Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2014, 20:40 uur
1983 28. Madonna - Madonna (1983)

Lucky Star / Borderline / Burning Up / I Know It
Holiday / Think of Me / Physical Attraction / Everybody

Lucky Star / Borderline / Burning Up / I Know It
Holiday / Think of Me / Physical Attraction / Everybody
0
geplaatst: 29 april 2014, 20:40 uur
1983 28.
00 * Lucky Star
02 * Borderline
00 * Burning Up
00 * I Know It
01 * Holiday
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
00 * Everybody
Zelfs dit debuut haalt genoeg stemmen om bij de 30 populairste te horen.
Ik kom niet verder dan twee hitsingles, waarvan ik Borderline veruit de beste vind.
Lucky Star vond ik te mager voor punten.
00 * Lucky Star
02 * Borderline
00 * Burning Up
00 * I Know It
01 * Holiday
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
00 * Everybody
Zelfs dit debuut haalt genoeg stemmen om bij de 30 populairste te horen.
Ik kom niet verder dan twee hitsingles, waarvan ik Borderline veruit de beste vind.
Lucky Star vond ik te mager voor punten.
0
geplaatst: 29 april 2014, 21:05 uur
dazzler schreef:
1983 27.
Nog een debuut, als ik me niet vergis.
Maar dat meedogenloos bloedvergieten is niet zo aan mij besteedt.
1983 27.
Nog een debuut, als ik me niet vergis.
Maar dat meedogenloos bloedvergieten is niet zo aan mij besteedt.
Je bent niet de enige geloof ik.
0
geplaatst: 29 april 2014, 21:09 uur
1983 28.
00 * Lucky Star
05 * Borderline 3
00 * Burning Up
02 * I Know It 2
03 * Holiday 1
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
00 * Everybody
Tja, die ken ik dan weer helemaal he... Borderline is en blijft een prettig deuntje. The scene heeft er een jaar later nog eens een stevige cover van gemaakt, maar doe mij t orgineel maar. Met t sfeervolle tienerleed-clipje... Nostalgie. Als ik dit nu voor t eerst zou horen zou ik t vermoedelijk zo aalglad vinden dat ik t niet kan afluisteren.
00 * Lucky Star
05 * Borderline 3
00 * Burning Up
02 * I Know It 2
03 * Holiday 1
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
00 * Everybody
Tja, die ken ik dan weer helemaal he... Borderline is en blijft een prettig deuntje. The scene heeft er een jaar later nog eens een stevige cover van gemaakt, maar doe mij t orgineel maar. Met t sfeervolle tienerleed-clipje... Nostalgie. Als ik dit nu voor t eerst zou horen zou ik t vermoedelijk zo aalglad vinden dat ik t niet kan afluisteren.
0
geplaatst: 29 april 2014, 21:24 uur
1983 28.
02 * Lucky Star 2
10 * Borderline 5
01 * Burning Up 1
02 * I Know It
06 * Holiday 3
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
04 * Everybody 4
de vijf singles krijgen de punten, Burning Up het minste aantal maar die vind ik eigenlijk nog best aardig.
02 * Lucky Star 2
10 * Borderline 5
01 * Burning Up 1
02 * I Know It
06 * Holiday 3
00 * Think of Me
00 * Physical Attraction
04 * Everybody 4
de vijf singles krijgen de punten, Burning Up het minste aantal maar die vind ik eigenlijk nog best aardig.
0
geplaatst: 29 april 2014, 22:40 uur
1983 28.
10 * Lucky Star +8
17 * Borderline +7
07 * Burning Up +6
06 * I Know It +4
11 * Holiday +5
02 * Think of Me +2
03 * Physical Attraction +3
04 * Everybody
Heerlijk dat schattige hoge stemmetje, zoals ze dat nog wel eventjes volhield. Nog steeds een prima debuut. Vandaar dat ze bijna allemaal punten krijgen. Helaas lijdt Holiday aan het "teveel gehoord/gedraaid" syndroom. Er zit nog steeds geen enkel slecht nummer tussen, ook niet naar al die tijd. Alhoewel Everybody niet door de punten ballotagecommissie komt. Wel de minste van de acht. Lucky Star blijft nog steeds een persoonlijke Madge favoriet van me. Hierna zou deze dame nog veel kwaliteitsnummers afleveren.
10 * Lucky Star +8
17 * Borderline +7
07 * Burning Up +6
06 * I Know It +4
11 * Holiday +5
02 * Think of Me +2
03 * Physical Attraction +3
04 * Everybody
Heerlijk dat schattige hoge stemmetje, zoals ze dat nog wel eventjes volhield. Nog steeds een prima debuut. Vandaar dat ze bijna allemaal punten krijgen. Helaas lijdt Holiday aan het "teveel gehoord/gedraaid" syndroom. Er zit nog steeds geen enkel slecht nummer tussen, ook niet naar al die tijd. Alhoewel Everybody niet door de punten ballotagecommissie komt. Wel de minste van de acht. Lucky Star blijft nog steeds een persoonlijke Madge favoriet van me. Hierna zou deze dame nog veel kwaliteitsnummers afleveren.
0
geplaatst: 29 april 2014, 22:45 uur
1983 28.
17 * Lucky Star 7
25 * Borderline 8
10 * Burning Up 3
08 * I Know It 2
17 * Holiday 6
03 * Think of Me 1
07 * Physical Attraction 4
09 * Everybody 5
Prima debuut en past helemaal in die tijd. Madonna heeft een uitmuntend repertoire neergezet.
Heb nog een paar maxi-singles uit haar beginperiode vorige week gekocht voor een prikkie.
We zijn ruim 30 jaar verder en nog steeds kan ik haar muziek waarderen (MDNA!) Stem 3.0*
17 * Lucky Star 7
25 * Borderline 8
10 * Burning Up 3
08 * I Know It 2
17 * Holiday 6
03 * Think of Me 1
07 * Physical Attraction 4
09 * Everybody 5
Prima debuut en past helemaal in die tijd. Madonna heeft een uitmuntend repertoire neergezet.
Heb nog een paar maxi-singles uit haar beginperiode vorige week gekocht voor een prikkie.
We zijn ruim 30 jaar verder en nog steeds kan ik haar muziek waarderen (MDNA!) Stem 3.0*
0
Zephyr
geplaatst: 30 april 2014, 10:17 uur
1983 28.
20 * Lucky Star 3
29 * Borderline 4
10 * Burning Up
08 * I Know It
19 * Holiday 2
04 * Think of Me 1
07 * Physical Attraction
09 * Everybody
Op zich helemaal niet zo slecht, dit debuut van deze vamp. Maar als ik het hele album luister, slaat de verveling toch wel een beetje toe. Sommige nummers dreutelen n.m.m. té lang door. Holiday vond ik altijd OK, maar nu toch wel een lichte teleurstelling. Wsch te vaak gehoord ?
20 * Lucky Star 3
29 * Borderline 4
10 * Burning Up
08 * I Know It
19 * Holiday 2
04 * Think of Me 1
07 * Physical Attraction
09 * Everybody
Op zich helemaal niet zo slecht, dit debuut van deze vamp. Maar als ik het hele album luister, slaat de verveling toch wel een beetje toe. Sommige nummers dreutelen n.m.m. té lang door. Holiday vond ik altijd OK, maar nu toch wel een lichte teleurstelling. Wsch te vaak gehoord ?
0
geplaatst: 30 april 2014, 23:00 uur
1983 28. Depeche Mode - Construction Time Again (1983)

156 stemmen / 3.51 sterren / 4 meningen
Love, in Itself / More Than a Party / Pipeline / Everything Counts
Two Minute Warning / Shame / The Landscape Is Changing / Told You So / And Then...

156 stemmen / 3.51 sterren / 4 meningen
Love, in Itself / More Than a Party / Pipeline / Everything Counts
Two Minute Warning / Shame / The Landscape Is Changing / Told You So / And Then...
0
geplaatst: 30 april 2014, 23:00 uur
1983 29.
04 * Love, in Itself
05 * More Than a Party
03 * Pipeline
06 * Everything Counts
02 * Two Minute Warning
07 * Shame
01 * The Landscape Is Changing
00 * Told You So
00 * And Then...
Dit naar mijn mening behoorlijk onderschatte DM album haalt op de valreep de lijst van 30.
Toch vond ik het moeilijk om mijn punten juist te verdelen: de zeven eerste songs vind ik allemaal
aan elkaar gewaagd. Gek genoeg gaat dit niet meer op voor de twee laatste nummers.
04 * Love, in Itself
05 * More Than a Party
03 * Pipeline
06 * Everything Counts
02 * Two Minute Warning
07 * Shame
00 * Told You So
00 * And Then...
Dit naar mijn mening behoorlijk onderschatte DM album haalt op de valreep de lijst van 30.
Toch vond ik het moeilijk om mijn punten juist te verdelen: de zeven eerste songs vind ik allemaal
aan elkaar gewaagd. Gek genoeg gaat dit niet meer op voor de twee laatste nummers.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 mei 2014, 09:43 uur
1983 29.
05 * Love, in Itself +1
05 * More Than a Party
03 * Pipeline
08 * Everything Counts +2
02 * Two Minute Warning
07 * Shame
00 * Told You So
00 * And Then...
Twee sterke nummers, de rest niet meer dan aardig... in de herinnering. Vrijwel elk volgend Depeche Mode album is beter.
05 * Love, in Itself +1
05 * More Than a Party
03 * Pipeline
08 * Everything Counts +2
02 * Two Minute Warning
07 * Shame
00 * Told You So
00 * And Then...
Twee sterke nummers, de rest niet meer dan aardig... in de herinnering. Vrijwel elk volgend Depeche Mode album is beter.
0
johannesA
geplaatst: 1 mei 2014, 10:03 uur
1983 29.
08 * Love, in Itself 3
07 * More Than a Party 2
03 * Pipeline
12 * Everything Counts 4
02 * Two Minute Warning
08 * Shame 1
00 * Told You So
00 * And Then...
08 * Love, in Itself 3
07 * More Than a Party 2
03 * Pipeline
12 * Everything Counts 4
02 * Two Minute Warning
08 * Shame 1
00 * Told You So
00 * And Then...
0
geplaatst: 1 mei 2014, 10:18 uur
1983 29.
12 * Love, in Itself 4
09 * More Than a Party 2
03 * Pipeline
13 * Everything Counts 1
02 * Two Minute Warning
11 * Shame 3
00 * Told You So
00 * And Then...
12 * Love, in Itself 4
09 * More Than a Party 2
03 * Pipeline
13 * Everything Counts 1
02 * Two Minute Warning
11 * Shame 3
00 * Told You So
00 * And Then...
Casartelli schreef:
Vrijwel elk volgend Depeche Mode album is beter.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 18:34 uur
Casartelli schreef:
Ik vind dit album beter dan de twee die eraan vooraf gingen
en beter dan elk album dat na Songs of Faith and Devotion verscheen.
En ik ben nooit een fan van Black Celebration geweest. Dus ik heb Construction hoog zitten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 mei 2014, 20:13 uur
Ik zei dan ook volgend
. Enfin, de liefde tussen mij en de recentste worp wil maar niet echt opbloeien en ook Sounds of the Universe laat een gevoel van twijfel hangen. Nu die kou benoemd is, kan ik toch wel met recht zeggen alle andere volgende albums beslist beter te vinden... in het bijzonder Black Celebration, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we over die plaat in 1986 de degens nog wel kunnen kruisen.
. Enfin, de liefde tussen mij en de recentste worp wil maar niet echt opbloeien en ook Sounds of the Universe laat een gevoel van twijfel hangen. Nu die kou benoemd is, kan ik toch wel met recht zeggen alle andere volgende albums beslist beter te vinden... in het bijzonder Black Celebration, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we over die plaat in 1986 de degens nog wel kunnen kruisen.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 20:56 uur
1983 30. Peter Gabriel - Plays Live (1983)

148 stemmen / 4.09 sterren / 1 mening
I Have the Touch / Family Snapshot / D.I.Y.
The Family and the Fishing Net / I Go Swimming / San Jacinto
Solsbury Hill / No Self Control / I Don't Remember
Shock the Monkey / Humdrum / Biko

148 stemmen / 4.09 sterren / 1 mening
I Have the Touch / Family Snapshot / D.I.Y.
The Family and the Fishing Net / I Go Swimming / San Jacinto
Solsbury Hill / No Self Control / I Don't Remember
Shock the Monkey / Humdrum / Biko
0
geplaatst: 1 mei 2014, 20:56 uur
1983 30.
00 * I Have the Touch
00 * Family Snapshot
00 * D.I.Y.
00 * The Family and the Fishing Net
00 * I Go Swimming
00 * San Jacinto
00 * Solsbury Hill
00 * No Self Control
00 * I Don't Remember
00 * Shock the Monkey
00 * Humdrum
00 * Biko
En eindigen doen we met een live album, zonder Games without Frontiers notabene.
Ik herinner me vooral Solsbury Hill van op fuiven van één generatie ouder dan de mijne.
00 * I Have the Touch
00 * Family Snapshot
00 * D.I.Y.
00 * The Family and the Fishing Net
00 * I Go Swimming
00 * San Jacinto
00 * Solsbury Hill
00 * No Self Control
00 * I Don't Remember
00 * Shock the Monkey
00 * Humdrum
00 * Biko
En eindigen doen we met een live album, zonder Games without Frontiers notabene.
Ik herinner me vooral Solsbury Hill van op fuiven van één generatie ouder dan de mijne.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 22:45 uur
Prima live-album en elk nummer is wel goed maar zie dat ik slechts 3.0* heb gegeven.
Dus zal niet meevallen met de puntenverdeling. Ik MOET echt deze morgen nog een keer beluisteren!
Dus zal niet meevallen met de puntenverdeling. Ik MOET echt deze morgen nog een keer beluisteren!
0
geplaatst: 1 mei 2014, 22:51 uur
Biko 5
Shock the Monkey 4
Solsbury Hill 3
I Have the Touch 2
San Jacinto 1
Misschien bij herbeluistering een lichte vorm van stuivertje wisselen...soit.
Shock the Monkey 4
Solsbury Hill 3
I Have the Touch 2
San Jacinto 1
Misschien bij herbeluistering een lichte vorm van stuivertje wisselen...soit.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2014, 09:41 uur
Gisteravond Construction Time Again nog eens langs horen komen. Best prettig, mening blijft in grote lijnen staan. Gabriel Plays Live heb ik niet. Ben recentelijk 's mans oude werk wat meer gaan waarderen, dus maar moest misschien ook maar eens verandering in komen.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 13:06 uur
Casartelli schreef:
Ik zei dan ook volgend
Ik zei dan ook volgend
. Enfin, de liefde tussen mij en de recentste worp wil maar niet echt opbloeien en ook Sounds of the Universe laat een gevoel van twijfel hangen. Nu die kou benoemd is, kan ik toch wel met recht zeggen alle andere volgende albums beslist beter te vinden... in het bijzonder Black Celebration, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we over die plaat in 1986 de degens nog wel kunnen kruisen. De lat ligt natuurlijk ook wel hoog, Some Great Reward was het eerste album waarbij alle nummers over de gehele linie een behoorlijke voldoende scoorde. Nog een beetje heen en weer qua stijl maar verder, op Music for the Masses kreeg je een echt album geluid wat tot in de perfectie op Violator en Songs of Faith werd uitgewerkt. Ultra eigenlijk ook wel maar ik kan begrijpen dat de sound op die plaat mensen te zwaar op de maag vinden vallen. Exciter was weer een ratjetoe, Playing the Angel weer een mooi album geluid maar over het geheel minder dan de twee early 90's albums en de laatste twee albums vallen daar een beetje tussen alles in. Bij die twee heb ik wel meer een voorkeur voor de bluesy aanpak van Delta.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 13:14 uur
sheep67 schreef:
Prima live-album en elk nummer is wel goed maar zie dat ik slechts 3.0* heb gegeven.
Zou ik zeker doen, gaat je cijfer vast ook wel omhoog, waanzinnig live album!
0
geplaatst: 2 mei 2014, 13:23 uur
Dit album is uitgegeven als enkele cd en als dubbel album. De geplaatste 12 liedjes hier vormen de enkele cd. Daar hou ik me dan aan, de 4 andere liedjes zijn:
The Rhythm of the Heat
Not One of Us
Intruder
On the Air
1983 30. (incluis punten Poeha)
12 * I Have the Touch 10
11 * Family Snapshot 11
03 * D.I.Y. 3
09 * The Family and the Fishing Net 9
02 * I Go Swimming 2
13 * San Jacinto 12
10 * Solsbury Hill 7
08 * No Self Control 8
04 * I Don't Remember 4
05 * Shock the Monkey 1
06 * Humdrum 6
10 * Biko 5
Zijn beste live album en sowieso een van de beste live albums ooit, staat bij mij op een 4,5* Mijn punten zijn gebaseerd op de live versies van dit album en dus niet die vanuit de studio-albums. Vrijwel de meeste nummers zijn in de live versie beter dan vanaf de reguliere plaat. Ik kan Plays Live dan ook aan iedereen aanbevelen, helaas is de 2 disc vrijwel nergens meer te vinden.
The Rhythm of the Heat
Not One of Us
Intruder
On the Air
1983 30. (incluis punten Poeha)
12 * I Have the Touch 10
11 * Family Snapshot 11
03 * D.I.Y. 3
09 * The Family and the Fishing Net 9
02 * I Go Swimming 2
13 * San Jacinto 12
10 * Solsbury Hill 7
08 * No Self Control 8
04 * I Don't Remember 4
05 * Shock the Monkey 1
06 * Humdrum 6
10 * Biko 5
Zijn beste live album en sowieso een van de beste live albums ooit, staat bij mij op een 4,5* Mijn punten zijn gebaseerd op de live versies van dit album en dus niet die vanuit de studio-albums. Vrijwel de meeste nummers zijn in de live versie beter dan vanaf de reguliere plaat. Ik kan Plays Live dan ook aan iedereen aanbevelen, helaas is de 2 disc vrijwel nergens meer te vinden.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 13:44 uur
Dus oorspronkelijk telt het dubbelalbum 16 tracks?
Dan vind ik dat die 4 hier niet als bonustrack aangevinkt horen te staan.
Nu is het te laat om ze nog mee in de tracklijst van dit spel op te nemen (jammer).
En zelfs dan nog geen Games without Frontiers, merk ik. Zonderling...
Indien het zo is, dien ik een correctievoorstel in.
In Japan houden ze wel voet bij stuk, merk ik.
Peter Gabriel - Plays Live (CD, Album) at Discogs
Dan vind ik dat die 4 hier niet als bonustrack aangevinkt horen te staan.
Nu is het te laat om ze nog mee in de tracklijst van dit spel op te nemen (jammer).
En zelfs dan nog geen Games without Frontiers, merk ik. Zonderling...
In Japan houden ze wel voet bij stuk, merk ik.
Peter Gabriel - Plays Live (CD, Album) at Discogs
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2014, 13:49 uur
dazzler schreef:
Formulering bij de "bonustracks" is: "niet op elke versie van dit album aanwezig". Dus die vinkjes staan er dan terecht lijkt me.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 13:58 uur
Het album is in een 1 en een 2 disc versie uitgekomen. Dus op zich kan ik er wel mee leven. Marbles van Marillion is ook tegelijk als 1 en als 2 disc uitgebracht daar worden ook de nummers van de 2 disc editie als bonustracks aangegeven.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 14:09 uur
Casartelli schreef:
Formulering bij de "bonustracks" is: "niet op elke versie van dit album aanwezig". Dus die vinkjes staan er dan terecht lijkt me.
Deze discussie dient hier niet gevoerd te worden, maar hier.
De Site >> Algemeen >> Toevoegingen
Nav van Kiss Me Kiss Me Kiss Me en Disintegration van The Cure etc...
Enfin, dat dacht ik, maar the answer is still blowing in the wind...
Ik vind het in dergelijke gevallen misleidend om niet de originele tracklijst te zien.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 mei 2014, 14:27 uur
Ah, ik was me er niet van bewust dat daar al een discussie over liep... of niet liep... 
Enfin.

Enfin.
0
geplaatst: 2 mei 2014, 17:47 uur
Dubbelalbum (enkele hoes) Plays Live heeft inderdaad 16 nummers totaal. Heb hier ook de originele uitgave uit 1983. Wat ik al eerder aangaf is het een fantastisch live-album en vanmiddag nog een keer opgezet. Geef er een vol punt bij! Stem 4.0*
1983 30.
24 * I Have the Touch 12
18 * Family Snapshot 7
06 * D.I.Y. 3
14 * The Family and the Fishing Net 5
03 * I Go Swimming 1
23 * San Jacinto 10
21 * Solsbury Hill 11
12 * No Self Control 4
06 * I Don't Remember 2
13 * Shock the Monkey 8
12 * Humdrum 6
19 * Biko 9
1983 30.
24 * I Have the Touch 12
18 * Family Snapshot 7
06 * D.I.Y. 3
14 * The Family and the Fishing Net 5
03 * I Go Swimming 1
23 * San Jacinto 10
21 * Solsbury Hill 11
12 * No Self Control 4
06 * I Don't Remember 2
13 * Shock the Monkey 8
12 * Humdrum 6
19 * Biko 9
0
geplaatst: 3 mei 2014, 09:38 uur
01. U2 - The Unforgettable Fire (1984)

1028 stemmen / 4.00 sterren / 6 meningen
A Sort of Homecoming / Pride (In the Name of Love) / Wire / The Unforgettable Fire / Promenade
4th of July / Bad / Indian Summer Sky / Elvis Presley and America / MLK

1028 stemmen / 4.00 sterren / 6 meningen
A Sort of Homecoming / Pride (In the Name of Love) / Wire / The Unforgettable Fire / Promenade
4th of July / Bad / Indian Summer Sky / Elvis Presley and America / MLK
* denotes required fields.