Muziek / Muziekgames / Cover time
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2014, 18:06 uur
Ik hoorde laatst een cover van John Lennon's Imagine.
En leek me leuk om iedere dag een bijzondere cover te plaatsen om 18.00 uur en een cijfer te geven. Wat wordt de beste cover?
A Perfect Cirlce - Imagine
En leek me leuk om iedere dag een bijzondere cover te plaatsen om 18.00 uur en een cijfer te geven. Wat wordt de beste cover?
A Perfect Cirlce - Imagine
0
geplaatst: 17 april 2014, 14:22 uur
Nochtans één van de betere momenten van die cd, wat uiteraard veel zegt over de rest van de nummers... Maar een weinig inventieve cover die je in elk geval verlangend naar het origineel laat...
5
5
0
Zephyr
geplaatst: 17 april 2014, 19:27 uur
In dit nummer ontbreekt toch duidelijk het zo kenmerkende pianospel van het origineel. Als geheel scoort dit net aan een voldoende.
6
Met het uitrekenen van het gemiddelde wacht ik nog maar even op een cijfer van Papartis zelf.
Dan zal ik nu de 2e voor mijn rekening nemen. Het is een cover van dé wereldhit van Shocking Blue : Venus.
6
Met het uitrekenen van het gemiddelde wacht ik nog maar even op een cijfer van Papartis zelf.
Dan zal ik nu de 2e voor mijn rekening nemen. Het is een cover van dé wereldhit van Shocking Blue : Venus.
0
geplaatst: 17 april 2014, 20:58 uur
Lachwekkend. Probeert Peter te Bos hier Kermit de Kikker na te doen?
3
3
0
geplaatst: 17 april 2014, 21:41 uur
8
Maar op Hitkillers staan betere covers zoals Back Home en Dracula.
Maar op Hitkillers staan betere covers zoals Back Home en Dracula.
0
geplaatst: 17 april 2014, 21:53 uur
De vocals zijn hier best wel irritant, het nummer blijft desondanks dat best wel overeind. Maar waarom ze nu de nood voelden om deze versie neer te zetten, vinden ze het dan zelf beter als het origineel??
5
5
0
geplaatst: 18 april 2014, 13:05 uur
Mijn cijfer voor A Perfect Circle is een 7.
En met het cijfer van deric raven er bij komen we op en gemiddelde van 37,5 / 6 = 6,25
En met het cijfer van deric raven er bij komen we op en gemiddelde van 37,5 / 6 = 6,25
0
Zephyr
geplaatst: 18 april 2014, 16:51 uur
Jongens, jongens toch. Deze uitvoering van CBC moet je niet zien als een cover, maar meer als hun interpretatie van deze Nederpop-klassieker. 
8
Voor APC kom ik trouwens op een gemiddelde van (7+7+4,5+5+6+7+7) = 43,5 / 7 stemmen = 6,214 gemiddeld.

8
Voor APC kom ik trouwens op een gemiddelde van (7+7+4,5+5+6+7+7) = 43,5 / 7 stemmen = 6,214 gemiddeld.
0
geplaatst: 22 april 2014, 21:20 uur
Claw Boys Claw scoor een 5,89 gemiddeld (53 / 9).
Sophie Hunger - Le Vent Nous Portera
Sophie Hunger - Le Vent Nous Portera
0
geplaatst: 22 april 2014, 21:22 uur
Bijzonder mooie, ingetogen cover van het meest populaire Franstalige lied op MusicMeter. Misschien ook wel het mooiste Franse nummer ooit gemaakt.
9.5
9.5
0
geplaatst: 23 april 2014, 16:48 uur
Wel mooi maar de wind is helaas gaan liggen. Is een heel licht briesje geworden.
Origineel van Noir Desire is zeker heel mooi
6,6
Origineel van Noir Desire is zeker heel mooi
6,6
0
geplaatst: 25 april 2014, 23:38 uur
Hier zelfs 4 covers van Bob Dylan's "To Make You Feel My Love".
Welke zal de beste zijn? En kennen jullie er nog meer?
Bryan Ferry
Adèle
Mary Black
Garth Brooks
Welke zal de beste zijn? En kennen jullie er nog meer?
Bryan Ferry
Adèle
Mary Black
Garth Brooks
0
geplaatst: 1 mei 2014, 00:19 uur
Welk nummer is het meest gecoverde?
Ik denk dat het "Halleluja" van Leonard Cohen zou kunnen zijn.
Welke versies kennen jullie?
Dit zal de bekendste wel zijn:
Versie Jeff Buckley
Ik denk dat het "Halleluja" van Leonard Cohen zou kunnen zijn.
Welke versies kennen jullie?
Dit zal de bekendste wel zijn:
Versie Jeff Buckley
0
geplaatst: 1 mei 2014, 02:38 uur
Volgens mij is Yesterday van The Beatles het meest gecoverde nummer aller tijden maar dat terzijde. Hallelujah met ruim 200 covers is natuurlijk heel wat! Voor de volledigheid: Yesterday heeft circa 300 verschillende versies.
9
9
0
geplaatst: 1 mei 2014, 15:55 uur
Deze bron spreekt zelfs van 3000: The Quick 10: 10 of the Most-Covered Songs Ever | Mental Floss - mentalfloss.com
En hier wordt zelfs gesproken van 7 miljoen!
En hier wordt zelfs gesproken van 7 miljoen!

2. Yesterday (The Beatles)
According to 'Guinness World Records' this song was covered seven million times in the 20th century. Official versions range from the sublime (Frank Sinatra) to the ridiculous (Wet Wet Wet and Boyz II Men).
According to 'Guinness World Records' this song was covered seven million times in the 20th century. Official versions range from the sublime (Frank Sinatra) to the ridiculous (Wet Wet Wet and Boyz II Men).
0
geplaatst: 1 mei 2014, 23:22 uur
Ik zie het staan maar 7.000.000 keer gecoverd lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! 

* denotes required fields.