Luck
00 * If You Dare
Vaste prik in onze overzichten en met Thunderstruck ook op de afspraak in de hitparades.
Voor mij het zoveelste album van een band waarvan ik zelfs het meesterwerk niet eens ken.
Een van de weinige bands die nog nooit met een iconische verzamelaar uitpakte, volgens mij.
00 * Thunderstruck
00 * Fire Your Guns
00 * Moneytalks
00 * The Razors Edge
00 * Mistress for Christmas
00 * Rock Your Heart Out
00 * Are You Ready
00 * Shot of Love
00 * Let's Make It
00 * If You Dare
Vaste prik in onze overzichten en met Thunderstruck ook op de afspraak in de hitparades.
Voor mij het zoveelste album van een band waarvan ik zelfs het meesterwerk niet eens ken.
Een van de weinige bands die nog nooit met een iconische verzamelaar uitpakte, volgens mij.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 21:02 uur
vigil schreef:
Dat lijkt mij een beetje een non-argument aangezien dit op dat moment de eerste echte verzamelplaat was van Toto, bovendien was op dat moment een deel van de Toto catalogus nog niet op cd verschenen dus het had blijkbaar een functie.
(quote)
Dat lijkt mij een beetje een non-argument aangezien dit op dat moment de eerste echte verzamelplaat was van Toto, bovendien was op dat moment een deel van de Toto catalogus nog niet op cd verschenen dus het had blijkbaar een functie.
Dat been there done that gaat in mijn geval wel op daar ik dit album pas vrij laat (zeker na verschijnen van alle albums daarvoor) heb aangeschaft. En dat dan uiteraard puur voor die "nieuwe" nummers. Ondertussen had ik al vele verzamelaars voorbij zien komen, maar deze om bovenstaande reden uiteindelijk ook maar aangeschaft.
Verder bezie ik mijn waardering vanuit het perspectief van het heden en niet vanuit het oogpunt van uitkomen van dat album. Dat dat laatste als referentiepunt dient voor dit topic, prima, maar zo hanteer ik de waardering niet. Het gaat er mij om hoe ik nu over de albums denk.
En die functie lijkt me duidelijk. Er moesten contractueel nummers met Jean-Michel Byron verschijnen. Uiteindelijk dus vier, te weinig voor een album, dus een mooi moment van de maatschappij om een overzicht uit te brengen tot dan toe.
0
geplaatst: 18 januari 2015, 21:05 uur
04 * Thunderstruck
05 * Fire Your Guns
02 * Moneytalks
03 * The Razors Edge
01 * Mistress for Christmas
00 * Rock Your Heart Out
00 * Are You Ready
00 * Shot of Love
00 * Let's Make It
00 * If You Dare
05 * Fire Your Guns
02 * Moneytalks
03 * The Razors Edge
01 * Mistress for Christmas
00 * Rock Your Heart Out
00 * Are You Ready
00 * Shot of Love
00 * Let's Make It
00 * If You Dare
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 januari 2015, 21:17 uur
Dank u

Van AC/DC is Moneytalks een fijn nummer en Thunderstruck zelfs buitengewoon fijn, maar een heel album lijkt me wat veel van het goede. Dat was in elk geval ook mijn indruk van het enige album van ze dat ik wel integraal gehoord heb en dat schijnt toch niet de minste te zijn (Back in Black).
0
geplaatst: 19 januari 2015, 19:35 uur
1990 19. A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm (1990)

213 stemmen / 3.91 sterren / 4 meningen
Push It Along / Luck of Lucien / After Hours / Footprints / I Left My Wallet in el Segundo
Pubic Enemy / Bonita Applebum / Can I Kick It? / Youthful Expression / Rhythm (Devoted to the Art
of Moving Butts) / Mr. Muhammad / Ham 'N' Eggs / Go Ahead in the Rain / Description of a Fool

213 stemmen / 3.91 sterren / 4 meningen
Push It Along / Luck of Lucien / After Hours / Footprints / I Left My Wallet in el Segundo
Pubic Enemy / Bonita Applebum / Can I Kick It? / Youthful Expression / Rhythm (Devoted to the Art
of Moving Butts) / Mr. Muhammad / Ham 'N' Eggs / Go Ahead in the Rain / Description of a Fool
0
geplaatst: 19 januari 2015, 19:37 uur
1990 19.
00 * Push It Along
00 * Luck of Lucien
00 * After Hours
00 * Footprints
00 * I Left My Wallet in el Segundo
00 * Pubic Enemy
00 * Bonita Applebum
00 * Can I Kick It?
00 * Youthful Expression
00 * Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts)
00 * Mr. Muhammad
00 * Ham 'N' Eggs
00 * Go Ahead in the Rain
00 * Description of a Fool
Het zou niet slecht zijn mochten hier een paar hip hoppers op inpikken.
Want het aandeel hiphop platen zal er niet op achteruit gaan, integendeel.
00 * Push It Along
00 * Luck of Lucien
00 * After Hours
00 * Footprints
00 * I Left My Wallet in el Segundo
00 * Pubic Enemy
00 * Bonita Applebum
00 * Can I Kick It?
00 * Youthful Expression
00 * Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts)
00 * Mr. Muhammad
00 * Ham 'N' Eggs
00 * Go Ahead in the Rain
00 * Description of a Fool
Het zou niet slecht zijn mochten hier een paar hip hoppers op inpikken.
Want het aandeel hiphop platen zal er niet op achteruit gaan, integendeel.
0
geplaatst: 19 januari 2015, 20:34 uur
Vernieuwende feelgood -met inhoud- hiphop. In t verlengde van De La Soul (met wat overlap in muzikanten, o.a. deze man met de langste lijst gastoptredens die ik ooit op musicmeter heb gezien). Ken helaas niet t hele album, maar neem nu eens " I Left My Wallet in el Segundo", zo'n relaxte sfeer en tekst. Totaaaaal anders dan NWA of Public NME. Later kwamen de agressieve en relaxte hiphop vaker samen, bijvoorbeeld bij Gang Starr en Spearhead.
Tot zover dit lesje hiphopgeschiedenis van iemand die de laatste 20 jaar nauwelijks nog hiphop luistert..
Tot zover dit lesje hiphopgeschiedenis van iemand die de laatste 20 jaar nauwelijks nog hiphop luistert..
0
geplaatst: 19 januari 2015, 22:36 uur
matthijs schreef:
Nu de punten nog.... ?
* denotes required fields.