MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums

zoeken in:
vigil schreef:
Ik pas, ik ben zelf overigens gewoon voor een heldere regel. De 30 meeste gestemde albums uit 1990 is volkomen duidelijk.

Ja, maar het is altijd fijn om de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken.
En het geeft me de kans om nu van 1990 terug te keren tot aan 1981.

En dan misschien verder te spelen met 1980, 1979 etc... We zien wel.

Casartelli (moderator)
matthijs schreef:
Grappig gezegd, maar ken je dit album wel? Misschien niet, en vind je het zo'n goeie band dat je toch het beter vindt als bandnaam?

Heb er héél lang geleden wel eens een albumpje van gehoord, maar dat is dus héél lang geleden. En later wel eens wat losse nummers die ook niet echt een denderende indruk maakten. Maar ik geef toe, ik heb ze hier wel gefundeerder gedebiteerd.

dazzler schreef:
(quote)

Ja, maar het is altijd fijn om de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken.
En het geeft me de kans om nu van 1990 terug te keren tot aan 1981.

Ik had ook een PM gehad van Matthijs over deze opmerking. Even voor de duidelijkheid, ik pas voor dit album en daarna geef ik aan dat ik voor een heldere ranking ben. Dus ik pas niet voor het hele spel en zal gewoon meedoen zodra ik het album ken.

vigil schreef:
Ik had ook een PM gehad van Matthijs over deze opmerking.

Dat het voor eenieder helder is: bij kritische opmerkingen aan het ladderregime wordt je persoonlijk benaderd door de Grote Leider of zijn handlangers.

Casartelli (moderator)

Ik heb geen probleem met vigils opmerking.
Zoals je misschien kon afleiden uit mijn berichten, twijfelde ik zelf aan het opzet.

Maar ik herinner me dat er ooit gesproken werd over wat doen met albums bubbling under.
En dan stopt matthijs er wat energie in. En dan wil het toeval dat ik ongeveer 30 albums tel
die in aanmerking komen voor deze aanpak = één maandje 80s revisited. Daarom dus.

Juist leuk als mensen als vigil kritische noten hebben. Mijn laatste opmerking werd misschien opgevat als overdreven manier om te zeggen dat ik liever geen kritiek heb, maar was bedoeld als ironie omdat ik er juist blij mee ben. Maar dat onderscheid is misschien moeilijk te maken. Mijn PM was dus geen dreigement naar Vigil maar om verheldering te vragen ("Hoi Vigil, Ik lees net dat je past, omdat je voor een heldere regel bent. Ben wel benieuwd waarom precies. Voor mij is ontdekken en herontdekken van interessante albums een van de redenen waarom ik met deze ladder meedoe, en voor mij komt deze combiregel daar meer aan tegemoet. Als je puur op aantal afgaat speelt het fenomeen "onbekend maakt onbemind" een erg grote rol. Mijn vraag aan jou, heb je misschien een andere reden om mee te doen, of deel je die reden maar vind je deze manier niet aantrekkelijk?")

Dus het valt best mee met het ladderregime

1990 [remix] 27. Ice Cube - AmeriKKKa's Most Wanted (1990)

(afbeelding)

150 stemmen / 4.01 sterren / 1 mening

Better Off Dead / The Nigga Ya Love to Hate / AmeriKKKa's Most Wanted
What They Hittin' Foe? / You Can't Fade Me - JD's Gaffilin' / Once upon a Time in the Projects
Turn Off the Radio / Endangered Species (Tales from the Darkside) / A Gangsta's Fairytale
I'm Only Out for One Thang / Get Off My Dick and Tell Yo Bitch to Come Here / The Drive-By
Rollin' Wit the Lench Mob / Who's the Mack? / It's a Man's World / The Bomb

1990 [remix] 27.

00 * Better Off Dead
00 * The Nigga Ya Love to Hate
00 * AmeriKKKa's Most Wanted
00 * What They Hittin' Foe?
00 * You Can't Fade Me / JD's Gaffilin'
00 * Once upon a Time in the Projects
00 * Turn Off the Radio
00 * Endangered Species (Tales from the Darkside)
00 * A Gangsta's Fairytale
00 * I'm Only Out for One Thang
00 * Get Off My Dick and Tell Yo Bitch to Come Here
00 * The Drive-By
00 * Rollin' Wit the Lench Mob
00 * Who's the Mack?
00 * It's a Man's World
00 * The Bomb

Het tweede album dat op basis van het aantal sterren in de lijst van 30 zou thuishoren
en meer bepaald op 27 is het hip hop album van ijsblok. Niet aan mij besteed, jammer genoeg.

Sorry matthijs maar ik moet ook bij deze passen

Bij de volgende twee ontbrekende van 1990, gaat ie wel mee doen. Let maar eens op!

vigil schreef:
Sorry matthijs maar ik moet ook bij deze passen

Nou vooruit dan. Ik vergeef je. Maar alleen omdat ik zelf ook pas. Gangsta rap is niet aan mij besteed, doe mij maar wat vrolijkere hiphop a la Tribe Called Quest, Beastie Boys, Stereo MC's, Urban Species, Neneh Cherry. En beste hiphoptrack aller tijden vind ik deze oernederhop van alweer begin 1980.

1990 [remix] 26. The Serenes - Barefoot and Pregnant (1990)

(afbeelding)

137 stemmen / 4.20 sterren / 2 meningen

Voodoo Economics / Beneath the Canopy / Abiding Place / Wayland Smithy
Follow the Rural Coast / The World Is a Woman's Breast / Rebecca (You're Gonna Be Allright)
Mermaid Mystery / Good Missionary

1990 [remix] 26.

00 * Voodoo Economics
00 * Beneath the Canopy
00 * Abiding Place
00 * Wayland Smithy
00 * Follow the Rural Coast
00 * The World Is a Woman's Breast
00 * Rebecca (You're Gonna Be Allright)
00 * Mermaid Mystery
00 * Good Missionary

Onbekend terrein, maar wel een album met een erg hoge score.
Ik laat me graag inwijden door mijn beminde noorderburen.

Of toch, een ingekorte versie van Follow the Rural Coast op een OOR-sampler.
Ik weet nog dat ik dat lang niet onaardig vond.

Zephyr
1990 [remix] 26.

00 * Voodoo Economics
05 * Beneath the Canopy
03 * Abiding Place
00 * Wayland Smithy
01 * Follow the Rural Coast
02 * The World Is a Woman's Breast
00 * Rebecca (You're Gonna Be Allright)
00 * Mermaid Mystery
04 * Good Missionary

Ja, dit is zonder meer één van de mooiste Nederpop-albums ooit... Een aantal maanden na release deze aan mezelf cadeau gedaan voor mijn verjaardag. De eerste paar jaar was ik hier helemaal weg van. Vooral het (lange) slotnummer zat ik regelmatig op te 'trippen', en dan met name het middenstuk, met fantastisch gitaarwerk op een simpele, maar o zo doeltreffende ritmesectie.

Moeilijk om hier heden ten dage een representatieve beoordeling aan te geven. Een deel van de magie is niet helemaal meer aanwezig.

Follow The Rural Coast staat inderdaad op deze CD, die als gratis bijlage zat bij OOR 23 - 1990.

Interessante plaat, hoor m voor het eerst en klinkt leuk. Ik ken net als dazzlerook alleen Follow The Rural Coast van de OOR-sampler. Weet nog dat volgens OOR dit een van de 10 beste Nederlandse albums ooit gemaakt zou zijn. Nou zegt de Oor wel meer, maar het klinkt allemaal best geïnspireerd.

1990 [remix] 26.

02 * Voodoo Economics 2
11 * Beneath the Canopy 6
07 * Abiding Place 4
01 * Wayland Smithy 1
09 * Follow the Rural Coast 8
09 * The World Is a Woman's Breast 7
05 * Rebecca (You're Gonna Be Allright) 5
02 * Mermaid Mystery 2
07 * Good Missionary 3

Een mooie 4 voor dit album, ik heb de 2 disc remaster van dit album.

1990 [remix] 26.

07 * Voodoo Economics 5
15 * Beneath the Canopy 4
14 * Abiding Place 7
03 * Wayland Smithy 2
18 * Follow the Rural Coast 9
15 * The World Is a Woman's Breast 6
13 * Rebecca (You're Gonna Be Allright) 8
05 * Mermaid Mystery 3
08 * Good Missionary 1

Ja, zeker een prachtplaat! En inderdaad een van de beste Nederlandse albums aller tijden!

1990 [remix] 26.

07 * Voodoo Economics
15 * Beneath the Canopy
14 * Abiding Place
02 * Wayland Smithy (-1)
18 * Follow the Rural Coast
15 * The World Is a Woman's Breast
13 * Rebecca (You're Gonna Be Allright)
04 * Mermaid Mystery (-1)
08 * Good Missionary

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt met de telling.

Zephyr
1990 [remix] 26.

07 * Voodoo Economics
15 * Beneath the Canopy
15 * Abiding Place (korr +1)
02 * Wayland Smithy
19 * Follow the Rural Coast (korr +1)
16 * The World Is a Woman's Breast (korr +1)
14 * Rebecca (You're Gonna Be Allright) (korr +1)
04 * Mermaid Mystery
04 * Good Missionary (korr -4 )

Oei, iets te enthousiast in mijn vorige bericht, en niet goed naar de titels gekeken...Het door mij genoemde slotnummer (Trip Down Memory Street) staat blijkbaar niet op de LP !? Dan pas ik mijn punten dus aan.

1990 [remix] 23. Primus - Frizzle Fry (1990)

(afbeelding)

170 stemmen / 3.90 sterren / 1 mening

To Defy the Laws of Tradition / Ground Hog's Day / Too Many Puppies
Mr. Knowitall / Frizzle Fry / John the Fisherman / You Can't Kill Michael Malloy
The Toys Go Winding Down / Pudding Time / Sathington Willoby
Spegetti Western / Harold of the Rocks / To Defy

1990 [remix] 23.

00 * To Defy the Laws of Tradition
00 * Ground Hog's Day
00 * Too Many Puppies
00 * Mr. Knowitall
00 * Frizzle Fry
00 * John the Fisherman
00 * You Can't Kill Michael Malloy
00 * The Toys Go Winding Down
00 * Pudding Time
00 * Sathington Willoby
00 * Spegetti Western
00 * Harold of the Rocks
00 * To Defy

Te veel puistenkoppen op de dansvloer van het jeugdhuis.
Jongens, wat haatte ik als deejay dat puberale Too Many Puppies.

Ondertussen valt het wel mee, maar het album lijkt me,
ook op basis van de hoes gezien, geen spek voor mijn bek.

En wederom een bevestiging van mijn teveel mainstreamgezind-zijn. Ook dit album zegt me weer niets.

Bij het volgende album weer een poging wagen, dan maar.

Poeha schreef:
En wederom een bevestiging van mijn teveel mainstreamgezind-zijn. Ook dit album zegt me weer niets.

Ziedaar ook een reden van mij twijfel omtrent deze remix maand.
Ik zie namelijk dat er regelmatig albums opduiken die weinigen wat zullen zeggen.
Al was Primus wel een hype begin jaren 90, een soort playmobil versie van de Peppers.

Casartelli (moderator)
The Serenes door afwezigheid gemist, maar dat is inderdaad een fraai plaatje van eigen bodem, met Abiding Place en The World Is a Woman's Breast als opvallendste uitschieters. Heb niet alles voldoende in het systeem voor punten, in elk geval niet als nakomertje. Primus zegt me nagenoeg niks... het staat me wel bij dat ik ergens een vage mental note heb daar eens iets aan te doen.

dazzler schreef:
Bij de volgende twee ontbrekende van 1990, gaat ie wel mee doen. Let maar eens op!

Nou deze Primus ken ik niet, sterker nog ik ken eigenlijk de band enkel van naam.

vigil schreef:
Nou deze Primus ken ik niet, sterker nog ik ken eigenlijk de band enkel van naam.

Het verbaast me ook dat jij niet de enige blijkt.
Een perfect voorbeeld van een hype die de tand des tijds niet heeft doorstaan?

Ik vrees het

Het zal zijn doelgroep gehad hebben, maar hier had ik ook helemaal niks mee. Too Many Puppies, wat een verschrikking was dat, ja, bij het uitgaan.

Sluit mij aan. De naam ken ik wel maar daar blijft het bij. Ook Too Many Puppies zegt me niets!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.