Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2015, 21:38 uur
dix schreef:
Wanneer kunnen we weer terug komen?
Wanneer kunnen we weer terug komen?
Overmorgen. Tenzij je van blues houdt, dan is morgen ook goed.
Casartelli schreef:
er zou zomaar eens heel wat meer new wave in dit album kunnen zitten dan je denkt.
er zou zomaar eens heel wat meer new wave in dit album kunnen zitten dan je denkt.
Dat Rush de synthesizer wist te integreren in hun sound, zonder zichzelf te verloochenen,
meer nog, een stap waarmee ze zichzelf verder ontwikkelden, wordt hier enorm geprezen.
Toch is het me allemaal wat te veel rock en te weinig pop. Maar ik kan me vergissen.
Moving Pictures staat hier al lang op mijn wanted lijstje, maar ik blijf twijfelen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 februari 2015, 21:43 uur
dazzler schreef:
Toch is het me allemaal wat te veel rock en te weinig pop. Maar ik kan me vergissen.
Moving Pictures staat hier al lang op mijn wanted lijstje, maar ik blijf twijfelen.
Moving Pictures voert mijn toptien niet voor niets aan, dus die zou ik nooit iemand afraden. Maar ik kan me zo voorstellen dat Signals of deze bij jou beter in de smaak gaat vallen. Om de aanschafprijs hoef je ze geen van allen te laten liggen.
0
geplaatst: 17 februari 2015, 22:16 uur
1984 [remixed] 28.
10 * Distant Early Warning 5
12 * Afterimage 7
16 * Red Sector 'A' 8
07 * The Enemy Within 3
05 * The Body Electric 4
05 * Kid Gloves 2
03 * Red Lenses 1
12 * Between the Wheels 6
stem: 4,5
Met dit album sloot de band een kwintet af welke bij mij een gemiddelde heeft van een 4,6. Of te wel een belachelijk sterke serie. Die de band bracht van de jaren 70 rock naar een jaren 80 geluid. Signals de voorganger was behoorlijk somber qua stemming en dat is bij deze een stukje minder. Niet qua teksten hoor want daar was nog steeds weinig gezelligheid te vinden maar muzikaal werd het wat uitbundiger. De nummers welke ik 8 t/m 5 punten heb gegeven behoren tot het beste ooit gemaakt. Mijn muzikale tweelingbroer Casartelli geeft ze dezelfde punten als ik. Blijkbaar verschillen we enkel bij The Body Electric echt van mening, toch verrassend want ik vind dat een erg sterk nummer.
Een prachtplaat schreef Casartelli en dat, beste mensen, kan ik enkel maar onderschrijven.
10 * Distant Early Warning 5
12 * Afterimage 7
16 * Red Sector 'A' 8
07 * The Enemy Within 3
05 * The Body Electric 4
05 * Kid Gloves 2
03 * Red Lenses 1
12 * Between the Wheels 6
stem: 4,5
Met dit album sloot de band een kwintet af welke bij mij een gemiddelde heeft van een 4,6. Of te wel een belachelijk sterke serie. Die de band bracht van de jaren 70 rock naar een jaren 80 geluid. Signals de voorganger was behoorlijk somber qua stemming en dat is bij deze een stukje minder. Niet qua teksten hoor want daar was nog steeds weinig gezelligheid te vinden maar muzikaal werd het wat uitbundiger. De nummers welke ik 8 t/m 5 punten heb gegeven behoren tot het beste ooit gemaakt. Mijn muzikale tweelingbroer Casartelli geeft ze dezelfde punten als ik. Blijkbaar verschillen we enkel bij The Body Electric echt van mening, toch verrassend want ik vind dat een erg sterk nummer.
Een prachtplaat schreef Casartelli en dat, beste mensen, kan ik enkel maar onderschrijven.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 februari 2015, 22:25 uur
vigil schreef:
Blijkbaar verschillen we enkel bij The Body Electric echt van mening, toch verrassend want ik vind dat een erg sterk nummer.
Blijkbaar verschillen we enkel bij The Body Electric echt van mening, toch verrassend want ik vind dat een erg sterk nummer.
Ook dat nummer heeft zijn kwaliteiten (de gitaarsolo niet in de laatste plaats), maar het algehele tempo ligt me net iets te laag, alsof de band zich voortdurend inhoudt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 februari 2015, 17:03 uur
1984 [remixed] 28.
10 * Distant Early Warning 8
12 * Afterimage 7
16 * Red Sector 'A' 6
07 * The Enemy Within 4
05 * The Body Electric 3
05 * Kid Gloves 2
03 * Red Lenses 1
12 * Between the Wheels 5
Even mijn geheugen testen, mijn eerste Rush plaat ooit lang geleden, aangeraden door een vriend die een fan was van The Cure dan nog. Jaren later begon ik een inhaalslag en viel alles op zijn plaats. Ik ben een hevige fan van Rush, drie geweldige virtuoze muzikanten met een speciale vermelding voor Mr. Neil Peart, een drumbeest. Grace Under Pressure is een voor hun doen zware en zwaarmoedige plaat door de omstandigheden van die tijd, maar hier staan een aantal geweldige klassiekers op. Prachtplaat met de volle score van mij, ondanks Red Lenses maar dank zij een flinke brok nostalgie.
10 * Distant Early Warning 8
12 * Afterimage 7
16 * Red Sector 'A' 6
07 * The Enemy Within 4
05 * The Body Electric 3
05 * Kid Gloves 2
03 * Red Lenses 1
12 * Between the Wheels 5
Even mijn geheugen testen, mijn eerste Rush plaat ooit lang geleden, aangeraden door een vriend die een fan was van The Cure dan nog. Jaren later begon ik een inhaalslag en viel alles op zijn plaats. Ik ben een hevige fan van Rush, drie geweldige virtuoze muzikanten met een speciale vermelding voor Mr. Neil Peart, een drumbeest. Grace Under Pressure is een voor hun doen zware en zwaarmoedige plaat door de omstandigheden van die tijd, maar hier staan een aantal geweldige klassiekers op. Prachtplaat met de volle score van mij, ondanks Red Lenses maar dank zij een flinke brok nostalgie.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 17:50 uur
1984 [remixed] 27. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Couldn't Stand the Weather (1984)

157 stemmen / 4.07 sterren / 2 meningen
Scuttle Buttin' / Couldn't Stand the Weather / The Things (That) I Used to Do
Voodoo Chile (Slight Return) / Cold Shot / Tin Pan Alley / Honey Bee / Stang's Swang

157 stemmen / 4.07 sterren / 2 meningen
Scuttle Buttin' / Couldn't Stand the Weather / The Things (That) I Used to Do
Voodoo Chile (Slight Return) / Cold Shot / Tin Pan Alley / Honey Bee / Stang's Swang
0
geplaatst: 18 februari 2015, 17:52 uur
1984 [remixed] 27.
00 * Scuttle Buttin'
00 * Couldn't Stand the Weather
00 * The Things (That) I Used to Do
00 * Voodoo Chile (Slight Return)
00 * Cold Shot
00 * Tin Pan Alley
00 * Honey Bee
00 * Stang's Swang
Je kan moeilijk zeggen dat hij zijn plaats in de herziene lijst van 1984 gestolen heeft.
Met een gemiddelde dat boven de vier sterren uitrijst, ongetwijfeld een kluif voor blues fanaten.
Ik pas en zet in op 1983.
00 * Scuttle Buttin'
00 * Voodoo Chile (Slight Return)
00 * Cold Shot
00 * Tin Pan Alley
00 * Honey Bee
00 * Stang's Swang
Je kan moeilijk zeggen dat hij zijn plaats in de herziene lijst van 1984 gestolen heeft.
Met een gemiddelde dat boven de vier sterren uitrijst, ongetwijfeld een kluif voor blues fanaten.
Ik pas en zet in op 1983.
0
geplaatst: 19 februari 2015, 15:05 uur
1983 in 30 Albums [remixed]:
Tijd om weer wat leven in het spel te blazen.
Ik heb een dubbel gevoel bij deze remixed operartie:
+ : de albums die stijgen en dalen verdienen het eigenlijk wel
- : de albums die in de plaats komen van de afvallers nodigen minder uit tot debeat dan de afvallers
Vaak verdwijnen grote namen die we hoedankook spelen, in ruil voor minder aantrekkelijke platen.
01 (01) Metallica - Kill 'Em All
02 (02) U2 - War
03 (03) Tom Waits - Swordfishtrombones
04 (04) U2 - Under a Blood Red Sky
05 (06) Marillion - Script for a Jester's Tear +
06 (07) Iron Maiden - Piece of Mind +
07 (08) R.E.M. - Murmur +
08 (05) Pink Floyd - The Final Cut -
09 (10) The Chameleons - Script of the Bridge +
10 (12) New Order - Power, Corruption & Lies +
11 (16) Tears for Fears -The Hurting +
12 (17) The The - Soul Mining +
13 (21) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood +
14 (11) Doe Maar - 4US -
15 (09) David Bowie - Let's Dance -
16 (22) Big Country - The Crossing +
17 (13) The Police - Synchronicity -
18 (18) Talking Heads - Speaking in Tongues
19 (19) Dio - Holy Diver
20 (15) Yes - 90125 -
21 (30) Peter Gabriel - Plays Live +
22 (25) Echo & The Bunnymen - Porcupine +
23 (20) ZZ Top - Eliminator -
24 (27) Slayer - Show No Mercy +
25 (26) Mike Oldfield - Crises +
26 (14) Genesis - Genesis -
27 (**)
28 (**)
29 (**)
30 (**)
albums die uit de herwerkte lijst verdwenen:
00 (23) Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger
00 (24) The Rolling Stones - Undercover
00 (28) Madonna - Madonna
00 (29) Depeche Mode - Construction Time Again
Tijd om weer wat leven in het spel te blazen.
Ik heb een dubbel gevoel bij deze remixed operartie:
- : de albums die in de plaats komen van de afvallers nodigen minder uit tot debeat dan de afvallers
Vaak verdwijnen grote namen die we hoedankook spelen, in ruil voor minder aantrekkelijke platen.
01 (01) Metallica - Kill 'Em All
02 (02) U2 - War
03 (03) Tom Waits - Swordfishtrombones
04 (04) U2 - Under a Blood Red Sky
05 (06) Marillion - Script for a Jester's Tear +
06 (07) Iron Maiden - Piece of Mind +
07 (08) R.E.M. - Murmur +
08 (05) Pink Floyd - The Final Cut -
09 (10) The Chameleons - Script of the Bridge +
10 (12) New Order - Power, Corruption & Lies +
11 (16) Tears for Fears -The Hurting +
12 (17) The The - Soul Mining +
13 (21) Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood +
14 (11) Doe Maar - 4US -
15 (09) David Bowie - Let's Dance -
16 (22) Big Country - The Crossing +
17 (13) The Police - Synchronicity -
18 (18) Talking Heads - Speaking in Tongues
19 (19) Dio - Holy Diver
20 (15) Yes - 90125 -
21 (30) Peter Gabriel - Plays Live +
22 (25) Echo & The Bunnymen - Porcupine +
23 (20) ZZ Top - Eliminator -
24 (27) Slayer - Show No Mercy +
25 (26) Mike Oldfield - Crises +
26 (14) Genesis - Genesis -
27 (**)
28 (**)
29 (**)
30 (**)
albums die uit de herwerkte lijst verdwenen:
00 (23) Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger
00 (24) The Rolling Stones - Undercover
00 (28) Madonna - Madonna
00 (29) Depeche Mode - Construction Time Again
0
Zephyr
geplaatst: 19 februari 2015, 17:10 uur
1984 [remixed] 27.
03 * Scuttle Buttin'
02 * Voodoo Chile (Slight Return)
00 * Cold Shot
00 * Tin Pan Alley
01 * Honey Bee
04 * Stang's Swang
Verdraaid, deze heb ik ook nog (op kopie) in de kast. Voor dit topic maar eens beluisterd. Maar ik kan er niet veel (meer) mee. SRV's albums zijn n.m.m. volgens een bepaalde formule gemaakt.
Een paar instrumentals, een paar snelle(re) tracks, en de meer blues-georiënteerde stukken.
In sommige tracks word je bijna omver geblazen door de waterval aan gitaarnoten.
Meerdere albums in bezit is toch té veel van hetzelfde.
De laatste track hier is nog wel de moeite waard; een jazzy instrumental.
03 * Scuttle Buttin'
02 * Voodoo Chile (Slight Return)
00 * Cold Shot
00 * Tin Pan Alley
01 * Honey Bee
04 * Stang's Swang
Verdraaid, deze heb ik ook nog (op kopie) in de kast. Voor dit topic maar eens beluisterd. Maar ik kan er niet veel (meer) mee. SRV's albums zijn n.m.m. volgens een bepaalde formule gemaakt.
Een paar instrumentals, een paar snelle(re) tracks, en de meer blues-georiënteerde stukken.
In sommige tracks word je bijna omver geblazen door de waterval aan gitaarnoten.
Meerdere albums in bezit is toch té veel van hetzelfde.
De laatste track hier is nog wel de moeite waard; een jazzy instrumental.
0
geplaatst: 19 februari 2015, 20:41 uur
dazzler schreef:
Ik heb een dubbel gevoel bij deze remixed operatie:
- : de albums die in de plaats komen van de afvallers nodigen minder uit tot debat dan de afvallers
Ik heb een dubbel gevoel bij deze remixed operatie:
- : de albums die in de plaats komen van de afvallers nodigen minder uit tot debat dan de afvallers
Herken ik allebei wel. Het tweede punt zie ik niet echt als minpunt: vind het minstens zo leuk als ik een plaat niet ken maar lovende reacties lees, zelfs al zijn het er weinig, dan ga ik regelmatig op zoek (zeker als ik de smaak van bepaalde users ken). Begrijp me goed, ik vind het ook leuk als ik een plaat ken, zodat ik punten kan geven en mijn gedachten kan delen, maar voor mij is ontdekken van nieuwe albums/artiesten een net iets belangrijker reden om op deze leuke site mume tijd door te brengen . Is dat bij jou misschien omgekeerd, dazzler?
0
geplaatst: 19 februari 2015, 21:02 uur
Sommigen spelen mee omdat ze de plaat van de dag kennen.
Anderen nemen de plaat van de dag als uitgangspunt om iets te leren kennen.
Die laatste groep (behoor ik te weinig toe) zie ik hier de laatste weken wat minder opduiken.
Ik stel mezelf luidop de vraag of ik na deze remix zal doorgaan met mijn of jouw systeem.
En omdat ik het antwoord nog niet weet, kunnen jullie mij misschien een handje helpen?
0
geplaatst: 19 februari 2015, 21:15 uur
1983. [remixed] 30. The Nits - Omsk (1983)

123 stemmen / 3.81 sterren / 2 meningen
A Touch of Henry Moore / Unpleasant Surprise / Vermillion Pencil
Springtime Coming Soon / Tons of Ink / Jardin d'Hiver / Nescio / Walls Have Ears
Spirits Awake / Walter and Conny / The Cold Eye / Shadow of a Doubt

123 stemmen / 3.81 sterren / 2 meningen
A Touch of Henry Moore / Unpleasant Surprise / Vermillion Pencil
Springtime Coming Soon / Tons of Ink / Jardin d'Hiver / Nescio / Walls Have Ears
Spirits Awake / Walter and Conny / The Cold Eye / Shadow of a Doubt
0
geplaatst: 19 februari 2015, 21:18 uur
dazzler schreef:
En omdat ik het antwoord nog niet weet, kunnen jullie mij misschien een handje helpen?
Goeie vraag, ben ook benieuwd naar mening van andere vaste gasten, zoals sheep67, Casartelli, Zephyr, vigil, dix, johannesA, Poeha, deric raven, johan de witt, Sir Spamalot?
Als je doel is zoveel mogelijk reacties /deelnemers in dit spel te hebben lijkt het me zonder twijfel beter om alleen naar de punten te kijken. Voor mij persoonlijk is dat dus niet het belangrijkste doel, ik zie de laatste weken juist opvallend veel interessante plaatjes langskomen.

0
geplaatst: 19 februari 2015, 21:18 uur
1983. [remixed] 30.
08 * A Touch of Henry Moore
01 * Unpleasant Surprise
07 * Vermillion Pencil
03 * Springtime Coming Soon
06 * Tons of Ink
11 * Jardin d'Hiver
12 * Nescio
02 * Walls Have Ears
10 * Spirits Awake
04 * Walter and Conny
05 * The Cold Eye
09 * Shadow of a Doubt
Schitterende plaat waarop The Nits hun stijl definiëren.
Al blijft de voorganger Work mijn favoriet (samen met Ting).
08 * A Touch of Henry Moore
01 * Unpleasant Surprise
07 * Vermillion Pencil
03 * Springtime Coming Soon
06 * Tons of Ink
11 * Jardin d'Hiver
12 * Nescio
02 * Walls Have Ears
10 * Spirits Awake
04 * Walter and Conny
05 * The Cold Eye
09 * Shadow of a Doubt
Schitterende plaat waarop The Nits hun stijl definiëren.
Al blijft de voorganger Work mijn favoriet (samen met Ting).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 februari 2015, 21:22 uur
Tja, de remix zoals we die nu doorlopen zijn in zekere zin toch de kliekjes van de "hoofdlijst" die we al gehad hadden; als we meteen met de alternatieve formule begonnen waren, waren die hoofdlijst-albums ook gewoon allemaal langsgekomen en was het ook daar wel eens wat drukker en wel eens wat minder druk.
Ik neem dit topic zelf niet direct als vertrekpunt om iets te verkennen, daarvoor komt er te veel langs en is het tijdsbestek van 1 dag me te kort. Bovendien heb ik bij de meeste albums wel een redelijk beeld waarom ik ze wel / een beetje / niet ken. Als ik het album goed genoeg ken is het leuk om mijn inzichten te delen en als dat niet zo is, is het nog altijd leuk die van een ander te lezen.
Ik neem dit topic zelf niet direct als vertrekpunt om iets te verkennen, daarvoor komt er te veel langs en is het tijdsbestek van 1 dag me te kort. Bovendien heb ik bij de meeste albums wel een redelijk beeld waarom ik ze wel / een beetje / niet ken. Als ik het album goed genoeg ken is het leuk om mijn inzichten te delen en als dat niet zo is, is het nog altijd leuk die van een ander te lezen.
0
geplaatst: 19 februari 2015, 21:23 uur
1989 [remix] 28. Depeche Mode - 101 (1989) 05/02
Het laatste album die ik punten heb kunnen geven. Een hele rits albums die ik niet bezit volgden....
Dus ben er nog (passief)
Het laatste album die ik punten heb kunnen geven. Een hele rits albums die ik niet bezit volgden....
Dus ben er nog (passief)
0
geplaatst: 19 februari 2015, 22:52 uur
Geldt voor mij ook, ik ken gemiddeld minder van deze 'kliekjes'. Maar vind je het daarom ook minder interessant?
0
geplaatst: 20 februari 2015, 00:02 uur
matthijs schreef:
Geldt voor mij ook, ik ken gemiddeld minder van deze 'kliekjes'. Maar vind je het daarom ook minder interessant?
(quote)
Nee hoor, totaal niet! Zo af en toe wekt een review van een voor mij onbekend album, mijn interesse. Is al aantal keer gebeurd. Maar eer ik het dan beluisterd heb loop ik weer achter de feiten aan om nog punten te kunnen uitdelen. Maar dat is niet zo belangrijk. Onbekende albums zijn uiteraard platen die ik (nog ) nooit gehoord heb. Het bestaan ervan is mij wel bekend. Zal zo eens kijken wat ik via dit topic ontdekt heb.......kortom: vind prima!
Edit: een voorbeeld is Sonic Youth - Goo (1990). Ben iets meer in die band gaan verdiepen en kwam kort daarna een live-album tegen die ik (door dit topic) gekocht heb Sonic Youth - Hold That Tiger (1997)
De stoffige gitaargoden hebben gesproken: de grunge is in aantocht.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 00:52 uur
dazzler schreef:
Voor mij gaat duidelijk optie twee op. Zeker als mainstream aanhanger.
En ik ben behoorlijk aan het snijden in de topics waaraan ik deelneem, waaronder ook deze valt (helaas). MuMe kostte me per dag teveel tijd en dat ging nogal ten koste van m'n gezin/social life. Is het zo erg? Tja, toch wel, maar ja, er zijn ook zoveel leuke tot geweldige topics op deze site. Heb de helft van m'n updates verwijderd. Eens zien of dat beter gaat uitpakken.
Wat betreft het ontdekken, geef ik matthijs wel gelijk, maar daar kom ik al niet eens meer aan toe, op een enkel ander topic na dan.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 17:35 uur
1983 [remixed] 29. Wipers - Over the Edge (1983)

109 stemmen / 4.13 sterren / 1 mening
Over the Edge / Doom Town / So Young / Messenger / Romeo / Now Is the Time
What Is / No One Wants an Alien / The Lonely One / No Generation Gap / This Time

109 stemmen / 4.13 sterren / 1 mening
Over the Edge / Doom Town / So Young / Messenger / Romeo / Now Is the Time
What Is / No One Wants an Alien / The Lonely One / No Generation Gap / This Time
0
geplaatst: 20 februari 2015, 17:36 uur
1983 [remixed] 29.
00 * Over the Edge
00 * Doom Town
00 * So Young
00 * Messenger
00 * Romeo
00 * Now Is the Time
00 * What Is
00 * No One Wants an Alien
00 * The Lonely One
00 * No Generation Gap
00 * This Time
No one wants an alien... willen wij deze Wipers?
Een volstrekt onbekende plaat voor mij,
die omwille van een knalscore veel bekende namen achter zich laat.
00 * Over the Edge
00 * Doom Town
00 * So Young
00 * Messenger
00 * Romeo
00 * Now Is the Time
00 * What Is
00 * No One Wants an Alien
00 * The Lonely One
00 * No Generation Gap
00 * This Time
No one wants an alien... willen wij deze Wipers?
Een volstrekt onbekende plaat voor mij,
die omwille van een knalscore veel bekende namen achter zich laat.
0
Zephyr
geplaatst: 20 februari 2015, 17:37 uur
1983 [remixed] 29.
05 * Over the Edge
03 * Doom Town
02 * So Young
08 * Messenger
10 * Romeo
07 * Now Is the Time
04 * What Is
09 * No One Wants an Alien
11 * The Lonely One
01 * No Generation Gap
06 * This Time
WIPERS...
Al héél lang 1 van mijn favoriete artiesten !
Geweldig album van Greg Sage en zijn mannen. 4,5 *
Verplichte kost voor wie een punkrock hart in zijn lichaam heeft. En dan te bedenken dat ze nog zeker 3 albums hebben die ik hoger aansla. Deze Over The Edge is op de tracks 2, 3 en 10 na (die ik niet zo héél goed vind), gewoon een 'killer'.
Huilen bij The Lonely One; oerhard meebrullen bij Romeo; je laten gaan bij No One Wants An Alien, en je frustraties wegraggen bij Now Is The Time !
Greg Sage is één van mijn helden in de Pop-/Rockmuziek.
05 * Over the Edge
03 * Doom Town
02 * So Young
08 * Messenger
10 * Romeo
07 * Now Is the Time
04 * What Is
09 * No One Wants an Alien
11 * The Lonely One
01 * No Generation Gap
06 * This Time
WIPERS...
Al héél lang 1 van mijn favoriete artiesten !Geweldig album van Greg Sage en zijn mannen. 4,5 *
Verplichte kost voor wie een punkrock hart in zijn lichaam heeft. En dan te bedenken dat ze nog zeker 3 albums hebben die ik hoger aansla. Deze Over The Edge is op de tracks 2, 3 en 10 na (die ik niet zo héél goed vind), gewoon een 'killer'.
Huilen bij The Lonely One; oerhard meebrullen bij Romeo; je laten gaan bij No One Wants An Alien, en je frustraties wegraggen bij Now Is The Time !
Greg Sage is één van mijn helden in de Pop-/Rockmuziek.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 februari 2015, 17:49 uur
dazzler schreef:
Ben ik dan de enige Nits fan?
Ben ik dan de enige Nits fan?
Verre van en ik ben al enige tijd bezig veel Nits-cd's te draaien. Maar ik heb er (via een budgetboxje) indertijd ook vrij veel tegelijk gekocht en Omsk is op een of andere manier nog niet helemaal boven komen drijven.
Van Wipers schaf ik wellicht ook ooit nog eens die boxset aan, maar tot die tijd is dit album mij onbekend, op Over the Edge en Romeo na, die beide in orde zijn.
0
geplaatst: 22 februari 2015, 10:41 uur
1983. [remixed] 28. Cocteau Twins - Head over Heels (1983)

127 stemmen / 3.98 sterren / 1 mening
When Mama Was Moth / Five Ten Fiftyfold / Sugar Hiccup
In Our Angelhood / Glass Candle Grenades / In the Gold Dust Rush
The Tinderbox (Of a Heart) / Multifoiled / My Love Paramour / Musette and Drums

127 stemmen / 3.98 sterren / 1 mening
When Mama Was Moth / Five Ten Fiftyfold / Sugar Hiccup
In Our Angelhood / Glass Candle Grenades / In the Gold Dust Rush
The Tinderbox (Of a Heart) / Multifoiled / My Love Paramour / Musette and Drums
0
geplaatst: 22 februari 2015, 10:42 uur
1983 [remixed] 28.
00 * When Mama Was Moth
00 * Five Ten Fiftyfold
00 * Sugar Hiccup
00 * In Our Angelhood
00 * Glass Candle Grenades
00 * In the Gold Dust Rush
00 * The Tinderbox (Of a Heart)
00 * Multifoiled
00 * My Love Paramour
00 * Musette and Drums
Ik geef straks punten, want ik moet met de kids naar oma en opa.
00 * When Mama Was Moth
00 * Five Ten Fiftyfold
00 * Sugar Hiccup
00 * In Our Angelhood
00 * In the Gold Dust Rush
00 * Multifoiled
00 * My Love Paramour
00 * Musette and Drums
Ik geef straks punten, want ik moet met de kids naar oma en opa.
0
Zephyr
geplaatst: 22 februari 2015, 11:39 uur
1983 [remixed] 28.
02 * When Mama Was Moth
05 * Five Ten Fiftyfold
03 * Sugar Hiccup
00 * In Our Angelhood
01 * In the Gold Dust Rush
00 * Multifoiled
00 * My Love Paramour
04 * Musette and Drums
Hoewel dit album een stuk gevariëerder is dan het befaamde debuut Garlands, is HOH toch de mindere van die 2. Dit komt omdat ik op deze HOH maar de helft van de tracks écht de moeite waard vind. Deze 2e van de CT bevat daarentegen wel het mooiste nummer uit hun discografie : Five Ten Fiftyfold.
3,5 *
02 * When Mama Was Moth
05 * Five Ten Fiftyfold
03 * Sugar Hiccup
00 * In Our Angelhood
01 * In the Gold Dust Rush
00 * Multifoiled
00 * My Love Paramour
04 * Musette and Drums
Hoewel dit album een stuk gevariëerder is dan het befaamde debuut Garlands, is HOH toch de mindere van die 2. Dit komt omdat ik op deze HOH maar de helft van de tracks écht de moeite waard vind. Deze 2e van de CT bevat daarentegen wel het mooiste nummer uit hun discografie : Five Ten Fiftyfold.
3,5 *
0
geplaatst: 22 februari 2015, 14:03 uur
1983 [remixed] 28.
09 * When Mama Was Moth 7
15 * Five Ten Fiftyfold 10
12 * Sugar Hiccup 9
06 * In Our Angelhood 6
02 * Glass Candle Grenades 2
04 * In the Gold Dust Rush 3
05 * The Tinderbox (Of a Heart) 5
04 * Multifoiled 4
01 * My Love Paramour 1
12 * Musette and Drums 8
Ik kan Zephyr deels volgen. Maar ik vind dat de zwakkere nummers van het debuut
minder opvallen omdat diep plaat met een indrukwekkend en uniek totaalgeluid uitpakt.
De opvolger is zonder bassist (Heggie is dan al weg en Raymonde komt pas aan boord
tijdens de opnames van de EP The Spangle Maker) en de Twins zoeken naar een eigen geluid.
Head over Heels is naar mijn aanvoelen hun meest traditionele new wave plaat waarop invloeden
van onder meer Siouxsie & The Banshees heel duidelijk hoorbaar zijn.
Five Ten Fiftyfold is ook voor mij van absolute wereldklasse,
maar ik houd ook van het lieflijke Sugar Hiccup, het explosieve Musette and Drums,
het dansbare in Our Angelhood en de gothic opener When Mama Was Mouth.
De andere nummers zijn best interessante stijloefeningen.
09 * When Mama Was Moth 7
15 * Five Ten Fiftyfold 10
12 * Sugar Hiccup 9
06 * In Our Angelhood 6
02 * Glass Candle Grenades 2
04 * In the Gold Dust Rush 3
05 * The Tinderbox (Of a Heart) 5
04 * Multifoiled 4
01 * My Love Paramour 1
12 * Musette and Drums 8
Ik kan Zephyr deels volgen. Maar ik vind dat de zwakkere nummers van het debuut
minder opvallen omdat diep plaat met een indrukwekkend en uniek totaalgeluid uitpakt.
De opvolger is zonder bassist (Heggie is dan al weg en Raymonde komt pas aan boord
tijdens de opnames van de EP The Spangle Maker) en de Twins zoeken naar een eigen geluid.
Head over Heels is naar mijn aanvoelen hun meest traditionele new wave plaat waarop invloeden
van onder meer Siouxsie & The Banshees heel duidelijk hoorbaar zijn.
Five Ten Fiftyfold is ook voor mij van absolute wereldklasse,
maar ik houd ook van het lieflijke Sugar Hiccup, het explosieve Musette and Drums,
het dansbare in Our Angelhood en de gothic opener When Mama Was Mouth.
De andere nummers zijn best interessante stijloefeningen.
0
geplaatst: 23 februari 2015, 11:05 uur
1983 [remixed] 28.
16 * When Mama Was Moth 7
21 * Five Ten Fiftyfold 6
20 * Sugar Hiccup 8
15 * In Our Angelhood 9
03 * Glass Candle Grenades 1
06 * In the Gold Dust Rush 2
09 * The Tinderbox (Of a Heart) 4
09 * Multifoiled 5
04 * My Love Paramour 3
22 * Musette and Drums 10
Musette and Drums is echt meesterlijk!
16 * When Mama Was Moth 7
21 * Five Ten Fiftyfold 6
20 * Sugar Hiccup 8
15 * In Our Angelhood 9
03 * Glass Candle Grenades 1
06 * In the Gold Dust Rush 2
09 * The Tinderbox (Of a Heart) 4
09 * Multifoiled 5
04 * My Love Paramour 3
22 * Musette and Drums 10
Musette and Drums is echt meesterlijk!
0
geplaatst: 23 februari 2015, 19:32 uur
1983 [remixed] 27. Philip Glass - Koyaanisqatsi (1983)

135 stemmen / 3.92 sterren / 0 meningen
Koyaanisqatsi / Vessels / Cloudscape / Pruit Igoe / The Grid / Prophecies

135 stemmen / 3.92 sterren / 0 meningen
Koyaanisqatsi / Vessels / Cloudscape / Pruit Igoe / The Grid / Prophecies
* denotes required fields.