MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Power ballads ladder

zoeken in:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2.
3.
4. Scorpions - Still Loving You
5. Marillion - Kayleigh
6.
7.
8. Coldplay - Trouble

1. Coldplay - Trouble
2. Marillion - Kayleigh
3.
4.
5. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
6.
7.
8. Scorpions - Still Loving You

1.
2.
3.
6. Coldplay - Trouble
7.
8. Marillion - Kayleigh

1.
2. Coldplay - Trouble
3.
4. Marillion - Kayleigh
5. Scorpions - Still Loving You
6.
7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
8.

1.
2.
3.
4. Marillion - Kayleigh
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
6. Coldplay - Trouble
7.

Scorpion_21 schreef:
(quote)
Waarvan ik overigens vermoed dat ie in de top 8 staat omdat t nou eenmaal Black is, en niet zozeer omdat het nou de power ballad bij uitstek is.

Wat Chevy zegt, bij Coldplay ligt het gehalte vele malen lager. Maar een typische powerballad in de vorm van Reo, Boston, Journey en co is het niet. Maar een power ballad gaat gelukkig wel verder dan enkel AOR.

1. Marillion - Kayleigh
2.
3.
4. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
5.
6. Coldplay - Trouble
7.

1.
2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
3. Coldplay - Trouble
4. Marillion - Kayleigh
5.
6. Scorpions - Still Loving You
7.
8.

1.
2.
3.
4. Coldplay - Trouble
5.
6. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
7. Marillion - Kayleigh

Casartelli (moderator)
1 Scorpions - Still Loving You
2
3 Marillion - Kayleigh
4
5 Coldplay - Trouble
6 Led Zeppelin - Stairway to Heaven
7
8

Vond het niveau van de laatste acht overigens hoog en de nummers lagen dichtbij elkaar. Wel schrijnend dat zelfs zoiets beperkts als een power ballads ladder al een zoveel betere finale oplevert dan de algemene MuMeLadder.

4. Pink Floyd - Comfortably Numb: 90 punten

Puntenoverzicht: 0x 1e, 4x 2e, 5x 3e, 1x 4e, 4x 5e, 2x 6e, 2x 7e, 1x 8e (kabouter76)

Een nummer dat ook iedereen kon bekoren, alleen is het wel het enige nummer dat in de finale bij niemand op de eerste plaats stond. Daartegenover staan wel 9 podiumplaatsen wat ook best indrukwekkend is. Persoonlijk vind ik dat de power een beetje ontbreekt, maar als ballade kan het zeker tellen...

3. Aerosmith - Dream On: 91 punten

Puntenoverzicht: 3x 1e (tbouwh, Cured, jasper1991), 5x 2e, 1x 3e, 2x 4e, 1x 5e, 1x 6e, 3x 7e, 3x 8e (Scorpion_21, Casartelli, sheep67)

Slecht één puntje meer dan de nummer 4, alweer een nummer uit de (redelijk) oude doos. De 5x 2e plaats is een record. Toch was er eigenlijk nooit sprake dat ze een bedreiging konden vormen voor het kopduo. Aerosmith wist in hun jonge jaren perfect de balans tussen hard en zacht te vinden.

Kan me toch niet voorstellen dat Boston hier niet zal winnen.

1.
2. Aerosmith - Dream On
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
6. Coldplay - Trouble
7.
8. Marillion - Kayleigh

1.
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
3.
4. Marillion - Kayleigh
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven
6. Coldplay - Trouble
7. Aerosmith - Dream On

2. Boston - More Than a Feeling: 97 punten

Puntenoverzicht: 3x 1e (Jester, chevy93, catdog), 4x 2e, 5x 3e, 0x 4e, 1x 5e, 0x 6e, 5x 7e, 1x 8e (jasper1991)

Het nummer dat heel lang leek mee te strijden voor de eerste plaats en het record aantal podium plaatsen zegt wat dat betreft heel veel. Jammer genoeg kreeg het ook af te rekenen met 5 voorlaatste plaatsen en dat is teveel.
Alweer krijgen we een mooi opgebouwd nummer en dan die riff

En dus...

1. Pearl Jam - Black: 108 punten

Puntenoverzicht: 6x 1e (Simon77, thelion, sheep67, nelis, Papartis, johannesA), 2x 2e, 2x 3e, 4x 4e, 1x 5e, 3x 6e, 0x 7e, 1x 8e (tbouwh)

Al na twee stemmen namen ze de leiding en die hebben ze niet meer afgegeven, mede dankzij het record aantal van zes eerste plaatsen en dan ook nog eens heel weinig lage scores. En zo hebben ze op het einde dus nog best een mooie voorsprong.
Al bij al een fantastisch nummer met veel 'onderhuidse' power, maar of het nu echte ballad is...

1. Pearl Jam - Black
2. Aerosmith - Dream On
6. Coldplay - Trouble
7. Boston - More Than A Feeling
8. Marillion - Kayleigh

1. Boston - More Than a Feeling
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Aerosmith - Dream On
4. Coldplay - Trouble
5. Pearl Jam - Black
6. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
7. Marillion - Kayleigh

Dank voor deze leuke KO, met een mooie top 8, en een lichtelijk teleurstellende winnaar.

Cured
Een echte powerballad heeft gewonnen; zeer tevreden, ook over Aerosmith. Coldplay staat wat mij betreft 4 plaatsen te hoog .

Casartelli (moderator)
1 Scorpions - Still Loving You
2 Boston - More Than a Feeling
3 Marillion - Kayleigh
4 Pearl Jam - Black
5 Coldplay - Trouble
6 Led Zeppelin - Stairway to Heaven
7 Pink Floyd - Comfortably Numb
8 Aerosmith - Dream On

Tja, qua podiumplaatsen waren Boston en Aerosmith de meer archetypische winnaars geweest, maar het zij zo. Dank voor de organisatie, kabouter!

Had niet langer dan een halfjaar geleden het album Ten eens voor het eerst beluisterd. Het was toen ook Black die de aandacht trok bij mij. Mijn nummer 1 was Dream On, maar hier kan ik mee leven. Met Boston zou ik dat minder kunnen.

1. Aerosmith - Dream On
2. Coldplay - Trouble
4. Marillion - Kayleigh
5. Scorpions - Still Loving You
6. Pearl Jam - Black
7. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
8. Boston - More Than a Feeling

Erg vermakelijk spelletje, dank aan kabouter76!

Bedankt kabouter76 voor deze fijne ladder reeks. Een mooie finale met een verwachte winnaar. Ik had iets meer verwacht van de typische '80's powerballads van bijvoorbeeld Foreigner, Heart en Whitesnake, maar al met al een feest om mee te doen!

Mijn top-8: 1. Dream on 2. More than a Feeling. 3. Still loving you. 4. Trouble 5. Comfortably Numb. 6. Kayleigh. 7. Stairway to Heaven 8 Black. Ik vind Black een redelijk goed nummer, maar geen topper, en ook niet een typische power ballad ( daarover zullen meningen verschillen). Ik ben later ingestroomd, maar deed met plezier mee. Bedankt voor het organiseren kabouter 76. Wel zag ik in de eindrangschikking veel nummers staan die in een vroeg stadium sneuvelden, die ik zelf erg goed vind en die niet in de finale hadden misstaan. Volgende keer beter:)

1. Pearl Jam - Black (1)
2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven (5)
3. Coldplay - Trouble (7)
4. Marillion - Kayleigh (8)
5. Pink Floyd - Comfortably Numb (4)
6. Scorpions - Still Loving You (6)
7. Boston - More Than a Feeling (2)
8. Aerosmith - Dream On (3)

kabouter76 thx voor de organisatie.
Duidelijk afwijkend lijstje op Black na die natuurlijk op voorhand al favoriet was om deze K.O. te winnen. Had Stairway to Heaven, toch wel één van de grootse rock-klassiekers aller tijden, een paar plaatsen hoger verwacht. Still Loving You is gewoon een fantastische rock-balad maar wordt vaak afgezeken hier op de site maar staat toch mooi zesde! Zal wel te maken hebben met die twee draken die 4 jaar later pas verschenen. En een plek in de Top 10 voor Coldplay en dat doet me deugd. Boston en Aerosmith ruil ik zo om met nummers van The Babys en Foreigner.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.